Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Myxomatotis

Re: Real Madrid

Indlæg af Myxomatotis »

Til Emo

Jeg er i tvivl om, hvorvidt den var til rødt. Hvad jeg derimod ikke er det mindste i tvivl om er, at Medel og Fabregas burde have haft præcis den samme straf. Om det så var en henstilling, et gult, eller et rødt kort er så for mig ret ligegyldigt. Den eneste forskel på de to spillere er, at den ene bliver stående mens den anden ikke gør. Så på dit spørgsmål om, hvad jeg havde gjort, hvis det havde været en Real Madrid spiller, ja så kan jeg kun sige, at hvis det havde været en Real Madrid spiler, så havde mine tæer nok ikke helt været rettet ud endnu, her godt halvandet døgn efter, for jeg synes virkelig, at situationen var frygtelig pinlig for Fabregas.
Hvis Pepe eller di Maria filmer, skal de nok få tæsk, også på Madristas forum. Herinde kan i lige strække jer til at sige, at "han måske nok overdrev lidt". Og det er det måske oven i købet kun et fåtal der mener?

Faktisk synes jeg, at den her er langt langt værre. Hvis Pepe eller di Maria eller en helt tredie har filmet, så er det jo typisk bare efter en tackling, som de så måske håber, kan give rødt kort. Det Fabregas gør er efter min mening så gennemført usmageligt, fordi han ikke bare trækker et rødt kort, men også stempler Medel som en voldsmand, der kan ricikere en del spilledages karantæne. Det er man simpelthen bare nødt til at tage afstand fra, ligegyldigt hvilke briller man har på.

Til Rummenigge

Nu er det efterhånden fjerde gang, at du mere end antyder, at jeg er herinde for at hovere når Real Madrid har vundet eller Barcelona har tabt (eller hvad det nu er du insinuerer) Hvad bygger du det på? Jeg har ikke i ET eneste indlæg kommet med den slags hån. Heller ikke engang efter Supercuppen, hvor det var ellers var pænt oplagt, hvis det virkelig var den intention, jeg havde. Jeg har ikke nogen anelse om, hvorvidt jeg kun har skrevet herinde, når Real Madrid har vundet. Men det på du vel kunne fortælle mig om er tilfældet, siden det er det, du påstår. Under alle omstændigheder vinder Real Madrid ret tit, på nær et par svipsere her i starten af sæsonen, så hvis det virkeligt skulle være tilfældet, at jeg kun skriver når Real Madrid har vundet, så må det vil ligge indenfor det statistisk sandsynlige. Under alle omstændigheder tror jeg, at du skal gemme dine små mere eller mindre direkte stikpiller til den dag, der faktisk er belæg for dem.


Med hensyn til det du skriver, så kalder du Barcelona for det klart mest scorende hold de sidste 4 år. Jeg går ud fra at du mener i La Liga, da det jo er der, du brokker dig over at Barcelona ikke har fået sine straffespark. I så fald skal du tjekke din statistik igen. Real Maadrid har i de sidste 3 sæsoner scoret 18 mål flere i La Liga end Barcelona. For 4 sæsoner siden scorede Barcelona så 22 mål mere end Real Madrid, hvilket giver dem samlet 4 mål mere end Madrid, Men nu har en målscore for 4 år siden nu næppe heller ret meget at gøre med antallet af straffespark i sidste sæson, så jeg synes lidt at dit argument falder til jorden.
Ingen kan derimod benægte at Barcelona har mest boldbesiddelse, mens mange nok vil være uenige at de er de mest offensive. Måltatistikken for de sidste 3 år bekræfter som sagt heller ikke dette. Jeg synes derfor ikke rigtigt, at nogle af dine argumenter omkring straffesparkene holder.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Myx;

Det bliver lidt svært at tage dine argumenter seriøst, især "jeg ville krumme tæer,hvis det var en Real spiller der gjorde det" når du i sidste ende alligevel prøver at bortforklare Pepe, Di Maria m.fl skuespil med, at de nok bliver ramt. Pepe filmer ret meget (det vil sige, han kaster sig, når der ikke er kontakt), Di Maria behøver jeg vel ikke at skrive om, så find på andre argumenter, hvis du virkelig vil give et billede af dig selv som en, der bliver harm over skuespil, uanset hvem der laver det.

