5 - Sergi Busquets Burgos

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Visca El Barca »

Busquets: "Problems Madrid-Barça players in the past? That's forgotten. What had to be said has been said, now we're united." ‪#euro2012
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20503
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1090 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Fin lille finte af Busquets:
[youtube]zkmAA2SWUW4[/youtube]

iStokholm

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af iStokholm »

FCBarcelonaChr skrev:Fin lille finte af Busquets
Verdens mest undervurderede fodboldspiller.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Visca El Barca »

Busquets (in open letter): "After hearing the tragic news, I want to give all my support to friends and family of Miki Roque." #rip
Busquets: "A great person, sportsman, an example for all, but above all a great friend has left. I will never forget the moments we shared."
Busquets: "I'm in shock, life is unjust, but I now only have one thought: to do all I can to dedicate a win here to him. RIP Miki
note: busquets played a few years together with miki roque, who passed away on sunday, at the youth teams of catalan club lleida
Picture: Busquets and Miki Roque celebrating winning a trophy at Lleida http://twitpic.com/a0oup1 [as] #fcblive #rip
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
SirJonas
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons okt 14, 2009 3:47 pm
Geografisk sted: Vejle
Har takket: 19 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af SirJonas »

[youtube][/youtube]

Tjaa. Ikke så overraskende er Busquets med i en del af klippene.. Men hvordan har folk det egentlig med al denne polimik om at barca skulle være de helt store syndere, på dette punkt?

Jeg ved ikke hvad jeg skal sige, udover at straffesparkene mod chelsea må være op til dommeren at dømme dem, og mener ikke det som sådan er barcas fejl.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Blaugrana92 »

Det er noget fis. Den der video er det rene propaganda. Ligesom det er let at få en spiller til at se fantastisk ud på YouTube, er det også meget let at få et hold til at se beskidt og amoralsk ud. I starten viser man en reklame fra 2004 (tror jeg) af et hold der øver sig i at filme. Så er standarden ligesom sat.

Så vises der en kavalkade af 'situationer'. Der er 16 i alt. Den ældste stammer tilbage fra foråret 2007 i en ligakamp mod Espanyol, hvor Messi scorede med hånden. De nyeste stammer fra de mange opgør mod Real i foråret 2011. Det er et spænd på 4 år, hvor der er spillet jeg ved ikke hvor mange kampe.

Halvdelen af de 16 situationer stammer fra disse kampe mod Madrid, hvor Madrid heller ikke ligefrem havde rent mel i posen. Det var nogle kampe der var noget for sig. Madrid spillede svinsk og uden hæmninger og det valgte vores spillere at lukrere på, ved at lade sig falde og gøre sig til overfor dommeren. Ikke det pæneste træk, men blot et modtræk overfor Madrid's spillestil.

Der er 5 situationer hvor det er dommeren der begår en fejl. Hvordan det kan være vores skyld og fejl, har jeg lidt svært ved at regne ud.

Der er helt reelt 3 enkeltstående episoder der er værd at tale om. Busquets' dive mod Inter, Puyol's overdrivelse mod United og Piqué's dive mod Shakhtar. Den med Puyol er jeg stadig i tvivl om. Ronaldo kommer springende ind i tacklingen og jeg kan personligt ikke vurdere om Puyol bliver ramt eller ej. Det tvivler jeg også på at skaberen af videoen helt reelt kan. Men han ser naturligvis hvad han gerne vil se. Hvad jeg dog kan vurdere, er at Puyol ikke normalt er en der ligger og vrider sig, hvis der ikke er en ganske god grund til det. Busquets' dive mod Inter tror jeg at alle væmmes ved. Piqué bliver rigtig nok slået i baghovedet mod Shakhtar, men det var nok at overdrive at kaste sig på den måde.

For at vende tilbage til Busquets, så er han altså kun med i 2 af episoderne. Mascherano er med i 3, mens Messi er med i 2. Det er noget fis at Busquets hele tiden kaster sig. Han har gjort det i nogle øjeblikke hvor hele verdens øjne har været rettet mod ham, og derfor er det blevet bemærket i så høj en grad. Men udover de 2 episoder, har jeg helt ærligt svært ved at komme i tanker om andre gange, hvor Busquets har blameret sig på den måde. Han plejer at rejse sig op og spille videre, præcis ligesom Mascherano, Pedro og Villa gør det. Min pointe er lidt at kampene mod Madrid var noget helt særligt, og at de kampe på ingen måde skal, bør eller kan være indikatorer for hvordan vores spillere normalt spiller og opfører sig.

