Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

j´♥ le foot
Indlæg: 182
Tilmeldt: man apr 26, 2010 1:45 pm
Geografisk sted: Vanløse
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 55 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af j´♥ le foot »

rummenigge skrev:Hvad er det for noget med Busis nye rolle?! ...man tørster lidt efter iagttagelser af de nye taktiske ændringer der er kommet eller man forventer kommer med Tito :razz:
Jeg vil prøve at gøre et forsøg, men jeg bliver nødt til at gense en af kampene og lave nogle billeder
Visca El Barca skrev: Men hvis man efterlyser den slags køb, så kom endelig med forslag?. Hvem kan købes til en rimelig pris, som passer ind i spillestil og samtidig har klassen til at gå ind på holdet, når der er brug for det?.
Var jeg Tito, ville jeg købe Thomas Muller og Pablo Aimar. Muller for hans hårde arbejde og Aimar for den tempogevinst han kan give os og er god en mod en.
Temposkift ( vi har kune messi) og driblinger( kun messi og Iniesta) er noget vi mangler for at blive endnu farligere.

Mourinho har ret i hans kritik af spanien under Em ( Iniesta var den eneste der var farlig på grund af hans driblinger )

[youtube]4lflvs8dtIw[/youtube]

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Blaugrana92 »

En grim tysker og en gammel argentiner? Jeg fristes til at sige tak, men nej tak. Aimar er god, men der er ikke noget fremtidigt perspektiv i at hente ham. Müller arbejder hårdt, ja. Men det gør Pedro, Alexis og en helt masse andre også. Hvis vi skulle hente en spiller der arbejder hårdt, skulle vi have haft fat i Dirk Kuyt inden han tog til Tyrkiet.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af zqa »

Jeg har ærlig talt lidt svært ved at tage kritik af en EM mester seriøst, især når de vinder 4-0 i finalen..
#jesuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Visca El Barca »

Jeg synes også han skød helt ved siden af, med sin kritik. Det beviste Spanien også i finalen. Jeg synes også vi har nok typer, både på midtbanen (Ini, Cesc og Thiago) og i angrebet (Leo, Cuenca, Tello og Alexis) som kan drible og udfordre. Aimar kan jeg slet ikke se en idé i, Müller heller ikke.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

klink

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af klink »

Jeg forstår ikke hvorfor vi ikke benytter nogle af disse tilbagekøbsklausuler, som eksisterer. Mange af de spillere vi har haft igennem tiden, vil den dag i dag stadig have været dygtige reservespillere, så vi nu ikke stod i den situation hvor vi skal ud og give måske hvad der svarer til 18 mil euro for en spiller som Alex Song, som hverken er bedre en den ene eller den anden..

Et køb af en spiller som Botia ville have gjort underværker.. En spiller fra vores egen afdeling, som selv efter en skidt sæson kunne sælges for samme pris vi købte ham for..

Iøvrigt passer det da ikke når folk siger vi kun har Messi og Iniesta der kan drible. Alexis, Pedro, Villa, Cuenca og Tello kan da alle sætte en mand af 1v1. Ved ikke når du siger at drible, om det er et snyde 4 mand og banke den op i hjørnet, men det kan Aimar vidst heller ikke.

j´♥ le foot
Indlæg: 182
Tilmeldt: man apr 26, 2010 1:45 pm
Geografisk sted: Vanløse
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 55 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af j´♥ le foot »

zqa skrev:Jeg har ærlig talt lidt svært ved at tage kritik af en EM mester seriøst, især når de vinder 4-0 i finalen..
skal siges at det var deres første kamp som endte 1-1 han kommenterede i den video og ikke finalen.
klink skrev:Iøvrigt passer det da ikke når folk siger vi kun har Messi og Iniesta der kan drible. Alexis, Pedro, Villa, Cuenca og Tello kan da alle sætte en mand af 1v1. Ved ikke når du siger at drible, om det er et snyde 4 mand og banke den op i hjørnet, men det kan Aimar vidst heller ikke.


