Alexis Sanchez

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Raman93 »

Skulle man komme i tvivl om Alexis evner, så kan man bare se denne video ;)

[youtube]2zhwfQNOmUw[/youtube]

Hans bedste kamp i sidste sæson mod en yderst kompetent modstander. Flere af den slags kampe, tak!

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Bager »

[youtube]tqDUtp1kUBk[/youtube]

Jeg synes ærlig talt I er lidt hårde ved ham. Han har enkelte fejlafleveringer, men han skaber trods alt rigtig mget plus han løber meget.
Visca el Barca

Brugeravatar
Reevenge
Indlæg: 1245
Tilmeldt: lør maj 02, 2009 10:27 pm
Har takket: 155 gange
Blevet takket: 231 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Reevenge »

Visca El Barca skrev:Reevenge;

Jeg synes du overdriver helt vildt! I en anden tråd skriver du f.eks. at Tello er virkelig ringe, hvilket selvfølgelig ikke er rigtigt, se Blaugrana92 svar f.eks.

Nu skriver du her at Alexis ikke har overbevist, og så spørger jeg mig selv, om ikke du forventer ALT for meget af ham?. Jeg har en fornemmelse af, at folk har set Alexis' kamp mod DK, hvor han driblede meget og drev gæk med vores DKs venstreside, og så har man bare fået en idé om, at han er en Cristiano type, der konstant udfordrer. Alexis er meget mere end det, først og fremmest. Hvis man ser Chiles kampe, og hvis man så deres kampe under VM, havde han næsten den samme rolle som den han har hos os. Han er ekstrem dygtig til at holde på bolden, holde forsvaret beskæftiget og genere samt skabe huller for sine holdkammerater. Alt dette har han bevist, mere end en gang hos os!.

Man skal lige huske på, at han faktisk har fået lov til at udfordre, når han har spillet på kanten. Han spiller dog tit som den midterste angriber, og så er der ikke rigtig behov for at drible rundt så meget (han dribler dog stadig), man må godt være klog og mere effektiv, og det er Alexis i den grad. Hvem husker ikke hans kamp mod Real på Bernabeu, hvor vi får den værst tænkelig start. Han var sammen med Ini og Leo den bedste den aften. Han drev gæk med deres midterforsvar, ene mand var han i stand til at tiltrække 2-3 forsvarsspillere til sig, og det skabte plads til andre.

(...) Man behøver altså ikke at drible 100 gange i løbet af en kamp, lave 1000 stepover finter, for at levere varen. At påstå Alexis ikke passer ind i Barca system, er for mig uforståeligt. Jeg kan ikke forstå, at man efterlyser "den gamle Alexis", jeg mener vi har set den Alexis, som er bedst når han er på toppen.

Alexis spillede f.eks. 25 kampe i ligaen sidste år, 20 fra start og 5 som indskifter, det resulterede i 12 mål plus 5 assist og masser af ros fra folk som Cesc, Leo, Xavi og Ini.

I C.L blev det kun til 4 kampe (fordi han var skadesplaget) og det kastede 2 scroinger af sig, samt 2 assist, det betyder at han i snit var involveret i 1 mål pr. kamp, så har man altså også overbevist i min optik.
Det er netop kampe som den på Bernabeaú jeg efterlyser i Sanchez; Han er en genial fodboldspiller med utroligt meget power og speed og ser ham bestemt ikke som en spiller lig Cristiano Ronaldo; dertil er de for forskellige og Ronaldo for overlegen på en langt række områder. Meget kan man sige om Cristiano Ronaldo, men han er sammen med Messi i en kategori for sig når vi taler ren klasse og talent. Vi sammenligner heller ikke ligefrem Higuain eller Benzema med Messi.

Jeg synes på ingen måder at Sanchez ikke passer ind i vores spilkoncept; Problemet er snarere at han har tilpasset sig for meget. Netop fordi han mestrer det element så godt med sit lave tyngdepunkt og sine skarpe driblinger, så er det synd at afvæbne vores offensiv ved at spille det 'sikre kort' hver gang. Og han havde en fin sæson sidste år, men han har helt sikkert potentialet til at udfylde en endnu større rolle på holdet i år.

