Champions league

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Champions league

Indlæg af # 23 »

Blaugrana92 skrev:Så vidt jeg har forstået, var Lucescu helt udtryksløs ude på sidelinjen, og det kun var assistenten der gav Luiz Adriano den opadvendte tommelfinger. Med det sagt er det dog ikke i orden at Lucescu forholder sig så passiv og bare ser til. I sådan en situation kigger spillerne naturligvis først og fremmest mod træneren, og han skal naturligvis give dem instruktioner om hvordan de skal håndtere situationen.

Udover det kan det sagtens tænkes at Luiz Adriano simpelthen ikke så hvad dommeren aftalte med Lorentzen og Willian, men det forklarer dog ikke den gennemført ulækre, hånende og arrogante attitude han rendte rundt med i resten af kampen - og det forklarer naturligvis heller ikke, hvorfor Shakhtar ikke bare gav Nordsjælland et mål, som de retfærdigvis skulle have gjort.
Shakhtar viste virkelig deres sande væsen. At de på trods af den store fejl ikke giver dem et mål, men at Stepanenko bremser Stockholm i at score, var så utilgiveligt.

Og som du siger. Luiz Adrianos attitude var helt helt forfærdeligt. Som om at han ingenting havde gjort. Lidt ydmyghed i den situation havde i den grad klædt ham, når han bryder en af fodboldspillets uskrevne gentleman-regler. Ærgerligt, at Tøfting og Brian Steen ikke var på FCNs hold. Det havde været godt for os TV-seere.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Champions league

Indlæg af Skydefinten »

Fuuk hvor bliver jeg sur, når jeg ser Adriano løbe og juble over hans scoring! :devil:

UEFA vælger så fuldstændigt at ignorere situationen på deres hjemmeside under deres match-analyse. Ikke et ord om episoden, og så spytter de 100 mio ud på den ene Fair Play kampagne efter den anden. Føj.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
Valdééés
Indlæg: 137
Tilmeldt: tirs dec 13, 2005 1:44 pm
Geografisk sted: Kbh S
Har takket: 5 gange
Blevet takket: 6 gange

Re: Champions league

Indlæg af Valdééés »

I det mindste har samtlige udenlandske medier jeg har været inde på en hård kommentar med på vejen til det klamme svin
# soci: 111109 - Barca, folkets opium

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Champions league

Indlæg af JonasV »

Jeg forstår så udemærket godt den harme det mål har vakt - helt klart - men er det ikke også snart tid til, at den danske presse begynder at forholde sig til hvordan FCN rent faktisk har gjort det i CL?
Det synes jeg de skøjtede lige lovligt let henover i går, fordi de nu havde en anden detalje at hænge sig i.

Badabing
Indlæg: 1297
Tilmeldt: søn dec 04, 2011 11:36 pm
Har takket: 89 gange
Blevet takket: 96 gange

Re: Champions league

Indlæg af Badabing »

Det er da helt vildt, som folk hader Adriano Luiz. Han bliver jo behandlet som en, der har tæsket en hund ihjel. Det var ikke særlig sportslig optræden fra ham i går, men slap nu lige af
ᕦ( ͡° ͜ʖ ͡°)ᕤ

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7070
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 850 gange

Re: Champions league

Indlæg af Daluigi »

JonasV skrev:Jeg forstår så udemærket godt den harme det mål har vakt - helt klart - men er det ikke også snart tid til, at den danske presse begynder at forholde sig til hvordan FCN rent faktisk har gjort det i CL?
Det synes jeg de skøjtede lige lovligt let henover i går, fordi de nu havde en anden detalje at hænge sig i.
Jeg synes netop, at det er meget mere væsentligt at have fokus på hvor rædsom en opførsel vi var vidne til i går aftes. Hvordan et ligegyldigt dårligt hold som FCN klarer sig i CL, vil ikke gå over i historien. Men dét som Adriano gjorde i går, er simpelthen så usmageligt, og SKAL have fokus i lang tid endnu. Fodboldens etik og moral blev testet i går, og det er vigtigt at medierne og fans gør oprør overfor de forpulede møgsvins opførsel - undskyld sproget.
Forumlegende

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14960
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1675 gange
Blevet takket: 1116 gange
Kontakt:

Re: Champions league

Indlæg af Lopezzz »

JonasV skrev:Jeg forstår så udemærket godt den harme det mål har vakt - helt klart - men er det ikke også snart tid til, at den danske presse begynder at forholde sig til hvordan FCN rent faktisk har gjort det i CL?
Det synes jeg de skøjtede lige lovligt let henover i går, fordi de nu havde en anden detalje at hænge sig i.
Er meget enig med dig Jonas ;-)
MDCCCXCIX

emo
Indlæg: 17776
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Champions league

Indlæg af emo »

De viste i går efter kampen i studiet et klip hvor Barca scorede et mål efter en "fair play" aktion imod Shakhtar tilbage i 08 eller 09, som åbenbart var et vildt vigtigt mål. Må indrømme, husker Shakhtar kampene men kunne ikke helt huske det mål...

