Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Real Madrid

Indlæg af Heartbreaker »

Det er så let at være bagklog ;) alle el clasicos er vigtige, om de afgør noget eller ej.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Real Madrid

Indlæg af Elbarca »

The only one refererer til antallet af Mourinho titler på en sæson i Spanien. Gad vide hvad han skal hedde når vi har vundet the treble næste år? Nogen bud MichaelK?

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af rummenigge »

michaelk94 skrev:...

Jamen jeg føler mig bare ikke ærgerlig over vi tabte den kamp lige nu. Den var da ikke "ligegyldig" og slet ikke på det givende tidspunkt, men her efter sæsonen, så føler jeg bare, at det blev afgjort på Camp Nou. Kampen på Bernabeu var bare en af mange, men det stod næsten helt lige ved Camp Nou, og det var der mesterskabet reelt blev afgjort.
Jeg er glad for at du har noget at glæde dig over og tror I er taktisk overlegne. Efter at have været domineret som aldrig før så falder det på et tørt sted tørt med de sjældne sejre over Barca. Jeg ved bare ikke hvordan det føles selv, for Barca er i min tid aldrig blevet domineret af Madrid som vi har set Barca dominere Madrid i Peps tid.

Det er også sjovt at Real Madrid aldrig har vundet over Peps Barca over to opgør. Er det de enkelte sejre hvor sol, måne og stjerne står på række og krammer på dagen du hentyder til og hvor jeres lilleholds mentalitet endelig får succes med jeres kontra?

Lad os se om I vinder super cuppen, så kan den tidligere så ligegyldige pokal været noget I kan klynge jer til hvis det er denne titel som går hen og bliver "The Only One"
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Myxomatotis

Re: Real Madrid

Indlæg af Myxomatotis »

Michael pas nu på ikke at blive for sejrsikker. Holdet så, modsat Barcelona, ikke ud til at være helt omdrejninger i søndags, og jeg tror faktisk, vi taber, måske ikke nødvendigvis sammenlagt men i hvert fald på torsdag i Barcelona.

Men når det så er sagt, så er jeg altså nødt til at kommentere på den liste af spillerne fra de to hold. Jeg ved, at forfatteren skriver at den er biased, men helt ærligt hvorfor så lave den, hvis den alligevel skal være helt ude i skoven? Der er simpelthen ikke nogen fra Madrids hold, som du synes er bedre end Barcelonas på den givne position? Så hvis du fik muligheden for at bytte Benz med Villa eller Ramos med Masherano så ville du pænt takke nej eksempelvis?

Hvis man skal lave sådan en liste, så skal den sgu være tilnærmelsesvis objektiv, ellers kan det sgu være lige meget.
Jeg er jo heller ikke ligefrem objektiv, så jeg har i stedet spurgt mig selv, hvad jeg tror at andre, dvs folk der hverken er fans af Madrid eller Barcelona, ville bedømme. Jeg vil i stedet bruge 1x2 modellen, hvor jeg har inkluderet halvgarderinger, hvor jeg har fundet det nødvendigt. Det bud på hvordan andre ville bedømme ser sådan her ud:

Valdes - Casillas 2
Alves - Arbeloa 1
Masch - Ramos 2
Puyol - Pepe x2
Alba - Marcello 2
Busi - Alonso x
Xavi - Khedira 1
Iniesta - Özil 1
Sanchez - Di Maria x
Messi - CR7 1x
Villa - Benzema 2
--------
Pedro - Higuain 2
Cesc - Kaka 1
Pique - Albiol 1
Thiago - Granero 1x
Song - Lassana 1
Adriano - Coentrao 2
Bartra - Varane 2
Montoya - Sahin 2
Tello - Moratta 1
Cuenca - ?
Affelay - Callejon x

Ud fra denne liste ja så får hvert hold sjovt nok lige mange plusser og minusser, nemlig 9 hver. Er der mon nogen herinde som er i stand til helt at tage Barcelona brillerne af om komme med en vurdering af ovenstående og om i er enige i at det er sådan "andre" fodboldfans ser de to hold?

