Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Jakob
Indlæg: 452
Tilmeldt: lør aug 11, 2012 12:34 pm
Geografisk sted: Aalborg
Har takket: 7 gange
Blevet takket: 12 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Jakob »

Omvendt skal du også tænke på hvor overlegent et forspring vi har i ligaen. Hvis vi taber er vi stadig 5 point foran Real Madrid, selvom 11 med en sejr ville være top. :cool: Jeg tvivler dog meget på vi taber, med mindre defensiven sejler mere end normalt.

Jeg ved godt vi snildt kunne have overlevet et nederlag i går mht. point i CHL. Dog insisterer Pep og Tito på at få CHL kampene overstået hurtigst muligt så vi kan spare spillere i de sidste 1-2 kampe og stadig være sikker på en 1. plads i gruppen. Dermed er der heller ikke pres på holdet som med et eventuelt nederlag i går måske ville være presset i de sidste kampe for at sikre sig første pladsen. Man må også formode at spillerne kan klare 2 kampe med 4 hele dage i mellem hvor de har god tid til at slappe af og forberede sig til kampen.
Marco van Basten: “Messi can play anywhere.. Even in water.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Selvom forspringet er stort, så vil det være rigtig skidt hvis vi går hen og taber (Gud forbyde det). Det vil give Real det sidste rygstød, de har jo haft deres problemer, men er på vej tilbage. Vi kan igen gøre problemerne værre, ved at slå dem og måske endda klart. Derfor er kampene på rigtig mange punkter vigtig, vigtigere end alt andet, også en C.L kamp.

Benfica er et godt hold og Da luz er et berygtet sted, men helt ærlig, så gode er de heller ikke. Jeg mener sagtens vi kunne have taget dem med Song, Tello. Villa og en anden i stedet for Xavi på midtbanen. Men sådan tænker Tito åbenbart ikke.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af rummenigge »

Visca El Barca skrev:
zqa skrev:Benfica og Estadio de Luz er også væsentligt sværere end Ajax og Amsterdam Arena. No offense.
True true, men som jeg skrev i kamptråden, jeg mener sagtens vi kunne have fået et uafgjort med et lidt svagere hold, jeg mener endda vi kunne tåle et nederlag. Jeg forstår ikke, at kampen mod Benfica blev tillagt så stor betydning, Xavi spillede en hel kamp, man ville ikke skifte Puyi ud, selvom han lige var kommet tilbage fra en skade, Busi fik hele kampen minus de minutter han gik glip af pga. sit røde kort, Dani spillede hele kampen, Leo og Alexis også. Det kan komme til at bide os i røven på søndag, dumt.

Real har jo været ovenpå de sidste gange de har mødt os. Deres Barca kompleks er de ved at komme godt over, de kommer helt sikkert over det hvis de sejrer på søndag (Gud forbyde det), hvis de ikke allerede er det. De afgjorde ligaen på Camp Nou, i S.C var vi da god i første kamp, men da det gjaldt, var de bedst. Det kunne snildt have stået 5-1 ved pausen, var det ikke for Valdes og hans vilde redninger. Real er stille og roligt begyndt at æde sig ind på os (jeg snakker om niveauet), vores Bernabeu statistik er væk, de kan matche os i kampene når de gider eller har mod på det.

I sådan en situation ville jeg foretrække at man gik all-in på kampen på søndag, istedet for at satse så hårdt på Benfica kampen.
Visca jeg er sindsygt glad for at vi ikke har en SAF-agtig træner som sparer spillere til højere og venstre, men alligevel ikke ser ud til at slippe for en del skader. Mourinho er iøvrigt ikke meget mere kold end Tito. Han er bare bange for at tabe Clasico på søndag, for de har IKKE råd til at tabe dem, modsat os. Hvis det ikke var for den vitale kamp så ville Mourinho ikke spare sine spillere.

Jeg mente også i starten at Pep burde rotere mere, men ideen om at stille det bedst mulige hold kan jeg egentlig godt lide nu, måske i en midre grad, og det er netop dét Tito gør. Han roterer en del, især på midtbanen. Jeg tror at han p.t. prioriterer at få gang i Alexis, Cesc, Song og Alves da de er vigtige i de store kampe og har brug for at komme op på et niveau som afspejler deres potentiale.

