Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af rummenigge »

Daluigi skrev:Hvordan kan man sætte Sahin op i mod Montoya... Altså, de lister der - come on.

Rumme, du bad om skæld ud ;-)
Hehe, sorry. Jeg vidste ikke at forsmåede Madrid fans pibler frem på Barcaforum i disse dage. Efter at have blevet mishandlet af Peps Barca i flere år vejre de morgenluft igen og tør vise sig frem igen.

Ideen med en liste var mest for at give et indtryk af hvor bred truppen er i år (selvom et par skulle ryge til låns) og med hvor meget kvalitet. Så giver det også lidt plads til diskussion, havde bare ikke set en forvildet Madrid fan i Myxomatotis komme ind fra højre.

Det nytter ikke at diskutere med de her fans som knapt kender Real Madrids fodboldkultur. De ved ikke at ældre Madridfans som er intelligente nok til ikke at hoppe med på pressens hype græmmes ved Mourinhos Madrid idet de spiller kontrabaseret fordbold og ikke en eneste gang har kunnet dominere deres værste rival, men i stedet i god Chelsea stil blevet nødt til at spille med en masse spillere bag bolden for så at tage chance på kontra.

Myxomatotis = (el equivalent med) "The bitching one" ????


EDIT: Enig med BG92 ellers - umiddelbart giver karaktergivning på enkeltspilleres generelle kunnen ikke rigtig mening...
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Myxomatotis

Re: Real Madrid

Indlæg af Myxomatotis »

Jeg skrev "lol" fordi der var dele af dit indlæg der fik mig til at, omend ikke grine højt, så i hvert fald smile. Nu er ord som "lol" efterhånden blevet en integreret del af det danske sprog, i hvert fald på uformelle steder, som dette forum trods alt må siges at være, og jeg tror også at en gennemgranskning af forummet vil afsløre hundreder og atter hundreder af eksempler af ordet "lol", så hvorfor du lige i mit indlæg skal kommentere det og åbenbart tage anstød af det, er for mig uforståeligt, men nok om det...

Du synes, at min argumentation er latterlig, hvilket undrer mig, da jeg jo slet ikke har argumenteret for noget, hvilket du jo heller ikke selv har været sen til at påpege.

Du efterspørger argumentation. Hvorfor? Hvad er det præcist jeg skal argumentere for? Daluigi's påstand er, at fordi Real Madrid's image, gennem Mou, har lidt et knæk, så opfatter folk stadig Barcelona som det bedste hold og ingen tillægger Real Madrids mesterskab sidste år den mindste betydning. Det er jo en forkvaklet måde at anskue det på, som konkluderer ud fra ting som ikke har meget med hinanden at gøre. Fint nok hvis man synes, at Barcelona er det bedre hold. Fint nok hvis man synes, at Real Madrid's image har lidt et knæk. Og hvad så? Hvad har de ting med hinanden at gøre?

Hvis jeg endelig skulle give det et forsøg og komme med noget modargumentation, så kan jeg da sige, at de fleste bettingfirmaer har Barcelona som kneben favorit til at vinde det kommende mesterskab, så derfor opfatter de fleste nok dem som værende bedre. Der er dog også firmaer, der har Madrid som favorit, så under alle omstændigheder er det nok ret tæt. Angående Real Madrid's tabte image pga af Barcelona kampene, og Mou og Pepe, så er det enormt svært at give et kvantitavt bud på dette tab. Lige såvel som man ikke kan måle Barcelonas tabte image pga af sager som de selv samme kampe, Cesc sagen, diving episoderne samt Rosell's udtalelser i de sidste 4-5 måneder.

Der er ingen tvivl om at begge hold har tabt image og jeg vil langt fra afvise, at Real Madrid har tabt mest, men hvorfor det skulle betyde, at de fleste derfor finder Barcelona bedre og ingen betydning lægge i Madrids mesterskab, forstår jeg ikke, og jeg kan ikke se, hvor det er mig der skal modargumentere dette.