Som jeg lagde ud med at sige; det er propaganda af værste skuffe og det kan helt reelt bruges til cirka ligeså meget som et klip af en hund der slår kolbøtter.

Jbninc

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Jbninc »

Blaugrana92 skrev:Som jeg lagde ud med at sige; det er propaganda af værste skuffe og det kan helt reelt bruges til cirka ligeså meget som et klip af en hund der slår kolbøtter.
Det er jo ikke noget nyt. Der eksisterer film på alle de store hold, og Busquets og specielt Alves er synderne hos os, hvor Pepe og Di Maria er slemme i Real Madrid. Ofte vælger holdenes fans at fortrænge egne fejl.

Den film kan ikke bruges til noget, ligesom alle andre film, der viser Messi spytte efter en eller 100 andre film, hvor Ronaldo diver etc.

Uanset hvor lang en periode der er over, så er det decideret kvalmende at se Villa, Alves og Busquets filme

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Quaresma »

Blaugrana92 skrev:Hvad jeg dog kan vurdere, er at Puyol ikke normalt er en der ligger og vrider sig, hvis der ikke er en ganske god grund til det.
[youtube]6X0GBtcrfO0[/youtube]

Det er rent faktisk sket én enkelt gang. Der var ikke meget Carles Puyol over det fald, men han fik også rejst sig ganske hurtigt.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Blaugrana92 »

Jbninc skrev:Det er jo ikke noget nyt. Der eksisterer film på alle de store hold, og Busquets og specielt Alves er synderne hos os, hvor Pepe og Di Maria er slemme i Real Madrid. Ofte vælger holdenes fans at fortrænge egne fejl.

Den film kan ikke bruges til noget, ligesom alle andre film, der viser Messi spytte efter en eller 100 andre film, hvor Ronaldo diver etc.

Uanset hvor lang en periode der er over, så er det decideret kvalmende at se Villa, Alves og Busquets filme
Kan du give mig nogle helt konkrete eksempler på at Busquets har filmet, udover de to famøse episoder mod Inter og Real? Som bekendt kan jeg simpelthen ikke komme i tanker om andre her på stående fod.

Jeg har i øvrigt aldrig sagt at det var andet end kvalmende at se på, men det tidsspænd episoderne er faldet i, har da absolut en rolle at spille. Havde det været over 2 måneder var der oprigtigt talt en grund til at lave filmen. Når det er over 4 år virker det bare useriøst. Jeg kunne lave en film om et irsk 3. divisionshold der tilsvarende indeholdt 16 episoder, hvis de måtte findes på en periode på 4 år.

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af # 23 »

Quaresma skrev:
Blaugrana92 skrev:Hvad jeg dog kan vurdere, er at Puyol ikke normalt er en der ligger og vrider sig, hvis der ikke er en ganske god grund til det.
[youtube]6X0GBtcrfO0[/youtube]

Det er rent faktisk sket én enkelt gang. Der var ikke meget Carles Puyol over det fald, men han fik også rejst sig ganske hurtigt.
Noget helt andet. Det er sgu smukt, at selvom alle hans holdkammerater er oppe og køre, så prøver Casillas at dæmme det hele ned i det klip der. Den mand er sgu sympatisk på mange punkter.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Quaresma »

Yup. Han måtte gerne have været født i Barcelona i stedet for Móstoles (tak Wikipedia). Bevares, Valdés er en dygtig, dygtig målmand, men Casillas er blandt de bedste nogensinde på positionen - og så udviser han tilmed sportmansship på Raúl-niveau.

Men nok om det.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af zqa »

Jeg mindes, at Xavi blev temmelig uvenner med Casillas, fordi at han agerede meget dårligt i en af de indbyrdes kampe..
#jesuisSheep

emo
Indlæg: 17780
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af emo »

zqa skrev:Jeg mindes, at Xavi blev temmelig uvenner med Casillas, fordi at han agerede meget dårligt i en af de indbyrdes kampe..
Det mindes jeg også, har faktisk ledt efter nogle klip fra en kamp imod Barca hvor han opførte sig svinsk, men har sq ikke kunne søge ordenligt i de to min jeg brugte.
Allez...

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Raman93 »

Øhmm, der var den famøse 3-2 kamp sidste år, hvor Casilias påstod, at Fabregas filmede, hvorefter Xavi og ham kommer op og diskutere. Casilias erkender efter at have set klippet, at der ikke var tale om film og vælger at ringe til Xavi for at undskylde. Det er den eneste episode, som jeg husker mellem de to.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af zqa »

Præciiiiis.
#jesuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 2 gæster