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7072
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Daluigi »

Jeg begriber ikke hvorledes man som Real-fan kan være tilhænger af Mourinho.

Manden har gjort Madrid til en klub med mindreværdskomplekser. Hans hykleriske eskapader og konstante angreb mod kollegaer, har blakket klubbens image i sådan en grad, at praktisk talt INGEN fodboldfans rundt i verden, har gidet at tillægge Reals mesterskab det store. Der er stadig bred enighed om, at Barca er verdens bedste hold, når man læser på diverse forums og følger la liga optakter i fjernsynet.

Dette kan Real helt klart tillægge Mourinho-effekten. Den effekt som skaber had til klubben, og ren rå væmmelse til selve træneren.

At han vil kaldes the-only-one er vel forståeligt nok. Han er vel the-only-one til at prikke en trænerkollega i øjet og kalde ham tissemand i professionel fodbolds historie.
Forumlegende

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7072
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Daluigi »

Hvordan kan man sætte Sahin op i mod Montoya... Altså, de lister der - come on.

Rumme, du bad om skæld ud ;-)
Forumlegende

Myxomatotis

Re: Real Madrid

Indlæg af Myxomatotis »

Han skulle jo være der et sted. Han var glemt på den anden liste og det var for bøvlet at rykke rundt.

Myxomatotis

Re: Real Madrid

Indlæg af Myxomatotis »

Angående dit indlæg med Mou og Real Madrid, så kunne det faktisk oprigtigt interesse mig at være i dine sko bare i et par timer Daluigi. Jeg kunne seriøst godt tænke mig at forstå hvad der får en voksen(jeg går ud fra at du er voksen, men det er måske min fejl) mand til her klokken 1 om natten at logge ind og skrive det indlæg, du lige har skrevet. Dit indlæg er simpelthen gennemsyret af had og afsky. Og det til en mand du aldrig har mødt og aldrig kommer til at møde og som aldrig har gjort dig noget personligt.

Jeg tør næsten ikke tænke på, hvordan du har det med dem, der VIRKELIGT gør dig noget ondt. Dem der tager det sidste Nutella inden du har fået morgenmad, dem der knækker den blyant, som du har lånt dem eller dem der, må gud forbyde det, er uenige i dig om at hvad Barcelona gør er altid det rigtige. Så er det frem med knojernet og springkniven, eller hvad?

SÅ meget had og SÅ lidt....tja...alt muligt andet...

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7072
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Daluigi »

At jeg afskyr en mand som Mourinho, der har gjort SÅ mange usportslige og direkte pinlige ting, ser jeg godt nok ikke som udtryk for en overordnet vrede til omverden. Men fortsæt endelig, Sigmund Freud, med at angribe min person og væsen.

Ser du, jeg har svært ved at se hvad der får en voksen (antager du er voksen) mand, til at forfalde til så lavt et niveau, at gå ind på fodboldrivalernes forum, og begynde at angribe dem personligt, blot fordi de ikke deler samme holdning som sig selv. Dit hykleri er næsten i takt med Mourinhos, men dog kun næsten.

Jeg kan dog give dig så meget info omkring min omverden, at de mennesker (real-fans mfl.) som jeg omgås, i den grad afskyr Mourinhos gerninger. Men ak ja, det er vel blot om man kan se udover de sportslige resultater. For ingen tvivl om at manden er dygtig. Han er bare en elendig rollemodel, hyklerisk satan og nederdrægtig person i modgang. Hvis dette er værdier du står for, så skal du have lov til det. Men drop dine personlige angreb, fordi jeg tillader mig at pointere min afsky for mandens væsen udadtil.
Forumlegende

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Myxomatotis skrev:Angående dit indlæg med Mou og Real Madrid, så kunne det faktisk oprigtigt interesse mig at være i dine sko bare i et par timer Daluigi. Jeg kunne seriøst godt tænke mig at forstå hvad der får en voksen(jeg går ud fra at du er voksen, men det er måske min fejl) mand til her klokken 1 om natten at logge ind og skrive det indlæg, du lige har skrevet. Dit indlæg er simpelthen gennemsyret af had og afsky. Og det til en mand du aldrig har mødt og aldrig kommer til at møde og som aldrig har gjort dig noget personligt.