Du har dog ret i at mit indlæg var usagligt. Det var heller ikke ment som værende sagligt. Jeg finder bare indlæg som nu det Daluigi præsterede vanvittigt irriterende, da de ikke synes at have andet formål, end at puste til ilden omkring hadet mellem de to klubber og deres fans. En ild der ellers er ved at dø lidt ud, for hvad er det præcis at Real Madrid eller Mou har gjort de sidste 5-6 måneder, som kunne retfærdiggøre et sådant indlæg? Det virker mest af alt som et indlæg af en bitter mand, som havde noget gammel galde, han umotiveret havde brug for at komme af med. Med mindre han selvfølgelig har læst et eller andet nyt, som puser nyt liv i sagen, så var det et af de indlæg der intet konstruktivt eller positivt bidragede med, andet end at opildne til et endnu mere anstrengt forhold, de to klubber imellem, hvilket jeg i hvert fald ikke kan se, at nogen skulle kunne have fordel af.

Se DET ville det måske have klædt dig at kommentere på, siden du har et så åbenlyst behov for at spille politimand herinde, og siden sitets niveau ligger dig sådan på sinde. Og det var DET, som jeg kommenterede på på mig egen latterlige, smålige, usaglige og ødelæggende måde...

Men nej, alle skal da have lov til at hade Real Madrid og komme med umotiveret galde mod dem. Det er vel nærmest et folkekrav herinde. Og dem der opponerer mod det og forsøger at få det til livs skal nok blive hakket på eller i værste fald blive banned. Det er sgu nok derfor at så får gør noget ved det....

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af zqa »

Billede
#jesuisSheep

Myxomatotis

Re: Real Madrid

Indlæg af Myxomatotis »

Jeg er ganske enig i, at sådanne lister ikke kan bruges til ret meget ud over at være meget sjove og give anledning til nogen gode diskussioner. Sådan en liste tager for eksempel ikke højde for spillernes evne til at spille sammen som et hold, hvor man jo må sige at Barcelona har haft en fordel i de sidste par år. En fordel som dog måske bliver mindre i takt med at Real Madrid mere og mere er ved at have et sammentømret hold uden de store udskiftninger.

Pas i øvrigt på med de personangreb Rummenigge, fordi jeg ikke er fan af det samme hold som dig eller enig i din liste. Nu kommer Visca HELT sikkert efter dig og sætter dig på plads.... eller ikke...lad os se en gang... :|

michaelk94

Re: Real Madrid

Indlæg af michaelk94 »

Hold da helt kæft! Der er godt nok blive skrevet et par indlæg, siden igår aftes. :D

Jeg synes ikke meget af det her har noget med Real Madrid at gøre. Det handler mere om personlige angreb fra begge sider. Det kommer man ikke særlig langt med, andet end et forum med ligegyldige indlæg.

Dette er selvfølgelig et Barcelona forum, så selvfølgelig kommer der kække bemærkninger til Real Madrid. At man hader Mourinho er jo sådan set forståeligt, set fra en Barcafans perspektiv. Det kan man næsten kun forvente når man går ind på et Barca forum, præcis ligesom de fleste heller ikke er vilde med Xavi eller Puyol inde på madridista.dk. Jeg er herinde, fordi man mange gange får de bedste diskussioner, hvis man har forskellige meninger. I har nogle helt andre synspunkter på sagerne, og det kan godt være sjovt at diskutere, selvom der ikke er nogen der får ret. Jeg synes i hvert fald det er bedre, end at alle 30 debatører sidder og sviner Mourinho til.

Mourinho har sine specielle sider, men han er altså ikke værre, end hvad i gør det til. I havde verdens klart bedste hold og det skal i da have stor kredit for, men efter vi har fået Mourinho er vi kommet tættere og tættere på. Da i vandt the treble under Pep til at starte med, der var Real Madrid dårligt nok inde for Top 8 af verdens mandskaber. Nu er alle enige om, at Barca og Real er de bedste hold i verden. Det kan vi takke Mourinho for!