Du skriver så, at Cescs er straks værre, det er en personlig holdning, jeg synes Pepes psykopatisk adfærd blandet med skuespil, er det værste der findes. Som Real fan ville jeg slet ikke tænke på at strække tæer, når jeg har Pepe på holdet, jeg ville gå til lægen og operere dem, så de slet ikke kan strækkes ;-) .

Og hvis vi skal forstsætte i samme boldgade og følge din argumenation logik, det er ekstrem sjældent at Cesc overdriver (læg mærke til at der ikke er tale om film, da Cesc falder fordi der er kontakt), så det er "ok" han gør det denne gang eller engang imellem.

Det interessante ved denne diskussion er, at man mener Medels handling ikke er til rødt? ifølge fodboldens regler er den til rødt, at slå ud efter en modstander eller prøve at nikke en skade, betyder et rødt, uanset om der er kontakt eller ej. Det er hensigten man dømmer efter. Så kan man komme med alle mulige bortforklaringer, men sådan er reglerne strikket sammen. Man kan så argumentere for, om man er for eller imod de regler, men Medels røde kort kan der ikke er nogen tvivl. Noget der også er bred enighed om rudnt omkring, hvis vi skal bruge samme argumentation og logik. Måske ikke inde på Madridista, men generelt er folk enige i, at det var dumt af Medel og at den var til rødt.

Det interessante er netop, at når dommeren fejler i andre kampe, så er det hans skyld og han er dårlig. Når dommeren laver en fejl (i Cescs tilfælde mener jeg ikke det var en fejl, men Thiagos situation var), så er det straks Barca og Barca spillernes fejl, det er lidt svært at tage seriøst.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af rummenigge »

Myx - Nu tager jeg straffedebatten op for at få afdækket min og flere Barcafans fornemmelse om at Barcelona er blevet bortdømt ifht til RM over de sidste 3 år (sæsoner efter vores treble). Det er derfor efterlyser statistikker i mit indlæg. Så i stedet for at hoppe med på mine "tomme" argumenter så bidrag endelig med straffesparksstatistikken som jeg efterlyser (medmindre jeg finder dem først), og lad os få prøve at se om der er en pointe i hvad mange Barcafans fornemmer. Måske tager jeg fejl og det viser sig at Barca har fået tilkendt flere straffespark mens der stadig var noget at spille om

Ja, jeg mener klart at Barca har været det mest offensive hold. I 09/10 og 10/11 bankede i boldene ind i den eneste turnering I var med i efter det hele var afgjort (flot nok at give den maks gas efter tingene er afgjort), mens Barca stadig var med i finaler og semifinaler. I tre af de fire forgående år har Barca haft afgjort tingene til deres fordel før tid og herefter sparede kraftigt på spillere i La Liga kampene som endte med flere nederlag og uafgjorte kampe og som målscoren led af. Set I dét lys er Barcas målstatistik klart den mest imponerende (RMs har også været vild). Man giver den jo ikke maks gas i en turnering som er afgjort mens man stadig er med i de andre sjove turneringer ;-)

Indtil nu i sæsonen har Barca været mest dominerende og scoret flere mål, alligevel er det RM som har fået flere straffe som jeg husker det, det er dét fænomen som går igen ifht fornemmelsen.

Resume: Lad os finde ud af hvor mange straffespark hhv Barca og Madrid har fået i de tre foregående sæsoner mens der stadig var noget at spille for, og lad diskutere baseret på denne stat.