Jeg tør næsten ikke tænke på, hvordan du har det med dem, der VIRKELIGT gør dig noget ondt. Dem der tager det sidste Nutella inden du har fået morgenmad, dem der knækker den blyant, som du har lånt dem eller dem der, må gud forbyde det, er uenige i dig om at hvad Barcelona gør er altid det rigtige. Så er det frem med knojernet og springkniven, eller hvad?

SÅ meget had og SÅ lidt....tja...alt muligt andet...
SÅ meget ævl og så lidt fodboldrelateret indlæg? Spar os allesammen for dine usle personlige angreb, hvis du vil forsvare oversætteren (som Daluigi angiveligt hader), så kom med modargumenter. Vi har ikke brug for Jbninc nummer 2, der hele tiden drejer debatten ind på personen og personlighed og forholder sig ikke til facts.

Jeg er ret sikker på, at Daluigi ikke hader manden, han hader sikkert nogle af hans handlinger, og finder dem dybt forkastelige og pinlige, men ikke manden. Ikke desto mindre er "argumenter" som, du har aldrig mødt manden, aldrig kommer til det, du kender ham ikke personligt, eller han ikke har gjort dig personligt ondt, nogle af de mest ubrugbare, der findes. Jeg har hverken mødt Hitler eller Breivik f.eks, kommer nok aldrig til det, og de har personligt ikke gjort mig noget ondt, men må jeg have lov til at hade deres handlinger, hvad de stod for og deres ageren?. Eller det vil du ikke tillade?

For sidste gang, læg dine Jbninc tendenser på hylden tak. Hvis du har nogle argumenter, så kom med det istedet, som enhver anden voksent menneske.
Senest rettet af Visca El Barca ons aug 22, 2012 2:21 am, rettet i alt 1 gang.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Brombi »

Så meget god læsning til imorgen!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Blaugrana92 »

Myxomatotis skrev:Han skulle jo være der et sted. Han var glemt på den anden liste og det var for bøvlet at rykke rundt.
Det bedste alternativ var, naturligvis, at sammenligne ham med en højreback - og så i øvrigt lige give ham 'sejren' i sammenligningen.

I øvrigt har jeg aldrig kunnet se idéen i den slags 'mand-mod-mand' sammenligninger. Det er en hypotetisk og farvet omgang fis, præget af dit eget kendskab til de enkelt spillere, størrelsen på de enkelte spilleres ry og dit eget tilhørsforhold til de respektive hold. Havde jeg bedt jer om at sammenligne Manchester United's startopstilling i forgårs med Everton's, var det vel nok endt med en 11-0 sejr i United's favør, men sådan gik det jo ikke ligefrem ude i den virkelige verden.

Myxomatotis

Re: Real Madrid

Indlæg af Myxomatotis »

Lol Visca, du må da virkelig ikke tro, at Daluigi er i stand til at forsvare sig selv, siden du åbenbart havde behov for at komme med sådan en forsvarstale. Måske det snarere var dit behov for at forsvare en med-barcelona fan, som jo i sagens natur nødvendigvis må have ret, mod en ussel Real Madrid fan som jo nødvendigvis må have uret.

Under alle omstændigheder var det helt unødvendigt, da hans svar var langt bedre end dit. Du snakker om at komme med argumenter, men i det eneste argument du kommer med, så formår du mere eller mindre at drage paralleler mellem Mou og Breivik og Hitler.

