Carles Puyol Saforcada

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

TheOnlyOne

Re: 5 - Carles Puyol Saforcada

Indlæg af TheOnlyOne »

Officielt: Forlænget kontrakten til 2016!!!!

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20100
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: 5 - Carles Puyol Saforcada

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Fucking lækkert!!!

j´♥ le foot
Indlæg: 182
Tilmeldt: man apr 26, 2010 1:45 pm
Geografisk sted: Vanløse
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 55 gange

Re: 5 - Carles Puyol Saforcada

Indlæg af j´♥ le foot »

Jeg var overrasket/skeptisk over at Puyol skulle spille på midtbanen da han blev rykket op på førsteholdet.
Han debuterede mod Valladolid og han har forlænget inden kampen mod Valladolid, Er det tilfældigt?

Billede


Real Valladolid 0 - Barcelona 2 (Liga 1999-00)

[youtube]LE6A1LMFIVY[/youtube]

Winston Bogarde :lol:

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 5 - Carles Puyol Saforcada

Indlæg af Brombi »

Puyol: "Yesterday was a very hard day, a tough blow. Tito gave us strength, already talked about coming back."
Puyol: "The first news we've received about the operation this morning is that everything went well. We're happy."
Puyol: "It's a hit straight in your face, but you have to get up and keep on fighting. This team has done it before."
Puyol: "Personally, I'm happy about facing Milan. Not because it's an easy opponent, but because it's a team I've always liked."
Puyol: "You're never ready to receive such bad news, it's the fourth time now. But the example of Abi gives strength to the group and Tito."
Puyol: "At the end of Tito's speech we felt better. He's our leader, but what we have to do now is fight more than ever, for him"
Puyol: "Roura has been working with us for years. Everything will stay the same. We are in good hands. It's the right decision."
Puyol: "Abidal is looking good, but he has to go step by step now. He's very strong. He'll soon be ready to play."
Puyol: "The club offered me to renew until 2016, I agreed. But I'll only keep on playing as long as I feel good."

j´♥ le foot
Indlæg: 182
Tilmeldt: man apr 26, 2010 1:45 pm
Geografisk sted: Vanløse
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 55 gange

Re: 5 - Carles Puyol Saforcada

Indlæg af j´♥ le foot »

Hvis du keder dig, her er lidt hyggelæsning:

Uddrag af Puyols bog ” Mi Partido” = ”Min Kamp” hvor han fortæller om sit første møde med Van Gaal og beskriver samtidig én af Barças mest dramatiske perioder i nyere tid. Læs mere i kilden Billede.


Puyol til Louis van Gaal: ”Rør ikke håret!”

Første gang jeg gik ned i omklædningsrummet på Camp Nou, blev jeg ledsaget af Lorenç Serra Ferrer. Louis van Gaal ventede på mig på stadion da klubbens daværende sportsdirektør præsenterede mig.

”Hej”, sagde Van Gaal.
”Hej”, svarede jeg.

”Hvad sker der med dig? Har du ikke penge til at få håret klippet?” slyngede Van Gaal ud med et så alvorligt ansigtsudtryk at jeg blev forskrækket.

”Rør ikke håret”, sagde jeg til ham mens jeg forsøgte at dæmpe djævelens tonefald.

Sådan var min debut i det område der er reserveret for Barcelonas førstehold. Jeg blev ikke bange grundet Van Gaals voldsomme udbrud og heller ikke da jeg tog mine første skridt i det næsten tomme blaugrana-omklædningsrum. Holdet skulle denne aften spille en kamp i Champions League mod Dynamo Kiev, og det halve hold kunne ikke spille grundet skader, karantæner og influenza. I de sidste timer var Luis Enrique, Pizzi og Abelardo blevet syge, og Van Gaal blev på træningslejrhotellet mødt af blot fjorten disponible spillere. Han ledte blandt de unge og fandt mig.
Som 19årig, to efter at have forladt La Pobla, blev jeg for første gang udtaget til holdet. Jeg klædte mig hurtigt om og sprang ud på stadion for at varme op som en til. Det indtryk man får af Camp Nou fra græstæppet er fantastisk. Efter at have fornøjet mig med udsigten, satte jeg mig på bænken med Angel Mur, Miquel Ángel Nadal, Guillermo Amor og Carles Busquets for at se hvordan det russiske hold gav os et koldt styrtebad. (Dynamo Kiev er naturligvis fra Ukraine, men Puyol skriver altså russisk red). Shevchenko scorede de første tre mål og Rebrov scorede denne aftens fjerde. Nederlaget betød enden på Europa i sæsonen 1998-99 for Barcelona. Jeg kom ikke engang til at spille et minut men forblev på bænken med Busquets som heller ikke spillede.