At drible er ment selvfølgelige som en taktisk disposition og ikke som en isoleret evne som mange andre spillere har. Taktisk set, er en dribling vigtig i den sidste tredjedel af banen, når den bruges til at gøre det ”aktive område/zone” meget lille (forklaringen lidt længere nede i indlægget). Når vi møder en defensiv modstander der bruger mandsopdækning som mekanisme, er det kun midtbanespillere (derfor nævnte jeg kun Messi og Iniesta), der kan bringe deres forsvar ud af balance ved at gøre ”aktiv området” lille og det gør man, bland andet ved hjælp af driblinger og temposkift.

Møder man en meget defensiv modstander( F.eks. Chelsea eller Getafe fra sidst sæson), der hel tiden sørger for at have forsvaret i balance (i overtal) og hvor vores angribere (de spiller du nævner; villa, Alexis...) er meget tæt makerede og har ikke engan muglihed for at modtage bolden og dermed ikke kan bruge deres dribleevne til noget som helst, mod sådan en modstander, vil en dribling fra en af vores midtbanespillere, mindske det aktiv område og skaffe mere plads, idet han vil tvinge en anden forsvare til at lukke for ham, hvilket befrier en af de andre tæt markerede angribere. Sagt med andre ord, man skal gå efter nødvendige numeriske overlegenhed til at kunne gennemføre en vellykket offensiv.

Forklaring af begrebet ”Det aktive område/zone” .

Mening med forklaringen er, at undgå de misforståelser, der let kan opstå når man bruger de forskellige begreber ( F.eks. Tempogevinst, Temposkift og drebling jeg nævnte i et tidligere indlæg.)

Det aktive område eller den aktive zone er det område der ligger mellem bolden og mållinjen. I moderne angrebsfodbold er det vigtigt at have numeriske fordel i den aktive zone, specielt mod defensive holde som bruger mandsopdækning. På figuren nedenfor, er det spileren ”1” (gul prik) der har bolden og derfor går aktiv zonen fra linje A (sort linje) til C (mållinjen). Da forsvareren, der skulle have dækket Spiller ”1”, er midlertidigt bag bolden, tælles han ikke i den aktive zone. Derfor er der nu 4 angribere (gule prikker) mod 3 forsvarsspillere( målmanden tæller ikke med). Så forsvaret er ud af balance(3 mod 4)

Hvis nu spilleren ”1” vælger at afleverer bolden til spilleren ”2” meget tidligt i angrebsfasen. Vil de gule miste den numeriske fordel de havde for lidt siden. Fordi den nye aktive zone, der blev skabt med den aflevering, går fra B ( rød linje) til C (mållinjen). Og i denne zone, er der 3 angribere mod 3 forsvarsspillere. Så forsvaret er igen i balance. På baggrund af den logik, er det ikke altid en god idé at spille bolden frem til en medspiller.

Men hvis spilleren ”1” vælger at går med bolden fremad i høj tempo (Temposkift ☺), vil en af forsvarene (før eller senere) opgive sin modstander for at kæmpe om bolden, hvilket giver muglighed for spilleren ”1” til at afleverer bolden til den nu fri angriber. Messis aktion Her er et fantastisk eksempel.

Det samme gør sig gælden hvis det er spilleren ”2” der har bolden. Her vil en tilbage aflevering til spiller ”1” skabe en numeriske fordel ved at flytte aktiv zonen fra B til A ( at går fra 3 mod 3 til 4-mod 3). Derfor er det nogle gange smart at aflevere bolden bagud ☻. Det er også et princip man følger, når vores kantspillere går til baglinjen og afleverer bolden tilbage i midten af feltet, for at have midtbanespillere med i en anden bølge.

Billede

Det var på grund af dette princip har jeg valgte en spillere der har temposkift og god til at drible. Mit valg faldte på Aimar fordi ”visca el barca” sagde at det skal være en spillere man kan købe til en rimelig pris. Man kan altså ikke have ” le beurre et l argent du beurre ” = både i pose og i sæk og møllerens velsignelser.
Senest rettet af j´♥ le foot søn aug 19, 2012 5:14 pm, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Flax_Generous »

zqa skrev:Jeg har ærlig talt lidt svært ved at tage kritik af en EM mester seriøst, især når de vinder 4-0 i finalen..
Der var masser at kritisere Spanien for under EM.

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Heartbreaker »

Brynet skifter fra Chelsea til QPR fra dags dato.
Billede
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Brombi »

Jeg synes vi skal købe Usain Bolt.. Damn hvor kunne vi tjene mange penge på trøjesalget !!

