Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Elbarca »

Myxopotatis

Dér hvor Franco tiden bliver interessant er når Real fans skal blære sig med titler man vandt for 50 år siden. Jeg tror ikke vilkårene har været éns for de to klubber dengang. I det historiske perspektiv kan en Barca fan helt berettiget føle en vis form for had mod jeres klub.

Her i nutiden er det vist jer som føler at i står i skyggen af et hold, der af mange betragtes som det stærkeste nogensinde.

Myxomatotis

Re: Real Madrid

Indlæg af Myxomatotis »

Til Elberta

Ja det kan jeg selvfølgelig godt se. Omvendt er man vel også et eller andet sted bare nødt til at sige, at et mesterskab er et mesterskab. Ellers kan man jo begynde at analysere hvert eneste mesterskab, som hver klub har vundet for at se om der nu var dommerhjælp eller andre faktorer, der gør, at det mesterskab ikke var fortjent. Og om klubben måske havde vundet alligevel, selvom disse eksterne faktorer ikke havde været der. Det kan hurtigt blive en meget langhåret diskussion.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af rummenigge »

michaelk94 skrev:
rummenigge skrev:@michaelk94 - lidt hjælp til kilderne:

Barca 2011/12
http://www.forbes.com/sites/afontevecch ... 2-million/

Omsætning: €495mio
Indtjening: €48mio (€49mio iflg andre kilder ;-) )

Madrid 2011/12
http://au.sports.yahoo.com/football/new ... ue-record/

Omsætning: €514mio
Indtjening: €24mio

----------

Så lige et interessant Marca link:
http://www.marca.com/2012/09/23/en/foot ... 22573.html
Faus also outlined the fact that Real Madrid holds its players' image rights and that season ticket prices cost twice as much in comparison to those of the Catalan club: "It is very respectable, but they (Real Madrid) have a company policy as opposed to a society policy. We don’t compare ourselves to anyone, we are very satisfied with our policy," he concluded.
Interessant at Barcas sæsonkortpriser stadig kun er ca halvpris ifht Madrid og sidstnævnte også tjener på spillernes imagerettigheder. Hvis de skruede på denne skrue ville de hurtigt komme forbi de ca €20mio de er "bagefter" i omsætning. Barca behandler bare deres fans bedre og er ikke lige så kyniske ifht til økonomiske strategi.

Barca har en indtjening som næsten er dobbelt så stor som Madrids (!). Sidste år mener jeg endda Madrid havde røde tal på bundlinjen(!). Lidt dumt overhovedet at gå ind i denne diskussion og bare blive enige om at begge klubber er sindsygt økonomiske stærke dog med en halvstor gæld. Indrømmer du nu, at du har misforstået den økonomiske status for de to klubber??
Real Madrid bruger så selvfølgelig også flere penge end Barca, så det er selvfølgelig omsætningen der er større.

De bruger flere penge på fx spillerindkøb, men jeg synes jo det er fair at en klub som Real Madrid bruger store summer på spillere, fordi pengene jo netop fosser ind i klubben.
Barca har selvfølgelig også en rigtig god økonomi bla. nu hvor man også har fået Qatar Foundation (Det har jo ikke noget med Katalonien at gøre :mrgreen: ), men nu var punktet med økonomien jo bare, at Real Madrid ikke på den måde er et købehold som fx City, PSG, Anzhi etc.

Real Madrid tjener selvfølgelig rigtig meget på sit brand, men Barca er selvfølgelig et langt bedre eksempel på hvordan man skal føre en fodboldklub, netop gennem talenterne, fordi det er ikke alle klubber som kan tjene penge på sit brand som Real og Barca. Dortmund er jo et godt eksempel som har en fantastisk økonomi og de har vel brugt Barca-modellen, som man også ser andre klubber bruge såsom FC Nordsjælland fx. Med stor succes til følge. Så stor cadeau til Barca, men derfor var det jo stadig rigtig, det jeg sagde. ;
Nej michaelk94, det var ikke rigtigt hvad du sagde. Faktisk har du lukket mere vås ud i dine sidste fire fem indlæg at jeg egentligt er lidt skuffet over dit debatniveau, da jeg huskede det som langt højere. Glemmer man rationaliteten forvandles ens bidrag til en saglig diskussion sig hurtigt til spam.