Og at sige at man mangler en udfordrende side i hans spil er ikke det samme som at ønske sig 1000000 stepovers og 900039114 krops - og skudfinter pr. halvleg. :glad:

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Visca El Barca »

Reevenge skrev: Det er netop kampe som den på Bernabeaú jeg efterlyser i Sanchez; Han er en genial fodboldspiller med utroligt meget power og speed og ser ham bestemt ikke som en spiller lig Cristiano Ronaldo; dertil er de for forskellige og Ronaldo for overlegen på en langt række områder. Meget kan man sige om Cristiano Ronaldo, men han er sammen med Messi i en kategori for sig når vi taler ren klasse og talent. Vi sammenligner heller ikke ligefrem Higuain eller Benzema med Messi.
Den skal jeg lige forstår rigtigt, du mener altså at han ikke udfordrede nok på Bernabeu hvor vi vandt 3-1? Eller at han ikke voldte Real nok problemer, han var en af de 3 bedste i den kamp. Eller mener du, at han skulle have leveret lignende præstationer sæsonen igennem?.

Nu har jeg ikke skrevet at han er ligeså god som Cristiano, ikke endnu i hvert fald. Jeg skriver at nogle måske tror han er den samme type spiller som Cristiano, jeg kan derfor ikke se hvor du vil hen med den snak :? .
Reevenge skrev:Jeg synes på ingen måder at Sanchez ikke passer ind i vores spilkoncept; Problemet er snarere at han har tilpasset sig for meget. Netop fordi han mestrer det element så godt med sit lave tyngdepunkt og sine skarpe driblinger, så er det synd at afvæbne vores offensiv ved at spille det 'sikre kort' hver gang. Og han havde en fin sæson sidste år, men han har helt sikkert potentialet til at udfylde en endnu større rolle på holdet i år.
Igen, jeg skal lige forstår det her. Hvordan kan det nogensinde blive et ulempe, at man tilpasser sig et spilsystem og fodboldfilosofi for meget? Det kan kun være et plus, ikke minus. Argumentet forstår jeg ikke.

Jeg ved heller ikke, hvad der menes med at afvæbne vores offensiv, som sagt, med typer som Leo, Ini, Tello og tildels Cuenca har jeg svært ved at se, at man i Barca ikke må drible. Jeg kan virkelig ikke se, at Sanchez har fået en besked om, at han ikke må drible mere. Han dribler og udfordrer, men han er en klog spiller, han har måske lært at det er bedre at aflevere end at afdrible 2-3 mand og dernæst miste bolden.

Jeg synes bare at man lægger lidt for meget i en træningskamp, hvor det er mening at man skal spille sig i form, ikke at man er i form og spiller sig ud 100%.

Jeg synes stadig kritikken af Alexis er overdrevet.
Reevenge skrev:Og at sige at man mangler en udfordrende side i hans spil er ikke det samme som at ønske sig 1000000 stepovers og 900039114 krops - og skudfinter pr. halvleg. :glad
:

Nej, men så må jeg sige at han dribler nok, prøv f.eks at tjekke stats om antal driblinger pr. kamp og antal velykkede driblinger pr. kamp. Du vil blive overrasket ;-) .

Tag det roligt folkens, vi er et hold og hos os er holdet og holdsspil mest i fokus, men det betyder altså ikke at spillere ikke må udfordre eller afdrible sine modstandere. Vores angribere skal helst kunne gøre det, det er derfor vi har folk som Leo, Alexis, Tello og Cuenca i angrebet, og det er derfor vi er interesserede i Neymar.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Drake
Indlæg: 4330
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2587 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Drake »

Bager skrev:[youtube]tqDUtp1kUBk[/youtube]

Jeg synes ærlig talt I er lidt hårde ved ham. Han har enkelte fejlafleveringer, men han skaber trods alt rigtig mget plus han løber meget.
Prøv at se 2:24 og 2:34 og til dels 4:04 han bliver jo kun dækket op af en mand, også udfordre han ikke :eek:
Jo jo netop der han skal gøre det, så der kan ske noget udventet og eksplosivt, det synes jeg at man har set for mange gange i sidste sæson, og nu også her i opstarten :mad:
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Visca El Barca »

Drake skrev:
Bager skrev:[youtube]tqDUtp1kUBk[/youtube]

Jeg synes ærlig talt I er lidt hårde ved ham. Han har enkelte fejlafleveringer, men han skaber trods alt rigtig mget plus han løber meget.
Prøv at se 2:24 og 2:34 og til dels 4:04 han bliver jo kun dækket op af en mand, også udfordre han ikke :eek:
Jo jo netop der han skal gøre det, så der kan ske noget udventet og eksplosivt, det synes jeg at man har set for mange gange i sidste sæson, og nu også her i opstarten :mad:
Så du tager to sekvenser ud, hvor han ikke afdribler eller prøver at afdrible sin direkte modstander, og derfra konstaterer at han ikke tør at drible?. Hvad med de andre gange i kampen, hvor han prøvede at afdrible sin mand, hvordan skal det tolkes?.

