Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af # 23 »

Modric bliver et klassekøb for Real. Nu har de endelig en fantastisk afløser for Di Maria, selvom Callejon bomber mål ind. Med Modric kan de rykke Özil ud på højre kanten, Modric off. midt og så Ronaldo på venstre, da Di Maria er en skadesplaget fodboldspiller.

Ligeledes kan Modric spille ved siden af Xabi i de kampe, hvor de er på hjemmebane og forventes at dominere a la.

Casillas
Arbeloa - Pepe - Ramos - Marcelo
Xabi Alonso
Modric
Di Maria - Özil - Ronaldo
Benzema

Altså en 4-1-1-3-1, hvor Xabi er den defensive, mens Modric indgår som den centrale.

Modric giver dem en enorm stor variation i deres taktiske spil, og når de samtidig har Lass og Khedira til at agere som boks to boks og def. midt, så har de nu mange muligheder ved startellevere.

Ligeledes er Modric upcoming verdensklassespiller, og det så vi under EM mod Spanien, hvor han spillede en fantastisk kamp. Nu har han muligheden for at slå sit navn fuldkommen fast og deltage i de sjove begivenheder såsom CL knockout kampe og ligatitelræser.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Ronaldinho
Indlæg: 778
Tilmeldt: fre aug 27, 2010 10:51 am
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 19 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Ronaldinho »

23# @

En upcoming verdensklasse spiller? Han flyver snart 27 år, det en anelse for meget. Ingen tvivl om han er verdensklasse, men kan for det første ikke se hvad Madrid vil med ham, og for det andet mener jeg det er alt for meget at give 300 Mil. for en spiller på 27.
Ronaldinho Gaúcho

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af rummenigge »

Netop Ronaldinho, han er fylder 27 år i begyndelsen af september, så det er nu han faktisk topper. Det er dyrt at købe en spiller i denne alder samtidig med at man maks får 2-3 år hvor han peaker.

På papiret er han perfekt for RM, ingen tvivl om det. Jeg fatter ikke hvorfor de ikke har købt ham tidligere. Han vil især være en gevinst imod mindre hold der vil pakke sig, her har Madrid virkelig ikke være overbevisende, da de foretrækker at score på kontra.

Imod Barca er det dog lidt begrænset hvor stor en gevinst Modric bliver, da RM ikke kan være boldbesiddende imod os. Her har de brug for en stærk defensiv og Modric vil ikke få meget tid på bolden. Hans fighterevner vil der tilgengæld være brug for. Derfor er jeg enig med Visca at Modric i stedet for Özil nok er en bedre løsning imod Barca.

F.eks. er Alonso en af dem i ligaen med flest afleveringer, efter de sædvanlige Barcaspillere, men når Alonso spiller imod Barca er det lige før Valdes har flere succesfulde afleveringer.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af emo »

Kostede Villa ikke det samme for os, og han var 29. Alder skal imo ikke afgøre alt, og hvis han slår til er den pris de har givet for ham intet, oftest tjener man prisen ind via marketing af spilleren.

Men jeg kan stadig ikke se hvorfor han er en så stor gevinst for dem, og hvorfor han egentlig betragtes så stor en spiller. Måske han overrasker mig. Jeg er enig i at han havde en god kamp imod Spanien under EM, men Modric for landsholdet og for klubholdet har imo aldrig været den samme spiller.
Allez...

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

emo skrev:Kostede Villa ikke det samme for os, og han var 29. Alder skal imo ikke afgøre alt, og hvis han slår til er den pris de har givet for ham intet, oftest tjener man prisen ind via marketing af spilleren.

Men jeg kan stadig ikke se hvorfor han er en så stor gevinst for dem, og hvorfor han egentlig betragtes så stor en spiller. Måske han overrasker mig. Jeg er enig i at han havde en god kamp imod Spanien under EM, men Modric for landsholdet og for klubholdet har imo aldrig været den samme spiller.
Prisen og alderen afgør ikke noget, det er en rigtig god pointe. Han fylder 27 om ca. to uger, det vil sige de sgatens kan få 5-6 gode sæsoner ud af ham. Jeg kan ikke se, hvorfor han ikke skulle kunne spille på et højt niveau, indtil han er de 32-33 år. Det har samme type spillere før ham bevist, at det godt kan lade sig gøre.