Jeg mener at du gør Madrid lidt bedre end de er. Sidste år havde vi en markant bedre indbyrdes statistik, selvom holdet ikke præsterede med den naturlighed som de gjorde i de forgående år, at vi fik så mange point i ligaen var mere pga at begge hold pressede hinanden end det var den egentlig kvalitet. Der var alle skaderne, mætheden og Peps manglende motivation bl.a. pga Titos kræft osv. Supercopaen vandt de på en freakish fejl af Valdes og et det røde kort og en fuldstændig freakish udfald i 1. halvleg på Bernabeu. Jeg mener stadig at vi vil slå dem 7 ud af 10 gange. Vi får at se om Barca har en mental blokade, eller om det vitterlig har været de 30% procent. Sagen er at de har domineret os i 3 halvlege de sidste 4,25 sæsoner, det har været i de kampe de har slået os. Resten har vi domineret og vundet eller været tættere på, jeg forstår ikke hvorfor de vil blive domineret mindre nu, især med det spil de har vist. Hvis vi lader være med at lave håbløse fejl og vores eksperimentalforsvar ikke krakelerer, så tror jeg at Barca vinder.
Senest rettet af rummenigge ons okt 03, 2012 10:09 pm, rettet i alt 2 gange.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Jakob
Indlæg: 452
Tilmeldt: lør aug 11, 2012 12:34 pm
Geografisk sted: Aalborg
Har takket: 7 gange
Blevet takket: 12 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Jakob »

Visca El Barca skrev:Selvom forspringet er stort, så vil det være rigtig skidt hvis vi går hen og taber (Gud forbyde det). Det vil give Real det sidste rygstød, de har jo haft deres problemer, men er på vej tilbage. Vi kan igen gøre problemerne værre, ved at slå dem og måske endda klart. Derfor er kampene på rigtig mange punkter vigtig, vigtigere end alt andet, også en C.L kamp.

Benfica er et godt hold og Da luz er et berygtet sted, men helt ærlig, så gode er de heller ikke. Jeg mener sagtens vi kunne have taget dem med Song, Tello. Villa og en anden i stedet for Xavi på midtbanen. Men sådan tænker Tito åbenbart ikke.
Jamen jeg er helt enig i at et par spillere kunne være blevet sparet, men jeg er alligevel tilfreds med at man ville vinde mod Benfica. Xavi synes jeg helt sikkert skulle have haft en pause. Han har spillet rigtig meget, men det kan heldigvis ikke ses på hans spil.
Marco van Basten: “Messi can play anywhere.. Even in water.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Visca El Barca skrev:
zqa skrev:Benfica og Estadio de Luz er også væsentligt sværere end Ajax og Amsterdam Arena. No offense.
Real har jo været ovenpå de sidste gange de har mødt os. Deres Barca kompleks er de ved at komme godt over, de kommer helt sikkert over det hvis de sejrer på søndag (Gud forbyde det), hvis de ikke allerede er det. De afgjorde ligaen på Camp Nou, i S.C var vi da god i første kamp, men da det gjaldt, var de bedst. Det kunne snildt have stået 5-1 ved pausen, var det ikke for Valdes og hans vilde redninger. Real er stille og roligt begyndt at æde sig ind på os (jeg snakker om niveauet), vores Bernabeu statistik er væk, de kan matche os i kampene når de gider eller har mod på det.
Arrrh Visca, hør nu her:

Sidste sæson: Vi vandt Super Cuppen selvom vores spillere havde holdt ferie indtil kampdatoen (lidt overdrevet sagt, men du forstår pointen) - RMD spillede bedst, men de havde også en perfekt pre-sæson som baggrund.

Senere da vi mødte dem i ligaen på Berna... slog vi dem *klart* 3-1 og deres fans peb af dem.

Vi overspillede dem igen i 1. copa del rey kamp og vandt kun 2-1 selvom vi var *klart* bedst - 72% boldbesiddelse f.eks.

I 2. copa del rey kamp spillede vi ret lige mod dem selvom vi førte 2-0 ved pausen var det som om Barca slappede for meget af og det udnyttede RMD i de sidste 20 minutter til at presse os til 2-2... vi spillede ringe, det var ikke RMD der spillede godt.. vi forærede dem bolden udenfor eget straffesparksfelt flere gange.

I 2 ligakamp på camp Nou vandt RMd med 2-1. Men kan du huske kampen.. vi have 72% boldbesiddelse... i 5-0 kampen fra nov. 2010 havde vi kun 66 %.

De var ekstremt heldige... det første mål af Kedira var en fejl af Puyol og skulle vist også været dømt offside.. du ved en heldig scoring på noget fjummeri ved et hjørnespark.