Hvis nogen kunne finde klip, ville være nice. Dog vil jeg ikke helt mene at situationen er den samme, da Barca ikke sparker eller kaster bolden ud til Shakhtar men bare tager indkastet normalt og spiller videre. Andre der så det i går i studiet? Klammest af alt Prebens eller Laudrups kommentar om at selv Barca et hold fyldt med moral og etik kan finde på sådan noget... grrr.

:D
Allez...

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Champions league

Indlæg af Blaugrana92 »

Jeg kan godt huske det, og som det står i min erindring, bliver bolden altså frem for alt sparket ud fordi de er under massivt pres. Som jeg husker det har Shakhtar spilleren der sparker bolden ud, slet ikke opfattet at der ligger en og er 'skadet', men at han er bliver presset af adskillige af vores spillere i en position lige foran eget felt, hvorfor han selvfølgelig vælger at cleare bolden, hvorefter en anden Shakhtar spiller begynder at signalere, at hans holdkammerat sparkede bolden ud, fordi der lå en og var 'skadet'.

Det er som sagt sådan at jeg husker situationen, men det er jo ved at være en 5 års tid siden, så jeg kan sagtens tage fejl. Jeg kunne ikke lige umiddelbart snuse klippet op nogle steder, så ovenstående er direkte fra hukommelsen.

emo
Indlæg: 17776
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Champions league

Indlæg af emo »

Blaugrana92 skrev:Jeg kan godt huske det, og som det står i min erindring, bliver bolden altså frem for alt sparket ud fordi de er under massivt pres. Som jeg husker det har Shakhtar spilleren der sparker bolden ud, slet ikke opfattet at der ligger en og er 'skadet', men at han er bliver presset af adskillige af vores spillere i en position lige foran eget felt, hvorfor han selvfølgelig vælger at cleare bolden, hvorefter en anden Shakhtar spiller begynder at signalere, at hans holdkammerat sparkede bolden ud, fordi der lå en og var 'skadet'.

Det er som sagt sådan at jeg husker situationen, men det er jo ved at være en 5 års tid siden, så jeg kan sagtens tage fejl. Jeg kunne ikke lige umiddelbart snuse klippet op nogle steder, så ovenstående er direkte fra hukommelsen.
Har fuldstændig samme opfattelse af den situation, blev bare arrig af at de skulle trække det klip op i går, og på den baggrund sende en "sviner" afsted imod Barcelona.
Allez...

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Champions league

Indlæg af JonasV »

Daluigi skrev:
JonasV skrev:Jeg forstår så udemærket godt den harme det mål har vakt - helt klart - men er det ikke også snart tid til, at den danske presse begynder at forholde sig til hvordan FCN rent faktisk har gjort det i CL?
Det synes jeg de skøjtede lige lovligt let henover i går, fordi de nu havde en anden detalje at hænge sig i.
Jeg synes netop, at det er meget mere væsentligt at have fokus på hvor rædsom en opførsel vi var vidne til i går aftes. Hvordan et ligegyldigt dårligt hold som FCN klarer sig i CL, vil ikke gå over i historien. Men dét som Adriano gjorde i går, er simpelthen så usmageligt, og SKAL have fokus i lang tid endnu. Fodboldens etik og moral blev testet i går, og det er vigtigt at medierne og fans gør oprør overfor de forpulede møgsvins opførsel - undskyld sproget.
Men nu har det også været vendt og drejet konstant siden episoden fandt sted. Desuden forventer jeg da på ingen måde at udenlandske medier har interesse i at vurdere FCN, men det er spøjst som de danske medier lige pludselig har meget travlt med denne ene hændelse - fremfor at snakke om FCN's/Danmarks generelle niveau i en international sammenhæng. Det kommer til at fremstå en anelse dårlig-taber-agtigt i min optik.