Med hensyns til hvad han kan, og hvilken slags spiller han er for sit klubhold, så vil jeg sige at kendere af engelsk fodbold vil sige, at han de sidste 3-4 år har været Spurs' absolut vigtigste spiller. Det er måske Bale der har rendt med overskrifter, fordi han er den slags spiller, men det er Modric som har været dirigent på deres hold, lidt ligesom Xavi og Ini er det hos os.

Jeg tror også de fleste der følger med i engelsk fodbold, vil tilkendegive at Modric har været en af de allerbedste midtbanespiller i P.L de seneste sæsonen. Han har været på fuld højde med folk som Cesc, Yaya, Scholes, Carrick og hvad de ellers hedder. Han er især stærk i de store kampe, det er en af hans forcer.

Hvad Real vil få ud af ham, har jeg forklaret lidt i mit indlæg. Modsat jer andre, synes jeg hans køb er en stor gevinst for ham, han er en anderledes type end de midtbanefolk som de har i forvejen. Hans pasningsspil er virkelig i verdensklasse, hans evne til at spotte åbninger i modstanderens forsvar, samt styre tempoet i spillet er også verdensklasse (husk på at selvom Real ikke kan styre spillet mod os, så består deres sæson ikke af de 2-4 eller højst 6 gange de møder os. Real er generelt et spilstyrende hold som styrer spillet i de fleste kampe, også mod store hold). Han er som sagt eminent til at styre spillet. Hvad han kan bruges til, i kampene mod os, har jeg været inde på. Han kan spille flere positioner, han kan få Callejon rolle, eller få Özils rolle, eller han kan få Khediras plads.

Og lige netop i Khedira/Lass position, vil han være giftig. Som jeg skrev, Real spiller lidt ligesom Spurs, den spillestil har han været vant til. De hurtige kontraer og hurtige omstillinger er noget, han er eminent til. Hvis man lægger mærke til det, så har vi altid en spiller i overskud mod Reals angribere (Busi), altså vi spiller tit og ofte 5 mod 4, eller 4 mod 3.

Det skyldes primært at hverken Khedira, Xabi eller Lass er i stand til at afdrible vores midtbanefolk (cesc, Xavi eller Ini, alt efter hvem der spiller der) når de lægger deres genpres. Reals svar er oftest, at slå en aflevring, og selvom de på det sidste har været rigtig gode til det, så har vi stadig nummerisk fordel, når de afleverer til Özil, Di Maria, Benzema eller Cristiano. Modric er, ligesom Wilshere, istand til at afdrible sin mand og derefter sætte tempo, gør han det, så er der lige pludselig mand mod mand situatoner, det var noget der voldte os problemer mod Arsenal og vil kunne gøre det igen. Jeg siger ikke, at vi ikke har en taktisk modsvar til det, det kan godt være at finder et modsvar, men ikke desto mindre tvinger det os til at justere vores taktik.

Som sagt, ikke alene får Real en rigtig god spiller, en eminent spiller, som jeg tror bliver undervurderet herinde. de får også en spiller, som giver dem forskellige taktiske dispositioner og taktiske muligheder samt dimensioner. Det elsker deres træner.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af rummenigge »

Villa var 28år da vi købte ham emo. Jeg synes heller ikke at Villa var noget røverkøb heller. Han var verdensmester, den måske mest eftertragtede angriber og kostede €40mio (kun fordi han havde en intern aftale med sin daværende præsident) så prisen var mere "forståelig". Som sagt det er dyrt at købe spillere når de peaker.

Jeg har altid ment at Modric har potentialet til at være hver eneste øre værd, og som sagt er perfekt på papiret for RM. Det ændrer dog ikke på at RM har investeret en oliemilliadærs investering på det nuværende hold uden at det endnu er fuldendt. Måske var det Modric som manglede, vi må vente og se, det har været skægt nok at følge med i indtil videre.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af emo »

Du har ret, han fyldte først 29 fire-fem måneder efter købet... på daværende tidspunkt mente jeg ikke at de penge var for meget for ham. Imo, var Villa større (navn) da vi købte ham end Modric er nu. Alder har bare ikke det store at sige, hvis vedkommende præstere. Hvis spilleren er med til at skaffe et mesterskab så er hans pris vel tilbagebetalt i form af det.
Allez...