Jeg fornemmer dog at du har indset og er overrasket over at Barca ikke på nogen måde, især rent økonomisk, kan regnes for den lille ifht RM, hvilket har været mit formål med debatten, at få RM læsere til at indse dette i en hvis grad.

...og hav nu styr på facts hvis du vil tages seriøst herinde og lad være med at love noget om fremtiden, medmindre du vitterlig har fundet ud af at rejse frem i tiden. Provokation kommer du ingen vegne med hvis det har været formålet. Hvis din hensigt har være pure så tænkt lige en ekstra gang inden du poster og "kom igen", som man siger i fodbold når vedkommende brænder maks ;-)
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

michaelk94

Re: Real Madrid

Indlæg af michaelk94 »

rummenigge skrev:
Nej michaelk94, det var ikke rigtigt hvad du sagde. Faktisk har du lukket mere vås ud i dine sidste fire fem indlæg at jeg egentligt er lidt skuffet over dit debatniveau, da jeg huskede det som langt højere. Glemmer man rationaliteten forvandles ens bidrag til en saglig diskussion sig hurtigt til spam.

Jeg fornemmer dog at du har indset og er overrasket over at Barca ikke på nogen måde, især rent økonomisk, kan regnes for den lille ifht RM, hvilket har været mit formål med debatten, at få RM læsere til at indse dette i en hvis grad.

...og hav nu styr på facts hvis du vil tages seriøst herinde og lad være med at love noget om fremtiden, medmindre du vitterlig har fundet ud af at rejse frem i tiden. Provokation kommer du ingen vegne med hvis det har været formålet. Hvis din hensigt har være pure så tænkt lige en ekstra gang inden du poster og "kom igen", som man siger i fodbold når vedkommende brænder maks ;-)
Hold nu op Rummenigge. Jeg siger jo, at det kører for Real Madrid, som tjener flere penge end Barca. Det er jo korrekt. Ja, de bruger flere penge, men det er jo bla. fordi man køber spillere for langt flere penge end Barca.

Når du arbejder i Daglig Brugsen, så tjener du jo stadig penge, selvom du så går ud og fyrer den af i byen en fredag aften. Real Madrid tjener altså mere end Barca ergo havde jeg ret.

Også lidt sjovt at se, hvordan Barca så har fået en så stor gæld, når det netop er Real Madrid der har hentet spillere for langt flere penge?

Jeg ville slet ikke snakke om økonomi. Jeg nævner hvor godt det kører for Real Madrid og at pengene fosser ind i klubben, så man derfor kan hente dyrere spillere end Barca. Har du forstået det? For det behøver da slet ikke blive personligt, som du gør det til.

Jamen du siger jo, at dette hold ikke vil komme i historiebøgerne. Er du så også spåmand eller hva? Jeg lover dig at denne tid selvfølgelig vil blive husket, da Real Madrid jo netop har slået alle rekorderne. Så hver gang man jagter den nye målrekord eller pointsrekord, så er det Real Madrid holdet med Cristiano Ronaldo man skal slå.
Desuden er denne rivalisering større end i lang tid. Det skyldes, at det ikke bare er Spaniens bedste hold mere, men hele verdens to beste hold, som så samtidig er hinandens evige rivaler.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af rummenigge »

Michalk94

Dit indlæg er nu et virvar af trækken i land, fejlciteringer (manupulation af hvad jeg har sagt, da jeg aldrig har lavet statements om fremtiden men tilstanden INDTIL NU, vær velkommen til at finde et citat hvor jeg lover om fremtiden ;)), indrøm nu at, har brugt hjertet mere end hjernen, du har rodet rundt i facts og blevet overrasket over Barcas økonomi. Længere er den ikke.

