5 - Sergi Busquets Burgos

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Daluigi »

Hvis du ikke forholder dig til hvad jeg skriver, så er det omsonst at snakke med dig. Jeg svarer som sagt blot igen på den aggressive tone han lægger for dagen. Jeg blev ikke stødt, og det gjorde Brombi heller ikke. Folk har ret til at blive frustreret over modstridende holdninger, og Brombi og jeg kender hinanden rimelig godt efter 6 års debatter. Det behøver du slet ikke kommenterer på. Igen og igen og igen og....
Forumlegende

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Quaresma »

Daluigi skrev:Hvis du ikke forholder dig til hvad jeg skriver, så er det omsonst at snakke med dig. Jeg svarer som sagt blot igen på den aggressive tone han lægger for dagen. Jeg blev ikke stødt, og det gjorde Brombi heller ikke. Folk har ret til at blive frustreret over modstridende holdninger, og Brombi og jeg kender hinanden rimelig godt efter 6 års debatter. Det behøver du slet ikke kommenterer på. Igen og igen og igen og....
Jeg forholder mig til, hvad du skriver og drager en konklusion derfra. Hvis du ikke blev stødt, hvorfor så overhovedet kommentere på hans retorik? Vi snakker ikke om blot modstridende holdninger, Daluigi. Vi snakker retorik. Lad være med at fordreje det.

"Igen og igen og igen og....", hvornår har jeg sidst knyttet en kommentar til dig og Brombis diskussioner?
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Daluigi »

Hvis du virkelig gerne vil vide det, så kan du spørge over PB. Det er ikke noget jeg gider uddybe i denne tråd, hvor vi har en interessant diskussion kørende omkring Busquets.

Og til dit svar vedr. klubbens værdier. Så mener jeg netop, at det ville være en fallit erklæring hvis klubbens værdier viser sig at bakke op omkring Bussi som anfører.
Forumlegende

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Quaresma »

Send endelig en PB.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Sv: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af emo »

Men de selv samme værdier bakker op om at have ham i truppen...
Allez...

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: Sv: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Daluigi »

emo skrev:Men de selv samme værdier bakker op om at have ham i truppen...
Vi har masser af spillere, som ikke har de skavanker som Busquets har. Gør dem til anfører. Ikke ham.
Forumlegende

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Blaugrana92 »

Daluigi skrev:Ja, det gør ondt i øjnene at læse på dem som elsker manden blindt. Men for dem af os, som ikke helt gider accepterer hans spil og opførsel, så er scenariet skræmmende.
Helt ærligt, Daluigi. Nu har du selv været ude med riven før og ment at der bliver talt ned til jer der kritiserer Busquets, nærmest som om at I ikke har forstand på fodbold. Så kunne det tilsvarende virkelig også klæde dig, hvis du ikke tropper op og insinuerer at vi elsker manden blindt.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Daluigi »

Beklager Blau, men når man får smidt i hovedet at man hader ham blindt, og man bruger hans opførsel som undskyldning for at kritisere hans spil. Ja så må jeg se mig nødsaget til at argumentere for, at flere herinde har en tendens til at gå i den anden grøft, og forsvare ham kritikløst.

Så jeg insinuerer ikke, jeg påstår åbent. Om den lige er møntet på dig ved jeg så ikke... Tor godt du kan se, at manden ikke er perfekt.
Forumlegende

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Jamial »

Det største problem - også for mig - i forhold til Busquets, er at han diver, og HAR spillet (jeg har ikke set de sidste par kampe grundet tidspres og har ikke kanalen..) over stregen (meget trøjeryk, mange små ufine ting osv.).

Puyol har altid spillet hårdt, men fair - han diver aldrig og giver sig 100%. Du ser heller ikke Xavi, Iniesta eller Messi smide sig. Messi er holdets allerstørste stjerne og der burde ikke lægges anførerpresset på ham også. Men jeg nævnte ham som en mulighed tidligere, da han ligegyldigt konsekvenser (af presset) er et bedre valg end Busquets.

En anfører skal fandme ikke smide sig som en kludedukke, eller lave ufine tricks - ikke i Barcelona. Klubben står for at spille flot angrebsfodbold på en ordentlig måde.

Alle står foran Busquets ift. at blive anfører. Hvis han udvikler sig og dropper det teatralske og det ufine, så ville han være det bedste valg. Indtil da, nej tak.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Brombi »

Jamial, jeg mener ærlig talt at du overdriver Busquets måde at spille fodbold på. Jeg kan slet ikke genkende den Busquets du beskriver, i hvert fald ikke i de sidste par sæsoner. Anyways. Det kan simpelthen ikke være rigtigt, at anføreren skal vælges på baggrund af et image.
Igen, anførerens job er at være trænerens forlængede arm. Anføreren skal kunne være i stand til at udføre den taktik træneren lægger for dagen, og samtidig kunne gøre dét ekstra, som Busquets eksempelvis gjorde mod Malaga.