Ronaldinho
Indlæg: 778
Tilmeldt: fre aug 27, 2010 10:51 am
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 19 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Ronaldinho »

Jeg tænkte nok man ville hive Villa frem. Jeg mener ikke selv købet af Villa var smart gjort. Mener stadig at han kun har haft en halv god sæson, derefter et formdyk med en håndfuld kampe som han var afgørende i. I sin tid tænkte jeg det var alt for mange penge, for en spiller på 28-29 år, og det mener jeg stadig nu. Dermed sagt at jeg synes han er en super spiller, og er en meget god spiller at have i truppen. Ak ja, han nok har dækket det økonomiske på merchandise, men nu gælder det jo det sportslige. Det ikke lige noget man kan råbe hurra for. Med Modric nu, som nok skal bruge det meste af tiden på bænken, ihvertfald i de store kampe, ved jeg ikke hvorfor man har givet 300 mil. for en spiller, og ikke satse på de unge i klubben. De har i forvejen Özil, Dí María, Alonso, Khedira, Lass, Callejón, Granero og Ronaldo til at dække de 5 pladser på midten. Nu med Modric 9, det mener jeg bestemt er alt for meget.
Ronaldinho Gaúcho

TheOnlyOne

Re: Real Madrid

Indlæg af TheOnlyOne »

Han er absolut verdensklasse, det er der ingen tvivl om. Prisen kaaan også godt forsvares imo., men jeg kan ikke se, at det fuldender deres hold. Han minder altså lidt om Özil og Xabi Alonso, som de har rendende centralt pt.. Hvis de skulle fuldende deres hold skulle de have skaffet en solid backup eller starter til midterforsvaret eller højrebacken. Deres akilleshæl er Arbeloa. Med købet af Modric, rykker de ikke topniveauet væsentligt.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Ronaldinho skrev:Jeg tænkte nok man ville hive Villa frem. Jeg mener ikke selv købet af Villa var smart gjort. Mener stadig at han kun har haft en halv god sæson, derefter et formdyk med en håndfuld kampe som han var afgørende i. I sin tid tænkte jeg det var alt for mange penge, for en spiller på 28-29 år, og det mener jeg stadig nu. Dermed sagt at jeg synes han er en super spiller, og er en meget god spiller at have i truppen. Ak ja, han nok har dækket det økonomiske på merchandise, men nu gælder det jo det sportslige. Det ikke lige noget man kan råbe hurra for. Med Modric nu, som nok skal bruge det meste af tiden på bænken, ihvertfald i de store kampe, ved jeg ikke hvorfor man har givet 300 mil. for en spiller, og ikke satse på de unge i klubben. De har i forvejen Özil, Dí María, Alonso, Khedira, Lass, Callejón, Granero og Ronaldo til at dække de 5 pladser på midten. Nu med Modric 9, det mener jeg bestemt er alt for meget.

Som Barca fan burde man vide, at de der "han kommer til at tilbringe det meste af tiden på bænken" er ikke to potter pis værd. Er man god nok, så spiller man også, hvis Modric viser sig at være bedre end Khedira, Di Maria eller Özil, så spiller han også. Jeg mener så også, han kan tilføje noget, som de nævnte spillere ikke kan. Hvor mange sagde ikke, at Masch og Cescs køb var overflødigt, at de ville rådne på bænken, men virkeligheden har været en anden. Jeg kan ikke se, hvorfor det ikke skulle ske med Modric i Real.

Hvad angår spørgsmålet om hvorfor de ikke satser på de unge spillere i klubben, så burde svaret være klart. Real har ikke samme filosofi eller strategi, når det kommer til at satse på unge fra eget akademi, som Barca har. Det har de ikke haft de sidste 8-10 år i hvert fald, deres træner er heller ikke kendt for at give de unge meget spilletid, eller udvikle klubbens egne talenter. Jeg kan derfor ikke forstå, at man stadig stiller det samme spørgsmål.