Han har på ingen måde blakket klubbens image, tværtimod. I Barca fans hader os sikkert endnu mere, siden han er kommet til, men ellers er Real Madrid ikke en klub den almene fodboldfan har specielt meget imod. Som jeg hører det på de forskellige forum (redcafe.net, arsenal-mania osv) så har Barcas diving skabt mere oprør. Især i de engelske klubber. Det er selvfølgelig alt sammen ligemeget, for faktum er, at begge klubber har sikret sig langt flere fans gennem de sidste år.

Rummenigge:
Jeg kender skam godt Real Madrids fodboldkultur, men det handler om rigtig meget. Det handler rigtig meget om respekt for modstanderen, og jeg giver dig ret i, at Mourinho bestemt ikke har levet op til det hele tiden. Det har der været mange, der har været utilfredse med, men har måtte bøje sig, netop fordi Real Madrid har spillet så godt fodbold. Det kan godt være i har jeres tiki-taka spil, som jeg har stor respekt for, men vores spil viser sig langt mere effektivt. Vi har slået scoringsrekorden, så at kalde det Chelsea-stil er jo helt til grin.
Jeg skal dog give dig ret i, at jeg også selv har været utilfreds med Mous tilgang til nogle af kampene mod Barca, da indstillingen har været alt for defensiv. Her tænker jeg især på de to kampe på Bernabeu i dette år, og det endte så faktisk også med at koste os to nederlag. De kampe, hvor vi har spillet offensivt, synes jeg vi har været det bedste hold. Fodbold kan desuden sagtens være flot, uden man spiller med boldbesiddelsen.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Daluigi »

Myxomatotis skrev:Og nej det skal egentligt heller ikke tages personligt. Jeg kender dig jo ikke og det er jo trods alt kun fodbold :? Men når folk kommer med så direkte angreb på noget der har med Real Madrid at gøre, så finder jeg det ualmindeligt svært ikke at kommentere på det. Og det er sådan set lige meget om det er på rivalernes fanside eller hvor det er henne. Du havde vel trods alt også skrevet dit indlæg for at få kommentarer på det? Eller du havde måske foretrukket at dem, der havde kommenteret det, kun havde været enige og givet dig et klap på skulderen for et super indlæg?
Jeg adresserer netop denne problemstilling, at visse Real-fans, såsom dig selv, finder det selvfølgeligt at forsvare Mourinho. Du savner simpelthen argumenter for hvorfor jeg foragter Mourinhos gerninger? Hænger dette sammen med, at du ikke har fulgt med i hvad han går og foretager sig af ting? Det kan vel umuligt være nødvendigt at starte en liste på over 15 ting han har gjort som er stik imod de værdier man som fodbold-fan... ja i hvert fald Barca-fan holder af.

Jeg savner derimod en forklaring på hvorledes du kan forsvare manden, eller rettere, hvorledes du kan slå fornuften fra og se igennem fingre med de skandaler han laver, blot fordi det kan hjælpe dit hold med at vinde en titel eller to på 3 sæsoner. Hvordan kan du blive forarget over, at normale fornuftige mennesker ikke vil se igennem fingre med vold, øjeprikkeri, falske beskyldninger og evigt dårlige attituder i modgang, fra en mand i hans position. Kom lige med de argumenter, du så uforståeligt føler vi andre ikke kommer med i denne sag.

Og mht hvad jeg havde foretrukket, ja så havde det jo nok været et indlæg, som ikke blev så barnligt som det du formåede at gøre det til. Come on, du kan være uenig, men så argumenter for hvorfor du er uenig, istedet for at angribe min person uden for dette forum. Der er nu engang et højere niveau her på sitet, end madridista.dk, hvadenten du vil indrømme det eller ej.
Forumlegende

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af rummenigge »

Myxomatotis skrev:Jeg er ganske enig i, at sådanne lister ikke kan bruges til ret meget ud over at være meget sjove og give anledning til nogen gode diskussioner. Sådan en liste tager for eksempel ikke højde for spillernes evne til at spille sammen som et hold, hvor man jo må sige at Barcelona har haft en fordel i de sidste par år. En fordel som dog måske bliver mindre i takt med at Real Madrid mere og mere er ved at have et sammentømret hold uden de store udskiftninger.