Flere år senere fik jeg at vide at 0-4 nederlaget var den værste kamp Louis van Gaal mindes fra hele sin karriere som træner. ”Jeg har aldrig tabt så stort på hjemmebane. Hverken hos Ajax eller Barça”, sagde han. Og hans sørgelige minde faldt nøjagtig sammen med det om min præmiere. Den aften forlod jeg stadion uden at sige noget, ydermere fordi ovnen med wienerboller ikke var der.

Jeg lærte ikke mere om Louis van Gaal før begyndelsen på den følgende sæson. Den hollandske træner udtog ti spillere fra andetholdet til en træningslejr i Holland i forsæsonen der skulle vare i seks dage. Oscar Alvarez, Marc Bernaus, Ferrón, Babangida, Okunowo, Cuadrado, Lombardo, Felip, Luis García og mig. Landsholdsspillerne var endnu på ferie grundet deltagelse ved VM og træneren anvendte de få som ikke var med i France 98, dem fra Barça B og tre spillere som var på prøve hvis navne jeg ikke husker.

Van Gaal var meget opmærksom på de unge under dette ophold. Han talte meget med mig om at gå tilbage fra pladsen på midtbanen til forsvaret. Efter at have set mig ved træningspassene og grundet det han vidste om mig fra tidligere sæsoner, besluttede træneren at omskole mig til back, en ændring som jeg til at starte med ikke forstod. Han fortalte mig det og bagefter gjorde han det samme til min træner fra andetholdet Josep Maria Gonzalvo. Og fra det øjeblik holdt jeg op med at eksistere som midtbanespiller.

At vende mig til den nye plads var ikke let, men hvis træneren syntes at dette var ændringen der skulle til for at skaffe mig på førsteholdet, var jeg klar til at følge ham med lukkede øjne. Med tiden gav jeg ham ret, og nu har jeg ikke ord til at takke Van Gaal for at han på den træningslejr insisterede på at føre en ændring ud i livet som jeg ikke altid forstod.

Jeg husker tydeligt mit første indtryk af Van Gaal og den samtale vi havde da han modtog mig på Camp Nou, men jeg husker endnu bedre hans sidste dag som FC Barcelonas træner, den hvor han gik med grædende øjne fordi han var blevet fyret for første gang i sin professionelle karriere. Gaspart besluttede at afsætte ham og hyrer Radomir Antic for at rede en vanskelig situation. Det var nogle meget vanskelige arbejdsdage for alle, og jeg følte det meget tæt på grundet mit hverv som anfører. Han gav mig mulighed for at få denne erfaring ved at vælge mig som sin repræsentant i truppen, en tillidserklæring til mig. Ved den sidste træningslejr op til sæsonen var der en afstemning på holdet. Luis Enrique vandt overlegent, Cocü fik næstflest stemmer og derefter stod Frank de Boer og jeg lige. Louis van Gaal besluttede at jeg var den tredje. Denne gestus overvældede mig med glæde, fordi det for mig betød meget at bære anførerbindet for mit livs klub, skønt det også var et enormt ansvar grundet alt hvad det medførte.
Den første del af sæsonen var slet ikke let. Det er sandt at det var en risiko endnu engang at skrive kontrakt med Louis van Gaal, fordi ville vi komme ud for nederlag, kunne klubben genopleve lige så komplicerede situationer som dem fra den sidste sæson i hans første periode. Alene hans navn medførte en splittelse mellem folkemasserne som kun sejrer kunne tildække. Disse kom utvivlsomt ikke. Tværtimod.

Holdet oplevede på denne tid den værste modvind i hele sin historie, man var to points fra nedrykning og Van Gaal klarede ikke hvervet. Træneren havde del i skylden, men spillerne, os der går ud på spillepladsen, må påtage os den maximale del af ansvaret for det der skete. Presset forøges så meget at det var vanskeligt at leve med det. Det er ikke normalt at et hold som FC Barcelona er nede blandt de sidste i Primera División. Indtil det øjeblik var holdet nr. 4 eller 5 når det gik skidt. Man havde aldrig været så langt nede. I løbet af disse dage i december sidste år havde jeg mange samtaler med Van Gaal. Han sagde til mig at hvis han kom væk ville presset mindskes, men det ville forværres hvis resultaterne ikke var med os i de følgende to eller tre runder. Han forklarede mig at han havde lyst til at fortsætte, og han følte at han havde styrken til atter at få holdet på sejrsmarch. Holdet støttede ham hele tiden. Det var Van Gaal klar over. Vi spillere var klar til opgaven, men vi tabte kampene. Man tænker at bekymringen om at vinde de kommende opgør pressede os for meget. Vi var udsat for modgang. Det skadede os at problemet med kampene skulle løses omgående.