Desuden overser du helt at Daluigi jo heller ikke selv kommer med nogle argumenter. Og du siger, at jeg ikke forholder mig til facts. Hvad er der for eksempel af argumenter og facts i følgende afsnit:

"Manden har gjort Madrid til en klub med mindreværdskomplekser. Hans hykleriske eskapader og konstante angreb mod kollegaer, har blakket klubbens image i sådan en grad, at praktisk talt INGEN fodboldfans rundt i verden, har gidet at tillægge Reals mesterskab det store. Der er stadig bred enighed om, at Barca er verdens bedste hold, når man læser på diverse forums og følger la liga optakter i fjernsynet. Dette kan Real helt klart tillægge Mourinho-effekten. Den effekt som skaber had til klubben, og ren rå væmmelse til selve træneren."

Og hvordan kommer jeg med modargumenter og modfacts til at nærmest INGEN fodbodfans i verden tillægger Reals mesterskab den store betydning? Det postulat skuller gerne kunne modbevise sig selv uden den helt store hjælp fra min side...

Og til Daluigi:
Næh du har ret, dit indlæg alene afspejler selvfølgelig ikke nødvendigvis den store vrede til omverdenen, men sammen med et par af dine indlæg fra tidligere, som jeg også har kommenteret på, så afspejler det i hvert fald en enorm vrede til alt hvad der har med Mou, Real Madrid og Madridistas at gøre. Så må vi jo bare håbe, at det ikke breder sig til hele resten af din omverden også.

Og nej det skal egentligt heller ikke tages personligt. Jeg kender dig jo ikke og det er jo trods alt kun fodbold :? Men når folk kommer med så direkte angreb på noget der har med Real Madrid at gøre, så finder jeg det ualmindeligt svært ikke at kommentere på det. Og det er sådan set lige meget om det er på rivalernes fanside eller hvor det er henne. Du havde vel trods alt også skrevet dit indlæg for at få kommentarer på det? Eller du havde måske foretrukket at dem, der havde kommenteret det, kun havde været enige og givet dig et klap på skulderen for et super indlæg?

vamosbarca

Re: Real Madrid

Indlæg af vamosbarca »

Daluigi har jo ret med morinho!!!! jeg har selv været ude med riven efter ham,madrid har solgt deres sjæl til morinho
hvem tror i har magten i den klub?ja udadtil er det præsidenten men lur mig om ikke indadtil er det morinho.Madrid havde i 3 år halset efter barca der bare vandt alt derfor var man i madrid villig til at tage en så kontroversel træner som morinho,fordi han havde skabt resultater,og derefter startede balladen mellem de 2 klubber for alvor,Morinho hader barcelona fordi man foretrak pep i stedet for ham i tidernes morgen,thats the truth :smile:

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Myxomatotis skrev:Lol Visca, du må da virkelig ikke tro, at Daluigi er i stand til at forsvare sig selv, siden du åbenbart havde behov for at komme med sådan en forsvarstale. Måske det snarere var dit behov for at forsvare en med-barcelona fan, som jo i sagens natur nødvendigvis må have ret, mod en ussel Real Madrid fan som jo nødvendigvis må have uret.
Meget voksent at starte sit indlæg med "Lol", det skal du have ros for, thumbs up.

Nej hverken jeg eller Daluigi har brug for, at nogen forsvarer ham, jeg ved at han er fuldt ud i stand til at forsvare sig selv. Jeg personligt gider ikke se på dine personlige angreb, hvor du går efter selve manden, i stedet for at opponere imod hans meninger, det er latterligt, småligt, usagligt og ødelæggende for forummet og dets niveau.

Vi har haft nogle stykker, der med den slags retorik har bragt niveauet ned på dette forum, og de fleste herinde var trætte af det. Jeg har bestemt ikke brug for, at du skal lege "karl-smart" og Jbninc version 2, det tror jeg ingen har brug for herinde.