Pas i øvrigt på med de personangreb Rummenigge, fordi jeg ikke er fan af det samme hold som dig eller enig i din liste. Nu kommer Visca HELT sikkert efter dig og sætter dig på plads.... eller ikke...lad os se en gang... :|
Jeg kender dig ikke og ingen har lavet personangreb på dig inklusive undertegnede. Gå derfor et andet sted med den manipulerende adfærd.

Dine indlæg har trolling tendenser og derfor er du blevet mødt med irritation og negativitet. Så hvis du alligevel kun har mod på at komme forbi når dit hold vinder og ellers gemmer dig ovre på madridista.dk når Messi og co. flækker dit hold må du for min skyld meget gerne blive væk.

Hvis du ikke har troll formål med at være her, så for din egen skyld i anti-trollingens navn gå tilbage til madridista.dk og se hvordan brugeren "Storken" opfører sig. Han er Barcafan (iflg ham selv) og er ekstra respektfuld på siden og træder ekstra varsomt, for han ved godt at hans farvede holdninger er ingen interesserede i at høre medmindre de byder ind med noget konstruktivt.

Så vi ses når du har fået styr på dine trolling tendenser og dine indlæg ikke bærer præg af at du føler dig provokeret:

[youtube]CpzDSqVydOA[/youtube]
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Daluigi »

Det er interessant for mig at se, at der rent faktisk eksisterer mennesker som holder SÅ meget af sin klub, at man i tilfælde af medgang, stirre sig fuldstændig blind på resultaterne.

Hvordan kan du, Michael94, i ramme alvor mene, at Mourinho ikke har skadet jeres image, snare tværtimod ligefrem!?
Har du set en træner før, som har udøvet vold mod sine konkurrenter, i så stor en klub som Real Madrid? Madridistas propaganda maskine har for alvor båret frugt, hvis du mener ovenstående sætning. Jeg er decideret rystet. Men hvis det er sådan du vælger at se på det, så er det jo sådan som det er. Vi må have nogle forskellige værdier når det kommer til respekt for medmennesker etc.
Forumlegende

michaelk94

Re: Real Madrid

Indlæg af michaelk94 »

Daluigi skrev:Det er interessant for mig at se, at der rent faktisk eksisterer mennesker som holder SÅ meget af sin klub, at man i tilfælde af medgang, stirre sig fuldstændig blind på resultaterne.

Hvordan kan du, Michael94, i ramme alvor mene, at Mourinho ikke har skadet jeres image, snare tværtimod ligefrem!?
Har du set en træner før, som har udøvet vold mod sine konkurrenter, i så stor en klub som Real Madrid? Madridistas propaganda maskine har for alvor båret frugt, hvis du mener ovenstående sætning. Jeg er decideret rystet. Men hvis det er sådan du vælger at se på det, så er det jo sådan som det er. Vi må have nogle forskellige værdier når det kommer til respekt for medmennesker etc.
Problemet er netop, at du gør det til noget langt større end hvad det egentlig er. Guardiola er et fantastisk eksempel på, hvordan man skal opføre sig, og jeg tror det er det samme med Tito. Mourinho har helt sikkert nogle svipsere, men manden har altså hverken dræbt eller skadet nogen. Han har en provokerende attitude, det kan jeg sagtens forstå, men det er jo en del af hans mediespil.
En manager som Arsene Wenger har jo også kastet pizzastykker efter andre managers, og undgået at sige tak for kampen osv. Det sker i fodbold hver eneste dag. Mourinho er på ingen måde et mønstereksempel, som Pep var, men hans trænerevner beundrer jeg, og derfor kan jeg stadig rigtig godt lide ham.

