Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

emo
Indlæg: 17780
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Sv: Real Madrid

Indlæg af emo »

Enig i de to sidste afsnit, især.
Allez...

michaelk94

Re: Real Madrid

Indlæg af michaelk94 »

Visca El Barca skrev:Nu er det ikke længere en diskussion, ja jeg ved ikke hvad man skal kalde det, når der i stedet for saglige argumenter, er gætterier man har gang i.

Fred være med det, men Michael giver os faktisk ret. Man accepterer træneren og hans vanvittige handlinger, så længe han vinder. Hvordan han vinder, hvilke metoder man bruger for at vinde, og at man skider på klubbens værdier, er man sådan set ligeglad med, i det mindste klar til at vende det blinde øje til. Det er netop det, vi har diskuteret.

Så kan man gætte på, at Barca fans ville have opført sådan og sådan i scenarier man selv sætter op, men det er bare spekulationer, ikke argumenter og da slet ikke saglige argumenter.

Jeg holder fast i, at de fleste Real fans vil glemme alt om denne krise og de selvsamme fans der vil have manden fyret nu, fordi han går imod klubbens værdier, vil forsvare ham igen med næb og kløer, hvis han skaffer klubben det 10. C.L trofæ f.eks.

Sådan er der så meget, folk er forskellige, det må man bare acceptere.
Vi har diskuteret, at de fleste fans ville acceptere det ligesom Real Madrids. Det tror jeg og det har jeg argumenteret for og så er den sådan set ikke længere. Så ved jeg ikke, hvad du mener med, at jeg giver jer ret.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7072
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Daluigi »

Du har selv drejet den over på det emne i mangel på saglige argumenter. Dine hypoteser er ubrugelige. Især når vi har afvist Mourinho i klubben - et klokkeklart bevis på hvad klubben og dets fans står for. At du så prøver St argumentere med, at vi fans jo ikke tog den beslutning - jamen hvordan skulle vi også have gjort det!? Vi fans valgte da at støtte op om Pep fra start af. Vi havde et åbent sind og stolede på klubbens ledelse, da de lever efter den filosofi vi alle ser op til. Og så behøver vi ikke folk som Mourinho, ej heller gider vi se hans slags i vores klub.

Og hvis du nævner Zlatan igen, så griner jeg mig selv ihjel, for han er på igen måde i katagori med Mourinho. Argumenterne herfor er fremført til perfektion.
Forumlegende

michaelk94

Re: Real Madrid

Indlæg af michaelk94 »

Daluigi skrev:Du har selv drejet den over på det emne i mangel på saglige argumenter. Dine hypoteser er ubrugelige. Især når vi har afvist Mourinho i klubben - et klokkeklart bevis på hvad klubben og dets fans står for. At du så prøver St argumentere med, at vi fans jo ikke tog den beslutning - jamen hvordan skulle vi også have gjort det!? Vi fans valgte da at støtte op om Pep fra start af. Vi havde et åbent sind og stolede på klubbens ledelse, da de lever efter den filosofi vi alle ser op til. Og så behøver vi ikke folk som Mourinho, ej heller gider vi se hans slags i vores klub.

Og hvis du nævner Zlatan igen, så griner jeg mig selv ihjel, for han er på igen måde i katagori med Mourinho. Argumenterne herfor er fremført til perfektion.
Men Zlatan var speciel og ham afviste I jo ikke, men ham købte i derimod for en helvedes masse penge for derefter at give den største præsentation nogensinde og det passede jo jer fans helt fint. Det levede måske også efter jeres filosofi? :D Ked af at slå dig ihjel.

Det har da hele tiden været diskussionen efter du nævnte, at du ikke fattede, at Real Madrid fans har kunne støtte op om deres egen manager, men det kan også godt være du kun er mere fan af klubbens filosofi i stedet for selve klubben, det skal jeg ikke kunne svare på, jeg er bare sikker på at næsten alle klubbers fans havde støttet en manager der var i gang med at vinde titler efter fire års titeltørke også selvom vores træner indgår i et slagsmål i en ophidset kamp.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7072
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Daluigi »

Indgik er pænt sagt. Han begik et voldeligt overgreb på en af vores trænere - bagfra. Det er ikke et slagsmål, det er et fejt overfald.

