Xavier Hernandez Creus

Trænere og klubbens ledelse

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: 6 - Xavier Hernandez Creus

Indlæg af # 23 »

Visca El Barca skrev:
# 23 skrev:http://indkast.dk/index.php?nyhed=93246

Seneste skud fra Xavis åbne mund. Knap så godt sagt.
Og du tror selvfølgelig det der står, på indkast.dk, er sandt. Samtidig farer du op i det røde felt, når man skriver at man mener Cristiano er arrogant, baseret på en historie i pressen!. Ja det giver rigtig god mening.

Uden at have set interviewet med canal+, så vil jeg skyde på at de tager en gammel udtalelse frem, nu hvor "Xavi er kontroversiel og åbenmundet" er på mode. Det var en udtalelse fra Xavi der sagde, at både Pep og oversætteren vil blive husket og blive historiske, oversætteren for alle sine trofæer og evne til at evne, Pep for at spille smuk fodbold, revolutionere spillet samt vinde trofæer. Værsgo, lad os høre hvor kontroversielt den udtalelse er.
Det er jo langt fra første gang han åbner munden. Hør lige manden, han siger, at Mourinho ikke vil blive husket? Selvom jeg fordømmer mange af de ting, Mou har gjort, så taler hans meritter for sig selv. Ligeså vel som Peps bedrifter gør.

Og nej, jeg har aldrig forsvaret Ronaldo, som du udstiller det. Jeg siger, det er forkert at stemple Ronaldo som arrogant personligt, fordi han er arrogant på en bane. Det er det, mange herinde har misforstået, når jeg har deltaget i diskussioner.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: 6 - Xavier Hernandez Creus

Indlæg af ladislau »

Nu er det jo en kutyme, faktisk er der jo et regelsæt, der omfatter klubberne. Xavi er jo ikke leder, og har nada med transfers, at gøre i Barca. Han er bare en fodboldspiller, og er ikke et "middel" i en "jagt" på Cesc. Det er jo en tabloid historie, og har intet med virkeligheden at gøre, det du der refererer til. Man bliver nødt til at kunne gennemskue medierne, hvis man skal udtale sig på baggrund af dem. Ellers så kunne jeg ligeså godt diskutere med en anden, af de tusindvis af internet brugere.
Xavi har intet med Cesc's kontraktlige forhold at gøre, og det har Arsenal spillerne heller ikke. derfor er det hip som hap, hvor de gætter på Fabregas spiller næste sæson. Præcis, som det heller ville være respektløst, hvis Carzola eksempelvist troede og håbede på, lad os sige, Thiago skulle spille i Malaga indenfor et års tid.

Vi kan hurtig blive enige om, Pep har en intergritet som få. Det er jo ikke ensbetydende med, at der altid har været den eneste linie i Barca, og da slet ikke blandt spillerne. Du havde nok smidt Hristo i en gabestok.
Selvfølgelig, så ser vi gerne vores spillere, opfører sig eksemplarisk. Det er dog ikke ensbetydende med at stikke hovedet i busken, hvilket bestemt ikke er identitisk med diplomati.
Vi bliver nok aldrig enige mht., hvad spillerne bør sige og ikke sige. Måske er jeg også lidt for gammel(dags), og mener spillerne frit skal kunne ytre sine synspunkter, som back in the days. Hvis man udelukkende bare skal høre ligegyldige, overfladiske floskler fra spillererne, fordi de som nævnt er bange for mediernes vinkling og fansenes lemming reaktioner. Så er spiller interviewsene jo fulstændig overflødige.

Helt konkret, så har vi jo en ny udtalelse, som var det oprindelige udgangspunkt for debatten. Hvor Xavi tager problematiken op om manglende respekt fra Reals side. Der vil jeg meget hellere diskutere den problematik, og den bitterhed, der er opstået og hvordan vi får afviklet et anstændigt "el classico", også selvom barca skulle være så repektløse at vinde. Det er en timing, der kan skade, eller måske forsone det spanske landshold, og måske determinere om vi skal opleve flere farcer, istedet for fodbold fester.
Det er i min optik mere spændene, end om Xavi skal indføre selvcensur. Det tror jeg nemlig ikke han gør.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 6 - Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Brombi »

# 23 skrev:http://indkast.dk/index.php?nyhed=93246

Seneste skud fra Xavis åbne mund. Knap så godt sagt.
At du sidder og læser indkast.dk siger alt..

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 6 - Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Visca El Barca »

# 23 skrev:
Visca El Barca skrev:
# 23 skrev:http://indkast.dk/index.php?nyhed=93246

Seneste skud fra Xavis åbne mund. Knap så godt sagt.
Og du tror selvfølgelig det der står, på indkast.dk, er sandt. Samtidig farer du op i det røde felt, når man skriver at man mener Cristiano er arrogant, baseret på en historie i pressen!. Ja det giver rigtig god mening.