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af # 23 »

Brombi skrev:Jeg synes vi skal købe Usain Bolt.. Damn hvor kunne vi tjene mange penge på trøjesalget !!
Ham køber United ;)
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

j´♥ le foot
Indlæg: 182
Tilmeldt: man apr 26, 2010 1:45 pm
Geografisk sted: Vanløse
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 55 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af j´♥ le foot »

rummenigge skrev:Jeg tror ikke Xavi vil blive ofret pga manglende fysik, men jeg håber da at Cesc og Thiago kan vise god form så Xavi og Iniesta får hård konkurrence.
Hvad er det for noget med Busis nye rolle?! ...man tørster lidt efter iagttagelser af de nye taktiske ændringer der er kommet eller man forventer kommer med Tito :razz:
Jeg har valgt at bruge kampen mod Dinamo Bukarest, som eksempel på, hvad jeg selv mener, er Titos nye idéer. Men jeg synes ikke, at man kan sige, at drejer sig om nye ændringer, så længe Tito ikke har brugte dem i en officiel kamp.

Angreb og Midtbanen.

Brugen af Lavolpiana: noget af det, så vi allerede under Guardiola. Tito bruger meget den del der vedrøre Tiki Taka.D.v.s at, hvis spilleren afleverer bolden fra den ene side til den anden, så skal han også skifte side. Dette fører til to meget vigtige ændringer: 1 man skal angriber fra den side, hvor der er fleste spillere.2 midtbanespillerene bytter side hele tiden. Den første er fundamental hvis man sammeligner med Guardiola. Fordi her går man efter numeriske fordel mens Guardiola skabte en regel der siger: Hvis man angriber fra den ene side, skal man afslutte fra den anden side!

Genpresset og bolderobring:

dette billde og dette billde viser forskellen melllem den måde man pressede boldholderen under Guardiola (billede2) og den måde man har gjort det på, i forberelseskampene under Tito (billede1). Man gik fra ,at press bolholederen i flok, til at løbe hen og markere boldholderens afleveringsmuligheder ( markerer boldholderens medspillere).

Busquets placering når vi ikke har bolden.

Så snart man har tabt bolden, så løber Busquets helt frem, som den første til at starte genpresset. Som er vist her og her på de samme billeder kan man bemærke, at mens Busi går frem, så går Xavi og Fab, eller en af dem ned i banen for at lukke hulet, der opstår når Busi forlader sin post som DM. Og det er her, hvor jeg mener at Xavi kan komme i vanskeligheder, fordi han skal løbe rigtig meget. Hvis man kigger på disse to billder: her og her, kan man se ,at vi nemt kan blive fanget i kontra, hvis Xavi eller Fab ikke sørger for at lukke hullet mellem forsvaret og angreb.

Eksempel på hvorfor jeg sagde, at Busquets nye rolle , stiller krav til xavi

De tre billeder: 1Her 2 Her 3 Her viser en sekvens på omkring 20 sekunder, og som starter med at Busi går frem ( billedet1). Og da Dinamo slå kontra , skulle Xavi agerer som DM (billedet2) men han gjorde det ikke godt nok. jeg mener, eftersom den aktive zone er lille og vores forsvar er i balance ( vi er 5 mod 4) , så skulle Xavi bruge fysikken og går efter bolden ( at takle F.eks), istedet for at lukke zonen. Billedet3 viser at Busi kom tilbage og erobrede bolden. Man skal huske på at mod Madrid, ville den sekvens ikke tager mere end 10 sekunder lolll.

Nu skal jeg ud at ryge. :smile:

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Raman93 »

Gode indlæg, j´♥ le foot, dejlig læsning.

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Drake »

j´♥ le foot er det så ikke en dårlige taktik Tito brugere? :roll:
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Bager »

Udemærket analyse, men forskellene i de spilsituationer du henviser til kan jo også skyldes en masse andre ting, den måde modstanderen spiller på, de spillere vi har på banen, den givne spilsituation man nu har etc., frem for at være forskellene mellem Pep og Tito.
Visca el Barca

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Brombi »

Drake skrev:j´♥ le foot er det så ikke en dårlige taktik Tito brugere? :roll:
Taktikken er rigtig god, så længe man har de rigtige spillere..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 12 gæster