8 - Andrés Iniesta Lujan

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

BarçaDK

Re: 8 - Andrés Iniesta Lujan

Indlæg af BarçaDK »

Billede

Billede

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 8 - Andrés Iniesta Lujan

Indlæg af Kubala »

Det er lidt tankevækkende, når man hiver statistikker frem, og skal argumentere udefra dem. Udefra disse statistikker virker Kaka jo som et supermenneske i forhold til Ini, men det er bare ikke hele sandheden, for dertil spiller flere faktorer inde, når man skal vurdere spillere og dermed klarlægge hvem af dem er den anden overlegen etc.

Det skal dog siges at statistikker ikke er ubrugelige, og belyser en hel del også, men det skal være i den rette kontekst m.m.

BarçaDK

Re: 8 - Andrés Iniesta Lujan

Indlæg af BarçaDK »

Og Cesc vil være endnu bedre.

Der er ingen tvivl om Iniesta er den bedste af de tre.

Hvis man ser på statistikker for afleveringer generelt, boldtab og afgørende 3. og 4. sidste berøringer (som fx ved Silvas mål i EM-finalen), så er jeg sikker på Iniesta er den bedste af de tre.

vamosbarca

Re: 8 - Andrés Iniesta Lujan

Indlæg af vamosbarca »

grunden til at iniesta ikke score flere er jo p.g.a messi han score jo næsten alle mål ene mand :glad:
smid messi af holdet og iniesta og xav vil vil lyse endnu mere op, vildt men sandt,det viser hvor fuldstændig vanvittig god messi er,men iniesta er stadig blandt verdens 5 bedste hvis i spørger mig :smile:

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 8 - Andrés Iniesta Lujan

Indlæg af zqa »

Lavede Iniesta tilgengæld samme antal assist som Xavi, og samme antal mål som Lampard i hans tid. Så er det svært at se, at han ikke ville have vundet Balon d'or op til flere gange... Det er synd han ikke gør det, og noget der trækker gevaldigt ned i bl.a. Balon d'or sammenhæng, og den generelle vurdering af ham hos mange..
#jesuisSheep

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5489
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 573 gange
Blevet takket: 561 gange

Re: 8 - Andrés Iniesta Lujan

Indlæg af SpillerSomMESSI »

zqa skrev:Lavede Iniesta tilgengæld samme antal assist som Xavi, og samme antal mål som Lampard i hans tid. Så er det svært at se, at han ikke ville have vundet Balon d'or op til flere gange... Det er synd han ikke gør det, og noget der trækker gevaldigt ned i bl.a. Balon d'or sammenhæng, og den generelle vurdering af ham hos mange..
Jep, og det demonstrerer bare at guldbolden ikke skal gives til den *mest scorende angriber*, ikke med mindre at han samtidig virkelig *er* verdens bedste *fodboldspiller*

Zidane var verdens bedste fodboldspiller engang og han scorede altså ikke mål på samlebånd, ej heller var hans assists noget at skrive hjem om... men han var (uden diskussion) verdens bedste fodboldspiller 1998!

Ligeledes var Figo også (med samme parametre) verdens bedste i 2000, og Ronaldinho var det i 2005.

Det er samme parametre der gør at Ini & Xavi er i top 5 år efter år... det har ikke en dyt med antal mål at gøre, det er deres evner som fodboldspillere, og der en kun *EEN* *fodboldspiller* der er bedre end Iniesta IMO, og det er ham som jeg SpillerSom
AKA - *the M*
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 8 - Andrés Iniesta Lujan

Indlæg af Flax_Generous »

SpillerSomMESSI skrev:Zidane var verdens bedste fodboldspiller engang og han scorede altså ikke mål på samlebånd, ej heller var hans assists noget at skrive hjem om... men han var (uden diskussion) verdens bedste fodboldspiller 1998!
Verdens bedste fodboldspiller i 1998 var Ronaldo, også selvom Zidane afgjorde VM-finalen. Ellers er jeg enig.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5489
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 573 gange
Blevet takket: 561 gange

Re: 8 - Andrés Iniesta Lujan

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Flax_Generous skrev:
SpillerSomMESSI skrev:Zidane var verdens bedste fodboldspiller engang og han scorede altså ikke mål på samlebånd, ej heller var hans assists noget at skrive hjem om... men han var (uden diskussion) verdens bedste fodboldspiller 1998!
Verdens bedste fodboldspiller i 1998 var Ronaldo, også selvom Zidane afgjorde VM-finalen. Ellers er jeg enig.
Ja, jeg er for så vidt enig i at Ronaldo var verdens bedste i 1998, men Zidane var verdens bedste 1999 så! Han var det i hvertfald i en periode hvor Ronaldo/Rivaldo/Figo.. ikke var.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 8 - Andrés Iniesta Lujan

Indlæg af zqa »

Men netop på grund af, at Iniesta ikke gør dette (og der så har været Kaka, Messi og Ronaldo) er han ikke en egentligt kandidat til at vinde, hvilket i min optik har været helt fair. Men hans placering i top5 har været helt berettiget.

Jeg synes nu heller ikke, at Balon d'or nogensinde har været ved siden af virkeligheden.
#jesuisSheep

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20510
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1091 gange

Re: 8 - Andrés Iniesta Lujan

Indlæg af FCBarcelonaChr »

[youtube]033NxcilAFA[/youtube]

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 8 - Andrés Iniesta Lujan

Indlæg af Visca El Barca »

Tw Iniesta: "I wake up with a feeling of sadness. 3 years without Dani Jarque. I can assure I'll never forget you. pic.twitter.com/cwJ13bFl"
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

BarçaDK

Re: 8 - Andrés Iniesta Lujan

Indlæg af BarçaDK »

Årh, Iniesta er vel den mest sympatiske spiller på holdet. Selv Real Madrid-fans burde sgu vise lidt mere respekt for ham end de gør. Husker I da han blev klappet ud af Cornella El Prat? Det var nice, jeg elsker Iniestaaa :smile:

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: 8 - Andrés Iniesta Lujan

Indlæg af Elbarca »

Madrid klubbens fans, spillere og ledere nærer ikke følelser for noget. De laller rundt i en trance lignende tilstand Mourinho har lagt dem i. Når portugiseren er væk vågner de op og så tager det vel en 10-15 år at få gang i de vigtigste legemer igen. Hjernen vil være noget af det sidste der starter op.

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

8 - Andrés Iniesta Lujan

Indlæg af # 23 »

Var jeg den eneste, der lagde mærke til mod United, at kong Ini har fået sol og ikke er blegfis? Det er sgu store nyheder. Verden må gå under 2012.

Troede aldrig jeg skulle se Iniesta brun.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20510
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1091 gange

Re: 8 - Andrés Iniesta Lujan

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Kagawa (Man United): "Iniesta came over to me and asked to exchange our jersey. He is a player I have been admiring and looking up to." [ks]
Kagawa: "When exchanging shirts, I acted like a fan and couldn't express how happy I was! That moment, I swore to be a player like Iniesta."

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 4 gæster