Mon ikke Ronaldos præsentation var større end Zlatans!? Pff største præsentation nogensinde, jeg må le.
Men fair nok du forsvarer hans psykopatiske adfærd, fordi han kunne give jer en liga titel ud af 4 forsøg... Jeg har så ret til at mene, at din integritet er meget ringe hvis overhovedet eksisterende.. Det er jo så det du gerne vil diskutere...
Forumlegende

Brugeravatar
puyol83
Indlæg: 269
Tilmeldt: man dec 08, 2008 1:56 pm
Har takket: 10 gange
Blevet takket: 27 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af puyol83 »

Hej Michael

Nu har jeg ikke deltaget i diskussionen tidligere, og det er ikke for at du skal føle dig angrebet fra alle sider, men:

Kan du ikke lige præcisere hvordan Zlatan og Mourinho minder om hinanden?

Før han (Zlatan) kom til klubben brød jeg mig ikke synderligt om ham, synes han var arrogant, selvfed og lignende (plus han var svensker haha), men var nu ikke klar over at han var et kæmpe svin overfor modstandere o.l. Kan du ikke lige opsummere hvad det er for nogle skandaler han havde rodet sig ud i - FØR han kom til Barca?

Og som en anden vist tidligere skrev, så lavede han da ingen skandaler MENS han var i Barca?
Derfor har jeg ærligt talt meget svært ved at forstå hvordan os fans' accept af ham er sammenlignelig med Mourinhos kontroverser igennem 2 år inden han vandt det mesterskab for jer?!


Derudover vil jeg da ikke udelukke at mange barcafans kunne leve med en Mourinho-type hvis vi tørstede efter trofæer, men det er ganske spekulativt, og jeg tror personligt at der ville have været et KÆMPE pres på den givne præsident i Barca hvis vi havde haft Mourinho (og han havde skabt sig som han har gjort de sidste par år).
Også pres nok til at det ville have væltet præsidenten - husk at fansene (vel også Reals) kan stille et mistillidsvotum ligesom de gjorde med Laporta.

Men det er jo svært at bedrive kontrafaktisk historieskrivning...

God Jul - "desværre" blev den ikke hvid i år ;-)
O le le O la la, ser del Barça és el millor que hi ha

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Flax_Generous »

Okay, tre ting til hele den her diskussion:

1) Jeg er ikke begejstret for Mourinho, men det er ikke kun hans fejl, at det lige nu sejler i Real Madrid. Alle trænere i Real Madrid gennem de seneste mange år har lidt under det hysteriske mediecirkus og det urealistiske forventningspres. Alle trænere i Real Madrid i gennem de seneste mange år har også haft problemer med at få tilkæmpet sig kontrol over klubben og få sat sig respekt.

Mourinho har altså lidt under det samme som hans forgængere: Medierne elsker sæbeoperahistorierne, selv i gode tider, og Mourinho har ikke haft den afgørende kontrol. Han har godt nok ihærdigt forsøgt at tæmme pressen og gøre Real Madrid-holdet til sit eget, ligesom det var "Mourinhos Inter" eller "Mourinhos Chelsea," men det er en Sisyfos-kamp uden ende. Jeg har nemlig svært ved at forestille mig, at træneren nogensinde bliver den største i Real Madrid (medmindre han selv er legende i klubben?).

2) Når det er sagt, så slipper Mourinho selvfølgelig ikke uden kritik. Han har opført sig uhørt pinligt i et ocean af situationer, både i kampe og til pressemøder, og han har sikkert også haft en finger med i spillet hvad angår Real Madrid-spillernes svinestreger og generelle usympatiske opførsel.

Argumentet for at se igennem fingre med Mourinhos dark arts, er selvfølgelig, at han vinder trofæer. Det er tydeligvis sådan de fleste Real Madrid-fans har tænkt. Og det kan jeg egentlig godt forstå. Særligt når Barca har tæsket Real Madrid og vundet alt - så bliver man nok lidt desperat.