...og for lige at slå det helt fast: jeg kan godt forstå harmen over episoden.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7070
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 850 gange

Re: Champions league

Indlæg af Daluigi »

Blaugrana92 skrev:Jeg kan godt huske det, og som det står i min erindring, bliver bolden altså frem for alt sparket ud fordi de er under massivt pres. Som jeg husker det har Shakhtar spilleren der sparker bolden ud, slet ikke opfattet at der ligger en og er 'skadet', men at han er bliver presset af adskillige af vores spillere i en position lige foran eget felt, hvorfor han selvfølgelig vælger at cleare bolden, hvorefter en anden Shakhtar spiller begynder at signalere, at hans holdkammerat sparkede bolden ud, fordi der lå en og var 'skadet'.

Det er som sagt sådan at jeg husker situationen, men det er jo ved at være en 5 års tid siden, så jeg kan sagtens tage fejl. Jeg kunne ikke lige umiddelbart snuse klippet op nogle steder, så ovenstående er direkte fra hukommelsen.
Lige præcis!!! Det var SÅ latterligt at høre på Preben Mundlorts kommentar i går! Situationen kan SLET ikke sammenlignes. Kun hvis man er barca-hater
Forumlegende

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Champions league

Indlæg af Skydefinten »

Har et par klip her.

http://video.google.com/videoplay?docid ... 0168863126

http://videos.sapo.pt/bZAF89z702N2km6PhE0t


H. Webb var dommer og han tog det roligt.

Der står altså ikke noget om det skulle være et særlig kontroversielt mål til 1-1 udligningen?? Måske skyldes Shaktars vrede, at Messi scorede på et oplæg af Xavi til 2-1 i 94. minut!

Citeret fra artikel:
Barcelona striker Bojan Krkic claimed Shakhtar kicked the ball out because they were clearing their lines rather than because of concerns for one of their team.
He said: 'It was a legal play. The player cleared the ball out of play without even realising his team-mate was on the ground.'


Read more: http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... z2CrOgbC00
Follow us: @MailOnline on Twitter | DailyMail on Facebook
http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/2012/2 ... 130149.htm

Det er altså heller ikke med på denne "hitliste" over tilsvarende mål, som i går...Men Prebse fik dog lige en lejlighed til at svine FCB.
Senest rettet af Skydefinten ons nov 21, 2012 2:38 pm, rettet i alt 1 gang.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

emo
Indlæg: 17776
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Champions league

Indlæg af emo »

Giorgio Chiellini: "If Luiz Adriano had done that against us, we'd have to finish the game with eight players"
Så så Chiellini... ;-)
Allez...

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Champions league

Indlæg af rummenigge »

Daluigi skrev:
Blaugrana92 skrev:Jeg kan godt huske det, og som det står i min erindring, bliver bolden altså frem for alt sparket ud fordi de er under massivt pres. Som jeg husker det har Shakhtar spilleren der sparker bolden ud, slet ikke opfattet at der ligger en og er 'skadet', men at han er bliver presset af adskillige af vores spillere i en position lige foran eget felt, hvorfor han selvfølgelig vælger at cleare bolden, hvorefter en anden Shakhtar spiller begynder at signalere, at hans holdkammerat sparkede bolden ud, fordi der lå en og var 'skadet'.

Det er som sagt sådan at jeg husker situationen, men det er jo ved at være en 5 års tid siden, så jeg kan sagtens tage fejl. Jeg kunne ikke lige umiddelbart snuse klippet op nogle steder, så ovenstående er direkte fra hukommelsen.
Lige præcis!!! Det var SÅ latterligt at høre på Preben Mundlorts kommentar i går! Situationen kan SLET ikke sammenlignes. Kun hvis man er barca-hater
Jeg lagde også mærke til det, og Preben E burde få en anmærkning for det, for det sætter FCB i ekstrem dårligt lys når folk har Shaktars groteske mål i hovedet.

Barcas situation kan slet ikke sammenlignes med Shaktas. Det ses ofte at modstanderholdet ikke standser op når en spiller ligger nede og ømmer sig. Det skal de heller ikke medmindre dommeren fløjter. Ofte bruger de pressede hold denne nu-ligger-jeg-mig-ned taktik og derfor kan man ikke altid lave fairplay på dem. De ses ofte i La Liga hvor det mest er pga publikumspresset at et hold sparker bolden ud.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 19 gæster