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Elbarca »

Jojo men Busquets er jo verdens bedste, altså defensive midt. Det ved selv Daluigi, som har en T shirt hvor det står skrevet med store bogstaver :)

Jeg kan ikke se at Busquets skulle være mere diver end nogen som helst anden spiller. Der var den scene hvor han tog sig til ansigtet og så har Mourinho formået at manipulere svage sjæle til at mene hvad han nu har lyst til at de skal mene.

Jeg medgiver gerne han bruger lidt gade tricks i selve spillet, men ikke noget decideret ufint som visse folk insisterer på.

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Jamial »

Brombi skrev:Jamial, jeg mener ærlig talt at du overdriver Busquets måde at spille fodbold på. Jeg kan slet ikke genkende den Busquets du beskriver, i hvert fald ikke i de sidste par sæsoner. Anyways. Det kan simpelthen ikke være rigtigt, at anføreren skal vælges på baggrund af et image.
Igen, anførerens job er at være trænerens forlængede arm. Anføreren skal kunne være i stand til at udføre den taktik træneren lægger for dagen, og samtidig kunne gøre dét ekstra, som Busquets eksempelvis gjorde mod Malaga.
Elbarca skrev:Jojo men Busquets er jo verdens bedste, altså defensive midt. Det ved selv Daluigi, som har en T shirt hvor det står skrevet med store bogstaver :)

Jeg kan ikke se at Busquets skulle være mere diver end nogen som helst anden spiller. Der var den scene hvor han tog sig til ansigtet og så har Mourinho formået at manipulere svage sjæle til at mene hvad han nu har lyst til at de skal mene.

Jeg medgiver gerne han bruger lidt gade tricks i selve spillet, men ikke noget decideret ufint som visse folk insisterer på.
Hrmpf. Det handler ikke kun om image. Det handler om ageren på banen. En anfører skal også inspirere og lede sit hold. Det gør man altså ikke ved ufine tricks og dives, slet ikke i Barca.

Elbarca, måske gør du det for at provokere, men at insinuere at jeg selv, og andre, er "svage sjæje" der lader sig "manipulere" af Mourinho er temmeligt dumt. Mourinho har aldrig sagt noget om Busquets som jeg har læst eller gider at læse.

Til gengæld har jeg været en af de største kritikere af Di Maria, især overfor de af mine venner der er Madrid fans. Manden diver og spiller svinsk, jeg hader det. Jeg hader dives, jeg hader svinske tricks, jeg hader ryk i trøjen.

En anfører skal, som sagt, være et forbillede for resten af holdet, udover at være trænerens forlængede arm. Busquets skal droppe de ting, før han efter min mening er MAND NOK til at være anfører i en klub som Barca, hvor man helliger SPILLET (læs: ikke ufine tricks og dives, men ren fodbold) over alt andet.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af JonasV »

Men, er der ikke netop også en stor bedring at spore hos Busquets i forhold til dives?

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Elbarca »

Jamial, det ikke for at provokere. Det er sådan jeg oplever det. Når man som Barca har været så dominerende i en år række, får man en masse folk på nakken som gør sit til at tage glansen fra os. Der er koldt på toppen som man siger.

Prøv at se på hvor mange gule og røde kort vi har i år i forhold til alle andre hold i ligaen. Se på tallene. De indikerer at vi klart er det mest fair spillende hold.

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Jamial »

Elbarca skrev:Jamial, det ikke for at provokere. Det er sådan jeg oplever det. Når man som Barca har været så dominerende i en år række, får man en masse folk på nakken som gør sit til at tage glansen fra os. Der er koldt på toppen som man siger.

Prøv at se på hvor mange gule og røde kort vi har i år i forhold til alle andre hold i ligaen. Se på tallene. De indikerer at vi klart er det mest fair spillende hold.
Jeg er Barca fan. At sige Mourinho influerer mig ift. en Barca-spiller som gør det godt er at provokere. :p

Barca er netop det mest fair spillende hold, og Busquets har forbedret sig. Det ligger måske stadig meget i mig, de ting han gjorde tidligere. Jeg synes bare der er stærkere alternativer i den nuværende trup. Pique, Fabregas og Xavi for ikke at nævne Messi (da jeg som sagt mener han ikke skal have det på sig også.)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 13 gæster