Eller mener du at han skal udfordre hver gang han har bolden?.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Drake
Indlæg: 4330
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2587 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Drake »

Visca El Barca skrev:
Drake skrev:
Bager skrev:[youtube]tqDUtp1kUBk[/youtube]

Jeg synes ærlig talt I er lidt hårde ved ham. Han har enkelte fejlafleveringer, men han skaber trods alt rigtig mget plus han løber meget.
Prøv at se 2:24 og 2:34 og til dels 4:04 han bliver jo kun dækket op af en mand, også udfordre han ikke :eek:
Jo jo netop der han skal gøre det, så der kan ske noget udventet og eksplosivt, det synes jeg at man har set for mange gange i sidste sæson, og nu også her i opstarten :mad:
Så du tager to sekvenser ud, hvor han ikke afdribler eller prøver at afdrible sin direkte modstander, og derfra konstaterer at han ikke tør at drible?. Hvad med de andre gange i kampen, hvor han prøvede at afdrible sin mand, hvordan skal det tolkes?.

Eller mener du at han skal udfordre hver gang han har bolden?.
Jeg tager to sekvenser ud, for at vise hvad jeg mener, og som man har set for mange gange.
Jeg ved ikke om han ikke tør, men han gør det bare ikke, selvfølgelig skal han ikke gøre det hver gang, men det er bare irriterende når man ved at han sagtens kan, og burde gøre det efter mit synspunkt, især når han kun blev/bliver dækket af en mand
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Visca El Barca »

Drake skrev: Jeg tager to sekvenser ud, for at vise hvad jeg mener, og som man har set for mange gange.
Jeg ved ikke om han ikke tør, men han gør det bare ikke, selvfølgelig skal han ikke gøre det hver gang, men det er bare irriterende når man ved at han sagtens kan, og burde gøre det efter mit synspunkt, især når han kun blev/bliver dækket af en mand.
Jeg spørger igen, hvad med de gange, hvor han rent faktisk udfordrer? Hvor han kommer forbi sin modstander?. Du skriver han ikke dribler, men det gør han, en hel del faktisk.

Pointen er, at det er nemt nok at tage to sekvenser ud, og så bygge sit argument på det, men det giver ikke et retfærdigt billede af, hvordan tingene forholder sig i virkeligheden. Det ville heller ikke give et 100% troværdig billede af Alexis som en fantastisk dribler, der altid lykkes med at komme forbid sin mand, hvis jeg f.eks. i en given video tager 3-4 sekvenser ud, hvor han kommer forbi sin modstander, og undlader de 20 gange hvor han ikke kommer forbi.


De to sekvenser du har taget ud, beviser ikke rigtig andet end, at Alexis mener det er mere effektivt at aflevere lige i den situation (det kan f.eks. hænge sammen med, at han trods alt ser banen bedre end vi gør, plus han kan se spillerenes løb og hvor mange der er i feltet, i forhold til antal forsvarsspillere).
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Drake
Indlæg: 4330
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2587 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Drake »

Visca El Barca skrev:
Drake skrev: Jeg tager to sekvenser ud, for at vise hvad jeg mener, og som man har set for mange gange.
Jeg ved ikke om han ikke tør, men han gør det bare ikke, selvfølgelig skal han ikke gøre det hver gang, men det er bare irriterende når man ved at han sagtens kan, og burde gøre det efter mit synspunkt, især når han kun blev/bliver dækket af en mand.
Jeg spørger igen, hvad med de gange, hvor han rent faktisk udfordrer? Hvor han kommer forbi sin modstander?. Du skriver han ikke dribler, men det gør han, en hel del faktisk.