Vedr gæld er ikke en diskussion jeg vil ind i med en som udviser den indsigt som du har udvist om økonomi i den her debat. Medmindre du underssøgende spørger mig om hvordan landet udadtil ligger for de to klubber hvad angår gældssituationen og vil have at jeg laver lidt lommeresearch på det og laver en lille redgørelse for infos skyld?
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

michaelk94

Re: Real Madrid

Indlæg af michaelk94 »

rummenigge skrev:Michalk94

Dit indlæg er nu et virvar af trækken i land, fejlciteringer (manupulation af hvad jeg har sagt, da jeg aldrig har lavet statements om fremtiden men tilstanden INDTIL NU, vær velkommen til at finde et citat hvor jeg lover om fremtiden ;)), indrøm nu at, har brugt hjertet mere end hjernen, du har rodet rundt i facts og blevet overrasket over Barcas økonomi. Længere er den ikke.

Vedr gæld er ikke en diskussion jeg vil ind i med en som udviser den indsigt som du har udvist om økonomi i den her debat. Medmindre du underssøgende spørger mig om hvordan landet udadtil ligger for de to klubber hvad angår gældssituationen og vil have at jeg laver lidt lommeresearch på det og laver en lille redgørelse for infos skyld?

"Dette RM vil dog indtil videre ikke huskes i historien som Del Bosques Madrid vil gøre det og ingen af de nævnte RM hold kan måle sig med Peps Barca (kommer næppe til det heller)", dette fik du sagt og det betragter jeg som, at du udtaler dig om fremtiden. Jeg udtaler mig så tilbage om fremtiden.

http://borsen.dk/nyheder/sport/artikel/ ... valer.html

Real Madrid har altså en omsætning som er 300 millioner kr større end Barcas, så det er jo rigtigt det jeg siger. Real Madrids indtægter er altså større end Barcas, som jeg sagde.

Barca har en sund økonomi, fordi de bla. har ændret deres ledelsesstrategi, hvor man gerne tager imod penge fra Qatar Foundation, men jeg har jo heller aldrig nævnt at Barca skulle have en dårlig økonomi, blot at Real Madrids økonomi er helt fantastisk og man faktisk godt kan tillade sig at købe spillere som Ronaldo og Kaka, hvilket jeg egentlig ikke mener klubber som Anzhi, PSG, City og andre klubber kan, da det ikke er de penge de tjener, som de køber med.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af rummenigge »

michaelk94 skrev:
rummenigge skrev:Michalk94

Dit indlæg er nu et virvar af trækken i land, fejlciteringer (manupulation af hvad jeg har sagt, da jeg aldrig har lavet statements om fremtiden men tilstanden INDTIL NU, vær velkommen til at finde et citat hvor jeg lover om fremtiden ;)), indrøm nu at, har brugt hjertet mere end hjernen, du har rodet rundt i facts og blevet overrasket over Barcas økonomi. Længere er den ikke.

Vedr gæld er ikke en diskussion jeg vil ind i med en som udviser den indsigt som du har udvist om økonomi i den her debat. Medmindre du underssøgende spørger mig om hvordan landet udadtil ligger for de to klubber hvad angår gældssituationen og vil have at jeg laver lidt lommeresearch på det og laver en lille redgørelse for infos skyld?

"Dette RM vil dog indtil videre ikke huskes i historien som Del Bosques Madrid vil gøre det og ingen af de nævnte RM hold kan måle sig med Peps Barca (kommer næppe til det heller)", dette fik du sagt og det betragter jeg som, at du udtaler dig om fremtiden. Jeg udtaler mig så tilbage om fremtiden.

http://borsen.dk/nyheder/sport/artikel/ ... valer.html

Real Madrid har altså en omsætning som er 300 millioner kr større end Barcas, så det er jo rigtigt det jeg siger. Real Madrids indtægter er altså større end Barcas, som jeg sagde.