Barca satser på talenter fra eget akademi, det virker for dem. Real har bare en anden strategi, der vil man helst købe etablerede spillere, til store summer, og det ser ud til at de har råd til dem, så hvorfor ikke? Bare fordi Barca har en ande strategi, behøver de andre klubber ikke at følge den, og det Real har gjort det klart, at de ikke vil følge denne strategi, når de gang på gang køber vel-etablerede navne.

Modric passer i den henseende perfekt ind i klubben, han er en etableret spiller, der for længst har slået sit navn fast i fodboldens verden. Han koster kassen, men har også klassen, igen, et typisk Real køb.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Ronaldinho
Indlæg: 778
Tilmeldt: fre aug 27, 2010 10:51 am
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 19 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Ronaldinho »

Visca El Barca skrev:
Ronaldinho skrev:Jeg tænkte nok man ville hive Villa frem. Jeg mener ikke selv købet af Villa var smart gjort. Mener stadig at han kun har haft en halv god sæson, derefter et formdyk med en håndfuld kampe som han var afgørende i. I sin tid tænkte jeg det var alt for mange penge, for en spiller på 28-29 år, og det mener jeg stadig nu. Dermed sagt at jeg synes han er en super spiller, og er en meget god spiller at have i truppen. Ak ja, han nok har dækket det økonomiske på merchandise, men nu gælder det jo det sportslige. Det ikke lige noget man kan råbe hurra for. Med Modric nu, som nok skal bruge det meste af tiden på bænken, ihvertfald i de store kampe, ved jeg ikke hvorfor man har givet 300 mil. for en spiller, og ikke satse på de unge i klubben. De har i forvejen Özil, Dí María, Alonso, Khedira, Lass, Callejón, Granero og Ronaldo til at dække de 5 pladser på midten. Nu med Modric 9, det mener jeg bestemt er alt for meget.

Som Barca fan burde man vide, at de der "han kommer til at tilbringe det meste af tiden på bænken" er ikke to potter pis værd. Er man god nok, så spiller man også, hvis Modric viser sig at være bedre end Khedira, Di Maria eller Özil, så spiller han også. Jeg mener så også, han kan tilføje noget, som de nævnte spillere ikke kan. Hvor mange sagde ikke, at Masch og Cescs køb var overflødigt, at de ville rådne på bænken, men virkeligheden har været en anden. Jeg kan ikke se, hvorfor det ikke skulle ske med Modric i Real.

Hvad angår spørgsmålet om hvorfor de ikke satser på de unge spillere i klubben, så burde svaret være klart. Real har ikke samme filosofi eller strategi, når det kommer til at satse på unge fra eget akademi, som Barca har. Det har de ikke haft de sidste 8-10 år i hvert fald, deres træner er heller ikke kendt for at give de unge meget spilletid, eller udvikle klubbens egne talenter. Jeg kan derfor ikke forstå, at man stadig stiller det samme spørgsmål.

Barca satser på talenter fra eget akademi, det virker for dem. Real har bare en anden strategi, der vil man helst købe etablerede spillere, til store summer, og det ser ud til at de har råd til dem, så hvorfor ikke? Bare fordi Barca har en ande strategi, behøver de andre klubber ikke at følge den, og det Real har gjort det klart, at de ikke vil følge denne strategi, når de gang på gang køber vel-etablerede navne.

Modric passer i den henseende perfekt ind i klubben, han er en etableret spiller, der for længst har slået sit navn fast i fodboldens verden. Han koster kassen, men har også klassen, igen, et typisk Real køb.
Netop. Jeg sætter derfor også kun spørgsmål til, hvorfor han bliver hentet, når de i forvejen er dækket ind med 8 spillere til den position. Hvis de ikke har tænkt sig at sægle Granero eller Lass, så forstår jeg langt fra hvorfor man skal ud og købe ind, til i en i forvejen godt dækket plads. Hvis Mascherano ikke blev omskolet til CB, ville han i så fald langt fra få den spilletid han får nu. Men med hans defensive kvaliteter, var det ikke en stor prøve for ham, at skulle ned og spille CB. Ang. Cesc, så var der Xavi og Iniesta som han skulle aflaste, eller Guardiola's 3-4-3 system, hvor han nok ville indgå i planerne. David Villa fik et formdyk, og Cesc overtog hans "plads", som vi så mod Madrid. Dermed var der mange muligheder med Cesc. Han var i forvejen den målfarlige midtbanespiller.