3) Flere herinde hævder så, at Barca aldrig nogensinde ville hyre en kontroversiel træner for at få succes. Det er svært at sige. Mourinho, klart nej - han forstår heller ikke klubbens spilkoncept - men kontroversielle trænere sådan generelt er jo ikke fremmede for Barca. Både Cruyff og Van Gaal var kontroversielle karakterer, der utvivlsomt har bragt pisset i kog hos modstanderholdenes fans. Jeg husker særligt Van Gaal, der jævnligt havde offentlige skænderier med pressen, Rivaldo og modstanderne. Selvfølgelig var det ikke helt så grelt som med Mourinho, men lutter lagkage og stoisk Guardiola'sk var det godt nok ikke.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Flax_Generous »

Det kommer til at lyde hårdere end det er ment, but here goes...
Elbarca skrev:Det her handler om de værdier man står for og her er der en kæmpe forskel vores klubber imellem. Hos os har vi værdier der skal følges hvorefter det sportslige kommer. Hos jer er det sportslige vigtigst og et sted langt længere nede har i vel nogle værdier som ikke altid er til at få øje på.
Hvilke værdier er det? Er det de værdier, der fortæller, at det er okay at modtage penge fra diktatorer i Uzbekistan og kongefamilier i Qatar? Er det de værdier, der fortæller, at det er okay at ty til ufine tricks på banen, hvis det lige gavner i situationen? Er det de værdier, der fortæller, at det er okay at komme med arrogante udtalelser, ubegrundede beskyldninger og hykleri?

Jeg ved godt, at det er provokerende at få at vide, men Barca er ikke unikt rene på disse områder. Det betyder dog ikke, at Barca er en dårlig klub. Ja, der er magtkampe og intriger i ledelsen, økonomiske aftaler med suspekte typer, masser af cool cash business og lejlighedsvis fusk på banen (dog ikke i så ekstreme mængder, som alle Barca-haderne mener) - men sådan er det altså i stort set alle klubber.

Nej, det, der er unikt ved Barca (ud over de lokale værdier vedrørende Catalonien, der af gode grunde sjældent er relevante for os danskere) er netop de sportslige værdier. Værdier, der ikke kommer før det sportslige, men er det sportslige. Værdier, der ifølge Barca-fortællingen er den eneste vej til sejre, titler og succes. Værdier, der handler om at bruge spillere fra La Masia og spille på en helt bestemt og meget flot måde. Det er derfor, min far følger Barca, og det er derfor, jeg selv følger Barca. Den slags værdier findes nemlig ikke hos Real Madrid. emo har fat i den lange ende, når han skriver, at det skyldes, at "ingen har haft tid eller mod" til at skabe den slags værdier i Real Madrid. De færreste klubber har rent faktisk så klare sportslige værdier som Barca. Så hvorfor ikke bare være stolt over det i stedet for at fyre småfrelste kommentarer af som det citerede?

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Flax_Generous »

Daluigi skrev:Vi fans valgte da at støtte op om Pep fra start af. Vi havde et åbent sind og stolede på klubbens ledelse, da de lever efter den filosofi vi alle ser op til. Og så behøver vi ikke folk som Mourinho, ej heller gider vi se hans slags i vores klub.
Daluigi skrev:jamen jeg er simpelthen blæst væk af vrede.. nu har jeg satme fulgt med på tv-skærmen og sågar på stadion i hele denne rædselsfulde sæson.. det eneste fuucking lys jeg så forude var en klassetræner i form af Mourinho eller Laudrup.. og al snakken om guardiola var HELDIGVIS forduftet... nu læser jeg så dette.. amen forsatan ledelse, tag jer dog sammen!!
*host*

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7072
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Daluigi »

Mon ikke jeg fortjener at få resten af indlægget med!?
Undskyld mit raseri udbrud, men dette er bare kulminationen på den værste sæson i min tid som barcafan... jeg elsker barca og er sikker på vi nok skal rejse os.. men forsatan.. er utrolig skeptisk overfor dette trænervalg! manden er uerfaren... men jaja en barcalegende og leder trodssalt.... lad mig sige, jeg er skeptiker med et brændende håb i hjertet...
Det er ret tydeligt, at jeg vil give ham chancen, og han greb den i dén grad!

