Premier League Tråden

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Flax_Generous »

Visca El Barca skrev:Man kan så også prøve at pakke alt ind, mene at "wee club..." måske ikke er ment som en fornærmelse, men hvem afgør det?
Det gør Ferguson. Vi andre kan gætte. Og jeg gætter på, at det ikke var ment som den Mourinho-agtige fornærmelse som sporten.dk tror - det lyder nemlig ikke sådan i den rette kontekst.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Flax_Generous skrev:Tjo. Men det er vel primært uheldigt, fordi sportsjournalister elsker den sensationelle overskrift, men ikke kan finde ud af at tjekke kilder (eller oversætte: sporten.dk får "emotional" til at blive "følsom" når det tydeligvis skal forstås som "følelsesladet" - hvilket får det til at lyde som om Sir Alex ser sig selv som en ømtålelig PMS-ramt tøs).
Nah, jeg synes da også at det er lidt uheldigt, uanset hvordan Sporten.dk vælger at tolke og fremstille det. Det er jo ikke et ordvalg der oser af respekt for klubben eller byen. Som sagt tror jeg slet ikke at det var sagt i en nedsættende tone eller ment sådan, men det er bare sådan en kommentar der så let at fortolke på flere forskellige måder, og der kunne man selvfølgelig ønske sig at han var mere klar i mælet. Men mon ikke vi alle sammen overlever - også Hr. Pardew.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Flax_Generous »

Ja, Pardew og hans klub skal nok overleve det her. Pardew har vist også fået mere end rigelig ros og støtte af Sir Alex i det seneste års tid (f.eks. her og her).

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Visca El Barca »

Selvfølgelig dør hverken Pardew eller klubben Newcastle går under nu, men derfor er det altså stadig respektløst at refere til klubben på denne måde, det synes jeg i hvert fald.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Flax_Generous »

Så du tror ikke, at Sir Alex respekterer Pardew og Newcastle?

Og du mener for øvrigt heller ikke, at den artikel, du linkede til herinde, består af et dårligt oversat klippe-klistre-citat, der fejlagtigt beskriver Sir Alex som oppe i det røde felt?

Jeg kan forstå, at vi simpelthen fortolker situationen forskelligt, og så er der jo ikke rigtig nogen grund til at køre mere rundt i det. Men jeg vil alligevel lige gerne have svar på de to spørgsmål. Hvis du da orker det.

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Elbarca »

Ferguson er den nye Mourinho :lol: :mad: :eek: :mrgreen:

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Flax_Generous »

Hey hey, Ferguson provokerede sgu modstandere før Mourinho overhovedet var blevet født!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Visca El Barca »

Flax_Generous skrev:Så du tror ikke, at Sir Alex respekterer Pardew og Newcastle?

Og du mener for øvrigt heller ikke, at den artikel, du linkede til herinde, består af et dårligt oversat klippe-klistre-citat, der fejlagtigt beskriver Sir Alex som oppe i det røde felt?

Jeg kan forstå, at vi simpelthen fortolker situationen forskelligt, og så er der jo ikke rigtig nogen grund til at køre mere rundt i det. Men jeg vil alligevel lige gerne have svar på de to spørgsmål. Hvis du da orker det.

Selvfølgelig orker jeg at svare, så her kommer mine svar.

Jo selvfølgelig tror jeg at Sir Alex respekterer Pardew og Newcastle normalt, han påpeger det endda selv (hvad angår Pardew) ligesom du også linker til nogle artikler. Men derfor er hans udtalelse stadig respektløs (altså Newcastle som wee club...), det er derfor jeg skriver at det ikke klæder ham, og også derfor jeg skriver at det ligner noget Real træneren kunne finde på at fyre af, altså dermed mener jeg jo også at Sir Alex normalt plejer at være respektfuld.

Det andet spørgsmål har jeg også svaret på egentlig, men here goes. Selvom Sporten.dk skulle lave en dårlig oversættelse, så er det stadig respektløst at han kalder Newcastle for wee club.... Du mener så ikke, det er særlig respektløst, men er måske mere ment som et sjovt indslag, men ja vi fortolker situationen forskelligt.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Visca El Barca »

Elbarca skrev:Ferguson er den nye Mourinho :lol: :mad: :eek: :mrgreen:
Godt at du har lært at skrive hans navn. Du er ved at lære det, thumbs up :cool: :twisted: :smile: :grin: :glad:
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Flax_Generous »

Jeg ved ikke, om Ferguson jokede. Men jeg tvivler på, at det var en grov Mourinho-agtig tilsvining. Det er ikke den fornemmelse, man får, når man ser pressemødet. Ferguson kan jo normalt godt finde ud af at være grov. Derfor blev jeg ærlig talt også en smule overrasket, da jeg læste sporten.dk's horrible oversættelse.