Uden at have set interviewet med canal+, så vil jeg skyde på at de tager en gammel udtalelse frem, nu hvor "Xavi er kontroversiel og åbenmundet" er på mode. Det var en udtalelse fra Xavi der sagde, at både Pep og oversætteren vil blive husket og blive historiske, oversætteren for alle sine trofæer og evne til at evne, Pep for at spille smuk fodbold, revolutionere spillet samt vinde trofæer. Værsgo, lad os høre hvor kontroversielt den udtalelse er.
Det er jo langt fra første gang han åbner munden. Hør lige manden, han siger, at Mourinho ikke vil blive husket? Selvom jeg fordømmer mange af de ting, Mou har gjort, så taler hans meritter for sig selv. Ligeså vel som Peps bedrifter gør.

Og nej, jeg har aldrig forsvaret Ronaldo, som du udstiller det. Jeg siger, det er forkert at stemple Ronaldo som arrogant personligt, fordi han er arrogant på en bane. Det er det, mange herinde har misforstået, når jeg har deltaget i diskussioner.
Jeg spørger igen, hvor sikker er du på, at han har sagt det?. Det er indkast.dk, du linker til, synes du ikke du lige skal vente med at se hele interviewet, før du konstaterer med sikkerhed, at han har sagt det?.

Jeg har meget svært ved at tro, at han skulle sige oversætteren aldrig bliver husket, især med tanke på at han gentagne gange før har sagt, at han vil gøre det, plus at de to faktisk har har et godt forhold til hinanden, og Xavi aldrig har lagt skjul på, at de kom godt ud af det med hinanden da han var i Barca.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: 6 - Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Quaresma »

Ladislau.

Det er utroligt naivt at bilde sig selv ind, at spillerne ikke er repræsentanter for deres respektive klubber. Xavi er ikke "bare en fodboldspiller", der kan udtale og gøre, præcis hvad han vil. Klubben står i sidste ende også til ansvar for hans ageren. Jeg kan forstå, du mestrer kunsten 'at gennemskue medierne', hvilket på sin vis er imponerende, men måske bare ikke helt så sandt, som du får det til at fremstå. Xavi skulle respektere, at Fábregas var på kontrakt hos Arsenal, og så lade Barcelona om at forhandle i stedet for - utallige gange - at udtale hvor gerne Cesc ville tilbage til Katalonien og hvor meget Barca-DNA, han nu bestod af.

Og du havde nok rejst statuer og bygget templer i Stoichkovs navn. Hvornår har jeg sagt, at diplomati var ensbetydende med at stikke hovedet i busken? Jeg snakker om at være velovervejet og ikke starte ordkrige i medierne, når man lige så godt kunne debattere emnet internt. Men hvis der skal stærke holdninger og kontroversielle udtalelser til for at tilfredstille dig, når du ser spillerinterviews, så fred være med det.

Men hvorfor tage den i pressen? ¿Por qué? ¿Por qué? ¿Por qué? Jeg mener personligt, det er mærkværdigt, at Xavi (såvel som andre spillere) føler sig nødsaget til at dele sine utilfredsheder med pressen i stedet for med sin familie, holdkammerater eller modspillere. Dét giver for mig at se ingen mening.

Og nu orker jeg ikke at debattere dette længere, så dette bliver mit sidste indlæg omkring det her pis. Enighed er alligevel utopia.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

vamosbarca

Re: 6 - Xavier Hernandez Creus

Indlæg af vamosbarca »

det ligner ikke xavi at sige sådan tror heller ikke på han har sagt det på den måde.
men medierne er godt til at fordreje tingene. :smile:

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: 6 - Xavier Hernandez Creus

Indlæg af ladislau »

Næ! Det er faktisk ikke en hat naivt. Man burde faktisk ikke behøve den store organitationsplan, for at gennem skue. At Xavi udelukkende er fodboldspiller i i Barca, og bestemt intet har at sige, i eller uden for klubben, i transfer henseende(og masser af andre områder). Xavi kan købe et helt fodboldhold uden FC Barcelona står til ansvar, og skal ikke hæfte med en nikkel.
Xavi er "bare fodboldspiller". Ikke agent, sportsdirektør, træner, præsident eller noget andet, og har ingen indflydelse på Cesc kontraktlige forhold, eller Arsenals og Barcas forhandlinger, om han så skreg Barca-DNA hver dag fra nu af og til kingdom come. Det ville ingen indflydelse have, uanset hvor meget du og den påstår andet, så er der ingen belæg for det. Det er fri fantasi.