Barca har en sund økonomi, fordi de bla. har ændret deres ledelsesstrategi, hvor man gerne tager imod penge fra Qatar Foundation, men jeg har jo heller aldrig nævnt at Barca skulle have en dårlig økonomi, blot at Real Madrids økonomi er helt fantastisk og man faktisk godt kan tillade sig at købe spillere som Ronaldo og Kaka, hvilket jeg egentlig ikke mener klubber som Anzhi, PSG, City og andre klubber kan, da det ikke er de penge de tjener, som de køber med.
Synes du selv at det kører for dig ved at linke til et regnskab for sidste år - læs 15. apr. 2011?!? Et regnskab hvor Zlatans salg i øvrigt ikke er med i, kun køb? Hvorfor vil du hele tiden twiste alting til RMs fordel?

Se nu på regnskaberne for i år, som jeg har linket til og få så lukket diskussionen, dine indlæg bliver mere og mere desperate.

Og nu spørger jeg dig mikaelk94, er "Dette RM vil dog indtil videre ikke huskes i historien som Del Bosques Madrid..." dette det samme som at love om hvordan fremtiden vil se ud?

Drop det nu mikaelk94, jeg inviterede dig desværre til at flueknppe mit indlæg som du stadig formåede at citere fra og udstille dine misforståede udsagn.

Igen, hvordan synes du selv det går?
Senest rettet af rummenigge søn okt 07, 2012 3:50 pm, rettet i alt 1 gang.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Blaugrana92 »

Artiklen fra Børsen er fra april 2011?

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af rummenigge »

Myxomatotis skrev:Til Blaugrana92

Nå ok jamen så må jeg jo have misforstået. Jeg havde den opfattelse, at mange herinde netop brugte, hvad der skete for 40 år siden som en af årsagerne til at bryde sig mindre om Real Madrid. Men hvis ikke det er tilfældet, jamen så må jeg jo som sagt bare have misforstået et eller andet...

Til Michael94 og Rummenigge og andre der diskuterer økonomi

Det er virkelig en svær diskution, da der virkeligt er mange modstidende oplysninger. Nogle beretter om Real Madrids helt fantastiske økonomi, mens andre medier og kilder åbenbart tegner et andet billede. Nogle beretter om, at Barcelonas økonomi er helt fin mens andre snakker om deres store gæld. Det der, efter min mening, er mest interessant for os fodboldfans (med mindre en af klubberne ligefrem er ved at gå fallit, hvilket sikkert aldrig vil ske) er klubbernes købekraft til nye spillere og om klubberne generelt er sunde. Her synes jeg, at det virker meget åbenlyst, at Barcelona har haltet efter i de seneste år, hvor man jo også selv har meldt ud, at der ikke var penge til, at man bare kunne gå ud og købe til højre og venstre. Real Madrid har derimod virket meget kapitalstærk og har i reglen bare betalt, hvis der var en spiller man vill have.
Derfor synes jeg, at for os der ikke ved bedre, så har Real Madrid virket som den med den største og bedste økonomi.
Myx

Du har ret i at diskussionen er svær hvis man vil komme frem til en absolut konklusion. RM og Barca er ikke børsnoterede klubber, hvorfor deres økonomi ikke behøver at være helt så transparent som dem som er, da de mere eller mindre kun har forpligtigelser overfor skattevæsenet, groft sagt.