Jeg tror kun Real Madrids image har taget skade i forhold til Barcelona. Ellers virker Real Madrid med en klub, som har fuldstændig styr på tingene, så det mener jeg i ramme alvor.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Brombi »

Mourinho har ikke bare kastet pizzastykker, men hel pizza.. en kæmpe pizza !!
Billede

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af zqa »

Billede
#jesuisSheep

Myxomatotis

Re: Real Madrid

Indlæg af Myxomatotis »

Til Daluigi:
Næh jeg savner ikke argumenter for, hvorfor du foragter Mourinho's gerninger. Men jeg prøver at forstå, og jeg savner argumenter for hvorfor du her omtrent 5 måneder siden disse "gerninger" sidst har fundet sted finder det nødvendigt at puste til en uddøende ild. Det virker helt unødvendigt...
Desuden er det vel heller ikke så mærkeligt, at jeg og mange andre forsvarer Mourinho. Det er vel af samme årsag som når Barcelona fans forsvarer Busquets og Alves med flere når de beskyldes for at dive. Eller når i forsvarer Barcelona i Cesc sagen. Man forsvarer vel dem man holder med, når de bliver angrebet. I hvert fald her så lang tid efter. Jeg har aldrig været ude og forsvare Mou lige efter han prikkede jeres assistenttræner i øjet. Det var der slet ingen grund til. Men her så lang tid efter ville det klæde holdene og ikke mindst deres fans at komme videre. Holdene ser til dels ud til godt at kunne forstå det, for eksempel ved Pique's udtalelser efter Pepe's uheld og Real Madrid spillernes støtte til Abidal. Hvorfor kan fansene så ikke?

Mht til din kommentar om niveauet herinde og det på Madridista, så falder jeg ikke for at kommentere på den igen. Hvis folk synes, at niveauet er højt herinde, så fred være med det.

Til Rummenigge:
I dit indlæg fra for et par timer siden fik du kaldt mig forsmået, forvildet, uintelligent og the bitching one. Men måske det ikke er personangreb, jeg ved det ikke. Vi kan jo spørge Visca, det ved han nok bedst..

Det eneste jeg havde gjort i forbindelse med dine indlæg var i øvrigt at komme med en alternativ liste til den du havde lavet. Hvis det er trolling tendenser og gør mig forsmået, ja så må du selvfølgelig meget undskylde. Jeg er ked af at jeg ikke var enig i din liste så.

Du skriver om de ældre fans. Jeg har været fan af Real Madrid i noget over 20 år. Både når det er gået godt og når det er gået dårligt. Jeg ville da også ønske at de kørte deres rival over hver gang i bedste offensiv stil, og jeg har ikke altid været eni i Mou's dispotioner, men jeg kan nu en gang ikke gøre for, at de spiller som de spiller. Hvad det har med resten af diskussionen at gøre, ved jeg i øvrigt ikke. Er der bare en eller anden form for hån eller hvad?

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Daluigi »

Jeg har aldrig forsvaret Busquets diveri. Forsvarer du da Di Marias?

Det spillerne gør på banen, og det Mourinho gør uden for banen er ikke sammenlignelige. Som manager skal man være hævet over at ty til vold. Simpel as that. At det er at puste til ilden, når jeg pointerer Mourinhos ringe karakter, har jeg svært ved at tage seriøst. Du kommer herind som Real-fan, og bliver forarget over hvad vi mener om jeres opførsel. Hvad havde du forventet? At folk kan li Real herinde? Jeg har altid hadet klubben og dennes arrogante væsen, omend jeg har respekteret den og flere af spillerne for deres høje niveau på banen.

Denne respekt falmede dog da man sank så dybt, at tage en voldelig, sindsforvirret og hyklerisk person som Mourinho ind som træner. Jeg kender som sagt rigtig mange mennesker, Barca-fan eller ej, som føler på samme måde.
Forumlegende

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af ladislau »

Jeg synes bestemt det er ønskværdigt, at få flere perspektiver på tingene. Dog synes jeg du mangler lidt empati Myx, hvis du rent faktisk vil tage den her debat.

