Musik

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Musik

Indlæg af Brombi »

Originalen:
[youtube]hNzaGYWk3Bg[/youtube]


Og cover versionen:
[youtube]8qbxhzE_vnk[/youtube]

Sweet music!

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Musik

Indlæg af Flax_Generous »

Quaresma skrev:Rocky overraskede mig positivt.
Enig. 1 Train, Fuckin' Problems, Goldie, Hell, LVL, Angels, Long Live A$AP... Rigtig mange gode numre. Til gengæld stinker Wild for the Night så håbløst meget, at den næsten overskygger alt det gode.

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Musik

Indlæg af Quaresma »

Har slet ikke hørt så mange fra Long.Live.A$AP. Kun titelsangen, Goldie, Wild For The Night og Fuckin' Problems. Goldie banger, Fuckin' Problems det modsatte - 2 Chainz kan tilsyneladende smadre alt, selv det mest simple hook i verden. Wild For The Night gider jeg slet ikke snakke om.

Rocky er dope, men jeg vil til en hver tid vælge f.eks. Tyler og co. fremfor A$AP-kollektivet.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Musik

Indlæg af Brombi »

Begge er til grin. Asap er en dygtig rapper, godt flow, fede produktioner, men han skriver som en 10-årig. Hopsin derimod har det hele..

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Musik

Indlæg af Quaresma »

Brombi skrev:Begge er til grin. Asap er en dygtig rapper, godt flow, fede produktioner, men han skriver som en 10-årig. Hopsin derimod har det hele..
Fuck Hopsin og hans "hip hop is dead, and I'm the lucky savior"-pis. Tyler, the Creator er by far den bedste af de tre; dragende stemme, godt flow og vanvittige produktioner. Derudover er det vel kun Earl, der blandt 'de nye', er bedre lyrisk.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Musik

Indlæg af Flax_Generous »

Quaresma skrev:Rocky er dope, men jeg vil til en hver tid vælge f.eks. Tyler og co. fremfor A$AP-kollektivet.
Det er meget muligt. Jeg går ikke rigtig op i A$AP-kollektivet, Odd Future, Black Hippy og whatnot. Jeg ved bare, at Rocky har lavet en god plade. Ikke på Kendrick Lamar-niveau, men stadig rigtig god. Der sker sgu et eller andet interessant med hiphop lige for tiden.

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Musik

Indlæg af Quaresma »

Nobody can fuck with this.

"And if you wanna laugh, I'll stick a fucking bundle of bananas up my ass"

[youtube]c_dtaNGIdjo[/youtube]
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Bløddyret
Indlæg: 396
Tilmeldt: tors nov 27, 2008 7:29 pm
Geografisk sted: Aarhus
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 27 gange

Re: Musik

Indlæg af Bløddyret »

Haha! Jeg elsker hvordan den her tråd skiftevis har et par side om "indie"-musik (sorry, det er slet ikke min type musik, så beklager hvis det ikke er indie) og så hip-hop/rap.

Jeg syntes man skal passe på at vurdere rappere ud fra bestemte kriterier. Det hele afhænger jo af hvad man er til. For der findes vel ikke nogen komplette rappere? Så skulle det da lige være Eminem, om end det er længe siden han er kommet med noget "godt".

Personligt har jeg hørt rigtig meget MGK, Big Sean, Chief Keef, Future (han satme catchy!), Macklemore (Thrift Shop og så ellers kun hans gamle), Jadakiss, Pusha T, Big K.R.I.T, Tyga og The Game den sidste måned.

2013 er dog gået med at høre Rockie Fresh, Joey Bada$$, Stalley og Casey Veggies.

Derudover vil jeg, endnu en gang, hype ma man! King Los:
[youtube]ytc9rnIZUMM[/youtube]
[youtube]OEjxi3UHirg[/youtube]
Summer of '14 wishlist:
- Oier Olazábal
- Franck Bagnack
- Edgar Ie
- Jean Marie-Dongou

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Musik

Indlæg af Heartbreaker »

Hvad mener du med komplet rapper?
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Musik

Indlæg af Brombi »

Jeg har svært ved at forstå hvorfor Tyler er en GOD rapper. Hvis man skal vælge nogle af nutidens bedste rappere, er Tyler, eller resten af hans kollektiv, ikke i nærheden af eksempelvis Kendrick Lamar. Derudover kan jeg uden videre nævne et hav af andre rappere som er bedre end Tyler: A3000, Tech N9ne, Mos Def, Q-tip, Pharoahe Monch.....

Dér hvor Tyler gør sig godt er swag, stil og hele tilgangen til industrien, noget som mange hiphop elskere er faldet for. Som jeg ser det er han ikke andet end et image.

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Musik

Indlæg af Heartbreaker »

Du beskriver egentligt meget godt, hvad jeg også mener om Tyler. Jeg har aldrig rigtigt forstået hypen omkring ham, men det er måske også lidt for "hård" hiphop, i forhold til hvad jeg plejer at høre.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Bløddyret
Indlæg: 396
Tilmeldt: tors nov 27, 2008 7:29 pm
Geografisk sted: Aarhus
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 27 gange

Re: Musik

Indlæg af Bløddyret »

Heartbreaker skrev:Hvad mener du med komplet rapper?
Her tænker jeg på godt flow, god produktion, god lyrik, originale tekster, god energi og til dels en god stemmeføring. Man kan også sige at en komplet rapper, skal være god/energisk når han spiller live.
Summer of '14 wishlist:
- Oier Olazábal
- Franck Bagnack
- Edgar Ie
- Jean Marie-Dongou

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Musik

Indlæg af zqa »

Bløddyret skrev:For der findes vel ikke nogen komplette rappere? Så skulle det da lige være Eminem, om end det er længe siden han
Tupac, duh!

Udover det, så er jeg faktisk helt enig med Flax i (og jer andre), at der sker en masse spændende ting på hiphop-scenen lige i øjeblikket. Det skulle så også gå mere end 10 år før det skete (jeg har ikke hørt siden Dr. Dre's 2001, og det tidlige Eminem).
#jesuisSheep

Bløddyret
Indlæg: 396
Tilmeldt: tors nov 27, 2008 7:29 pm
Geografisk sted: Aarhus
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 27 gange

Re: Musik

Indlæg af Bløddyret »

zqa skrev:
Bløddyret skrev:For der findes vel ikke nogen komplette rappere? Så skulle det da lige være Eminem, om end det er længe siden han
Tupac, duh!
Overvejede også at nævne ham, men mente ikke rigtig det kunne forsvares eftersom han jo er død. Man kan selvfølgelig argumentere for det hologram der var ved Coachella i sommers..
Summer of '14 wishlist:
- Oier Olazábal
- Franck Bagnack
- Edgar Ie
- Jean Marie-Dongou

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Musik

Indlæg af Heartbreaker »

2001 med Dre, det var gode tider. Det kan vel også godt forsvares, at Jay-Z er en komplet rapper, kan det ikke?
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 7 gæster