Det mener jeg ikke Modric er, imo minder han om en Xavi, og dermed har han reelt kun én plads at skulle spille, nemlig på Özils. Hvis han altså ikke er tiltænkt at skulle spille på Khedira's plads, hvilket jeg tror ville koste dem dyrt defensivt hvis det skete. Madrid spiller 4-2-3-1, i de 2 kanter, i den offensive midtbane skal der fart i spillet. Her er Ronaldo selvskrevet til en af pladserne, mens Callejon og Dí Maria dyster om den anden plads. Derfor mener jeg han kun kan spille centralt, på Özil's plads.

Ang. talenter fra eget akademi, så vi Mourinho bruge Morata i kampen mod Getafe, hvorfor ikke fortsætte med at give ham chancen? Det viser jo netop at Mourinho følger med i hvad der sker omkring Madrid's Castilla hold. De har mange stjernefrø, såsom Jése, Aléx Fernandez, David Mateos, og Raúl Tómas. Hvis de ikke har en fremtid i Madrid, så forstår jeg vitterligt ikke hvad de vil opnå med spillerne i Castilla holdet. Her mener jeg Mourinho har åbnet sig, jeg synes ihvertfald det var fedt at se ham indskifte Morata imod Getafe.

Men hvorfor køber en spiller for 300 mil. hvis man allerede er godt dækket ind? Jeg mener absolut det er skadeligt for markedet, at man sælger spillere til de kæmpe priser. Hold som City, PSG, Chelsea og Madrid's transferpolitik har jeg ikke noget til overs for. Ingen tvivl om Modric er en klasse spiller, men blot fordi man har penge, betyder det ikke man skal skyde løs om sig, bare fordi man kan.

Edit; Har glemt Kaká stadig spiller i klubben, nu er jeg ihvertfald fuldkommen sort synet hvad angår købet, hvis Kaká bliver i klubben.
Ronaldinho Gaúcho

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Ronaldinho skrev:Netop. Jeg sætter derfor også kun spørgsmål til, hvorfor han bliver hentet, når de i forvejen er dækket ind med 8 spillere til den position. Hvis de ikke har tænkt sig at sægle Granero eller Lass, så forstår jeg langt fra hvorfor man skal ud og købe ind, til i en i forvejen godt dækket plads. Hvis Mascherano ikke blev omskolet til CB, ville han i så fald langt fra få den spilletid han får nu. Men med hans defensive kvaliteter, var det ikke en stor prøve for ham, at skulle ned og spille CB. Ang. Cesc, så var der Xavi og Iniesta som han skulle aflaste, eller Guardiola's 3-4-3 system, hvor han nok ville indgå i planerne. David Villa fik et formdyk, og Cesc overtog hans "plads", som vi så mod Madrid. Dermed var der mange muligheder med Cesc. Han var i forvejen den målfarlige midtbanespiller.
Han bliver hentet, fordi de mener at han giver fleksibilitet samt flere taktiske muligheder, noget deres træner selv har været inde p¨å. Han bliver vel også hentet, fordi de mener han er en anderledes type end Lass og Granero, samt et niveau eller to over dem.