Der er ikke så megen kunst i, at gennemskue medierne. Man behøver ikke engang at have en faglig kompetence. Lidt sund fornuft, kritisk sans og lidt reflektion så er man allerede kommet godt for land.
Faktisk, så er det mig en gåde, at man fra medier og fans kan svine spillere til, uden noget filter what so ever, for holdninger, som de uenige om såvel, som holdninger som spillerne er fejlciteret for. Det er åbenbart ikke respektløst. Hvis spillere ytrer deres mening, inden for deres eget fag, så er det respektløst. For de sarte fodbold fans idag, skal bestemt ikke høre noget, de ikke kan lide. Dem og journalisterne, skal nok selv blive enige om, hvad der er respektfuldt og rigtigt inden for fodboldens verden. Christ.

Du mener spillerne skal holde deres mening inden i omklædningrummet. Det mener jeg er at stikke hovedet i busken. Jeg vil gerne høre spillernes mening, også selvom jeg ikke er enig. Det kan jeg godt tåle, også hvis der skulle komme negative ting om Barca. Det behøver der ikke komme en ordkrig ud af. Det behøver ikke være kontroversielt, men hvis det er censureret, så bliver det hurtigt overflødigt, men så kan jeg jo bare slukke.
På samme måde, kan du slukke, hvis Xavi sagtens har den samme mening i pressen som i omklædningsrummet. Skal ikke kunne sige hvofor. Men måske kan han stå ved sine holdninger, og være ærlig om det. Bare et respektløst gæt.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 6 - Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Visca El Barca »

ladislau skrev:Næ! Det er faktisk ikke en hat naivt. Man burde faktisk ikke behøve den store organitationsplan, for at gennem skue. At Xavi udelukkende er fodboldspiller i i Barca, og bestemt intet har at sige, i eller uden for klubben, i transfer henseende(og masser af andre områder). Xavi kan købe et helt fodboldhold uden FC Barcelona står til ansvar, og skal ikke hæfte med en nikkel.
Xavi er "bare fodboldspiller". Ikke agent, sportsdirektør, træner, præsident eller noget andet, og har ingen indflydelse på Cesc kontraktlige forhold, eller Arsenals og Barcas forhandlinger, om han så skreg Barca-DNA hver dag fra nu af og til kingdom come. Det ville ingen indflydelse have, uanset hvor meget du og den påstår andet, så er der ingen belæg for det. Det er fri fantasi.



Du rammer virkelig hovedet på sømmet. Jeg er meget meget enig, godt skrevet.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 6 - Xavier Hernandez Creus

Indlæg af emo »

Hvis Xavi var slem i Cesc handlen så er Villa vel ligeså slem i Alba handlen hvor han konstant twitter hvor god han er og at gerne så ham i Barca og hvor godt han passer ind i Barca, og mener også at andre Barca spillere har twittet om Alba.

Nu hvor Pep er væk, så ser jeg faktisk Xavi mere end Puyol som den der skal beskytte klubbens principper og idealer samt være den person der forsvar Catalonien. Xavi er mere end sport efterhånden, han er personligt alt det Pep er, og det Pep har været i medierne i sin Barca træner periode. Det er noget Xavi langsomt skal overtage og det gør han også med sine præcise og rammende udtalelser som stadig er indefor grænsen, det forventes der af ham. Dunno hvor forstående det er, men imo er han mere end blot en spiller nu, og det kun godt. Og han er virkelig min kandidat til at blive en fremtidig træner for holdet, virkelig.
Allez...

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20100
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: 6 - Xavier Hernandez Creus

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Billede

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 6 - Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Visca El Barca »

Xavi: "I felt comfortable in the final. I missed something in the previous games, but in the final I have been decisive." #euro2012
Xavi: "We made history and we have to enjoy this moment. We are happy for the people who follow us, aroudn the world." #euro2012
Xavi: "Taking part in World Cup 2014? If I feel good, I will be there. I'll talk with the coach, but in principle I'll continue. We'll see."
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: 6 - Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Elbarca »

emo skrev:.... Xavi er mere end sport efterhånden...

Og han er virkelig min kandidat til at blive en fremtidig træner for holdet, virkelig.
Er Xavi mere end sport?

Og mener du virkelig det sidste? Sådan virkelig?

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 6 - Xavier Hernandez Creus

Indlæg af emo »

Ikke fan af at blokere eller ignorere, på baggrund af simpel provokation, så her kommer et svar.

2 x Ja.

:eek:
Allez...

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 6 - Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Blaugrana92 »

Sporskifte: Xavi er nice. Go go go.

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: 6 - Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Elbarca »

Nej Xavi er mere end sport. Det mener jeg virkelig.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 5 gæster