Hån er så meget sagt da jeg slet ikke har noget imod dig personligt (kender dig jo ikke). Jeg vil tilgengæld stikke til dig på forum så længe du har denne adfærd med kun at komme forbi når det går dit hold godt. Hvis du alligevel er her skal du da tage det sure med det søde for at opnå respekt, ellers vil der da blive stukket til dig i en rivaliserende tone, kan du virkelig ikke forstå det? Bliv her og ønsk folk herinde tillykke hvis Barca vinder de store titlerne i år, mens det ikke er gået RM så godt, så opnår du min respekt. Ja, hvis du ønsker tillykke efter en evt Clasico sejr og vi fører med 11 point så vil jeg du da helt klart også krybe et godt stykke op ad respektskalaen ;-)
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Myxomatotis

Re: Real Madrid

Indlæg af Myxomatotis »

Til Rummenigge

"Denne adfærd med kun at komme herind når det går mit hold godt"?
Søde ven, det går ikke mit hold godt. De er 8 points efter det hold, jeg bryder mig mindst om i verden, og pressen har lystigt gang i at skrive om interne uroligheder. Jeg kan virkeligt ikke se, hvor du vil hen. Jeg kunne måske forstå det, hvis jeg havde ventet med at skrive til vi indhenter jer igen (hvis det da sker), men da det ikke er tilfældet, tja så forstår jeg det som sagt ikke. Måske vi bare skal lade den ligge, men det er jo lidt svært, når du bliver ved med at skrive som du gør i dit første indlæg.

Det andet du skriver, lyder godt nok som et større detektivarbejde. Jeg tror altså, at jeg springer over for denne gang. Mest fordi jeg ikke rigtigt synes, at jeg har noget at bevise. Men jeg vil da gerne se, hvad du kommer frem til.

Pyhha et tillykke hvis i vinder El Classico ligefrem? Mjah joh lad os nu se :smile: Jeg lover ikke noget, men omvendt ville jeg nu heller ikke forvente noget den anden vej, hvis det nu skulle blive et andet resultat.
Jeg kan dog sagtens klare en hård tone og forventer skam også at blive stukket til. Har nok lidt sværere ved at kapere når jeg synes, at i er for hårde ved Real Madrid end at når i er for hårde ved mig :eek:

Til Visca

Nu har jeg læst mit indlæg to ekstra gange, og jeg kan ikke finde, hvor jeg bortforklarer noget i forbindelse med Pepe og di Maria. Er du ikke sød at uddybe, hvad du mener?

Til gengæld har jeg ikke sagt, at Medels handling ikke var til rødt. Jeg har bare sagt at Fabregas' straf skal være den samme. Rødt, gult eller ingenting.
Se den her igen:
Vil du virkelig kalde det at nikke en skalle? Og vil du virkelig sige, at de ikke er lige gode om det? I så fald ser vi meget forskelligt på det i hvert fald.

Dit argument med at fordi Fabregas ikke filmer så tit, så er det ok denne gang, ved jeg ikke rigtigt, om du mener seriøst, så det vil jeg ikke kommentere på.

For the record, så er det helt og holdent dommerenes fejl at han ikke dømmer for hånd på bolden, og ikke Thiagos, da han så vidt jeg ved ikke gjorde det bevidst. Det er til gengæld min bedste overbevisning at det helt er Fabregas' fejl, at dommeren dømmer forkert ved det røde kort, da han bevidst forsøger at snyde og vildlede dommeren. Burde dommeren så have dømt bedre i situationen? Ja det burde han da, men hvis Fabregas ikke havde opført sig som en klaphat, havde dommeren jo ikke haft muligheden for at dømme forkert.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Myxomatotis skrev:
Til Visca

Nu har jeg læst mit indlæg to ekstra gange, og jeg kan ikke finde, hvor jeg bortforklarer noget i forbindelse med Pepe og di Maria. Er du ikke sød at uddybe, hvad du mener?
Du skrev blandt andet det her, der gør at jeg har svært ved at tage dine argumenter seriøst. "Faktisk synes jeg, at den her er langt langt værre. Hvis Pepe eller di Maria eller en helt tredie har filmet, så er det jo typisk bare efter en tackling, som de så måske håber, kan give rødt kort. Det Fabregas gør er efter min mening så gennemført usmageligt, fordi han ikke bare trækker et rødt kort,"