RM og Barca har begge en sund økonomi, selv deres gæld taget i betragtning, og så har de begge massiv opbakning i kulisserne. Som da Madrid pludselig fik slettet deres gamle gæld i årtusindeskiftet og fuldt renoverede deres deres stadion. Mon ikke også Barca kommer gennem en forekommende stadionrenovation (eller rejsning af nyt) med lidt kreativ tænkning ;-) ...og uden de store økonomiske vanskeligheder.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Real Madrid

Indlæg af Elbarca »

Myxomatotis skrev:Til Elberta

Ja det kan jeg selvfølgelig godt se. Omvendt er man vel også et eller andet sted bare nødt til at sige, at et mesterskab er et mesterskab. Ellers kan man jo begynde at analysere hvert eneste mesterskab, som hver klub har vundet for at se om der nu var dommerhjælp eller andre faktorer, der gør, at det mesterskab ikke var fortjent. Og om klubben måske havde vundet alligevel, selvom disse eksterne faktorer ikke havde været der. Det kan hurtigt blive en meget langhåret diskussion.
Fascisme er vel ikke en lille ting? Sandsynligheden for at Real ikke blev favoriseret i den tid, er vel lige så sandsynligt som at Ghaddafi ikke anvendte vold mod sin befolkning.

http://www.information.dk/artikelbillede/39658

Her gør dit elskede hold honnør. Noget du kan være stolt af.

Cruyff udtalte efter han kom til vores klub at han aldrig ville vælge en klub, der var forbundet med Franco. Men det problem har Madrid fans ikke.

Jeg mener Mourinho har tilsmudset jeres navn yderlige og bragt det ned på et niveau man ikke troede var muligt. Alt det tuderi, forsøg på manipulation, vold og voldeligt spil, pres på dommere og Uefa osv.

Får kvalme blot ved tanken.

Myxomatotis

Re: Real Madrid

Indlæg af Myxomatotis »

Til Elbarca

Hvad manden, der holder fødselsdag for alle sine venner i en telefonboks, har udtalt og ikke udtalt kunne for mig ikke være mere ligegyldigt. Hvis jeg tog ind på Planetariet for at låne deres voldsomste og mest langtrækkende stjernekikkert og kiggede ned i den, ville jeg stadig ikke kunne lokalisere hverken min interesse eller respekt for den mand.

Og ja de gjorde vel honnør. Sådan var det vel den gang. Tror du, at de havde noget valg? Jeg kan ikke se hvad jeg skal bruge det til.

At du får kvalme af Mou er synd for dig. Jeg aner ikke, hvorfor du bringer det på bane eller hvilken relation det har til resten.

Men du kan da trøste dig med at være stolt af det her i stedet så: http://funny-videos.eu/fifa-12-sergio-b ... g-oh-dear/

Se, jeg kan også finde ud af at komme med ligegyldige stikpiller, der ingen steder fører hen....

TheOnlyOne

Re: Real Madrid

Indlæg af TheOnlyOne »

Hvis niveauet skal være sådan her, når RM-fans besøger Barcas forum, så lad venligst være. Jeg går ikke ind på jeres for at lukke gylle ud, så lavt behøver det ikke være.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Daluigi »

Ja det er ærgerligt for mange af de danske Real-fans, at folk som Myx ødelægger deres image.

Michael1994 skal være velkommen, da han på trods af sine farvede briller, holder en sober tone. Jeg har dog underrettet Wennerberg, for mener ikke vi behøver at være tjent med så lavt et niveau, som Myx bringer.
Forumlegende

j´♥ le foot
Indlæg: 182
Tilmeldt: man apr 26, 2010 1:45 pm
Geografisk sted: Vanløse
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 55 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af j´♥ le foot »

I denne Pdf-fil og fra side 16, kan man læse om ”Franco and the Regional Rivalry”.
BBC dokumentaren som forfatteren referer til på side 21, findes også på youtube : Fascism and football.

Spansk dokumentar : Francisco Franco y el Real Madrid 1: Klik på billedet

Billede

Myxomatotis

Re: Real Madrid

Indlæg af Myxomatotis »

Jeg svarede bare på samme måde som jeg bleve snakket til. Det må du da gerne indberette, hvis det gør dig glad.

Til le foot, så vil jeg gerne kigge på det så snart jeg får tid.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 11 gæster