Ja Masch kom til at spille på grund af sin fleksibilitet, men fleksibel, det er Modric også. Han kan spille både på den centrale midt og på alle de offensive pladser, udntagen rollen som central angriber. Hvis du tror han er en Özil type, så tager du fejl eller kender ikke helt til spilleren. Han kan også aflaste Xabi, noget de har brug for, samtidig med at det ikke går udover niveauet. Granero og Lass/Khedira havde store problemer med at afløse Xabi sidste sæson og har haft store problemer med at afløse ham de sidste sæsoner.
Ronaldinho skrev: Det mener jeg ikke Modric er, imo minder han om en Xavi, og dermed har han reelt kun én plads at skulle spille, nemlig på Özils. Hvis han altså ikke er tiltænkt at skulle spille på Khedira's plads, hvilket jeg tror ville koste dem dyrt defensivt hvis det skete. Madrid spiller 4-2-3-1, i de 2 kanter, i den offensive midtbane skal der fart i spillet. Her er Ronaldo selvskrevet til en af pladserne, mens Callejon og Dí Maria dyster om den anden plads. Derfor mener jeg han kun kan spille centralt, på Özil's plads.
Som sagt, han er lidt mere bevægelig end Xavi og så kan han afdrible sine modstandere, lidt ligesom Ini elelr Wilshere. Han kan åbne et forsvar med sine afleveringer, samt sætte fart i spillet med sine driblinger. Som sagt, han har flere facetter i sit spil.

Hvis du tror han bare er en Özil type, så tager du som sagt fejl. Han kan sagtens spille på Di Marias position. Jeg kan heller ikke se, hvorfor det skulle koste defensivt, hvis han tog Khediras plads ved siden af Xabi. Khedira er en rendyrket DM, langtfra, det er måske derfor han altid halter efter, når de møder os. Han er mere en bok til boks spiller. Man skal også huske på, at Modric stort set hele sidste sæson spillede i en 4-4-2 formation som en af de to centrale spillere på midten. Det er vel at mærke i en fysisk Liga som P.L, og han var oftest sit holds bedste og også banens bedste. Blandt andet han beviste, at man ikke behøver at være 1.90 høj og veje 90 kg, for at klare sig på den centrale midt i engelsk fodbold.

Han er ekstrem intelligent spiller, en der er rigtig god til at forudse spillet, og han ved hvor bolden havner, plus han er taktisk stærk. Han placerer sig altid rigtigt. Læg dertil hans arbejdsiver plus hans pasningsspil, og så skal han nok klare sig i La liga, også på Khediras position.
Ronaldinho skrev:Ang. talenter fra eget akademi, så vi Mourinho bruge Morata i kampen mod Getafe, hvorfor ikke fortsætte med at give ham chancen? Det viser jo netop at Mourinho følger med i hvad der sker omkring Madrid's Castilla hold. De har mange stjernefrø, såsom Jése, Aléx Fernandez, David Mateos, og Raúl Tómas. Hvis de ikke har en fremtid i Madrid, så forstår jeg vitterligt ikke hvad de vil opnå med spillerne i Castilla holdet. Her mener jeg Mourinho har åbnet sig, jeg synes ihvertfald det var fedt at se ham indskifte Morata imod Getafe.
Nu var der tale om en spiller fra deres b-hold. Er han overhovedet en del af førsteholdet i øvrigt? At de bliver ved med at købe ind, beviser jo netop at de ikke vil satse så meget på deres talenter. Kig på Reals hold, hvor mange spillere fra egen avl har de? Som sagt, de har bare en anden filosofi end vores, og det må de jo selv om. Hvad meningen med deres Castilla hold er? Det er vel at fodre andre klubber med spillere, sådan som tilfældet har værte de sidste mange år? Real ser mere prestige i at købe dyrt ind, end at satse på egne talenter, ellers havde de stadig haft folk som Javi Garcia, Parejo m.fl på holdet. Det er bare noget man skal acceptere, for sådan arbejder de i Real. Jeg kan ikke se det skulle ændre sig lige p.t.
Ronaldinho skrev:Men hvorfor køber en spiller for 300 mil. hvis man allerede er godt dækket ind? Jeg mener absolut det er skadeligt for markedet, at man sælger spillere til de kæmpe priser. Hold som City, PSG, Chelsea og Madrid's transferpolitik har jeg ikke noget til overs for. Ingen tvivl om Modric er en klasse spiller, men blot fordi man har penge, betyder det ikke man skal skyde løs om sig, bare fordi man kan.
Nu skal vi også passe på med, at det hele ikke bliver alt for helligt. Vi er altså heller ikke sene til at sende store summer afsted efter spillere. Vi har endda præsteret at købe folk ind, til mange penge, som var tiltænkt rollen som reserver, har man gemt Dyma? Vi gav også 24-27? millioner euro for Masch, som på daværende tidpsunkt var tiltænkt rollen som reserve, noget han selv ikke lagde skjul på. Vi har også lige købt song for ca. 20 millioner euro, og de fleste er vel enige om, at han i første omgang skal være reserve og ikke andet. Det er vel også rigtig mange penge at give for en spiller. Vi gav også 8-10? millioner euro for Adriano, vi kunne jo bare have satset på en mere fra eget akademi? Derudover har vi altså givet i omegn af 34,40,36,32 millioner euro for folk som spiller i vores klub. Hvis Real er med til beskadige markedet, så er vi ikke så meget bedre.