Det her er lidt svært at tage seriøst synes jeg. Først prøver du vel mere eller mindre at borforklare Peps og Di Marias film med, at de faktisk bliver ramt. Faktum er, at Di Maria og Pepe typisk filmer (altså hvor der ikke er kontakt) samt overdriver. Det er derfor svært for mig at tage dine argumenter seriøst, når du skriver at du ikke kan klare film og ville krumme tæer, eller at Cescs overdrivelse af situationen er værre end Di Maria og Pepe. Di Maria og Pepe m.fl overdriver og prøver at trække et kort og drage fordel, det er ikke anderledes end Cesc.

Medel går mod Cesc og han stikker sit hovedet frem, det er tydeligt. At du mener det ikke er, det forstår jeg egentlig ikke. Det er derfor at dommeren giver rødt, det er hensigten der tæller. Du må ikke gå truende frem og vise at du vil nikke en skalle, det giver altså rødt i fodbold.

Myxomatotis skrev: Til gengæld har jeg ikke sagt, at Medels handling ikke var til rødt. Jeg har bare sagt at Fabregas' straf skal være den samme. Rødt, gult eller ingenting.
Hvorfor skal Cesc have rødt? Det er trods alt ikke ham der nikker en skalle eller prøver på det. Ja han går frem til Medel og vil diskutere, men Medel går over stregen.
Myxomatotis skrev:Se den her igen:
Vil du virkelig kalde det at nikke en skalle? Og vil du virkelig sige, at de ikke er lige gode om det? I så fald ser vi meget forskelligt på det i hvert fald.
Måske skulle du jo tage imod Cescs forslag, som han kom med til MARCA journalisten. Du kan jo prøve at stille dig foran Cesc og så kan han lave den samme ting på dig, lad os se, hvordan du reagerer. Da Cesc med højst sandsynlighed ikke kan være i DK, for at gøre det, så er stiller jeg gerne op.
Myxomatotis skrev: Dit argument med at fordi Fabregas ikke filmer så tit, så er det ok denne gang, ved jeg ikke rigtigt, om du mener seriøst, så det vil jeg ikke kommentere på.

Det var som et svar på dit argument omkring Pepe og Di Marias trang til at filme, som du ville bortforklare med kontakt og alt andet. Det lyder ligeså ekstremt som når oversætteren gang på gang siger, at der ikke findes divere og skuespillere på hans hold, det er et useriøst argument.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Myxomatotis

Re: Real Madrid

Indlæg af Myxomatotis »

Visca hvis vi skal snakke, må du meget gerne lade være med at kalde Mou for oversætteren. Det er nedladende ment på trods af, at det at være tolk faktisk er et ganske fint erhverv. Jeg siger heller ikke assistenten, dværgen og mange andre navne, jeg ellers godt kunne finde på. Fint hvis du synes, at han er en idiot, men kald ham dog det han hedder. Det kan vel ikke være så svært.

Jeg tror at du misforstår. Jeg bortforklarer ingenting. Jeg har på intet tidspunkt sagt at di Maria og Pepe med flere ikke filmer og jeg nævner slet ikke noget med at blive ramt eller ikke blive ramt. Det jeg siger er, at det Fabregas laver er langt værre på grund af de konsekvenser det kan ricikere at få for Medel. Blive stemplet som voldsmand med lang karantæne osv. Det er da langt værre end når Di Maria, Pepe eller Alexis eller en hvilken som helst anden filmer sig til et frispark eller straffespark. Det var min pointe og intet andet.

Med hensyn til filmen så er jeg oprigtigt forundret over, at man kan opfatte en situation så forskelligt. For mig at se stikker de begge hovederne fremaf og er begge lige gode om at nikke en skalle, hvis man da overhovedet kan kalde det det. Jeg ville højest kalde det en skalle-simulering fra begge sider. Var Medel faldet til jorden og Fabregas blevet stående, så var det Fabregas der havde fået rødt, Barcelona sikkert 3 points færre og en sværm af Barcelona fans på indeværende forum havde råbt højt om skandaledommer og Madrid korruption. Skal vi vædde?