Drop de der, ussel madrid fan fis. Jeg mener ikke du er ussel, din måde at argumentere på er til gengæld latterlig, ligegyldig hvilket hold du holder med.
Myxomatotis skrev:Under alle omstændigheder var det helt unødvendigt, da hans svar var langt bedre end dit. Du snakker om at komme med argumenter, men i det eneste argument du kommer med, så formår du mere eller mindre at drage paralleler mellem Mou og Breivik og Hitler.
Din evne til at tage tingene ud af kontekst, eller drage dine egne konklusioner minder om en anden bruger. Breivik og Hitler var to eksempler, for at illustrere hvorfor dit argument var uholdbar, det forklarede jeg også.
Myxomatotis skrev:Desuden overser du helt at Daluigi jo heller ikke selv kommer med nogle argumenter. Og du siger, at jeg ikke forholder mig til facts. Hvad er der for eksempel af argumenter og facts i følgende afsnit:
Daluigi snakker og har snakket om, hvorfor han afskyer mandens handlinger, hans øjeprik, hans brokkeri, hans perosnlige angreb mod modstandere, altså hans hykleri. Det har han skrevet før, og skriver det mere eller mindre nu (se en side eller to tilbage), hvis du har en god sag, så kom med modargumenter. Man får ikke noget ud af perosnlige angreb, det er latterligt at du skal snakke med knojern og springkniv.

Myxomatotis skrev: "Manden har gjort Madrid til en klub med mindreværdskomplekser. Hans hykleriske eskapader og konstante angreb mod kollegaer, har blakket klubbens image i sådan en grad, at praktisk talt INGEN fodboldfans rundt i verden, har gidet at tillægge Reals mesterskab det store. Der er stadig bred enighed om, at Barca er verdens bedste hold, når man læser på diverse forums og følger la liga optakter i fjernsynet. Dette kan Real helt klart tillægge Mourinho-effekten. Den effekt som skaber had til klubben, og ren rå væmmelse til selve træneren."
Ja, her kommer han så også med sin mening, hvad er der galt i det?. Er du uenig, fair nok, så gør det klart, skriv hvorfor du er uenig, og forklar hvorfor det ikke holder. Han snakker om specifikke ting, såsom TV optakter og at Reals image har lidt skade, du kan jo bare hevise til nogle eksperter og optakter eller lign, hvor man synes Real er et bedre hold, eller nogle artikler hvor diverse mennesker med kendskab til fodboldens verden skriver at oversætterens opførsel slet ikke har skadet Reals image.

Så svært er det forhåbentlig ikke?
Myxomatotis skrev:Og hvordan kommer jeg med modargumenter og modfacts til at nærmest INGEN fodbodfans i verden tillægger Reals mesterskab den store betydning? Det postulat skuller gerne kunne modbevise sig selv uden den helt store hjælp fra min side...
Sjovt nok er det Daluigis fornemmelse, igen du kan nemt modbevise det, hvis du mener at det forholder sig anderledes. Siden du bruger tiden på at analysere ham og hans mentale tilstand, mon ikke du også kan finde argumenter frem, hvori det klart indgår hvorfor Daluigi ikke har ret?


Det her bliver mit sidste indlæg i denne diskussion, jeg kan se at du i dit svar til Daluigi igen kommer noget så ubrugeligt som
Så må vi jo bare håbe, at det ikke breder sig til hele resten af din omverden også.
.

Jeg håber du har fattet pointen, jeg har intet imod at folk har andre meninger, oftest giver det grobund for et interessant forum, men så skal niveauet været højere end de indlæg du har præsteret der. Om du er Real fan, FCK fan, Brøndby fan, det er i sig selv ligegyldigt, hvad du skriver herinde derimod, er ikke ligegyldigt. Hvis du mener Daluigi ingen sag har, så burde det være muligt for dig at argumentere for det, uden at du behover at snakke om hans perosnlighed, eller hvordan han som person er.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 5 gæster