Havde han opført sig som Mourinho eller ændret fuldstændig på vores koncept så havde det været en anden snak. Jeg benægter jo ikke Mourinhos kvaliteter som træner - jeg afskyr hans person og ISÆR hans gerninger i Real Madrid, hvor tosserierne har nået højder man ikke så tidligere i hans karriere. Det er disse ting jeg ikke forstår man som Real-fan ikke tager afstand fra. Jeg har ligesom emo forståelse for ansættelsen, men dælme ikke deres håndtering af hans sidsyge optrin efterfølgende.

Jeg erkender jo jeg taler i affekt og derfor giver manden chancen på trods af min skeptiske tilstand. Ledelsen traf det helt rigtige valg, og det indlæg viser blot, at man som fan ikke aner hvad der sker bag kulisserne. Men Mourinhos personlighed skimmede klart igennem hos de rette mennesker, og vi fans blev velsignet med titler som resultat heraf. Ledelsen var jo godt klar over, hvordan vi fans ville reagere hvis vi skulle de på Mourinhos fodbold og opførsel - filosofien lever, og jeg bøjede mig for valget ... Hvilket jeg med rette kunne gøre

Iøvrigt ret vildt du i arrigskab over min kommentar til Fergie, har brugt natten til den 24. På at lede efter 5 år gamle indlæg som du så kunne citere halvdelen af :razz: god jul Flaxy ;-)
Senest rettet af Daluigi man dec 24, 2012 4:17 am, rettet i alt 3 gange.
Forumlegende

Squix

Re: Real Madrid

Indlæg af Squix »

Øv ....

Hvorfor skal vi møde Real så tideligt i forårssæsonen.
Ville elske at se Ramos, Pepe og Mourinho lave æresport for os.

emo
Indlæg: 17780
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Sv: Real Madrid

Indlæg af emo »

Squix skrev:Øv ....

Hvorfor skal vi møde Real så tideligt i forårssæsonen.
Ville elske at se Ramos, Pepe og Mourinho lave æresport for os.
Vi må da sørge for at lukke ligaen med 13 runder igen, om det er til Real eller Atl. er ligemeget. ;-)

Damn, den 24, dagen i morgen står ikke på andet end madlavning, men kan ikke smide Prison Break fra mig. Grr...
Allez...

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7072
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Daluigi »

Squix skrev:Øv ....

Hvorfor skal vi møde Real så tideligt i forårssæsonen.
Ville elske at se Ramos, Pepe og Mourinho lave æresport for os.
Ja det er faktisk virkelig ærgerligt!! Havde været fryd.. Men lad os nu ikke tage det mesterskab for givet endnu...
Forumlegende

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Flax_Generous »

Du er mere end velkommen til at citere det hele, Daluigi. Det taler for sig selv. ;-)

Og jeg er ikke det fjerneste sur over din kommentar omkring Ferguson. Nej, jeg laver de her sjove overspringshandlinger - altså diskuterer fodbold og fanger dig i åbenlyse selvmodsigelser - i stedet for at skrive en tung eksamensopgave færdig. Men lad os please holde opgaven ude af denne tråd. Ellers bliver jeg depri.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7072
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Daluigi »

Flax_Generous skrev:Du er mere end velkommen til at citere det hele, Daluigi. Det taler for sig selv.

Og jeg er ikke det fjerneste sur over din kommentar omkring Ferguson. Nej, jeg laver de her sjove overspringshandlinger - altså diskuterer fodbold og fanger dig i åbenlyse selvmodsigelser - i stedet for at skrive en tung eksamensopgave færdig. Men lad os please holde opgaven ude af denne tråd. Ellers bliver jeg depri.
Taler for sig selv? Det er på ingen måde selvmodsigende, Flax. Mourinhos adfærd har da ændret sig markant i sin tid i Spanien. Øjeprikkeriet som klimaks. Hvad vil du frem til? At vi Barca fans havde tilgivet det? Jeg anerkender Pep som en legende og skriver jeg håber men er skeptisk - verdens bedste klub skulle ledes tilbage på sporet sf en uprøvet træner... Mon ikke hele verden var skeptisk? Det ændre sjovt nok ikke på, at Mou blev vraget med rette, og vi fans kan prise os lykkelige for det.
Forumlegende

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 0 gæster