Hvis du gør det samme som Medel gør, så må du såmænd gerne. Hvis du så til gengæld tager samme straf som Medel sikkert får, så har vi en aftale. Bortset fra at jeg så heller ikke bor i Danmark, men i Milano.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Flax_Generous »

Fabregas' overdrevne skuespil er meget fimset og lidt usympatisk. Det er dog ikke noget som han har tilegnet sig hos Barca. Skuespil, tøseslagsmål, spytning og madkrig har længe været klassisk Fabregas-opførsel. Ja, faktisk har han opført sig markant pænere efter skiftet til Barca. Og uanset hvad bør weekendens seance stadig give rødt til Medel, for intentionen er tydeligvis ikke venlig og der er ikke rigtig nogen grund til at tillade sådan noget på en fodboldbane. Længere burde den vel ikke rigtig være.
Visca El Barca skrev:Måske skulle du jo tage imod Cescs forslag, som han kom med til MARCA journalisten. Du kan jo prøve at stille dig foran Cesc og så kan han lave den samme ting på dig, lad os se, hvordan du reagerer. Da Cesc med højst sandsynlighed ikke kan være i DK, for at gøre det, så er stiller jeg gerne op.
:lol:

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Om Cesc havde fået rødt, hvis det var Medel der var røget til jorden, er svært at afgøre. Det er gisninger, men da dommeren udviser Medel efter henvisning fra fjerdedommeren, har jeg svært ved at tro, det skulle ske. Selvfølgelig havde det også været latterligt, hvis Cesc havde fået rødt, da det jo ikke er ham der viser en intention om at han vil nikke en skalle. Han søger konfrontation, det kan give en advarsel, men at vise man vil nikke en skalle, det giver ifølge fodboldens lov et rødt.

Det kunne egentlig være sjovt at høre/læse hvad Medel har at sige til hele situationen. Vi ved hvad Cesc mener, vi ved hvad fans mener, enten er man imod Cesc eller imod Medel, men personligt har jeg intet hørt fra Medel. Mener han det var en skuespil eller? Har nogen postet noget fra ham? Ikke fordi det vil ændre det store, men så har vi i det mindste hans udlægning også.

Du bor i Milano, det kan arrangeres, bare rolig. Hvem skal i øvrigt afgøre, hvor ondt det skal gøre, eller hvad "det Medel gjorde" dækker over? det kan vel kun Cesc? Så vi spørger ham, og ja jeg er parat til at få et rødt kort samt en karantæne på 2-3 eller 100 dage i den spanske liga. Den tager jeg gerne :cool: .
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af ladislau »

Flax, det er godt med en kort præcis analyse. Altid kloge ord.

Myx, hvis du ikke har lagt mærke til den bevægelse Medel laver med hovedet, så er der ikke noget at sige til, at vi ser forskelligt på tingene.
Selvfølgelig er det ikke er sikkert han rammer, og måske nøs han bare, m en det ligner unægtelig han stanger. At Fabregas' reaktion i forhold til Medels aktion ikke er helt Newton er en anden snak. Det er ikke desto mindre det han bliver dømt på.
Hvis du ikke kan se den bevægelse, så skal du ikke i fuld alvor begynde, at tale om hvorvidt der er kontakt eller ej. Det er der ingen, hverken idag eller i tv i lørdags, som har en kinamands chance for at se, uanset hvor mange skriftkloge, du kan finde på diverse internet sider.