Vi pressede og pressende dem helt i bund stort set hele kampen men skarpheden manglede (som var det store tema i sidste sæson i de store kampe) - og pludselig kom en enkelt velspillet RMD kontra som Ronaldo scorer på.

Igen var vi uhyggelig tæt på at score sekundet før Ronaldo scorer og et par minutter efter... sådan gik det ikke.

RMD er ikke i nærheden af vores niveau hvis vi og de spiller op til vores/deres bedste.

I 1. super cup i år spillede vi dem ud af banen og skulle have vundet 4 eller 5-1 men skarpheden og heldet var der ikke, i stedet for Ronaldo scoret på et tilfældig hjørnespark som vistnok var deres eneste chance indtil da.

Lidt efter gav Valdes Di Maria et mål, helt uden grund.. RMD var *væk' i den kamp!

I retur kampen var vi til gengæld helt væk i de første 20 minutter og de kunne have scoret mere end de 2 mål de gjorde.

Efter at vi fik Adriano udvist efter ca. 20 minutter begynder vi faktisk at spille bedre end dem.. tænk lige over det. Men en mand i undertal, på DERES hjemmebane, mod verdens bedste kontra hold, spiller vi bedre end dem, har mere boldbesiddelse og i 2. halvleg har vi flere store chancer end dem... men en mand i undertal.. kommentatorerne var forbløffet over at RMD endnu engang kun formår at spille ca. 20 minutter godt mod os.

Det var ikke fordi de spillede godt imod os i de første 20 minutter, er min påstand, det var fordi vores forsvar slet ikke mental var på banen... vi har aldrig set os spille så dårlig før.

At det ikke var RMD der spillede os ud af banen, bevises godt ved at vi med en mand i undertal faktisk spiller bedre end dem,.... når altså vi vågner op!

RMD *kan* ikke spille godt.. de kan spille godt kontra bold, det er det de kan, men ikke så godt som vi kan spille tiki-taka og udstille dem.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af rummenigge »

SpillerSomMESSI skrev:
Visca El Barca skrev:
zqa skrev:Benfica og Estadio de Luz er også væsentligt sværere end Ajax og Amsterdam Arena. No offense.
Real har jo været ovenpå de sidste gange de har mødt os. Deres Barca kompleks er de ved at komme godt over, de kommer helt sikkert over det hvis de sejrer på søndag (Gud forbyde det), hvis de ikke allerede er det. De afgjorde ligaen på Camp Nou, i S.C var vi da god i første kamp, men da det gjaldt, var de bedst. Det kunne snildt have stået 5-1 ved pausen, var det ikke for Valdes og hans vilde redninger. Real er stille og roligt begyndt at æde sig ind på os (jeg snakker om niveauet), vores Bernabeu statistik er væk, de kan matche os i kampene når de gider eller har mod på det.
Arrrh Visca, hør nu her:

Sidste sæson: Vi vandt Super Cuppen selvom vores spillere havde holdt ferie indtil kampdatoen (lidt overdrevet sagt, men du forstår pointen) - RMD spillede bedst, men de havde også en perfekt pre-sæson som baggrund.

Senere da vi mødte dem i ligaen på Berna... slog vi dem *klart* 3-1 og deres fans peb af dem.

Vi overspillede dem igen i 1. copa del rey kamp og vandt kun 2-1 selvom vi var *klart* bedst - 72% boldbesiddelse f.eks.

I 2. copa del rey kamp spillede vi ret lige mod dem selvom vi førte 2-0 ved pausen var det som om Barca slappede for meget af og det udnyttede RMD i de sidste 20 minutter til at presse os til 2-2... vi spillede ringe, det var ikke RMD der spillede godt.. vi forærede dem bolden udenfor eget straffesparksfelt flere gange.

I 2 ligakamp på camp Nou vandt RMd med 2-1. Men kan du huske kampen.. vi have 72% boldbesiddelse... i 5-0 kampen fra nov. 2010 havde vi kun 66 %.

De var ekstremt heldige... det første mål af Kedira var en fejl af Puyol og skulle vist også været dømt offside.. du ved en heldig scoring på noget fjummeri ved et hjørnespark.

Vi pressede og pressende dem helt i bund stort set hele kampen men skarpheden manglede (som var det store tema i sidste sæson i de store kampe) - og pludselig kom en enkelt velspillet RMD kontra som Ronaldo scorer på.