I disse tilfælde hvor man ikke ser lyset for enden af tunnellen, vælger man altid den nemmeste løsning; at fjerne træneren. Og Van Gaal forlod grædende omklædningsrummet. Det samme skuffede ansigt som han havde ved pressemødet udstillede han overfor truppen. Som jeg genkender det, var jeg meget rørt og jeg græd også.
Jeg gik over på hans kontor for at se ham efter at han havde taget afsked med truppen. På en personlig måde ville jeg sige et sidste farvel til ham, hvilket var en gestus andre holdkammerater også gjorde. Jeg takkede ham for alt hvad han havde gjort for mig, og jeg beklagede hans afgang, som jeg følte mig medskyldig i.

”Rolig. Nu skal I være stærke for at forsøge at komme ud af denne situation. Jeg er sikker på at det kan I opnå. Jeg tror på jer”.

Van Gaal betyder meget for de spillere der kom op fra ungdomsafdelingen, som det forholder sig i mit tilfælde. Han gav os mulighed for at gøre vores barndoms fantasi til virkelighed og den nødvendige kontinuitet for at få os til at bide os fast i Primera División. For en træner er det altid lettere at stille med afprøvede spillere, fordi på denne måde har man ro i omklædningsrummet og man dækker sine skuldre for ungdommelige fejl. Uden tvivl var Van Gaal tapper. Han troede på os. Vi forsøgte at leve op til denne tillid. Fra jeg lærte ham at kende var jeg meget opmærksom på de råd han gav mig, og jeg forsøgte altid at fører dem ud i livet. Alle med undtagelse af et: det første.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 5 - Carles Puyol Saforcada

Indlæg af Blaugrana92 »

Spændende. Tak for at dele det med os - det er interessant at se at van Gaal ikke er sådan en jernmand alligevel, og at han indirekte har haft så stor betydning for vores nuværende situation.

Men denne her ...
j´♥ le foot skrev:Den aften forlod jeg stadion uden at sige noget, ydermere fordi ovnen med wienerboller ikke var der.
Hvad fanden betyder det lige? :lol:

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 5 - Carles Puyol Saforcada

Indlæg af zqa »

:lol:

Jeg skulle lige til at spørge om det samme...

Men forståelig reaktion af Puyol. Jeg kan godt forstå de tabte så meget tilbage i slut 90'erne start 00'erne, når deres wienerbolle ovn var blevet stjålet... det var sikkert Gaspart, det svin!
#jesuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 5 - Carles Puyol Saforcada

Indlæg af Visca El Barca »

God læsning, tak fordi du ville dele det med os.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 5 - Carles Puyol Saforcada

Indlæg af emo »

Efterhånden en almindelighed for Puyol. Når han stopper karrieren er hans face og krop mere medtaget end en ok ringe bokser der har gået 40-50 kampe som en sandsæk.

Billede
Allez...

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 5 - Carles Puyol Saforcada

Indlæg af Skydefinten »

Jeg vidste ikke at Carles gjorde i ure - eller havde sin egen serie CP5.

https://www.facebook.com/CP5watches

De må være bundsolide og ikke til at ødelægge...
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

5 - Carles Puyol Saforcada

Indlæg af Heartbreaker »

Føj hvor er de grimme.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: 5 - Carles Puyol Saforcada

Indlæg af Daluigi »

Mega grimme...
Forumlegende

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Sv: 5 - Carles Puyol Saforcada

Indlæg af emo »

Generelt er alle ure grimme, jo også de dyreste af de dyreste. Men kunne nok finde et jeg ville gå med af CP5, hvis jeg var tvunget til det.
Allez...

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 5 - Carles Puyol Saforcada

Indlæg af Brombi »

Skagen laver sgu nogle flotte ure!

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

5 - Carles Puyol Saforcada

Indlæg af Heartbreaker »

emo skrev:Generelt er alle ure grimme, jo også de dyreste af de dyreste. Men kunne nok finde et jeg ville gå med af CP5, hvis jeg var tvunget til det.
Srsly??
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 12 gæster