Mou har igennem to år været primus motor i at ødelægge samtlige El Classicos, som kun huskes for tumult, overfald og usportslige optædender, før, under og efterfølgende pinlige presse konferncer med injurier involverende Barca, Uefa og sågar Unicef.
Det er i min og mange andres øjne de mest tarvelige og desktuktive gerninger, som jeg har set i de 20 år +, som jeg har fulgt spansk fodbold. På højde eller værre end da Jesus Gil y Gil slog sine folder i primeraen.
Når det så ofte er direkte eller indirekte angreb mod vores klub, så får det jo en naturlig effekt blandt fansene. Den kan jo ikke bare fjernes fordi, der er gået 4-5 måneder uden episoder. Hvor turneringen har lagt stille, og Madrid vandt seneste Classico. Det eneste Classico uden efterspil iøvrigt, hvilket jo også er sigende.

Det du mangler at tage i betragtning er jo også frustrationerne over de manglende konsekvenser. Både fra forbund, men også manglende interne reflektioner.
Man straffer jo blandt andet pga retsfølelse, og den mangler bestemt i de her tilfælde. Derfor forbliver frustrationerne intakt bland os Barca fans.
Derudover så er udtalelser som; "han er kontrorversiel, men så er det ikke værre" en rød klud for mig. For han er så slem, at han har ødelagt mange fodbold oplevelser. Hvis i ikke vil erkende problemets omfang, hvordan kan i så gøre jer til dommer over vores reaktioner?

Som sagt, hvis i ikke har empatien til at forstå hvordan han har ramt Barca fans(og andre alm fodbold fans, ihvertfald i min venne kreds), så kan i ikke forstå, at det her er udover Barca/Real rivaliseringen og det dertil hørende øvlen og bøvlen.

At sammenligne diving og Mourinho synes jeg er plat. Især når man tænker på, hvem der rent faktisk startede med at postulere, at Barca spillerne diver mere end andre.

Det sagt, så er det positivt, at manden har erkedt, øje-prikke-blamagen var forkert. Så er håb for vi kan få nogle gode El Classicos i fremtiden. Med et vel overstået EM for de spanske spillere, så er det ikke helt urealistisk.
Personligt vil jeg være åben fremover. Som Brombi skrev i Mourinho tråden, "så kan man tilgive, men nok ikke glemme."

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

michaelk94 skrev:Hold da helt kæft! Der er godt nok blive skrevet et par indlæg, siden igår aftes. :D

Jeg synes ikke meget af det her har noget med Real Madrid at gøre. Det handler mere om personlige angreb fra begge sider. Det kommer man ikke særlig langt med, andet end et forum med ligegyldige indlæg.

Dette er selvfølgelig et Barcelona forum, så selvfølgelig kommer der kække bemærkninger til Real Madrid. At man hader Mourinho er jo sådan set forståeligt, set fra en Barcafans perspektiv. Det kan man næsten kun forvente når man går ind på et Barca forum, præcis ligesom de fleste heller ikke er vilde med Xavi eller Puyol inde på madridista.dk. Jeg er herinde, fordi man mange gange får de bedste diskussioner, hvis man har forskellige meninger. I har nogle helt andre synspunkter på sagerne, og det kan godt være sjovt at diskutere, selvom der ikke er nogen der får ret. Jeg synes i hvert fald det er bedre, end at alle 30 debatører sidder og sviner Mourinho til.

Mourinho har sine specielle sider, men han er altså ikke værre, end hvad i gør det til. I havde verdens klart bedste hold og det skal i da have stor kredit for, men efter vi har fået Mourinho er vi kommet tættere og tættere på. Da i vandt the treble under Pep til at starte med, der var Real Madrid dårligt nok inde for Top 8 af verdens mandskaber. Nu er alle enige om, at Barca og Real er de bedste hold i verden. Det kan vi takke Mourinho for!