Igen var vi uhyggelig tæt på at score sekundet før Ronaldo scorer og et par minutter efter... sådan gik det ikke.

RMD er ikke i nærheden af vores niveau hvis vi og de spiller op til vores/deres bedste.

I 1. super cup i år spillede vi dem ud af banen og skulle have vundet 4 eller 5-1 men skarpheden og heldet var der ikke, i stedet for Ronaldo scoret på et tilfældig hjørnespark som vistnok var deres eneste chance indtil da.

Lidt efter gav Valdes Di Maria et mål, helt uden grund.. RMD var *væk' i den kamp!

I retur kampen var vi til gengæld helt væk i de første 20 minutter og de kunne have scoret mere end de 2 mål de gjorde.

Efter at vi fik Adriano udvist efter ca. 20 minutter begynder vi faktisk at spille bedre end dem.. tænk lige over det. Men en mand i undertal, på DERES hjemmebane, mod verdens bedste kontra hold, spiller vi bedre end dem, har mere boldbesiddelse og i 2. halvleg har vi flere store chancer end dem... men en mand i undertal.. kommentatorerne var forbløffet over at RMD endnu engang kun formår at spille ca. 20 minutter godt mod os.

Det var ikke fordi de spillede godt imod os i de første 20 minutter, er min påstand, det var fordi vores forsvar slet ikke mental var på banen... vi har aldrig set os spille så dårlig før.

At det ikke var RMD der spillede os ud af banen, bevises godt ved at vi med en mand i undertal faktisk spiller bedre end dem,.... når altså vi vågner op!

RMD *kan* ikke spille godt.. de kan spille godt kontra bold, det er det de kan, men ikke så godt som vi kan spille tiki-taka og udstille dem.
Enig SSM. Vi tabte kampen på Camp Nou og vi tabte Supercopaen, de vandt dem ikke.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

vamosbarca

Re: Real Madrid

Indlæg af vamosbarca »

SpillerSomMESSI:helt enig!
RM er et kontrahold,men er ikke i nærheden af barca når det kommer til at skabe en kamp.
på søndag tror jeg ikke i skal renge med at de får det så nemt,som mod ajax :smile:
Jeg mener barca skal gå efter at vinde og ikke bare være tilfreds med en uafgjort.
Barcas offensiv er altså osse mindst en klasse over ajax,s :smile:

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af rummenigge »

vamosbarca skrev:SpillerSomMESSI:helt enig!
RM er et kontrahold,men er ikke i nærheden af barca når det kommer til at skabe en kamp.
på søndag tror jeg ikke i skal renge med at de får det så nemt,som mod ajax :smile:
Jeg mener barca skal gå efter at vinde og ikke bare være tilfreds med en uafgjort.
Barcas offensiv er altså osse mindst en klasse over ajax,s :smile:
Ja de er naturligt handicappede i clasicoerne når de kun ser bolden i 25-35% af tiden, hvilket tager brodden af deres farlighed. Det er også lidt vildt at de ikke har scoret mere end to mål imod os siden foråret 2008 (knock on wood), mens vi har hældt både 3,5 og 6 mål bag Casillas. Tilgengæld er deres kontrarutiner åndsvagt skarpe (nok det bedste kontrahold i verden p.t.), så der er ikke plads til dumme boldtab. Så er de også gode til at lulle Barca ud af fokus med et alt for hårdt spil som især La Liga dommerne af en eller anden grund giver lov til de første 85 min.

Vores største problem i foråret var at vi ikke konverterede vores chancer og ikke var skarpe nok, det er der ikke råd med et offensivt anlagt spil, om det er Chelsea, RM eller Osa man spiller imod.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

michaelk94 hvordan kan du sige at spillere som masche, cesc og alexis ikke har forbedret vores hold? Det er vigtige spillere for barca og spillere der ville gå direkte ind i start 11'eren hos real! Vi har bare allerede klasse spillere på de positioner og derfor spiller de ikke hver kamp... Er dog ikke et sekund i tvivl om at både masche og cesc ville spille hver eneste gang for real og alexis ville også sagtens kunne spille en rolle idet han nærmest er født til at spille den form for fodbold i spiller... Og så husk lige på at det svære er at blive på toppen. Ikke at komme derop! Så i er på ingen måder i nærheden af barca før i forsvarer mesterskabet. Udover det så er det sjovt at man kan kalde et hold for verdens bedste når de ikke har vundet CL i 11 ÅR! I er kommet tættere på barca ja, men synes lidt at du glemmer at i de kampe hvor i har vundet har barca manglet ret vigtige spillere... Da i vandt på camp nou spillede thiago, tello og adriano så der var nogle ret vigtige spillere som ikke var med! Men ja i vandt ligaen og supercuppen men chelsea slog os ud af cl så ifølge din logik så er de vel verdens bedste hold? Nej man bliver ikke verdens bedste hold af at vinde en gang i mellem... Man skal vinde over andre store hold flere gange og det har i langt fra formået!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