Man skal huske på, at Modric har været deres eneste køb i denne sommer, og nok bliver den eneste. Det er ligegyldigt om man bruger 40-50 og kun det på en spiller eller om man bruger 34-35 millioner euro, eller 60-70 millioner euro på 5-6 spillere. Resultatet er det samme, man ender med at bruge mange penge på indkøb.


Ronaldinho skrev:Edit; Har glemt Kaká stadig spiller i klubben, nu er jeg ihvertfald fuldkommen sort synet hvad angår købet, hvis Kaká bliver i klubben.
Jeg mener deres træner har gjort det meget klart overfor alle, at han helst ser Kaka spille sin fodbold et andet sted end Real Madrid. De vil gerne af med ham, og senest er Sao Paolo meldt interesserede i ham. Kaka er altså ikke en, man regner med i første omgang. Deres træner siger, at Kaka ved hvad jeg synes og hvor står, men hvis han er her efter transfer vinduets lukning, så er han en blandt mange spillere. Man kan vel ikke gøre det mere klart, at man vil af med ham.

Derudover var der i hvert fald rigtig mange rygter om, at man ville sælge Lass. Disse rygter døde lige pludselig, men det kan bestemt ikke udelukkes, at de sælger ham. Selv hvis han skulle blive, så giver et køb af Modric god mening.

Real har et så stærkt hold, at hvis det skal forstærkes, og man mener der er behov for forstærkning, så skal man hente fra højeste hylde. Deres sportslig ledelse med deres træner i spidsen, har åbenbart vurderet at holdet har brug for forstærkning, og at den forstærkning skal hedde Modric, jeg kan sagtens forstå ideen med det, og jeg synes sagtens hans køb kan forsvares.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

'Coward' Mourinho still questioned by Real Madrid fans - and losing to Barcelona will only make things worse
The Portuguese brought back La Liga to the Santiago Bernabeu in 2011-12, but remains unpopular among many supporters due his pragmatic football and a poor start to the season
Aug 29, 2012 8:00:00 AM

ANALYSIS
By Ben Hayward | Spanish Football Writer

These are trying times for Jose Mourinho. The Real Madrid coach brought back La Liga to the Santiago Bernabeu in 2011-12, but three games into the current campaign, he has found his credit is already running out fast.

Shortly before the start of the season, the Portuguese boasted about his record of titles claimed in Europe's three largest leagues: Spain, England and Italy. "In England they called me the 'Special One', he said. "But after winning the English, Italian and Spanish championships, they should call me the 'Only One' ..."


The timing proved unfortunate. Three games in, and the 'only one' Madrid have failed to lose is the opening-weekend draw at home to Valencia.

Defeats to Barcelona and Getafe have followed, and as Madrid prepare to face the Catalans again on Wednesday, in the second leg of the Spanish Supercopa, the situation is somewhat critical.

Mourinho's men are already five points adrift of Barca in La Liga and remain alive in the Supercopa thanks largely to Victor Valdes' monumental mistake in the closing stages at Camp Nou, which allowed Angel Di Maria to reduce the deficit to 3-2.

That means the 49-year-old is still in with a real chance of winning the only trophy he has yet to claim in Spain, but in order to achieve that, Mourinho must manage to do something he has never been able - he needs to beat Barcelona at the Bernabeu.