Den der Fabregas er værre end andre, der filmer. Det virker lidt søgt, og meget ofundet til begivenheden(før vi nu har slået fast han overdriver, men film er the eyes of the beholder). Det er en utrolig subjektiv skala, af en mand, som slår slag for objektiviteten.
I den forbindelse regener jeg med, at dine tæer ikke er rullet ud, efter forrige kamp. Jeg hentyder naturligvis til situationen, hvor Xabi får Di Maria til at filme, efter Di Maria stod til en advarsel(igen). Det må med de selvsamme briller, som du har vurderet denne situation, jo mindst være en konspiration til film og diving. Det må være højt på gradbøjningen af forseelser, hvilket jeg egentlig synes er en lidt omsonst disciplin.

michaelk94

Re: Real Madrid

Indlæg af michaelk94 »

rummenigge skrev:
TheOnlyOne skrev:
Valdééés skrev:
rummenigge skrev:WTF to straffespark?! Jeg huske nærmest ikke hvornår dommeren har haft kuglerne til at give mere end ét straffespark i samme kamp på Cam Nou.
Der var en kamp i slutningen af sidste sæson hvor det skete. Det var EFTER ligaen var afgjort, og pludselig væltede straffesparkene ind til Barcelona...Det pyntede ganske betragteligt på den meget store forskel der var på straffespark uddelt til hhv. Madrid og Barcelona.
Milan kampen...?
True, nu tænkte jeg mere på RFEF og LaLiga dommerne som er dem der har haft en absurd linje ifht Barca især. Når Madrid driver propagandamaskinen, så får Barca ikke de frispark og straffespark som bliver begået imod dem.

Valdeees - ja, nu tænkte jeg mest på straffespark givet inden alting er afgjort. Som sagt, dommerpræstationen imod Barca er mest grelle når Madridpropagandaen kører og det er naturligt nok mens der stadig er noget at spille for. Sidste sæson var direkte absurd på dét punkt, som om at dommerne pludseligt kompenserede til sidst så statistikken ikke så for grotesk ud.

mikaelk94 - ja, jeg forstår godt at du synes at der var straffe i di Marias tilfælde da du har dine farvede briller på. Det ændrer ikke ved at jeg synes dommerne har en itchy trigger finger ifht at fløjte straffe på Bernabeu sammenlignet på Camp Nou hvor de næsten er bange for at blive slagtet af Madridpressen og derfor kun fløjter når der nærmest ingen tvivl er. Kendsgerningen er bare at di Maria er en diver af de store og dommerne bør være ekstra obs på ham, ligesom de er det i PL overfor Suarez.
Madrid havde en masse ball possesion og overtag i spillet igår (hvilket ikke er givet for dem) og dermed giver det naturligt nok større muligheder for at få straffe- og frispark. Barca har altid op mod 70% af possesion, hvor en relativ stor del er omkring modstanderfeltet, og alligevel er straffesparksstatistikken sjælden til Barcas fordel sammenlignet med RM. Det er bare stof til eftertanke. Igen, det er ikke ment som whine, bare RM fans husker kampe som disse og ikke er hykleriske når/hvis tvivlsomme kendelser går Barcas vej. For mig er der ingen tvivl om at hovedstadsklubben og pressen har mest indflydelse på RFEF, omen i en mindre grad idag end tidligere.

EDIT: Nogen der kan hjælpe med at finde noget statistik på antallet af straffekendelser til hhv Barca og RM (i den periode hvor sæsonen ikke er afgjort), samt possesion over de senere år? (kun LaLiga)
Jamen det er ligemeget om Di Maria har filmet 700 gange for han bliver ramt, og derfor er der selvfølgelig straffe. Dommeren skal jo ikke tage hensyn til noget som helst, når der rent faktisk er straffe. Suarez skulle jo blandet andet også have et klokkeklart straffe mod Norwich, hvor dommeren netop var ekstra obs på, at det var Suarez og han fik ikke straffe.

Det kan godt være RM har fået flest straffespark, men de fleste har nu været gode nok, og jeg mindes ikke at Barca er blevet decideret snydt for et straffespark her for nylig. Boldbesiddelsen har desuden ikke meget med det at gøre, for jeg tror det ligger nogenlunde lige, hvor mange minutter pr kamp henholdsvis Real Madrid og Barca har bolden inde i feltet. Barca's boldbesiddelse er jo sjældent rigtig tæt på målfeltet, hvorimod Real Madrid hele tiden søger bolden op mod feltet når de angriber.