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Elbarca »

Visca El Barca skrev:
Elbarca skrev:Ferguson er den nye Mourinho :lol: :mad: :eek: :mrgreen:
Godt at du har lært at skrive hans navn. Du er ved at lære det, thumbs up :cool: :twisted: :smile: :grin: :glad:
Tro ikke du har lært mig noget. Det eneste du har lært mig er dét dér med, at når Goal.com og onside.dk skriver det samme, så kan det ikke være lyv. Det er i øvrigt ikke sket siden. Så alt der blir sagt disse dage er lyv, watch out.

Mht Ferguson så kunne han godt have været med i "Sure gamle mænd". Det virker som om han er ved at bane vejen for afløseren Mourinho, så deres fans er inde i dét som venter ;-)

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Visca El Barca »

Elbarca skrev:
Visca El Barca skrev:
Elbarca skrev:Ferguson er den nye Mourinho :lol: :mad: :eek: :mrgreen:
Godt at du har lært at skrive hans navn. Du er ved at lære det, thumbs up :cool: :twisted: :smile: :grin: :glad:
Tro ikke du har lært mig noget. Det eneste du har lært mig er dét dér med, at når Goal.com og onside.dk skriver det samme, så kan det ikke være lyv. Det er i øvrigt ikke sket siden. Så alt der blir sagt disse dage er lyv, watch out.

Mht Ferguson så kunne han godt have været med i "Sure gamle mænd". Det virker som om han er ved at bane vejen for afløseren Mourinho, så deres fans er inde i dét som venter ;-)

Som jeg skrev, du er ved at lære det, det er ikke onside og Goal.com men derimod BT og Goal.com ;-) . Jeg skal nok lære dig noget, du skal bare følge med og tage ved lære :cool: :cool: .

Når vi nu er i gang med, Sir Alex kommer engang imellem med disse stunts, det gjorde han før, man kendte til træneren fra Real, så det med at bane vejen og Man Utd fans er noget af en overfortolkning (selvom det sikkert er et forsøg på at være sjov :razz: ). Bare følg med, du skal nok lære det. :| :sad: :mrgreen: :cool: :?: :oops:
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Premier League Tråden

Indlæg af Elbarca »

Der kan du bare se, det kniber med at høre hvad du siger. Har for vane at lukke alt sort snak ude, det er nok derfor :)

Spøg til side, jeg skal nok tjekke BT fremover. Men hvis det er artikler, der skal betales for, så må du på banen. Så langt går jeg ikke for sandheden, trods alt.

Mht Ferguson så mener jeg netop at han er kommet op i gear. Mindes ikke han plejede være kontroversiel kamp efter kamp. Men det mener du åbenbart, siden du ikke ser nogen forandring. Jeg tror altså han har hørt alt det her med snotnæsen, han er jo gået amok lige siden. Sorry Fergie.

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Sv: Premier League Tråden

Indlæg af emo »

I for one am absolutely disgusted and outraged at the way Sir Alex Ferguson reacted at half time against Newcastle.Mike Dean could have been killed.
Allez...

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Visca El Barca »

Elbarca skrev:Der kan du bare se, det kniber med at høre hvad du siger. Har for vane at lukke alt sort snak ude, det er nok derfor :)

Spøg til side, jeg skal nok tjekke BT fremover. Men hvis det er artikler, der skal betales for, så må du på banen. Så langt går jeg ikke for sandheden, trods alt.

Mht Ferguson så mener jeg netop at han er kommet op i gear. Mindes ikke han plejede være kontroversiel kamp efter kamp. Men det mener du åbenbart, siden du ikke ser nogen forandring. Jeg tror altså han har hørt alt det her
med snotnæsen, han er jo gået amok lige siden. Sorry Fergie.

Når du er villig til at lære, er jeg da også villig til at betale for de artikler, som koster penge. Det er dog meget sjældent, for ikke at sige næsten, at BT skriver en kvalitets artikel som man skal betale for, så jeg klarer mig nok. :razz:

Ja han har hørt det med de sjove øgenavne, jeg har personligt sagt det til ham. Han godtager din undskyldning og siger at han fra nu af vil opføre sig eksemplarisk :razz: .

Fortsat god weekend.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 10 gæster