Of the five Clasico clashes he has disputed in the capital, Mourinho has drawn two and lost three. The last of those was a damaging defeat to the Catalans in the Copa del Rey quarter-finals back in January when Ricardo Carvalho and Hamit Altintop, the former returning from a long spell on the sidelines and the latter used sparingly in previous months, made surprise starts at the Bernabeu. But the plan failed to work and after taking the lead through Cristiano Ronaldo early on, Madrid were picked apart by goals from Carles Puyol and Eric Abidal. In the end, the 2-1 scoreline flattered them and the home fans had lost their patience: the cheers were replaced by jeers. And they were aimed at the coach.

A 4-1 weekend win over Athletic Bilbao made things slightly better and a creditable 2-2 draw at Camp Nou restored some credibility for the Portuguese a week after the first defeat. Mourinho subsequently sealed La Liga by beating Barca at Camp Nou in April and all seemed well, but some sectors of the Madrid support remain far from enamoured with the former Chelsea and Inter coach.

Late last week, American actor Viggo Mortensen took a swipe at the 49-year-old. "I am a Real Madrid fan," he told a radio station in Argentina. "But I hate Mourinho. I can't stand his cowardly approach."

Mourinho may not care what Mortensen thinks, but he would perhaps be disturbed to learn that many Madrid fans share the views of the American actor. They are a club accustomed not only to winning, but to winning in a certain way. Barcelona's recent dominance has therefore been hard to swallow for Madridistas - and Mourinho's pragmatic gameplan hardly helps.

While the majority still back their boss, some sections of the Madrid support have never taken to Mourinho, due to his counterattacking philosophy and a series of off-the-field incidents which have seen the club's 'gentlemanly' reputation erode over the last two years. At Getafe on Sunday, a few fans even told television cameras that the time has come for the Portuguese to leave the Santiago Bernabeu.

Success and a trophy on Wednesday will quickly change all that, of course, but another disappointing defeat at home to Barcelona - even at this early stage - will only make things worse.
Selvom mange herinde er overbeviste om, at Real vil spille offensivt i aften, så vil det overraske mig, hvis de gär det. Real kan nøjes med 1-0, og derfor tror jeg de vil starte ud meget defensivt. Deres træner er en meget defensiv en af slagsen, og sidste år var der artikler om, at han delte en kamp mod os i 3-4 dele, hvor det var til sidst at man skulle lægge pres. Jeg tror ikke han vil gå efter målet tidligt, i stedet vil han spille kompakt, og forsvare sig. Jeg tror hans mission er, at det stadig skal stå 0-0 ved halvlegen, og derefter vil han satse i løbet af anden halvlegen.

Intet tyder på, at han vil spille offensivt, han sagde blandt andet på pressemødt i går, at han mener Real spiller en rigtig god kamp i trosdags på Camp Nou, samme opskrift skal benyttes i aften i følge. Han sagde det her f.eks.
"Tomorrow we will try to defend whenever [Barcelona] have the ball and attack when we have it. We must try to score from the first minute.

"The team does not have to change anything from the way we played at Camp Nou. We had a good game.
Som man kan se, han lægger op til en defensiv taktik, og vi ved at han er fuldstændig ligeglad med hvad fans af klubben tænker, det har han også gjort klart.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Jakob
Indlæg: 452
Tilmeldt: lør aug 11, 2012 12:34 pm
Geografisk sted: Aalborg
Har takket: 7 gange
Blevet takket: 12 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Jakob »

Fabio Coentrao banned for 4 games after being sent-off as a sub v Getafe. Will not be available for the Supercopa return tonight
Troede ikke det var muligt hvis man spillede i hvidt..
Marco van Basten: “Messi can play anywhere.. Even in water.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af rummenigge »

Jakob skrev:
Fabio Coentrao banned for 4 games after being sent-off as a sub v Getafe. Will not be available for the Supercopa return tonight
Troede ikke det var muligt hvis man spillede i hvidt..
I'm surprised too...

Mon RFEF er tilfredse med at Barcas mesterskabsstime er brudt og kan give ligebehandling igen ;-)
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 2 gæster