Jeg ved godt at du ikke whiner, det er måske mere mig der whiner. Jeg mener bare, at i denne weekend har i intet at brokke jer over. Vi vinder en sikker sejr, mens Sevilla får et noget tvivlsomt rødt kort. Den kan dog godt forsvares, så værre er det heller ikke, men havde det ikke været for Cesc' overdramatisering, så var der aldrig blevet dømt rødt på den, og så havde i nok ikke i sidste ende stået med de tre points. Vi skulle desuden også have haft rødt kort i Sevilla, men der spillede vi jo elendigt nok med 11 mand, så det betyder ikke noget i sidste ende.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af rummenigge »

@Myx - Det er helt OK Myx, kan dog ikke se hvorfor du ville forvente det modsatte på et Barcaforum. Var jeg inde på madridista.dk ja så galdt det også mig, men det er jeg ikke.

Forresten, hvis du står af ved "detektiv arbejdet" så ku du ha sparet dig at gå ind i diskussionen. For at komme frem til noget sagligt, så synes jeg det kunne være en interessant statistik ...men du er velkommen til at lure med hvis vi/jeg finder den.

Jeg tror at du må leve med ordet oversætteren, og erkende hvor meget han har svinet Barcafolk til i pressen. Messi, Pep, Tito, Alves m.fl. Det er helt vildt og har vel ikke noget fortilfælde. Manden disrespekterer offentligt i medierne folk og spillerne bag, måske, moderne fodbolds mest vindende hold og bedste hold. Han er selv træner for et hold som måske kun vil gå over i historien på at have et hold der fik flest point i La Liga fordi de blev presset af et ekstremt skadesplaget Barcahold hvor assisten blev opereret for kræft, Pep mistede gnisten efter at have vundet endnu et CHL og stadig skulle høre Madridpressen bitche og RFEF viste dommernåde i form af straffe-galore....

...så du skal ikke forvente at ret mange herinde respekterer tolken aka Mourinho (el omvendt ;-) ) netop fordi han offentligt har svinet klubben og dens centrale personligheder til. Messi, Alves, Tito og de andre har derimod altid udtalt sig respektfuldt og burde vel ikke give Madridfans anledning til konsekvent at snakke nedsættende om dem, eller?
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af rummenigge »

@mikaelk94 - Jeg er enig i at di Maria ikke skal snydes for en reel straffekendelse bare fordi han er en diver. De billeder jeg har set der falder di MAria alt for nemt, og der efter min overbevisning ikke noget som bør have udløst frispark/straffe, men måske har du fat i bedre billeder?

Den anden kendelse må jeg indrømme ved jeg stadig ikke hvad var for. Har du klip der viser det, for det jeg har set var der knapt kontakt mellem spillerne?

Jeg mener at det røde kort til Medel var på sin plads. Higuains spark var jo også langt fra at skulle skade modstanderen, men hensigten gjorde at den var til et direkte rødt.

Barca synes jeg snydes for straffe næsten i hver kamp hvor modstanderen stiller sig og parkerer bussen (dvs 99% af lkampene), det vrimler jo med Barca folk i feltet, hvilke kampe ser du hvor Barca ikke har meget spil i og omkring feltet? (det ville være fint med statistik der viser at RM er mere i og omkring feltet end Barca) Problemet for flere dommere er, at han lader modstanderen gå lidt hårdere til Barca for ikke at flagre med for mange kort. Han burde tilgengæld uddele kort tidligt, hvis berettiget selvfølgelig, så gemytterne dæmpes. Ja hvis Barca vinder 5-0 pga modstanderen er for passiv efter det, so be it. Det er offensiv fodbold der skal fremmes, ikke destruktiv bold.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

michaelk94

Re: Real Madrid

Indlæg af michaelk94 »

rummenigge skrev:@mikaelk94 - Jeg er enig i at di Maria ikke skal snydes for en reel straffekendelse bare fordi han er en diver. De billeder jeg har set der falder di MAria alt for nemt, og der efter min overbevisning ikke noget som bør have udløst frispark/straffe, men måske har du fat i bedre billeder?