Pointen er, at det er nemt nok at tage to sekvenser ud, og så bygge sit argument på det, men det giver ikke et retfærdigt billede af, hvordan tingene forholder sig i virkeligheden. Det ville heller ikke give et 100% troværdig billede af Alexis som en fantastisk dribler, der altid lykkes med at komme forbid sin mand, hvis jeg f.eks. i en given video tager 3-4 sekvenser ud, hvor han kommer forbi sin modstander, og undlader de 20 gange hvor han ikke kommer forbi.


De to sekvenser du har taget ud, beviser ikke rigtig andet end, at Alexis mener det er mere effektivt at aflevere lige i den situation (det kan f.eks. hænge sammen med, at han trods alt ser banen bedre end vi gør, plus han kan se spillerenes løb og hvor mange der er i feltet, i forhold til antal forsvarsspillere).
Siger bare at der er mange gange hvor han ikke udfordre, hvor jeg synes han netop burde gøre det, især når man kun bliver dækket op af en mand.

Det med at tage nogle sekvenser ud, var bare for at vise nogle situationer hvor jeg mener at han burde udfordre.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Visca El Barca »

Ok fair nok. Jeg er uenig, men vi ser jo tingene anderledes, heldigvis.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

EnjoyingBarca
Indlæg: 9
Tilmeldt: fre dec 16, 2011 10:15 pm
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 2 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af EnjoyingBarca »

Synes i har gang i en interessant diskussion, hvor jeg må sige at jeg har lagt mærke til nogle af de samme ting som Drake. Alexis' største styrke er hans hurtighed og acceleration. Han har også en fantastisk teknik, uden at han har det der "natural touch" på bolden som bla. Messi, Iniesta eller Thiago har. Han virker også til at have lidt en tendens til at vælge den "nemme" løsning lidt for ofte, hvor han spiller den (skråt) tilbage. Jeg mener Alexis har talentet til at blive en af de helt store stjerne, og derfor synes jeg han skal tillægge sit spil noget mere mod, hvor han ikke er lige så bange for at lave fejl. Synes godt han må få lidt skøre ideer i ny og næ, ligesom Messi også har udtalt han ofte får, og så skal han tro 100% på dem. Ligegyldigt hvor mange spillere der står mellem ham og målmanden. Men endnu vigtigere så skal han have modet på at udfordre når han er helt alene med backen. De tre sekvenser Drake hiver frem fra Unitedkampen, synes jeg faktisk viser det meget godt. i mindst halvdelen af sådanne situationer, skal han ind og udfordre backen, og hvis han tror på det, kommer han med sin speed ofte forbi. Misforstå mig ikke, Alexis er en af mine absolut yndlingsspillere, og én af de spillere jeg glæder mig til at se hver gang. Men håber ikke han "vender" sig for meget til at spille den bagud, eller at prøve at finde Messi, for hans egne kvaliteter har et enormt posentiale. Jeg ved han er bedre end det han endnu har vist, selvom han generelt præstere på et højt niveau. Heldigvis har han også kun været her i 1 sæson, som oven i købet har været plaget af skader. Så synes han gør det godt, men han har potentiale til at gøre det endnu bedre. :)

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af rummenigge »

Billede
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Brugeravatar
Reevenge
Indlæg: 1245
Tilmeldt: lør maj 02, 2009 10:27 pm
Har takket: 155 gange
Blevet takket: 231 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Reevenge »

[youtube]hL0v5tZV0RI[/youtube]
(Bemærk især detaljen omkring 2:56 i klippet)

Rigtig god kamp af Sanchez, fortjente minimum et mål. Meget mere af denne slags kampe, tak. Klart forbedret præstation ift United-kampen. Desuden synes jeg Bartra spiller på et meget højt niveau hidtil under pre-season.

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af # 23 »

# 23 skrev:[youtube]oro3MpQBacU[/youtube]

Nej, hvor er det dog decideret klamt af Sanchez. Og inden I begynder med Jeres forsvarstale af ham og personangreb på Ashley Young, så synes jeg selv, at Young er klam, fordi han filmer. Jeg kan ikke overskue det der.
Wayne Rooney den seneste mand, der har divet (igen).

[youtube]tiqXiDtCCUc[/youtube]

Jeg ville ønske, jeg kunne lave et flyvespark i hovedet på ham og ende voldsakten med et knæ i fjæset.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Visca El Barca »

Vilanova: "Think Alexis will be even better than last season. Against Madrid, his one-on-one wasn't that good, but he played a great game."
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 67 gæster