Han har på ingen måde blakket klubbens image, tværtimod. I Barca fans hader os sikkert endnu mere, siden han er kommet til, men ellers er Real Madrid ikke en klub den almene fodboldfan har specielt meget imod. Som jeg hører det på de forskellige forum (redcafe.net, arsenal-mania osv) så har Barcas diving skabt mere oprør. Især i de engelske klubber. Det er selvfølgelig alt sammen ligemeget, for faktum er, at begge klubber har sikret sig langt flere fans gennem de sidste år.
Et rigtig godt indlæg, selvom jeg er uenig med dig i, at jeres træner ikke har skadet jeres image, og da slet ikke at han tværtimod måske har haft en positiv indvirkning. Redcafe og Arsenalmania snakker du om, sjovt nok er der tale om to klubber, hvis fans af entens sporstlige nedture eller spillerhandler, ikke er særlig vilde med. Ikke desto mindre synes jeg, at især Redcafe er glade for Barca, størstedelen af deres brugere anerkender Barca og er ret glade for folk som Iniesta, Messi og Xavi m.fl. Faktisk gør de grin med nogle af de brugere, som finder enhver lejlighed til at sætte spørgsmålstegn ved Barca, det gjorde de i hvert fald da jeg læste derinde næsten dagligt (hvilket jeg ikke rigtig har gjort de sidste måneder, måske er man blevet mere kritisk overfor Barca i denne periode, det skal jeg ikke kunne sige).

Jeg synes helt klart, at han har skadet klubbens image, det har flere eksperter som Graham Hunter, Lowe, Hayward blandt andet snakket om. De har endda sagt, at alene sportlig succes ikke kan gøre det, og at det vil tage noget tid, før Real spillere kommer af med image som folk, der går amok, når tingene ikke går deres vej. Jeg vil anbefale at man ser nogle C.L kampe eller La Liga kampe på skysports, Aljazeera sport eller ITV, der kan man se, hvad folk som Francis, Souness, Southgate, Redknapp (begge to), Wilkins og flere mener om jeres træner og spilleres opførsel. Jeg kan huske at de nærmest jublede over Barcas sejr i C.L semien, fordi de var forargede over Real spillerene og trænerens opførsel.

Noget tyder også på, at folk i Real måske endelig har fattet, at den opførsel de har vist de sidste år, ikke gavner klubben positivt. At en klub som Real har mere at tænke på og tage hensyn til, end det sportslig. Man har set, at Real folk bløder op, senest har jeres træner forsøgt sig med en undskyldning. At man herinde er lidt skeptiske overfor den undskyldning, skyldes mange ting, f.eks. at den kommer meget sent, at man ved at han godt kan finde på at lave samme slags ting, eller det der er værre.

Det jeg skriver nu er ikke henvendt til dig, men bare generelt. Hvis man ikke kan forstå den foragt, der er overfor Reals opførsel, så kan man jo se på hvad de har lavet. De har nægtet at anerkende Barcas succes, man har beskyld klubben for korruption, insinueret at der foregår doping i klubben, og har beskyldt klubben og spillerene for at være skuespillere. Man har endda, flere end en gang, angrebet klubbens træner og hans personlighed.

Rumme og andre, et godt råd er, ikke at gøre brug af perosnlige angreb, lad Myx drengen om at det. Personlige angreb resulterer i at diskussioner løber af sporet, men jeg kan godt forstå at det er irriterende, at skulle diskutere med en, der helst vil snakke om alt andet end selve det, der bliver diskuteret. Forskellen mellem denne bruger og ham der blev banned (som i har døbt the bitching one) er, at denne bruger i det mindste har bekendtgjort, at han er Real fan. Ellers skulle man tro det var den samme mand ;-) .

For lige at slutte af, det er lidt sørgeligt at man prøver at give et billede af dette forum som et sted, hvor Barca kritik ikke er tilladt, eller et forsvar af Real er lige med udelukkelse. Det er direkte løgn, men selvfølgelig gemmer dem, som netop benytter sig af personlige angreb, af dette kneb og disse argumenter, for at gemme sig bag dem. Som sagt, det er ikke noget nyt.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 7 gæster