Den anden kendelse må jeg indrømme ved jeg stadig ikke hvad var for. Har du klip der viser det, for det jeg har set var der knapt kontakt mellem spillerne?

Jeg mener at det røde kort til Medel var på sin plads. Higuains spark var jo også langt fra at skulle skade modstanderen, men hensigten gjorde at den var til et direkte rødt.

Barca synes jeg snydes for straffe næsten i hver kamp hvor modstanderen stiller sig og parkerer bussen (dvs 99% af lkampene), det vrimler jo med Barca folk i feltet, hvilke kampe ser du hvor Barca ikke har meget spil i og omkring feltet? (det ville være fint med statistik der viser at RM er mere i og omkring feltet end Barca) Problemet for flere dommere er, at han lader modstanderen gå lidt hårdere til Barca for ikke at flagre med for mange kort. Han burde tilgengæld uddele kort tidligt, hvis berettiget selvfølgelig, så gemytterne dæmpes. Ja hvis Barca vinder 5-0 pga modstanderen er for passiv efter det, so be it. Det er offensiv fodbold der skal fremmes, ikke destruktiv bold.
Medel går jo ikke direkte hen og nikker Fabregas en skalle. De går op af hinanden, som man ofte gør i kampens hede. Her rammer Medel så Fabregas' ansigt, og derfor kan det røde kort også godt forsvares, men dette sker jo ofte når to spillere kommer og toppes. Det er mere Fabregas overdramatisering, som gør at man får øjnene op for det.

Barca har rigtig meget bolden, men det er ikke sådan at de står og spiller bolden inde i feltet, for hvor skulle forsvaret så være. De søger jo hele tiden den gyldne aflevering ind i feltet, men det er jo ikke sådan at den kommer hele tiden. Real Madrid søger i stedet hele tiden deres spil op mod feltet med mange direkte afleveringer. Derfor tror jeg også Real Madrid har bolden mere inde i feltet end Barca, men det er ikke noget jeg har en statistik på.

Nu havde i lige ham dommeren (Laos?) i lørdags, som dømmer ekstremt lidt, men ellers får i altså rigtig mange frispark og modstanderen får mange kort. Det er selvfølgelig jeres fortjeneste, men mener ikke i har noget at brokke jer over.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

micahel94... Vi skal skam ikke længere tilbage end til vores kamp mod getafe før vi sidst blev snydt for et straffe (
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5437
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 569 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Nej, michael94, RMD spiller altså ikke så meget i feltet som Barca..

Barca er notorisk kendt for at ville brodere sig igennem, eller som nogle siger, aflevere bolden ind i målet, end skyde udefra.

RMD skyder rigtig, rigtig mange gange udefra .. altså udenfor feltet... CR7 er nok den der gør det allermest, og lur mig om han ikke står for ca. 35-40 % af ALLE RMD afslutninger i La Liga kampene for jeres hold... og HAN skyder altså udefra, hvis nogen gør det!

RMD er ikke et hold der spiller sig igennem et forsvar, som Barca gør, med små vævre driblere.. RMD er derimod et rendyrket kontra hold der rigtig mange gange skyder udefra.

Derfor er jeg også en af de Barca-fans der (i hvertfald i sidste sæson) var målløs også alle de straffespark i fik tilkendt i forhold til os, og som kostede os meget dyrt... hvem husker ikke at Iniesta f.eks blev KLART fældet i Mallorca kampen (tror jeg nok det var) dybt inde i feltet da der stod 1-0 til dem, og senere i samme kamp skyd Pedro på mål INDE i FLETET hvor modstanderen afværgede den (helt forsætlig endda) men hånden - hvor armen var strakt ud fra kroppen, dommerens fløjte forblev tavs begge gange... Ini fik endda gult kort for film.

Alligevel fik i straffe på straffe på straffe.. hvor mange mål lavede CR7 i de første 30 runder i forhold til Messi på straffe f.eks i sidste sæson?

Hvor mange mål har CR7 lavet denne sæson i forhold til Messi allerede i denne sæson?
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 4 gæster