Som mou selv siger (http://www.goal.com/en/news/12/spain/20 ... orld-stops) så er det svære at vinde når man er mester idet at der er mere prestige i at slå mestrene. Så hvis i vil kaldes for verdens bedste så er det nu at i skal bevise det... For ellers er i bare lillebror som fik et mesterskab fordi storebror var blevet lidt trætte! Udover det så ville jeg brække mig hvis jeg var fan af real og min manager blev ved med at fortælle om hvor meget han holder med en anden klub og hvor glad han var for at det hold vandt cl!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Myxomatotis

Re: Real Madrid

Indlæg af Myxomatotis »

Et par bemærkniger til de sidste par indlæg:

Selvfølgelig klinger det hult at kalde Real Madrid for verdens pt bedste klub. Der skal vises lidt mere og lidt mere kontinuitet. Jeg synes på ingen måde, at det er unfair at kalde Barcelona for verdens pt bedste klub baseret både på nuværende form og på de sidste års præstationer.

Dog må jeg opponere ved storebror/lillebror kommentaren. Hvis et sådant forhold eksisterer, så vil det altid blive Barcelona, der bliver den lille. Det kan 3-4 års dominans ikke ændre ved. Det mindset der har eksisteret i generationer i begge klubber og blandt begge klubbers fans, kan ikke ændres på så kort tid.

Jeg synes også, at det er lige friskt nok at påstå at Mascherano, Fabregas og Alexis alle ville gå direkte ind på Madrids start-11'er og nærmest spille alle kampe. De er alle tre gode spillere, der selvfølgelig ville få spilleminutter, men de spiller også alle på pladser, hvor der virkelig er kamp om spilletid i Madrid. Hvem skulle de slå af? Fabregas er den, jeg bedst kan se få meget spilletid, men de andre to ville bare være marginalspillere og backups. Alexis nok oven i købet tredie eller fjerde backup. I hvert fald indtil han beviser mere end han har gjort indtil nu.

Angående Mou's kommentar, så har han jo trænet Chelsea og har et personligt forhold til de fleste af spillerne. Hvis Guardiola en dag kom til at træne Man. United, måtte han så ikke udtale glæde, hvis Barcelona vandt Champions League?

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Real Madrid

Indlæg af Elbarca »

Vi tabte både liga og CL samme uge sidste år. Indtil da var der spænding i liga og vi var klare favoritter i CL. Men sådan er fodbold, you snooze you lose.

Mash, Fabregas og Alexis har alle været gode køb. Men der har da været nogle smuttere. Ikke desto mindre producerer Barca klassespillere og det er dét som tvinger Real til at købe og købe for at følge med. Hvis jeg havde været fan af rivalen ville jeg være grøn af misundelse, når jeg så en Barca start elleve hvor de fleste var egenudviklede spillere.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Daluigi »

Storebror og lillebror? Der er intet familiært de to klubber imellem, og kan ikke se hvordan man kan beskrive styrkeforholdet på den måde.

Barca har de sidste 10 år været det bedre hold af de to klubber og haft det stærkeste koncept. Men Real har stille og roligt købt sig godt ind i varmen, og de undgår nu jævnligt ydmygelser på 4-5 mål forskel. Så det skal blive spændende om de kan reducere forspringet på søndag.
Forumlegende

Myxomatotis

Re: Real Madrid

Indlæg af Myxomatotis »

Vendingen storebror/lillebror er heller ikke på nogen måde familiært ment. Det kan også have andre betydninger. Det er du formodentligt også klar over? Det var i øvrigt ikke mig, men Piquenbauer der brugte den terminologi...

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Daluigi »

Ja det er jeg da udmærket godt klar over at det var? Har jeg nævnt dig?

Når man nævner storebror/lillebror i fodboldregi, så har det noget at gøre med klubbernes tilhørsforhold. Eksempelvis Barca-Espanyol, Real-ATM osv.
Forumlegende

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 6 gæster