Xavier Hernandez Creus

Trænere og klubbens ledelse

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 6 - Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Visca El Barca »

Xavi: Four years ago I was Barcelona's cancer; Rijkaard didn't believe in me
The Spanish playmaker has taken a swipe at his former coach, saying that the 49-year-old's methods prevented him from showing his true qualities

Apr 20, 2012 8:10:00 PM
By Luis Mira

Spain international Xavi has slammed former Barcelona coach Frank Rijkaard, saying that the Dutchman had an excessive physical approach to the game.


Rijkaard took charge of the Catalan giants between 2003 and 2008, leading the club to two La Liga titles and one Champions League crown, among other trophies.

Xavi believes that the 49-year-old gave more importance to physique than to talent, which made him grow unhappy in the squad.

"Rijkaard did not believe in me," he told L'Equipe. "He wanted our game to be based on a superior physical level.

"He believed that it was the only way to be at the same level as the top clubs in Europe.

"Four or five years ago, I was [deemed] terrible and useless. I was Barca's cancer! A player 1,70m tall was simply impossible."


http://www.goal.com/en/news/12/spain/20 ... aard-didnt
Frank vragede jo også Ini til fordel for Van Bommel til C.L finalen i 2006!. Meget mærkelig beslutning.. Til startopstilling altså.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 6 - Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Blaugrana92 »

Hmm. Kigger man på Rijkaard's indkøb er det egentlig en udtalelse der er til at nikke genkendende til. Edgar Davids var vel en af de første spillere han hentede til klubben. Nu skal man selvfølgelig ikke tage fejl af at Davids også var en super dygtig spiller rent teknisk, men det er trods alt stadigvæk hans uopslidelige fysik jeg husker ham for. Edmílson er vel også et eksempel, og så Mark van Bommel som du selv nævner. Der er også noget der kunne tyde på at Rijkaard ikke havde så meget imod at angriberne ikke rigtigt deltog i selve spillet, men blot skulle afslutte, med købene af Henke, Eto'o, Ezquerro og Gudjohnsen.

Fælles for dem er også at de havde, og i Eto's tilfælde har, fysiske egenskaber der gjorde dem så gode som de var. Henke og Eto'o havde deres fart, atletiske bygning og adræthed, mens Gudjohnsen havde sin styrke. Ezquerro ... ja, det var jo bare en fejl. At både Eto'o og Gudjohnsen så rent faktisk endte med at være rigtig dygtige fodboldspillere, der deltog i det opbyggende spil, og i Gudjohnsen's tilfælde vel mere eller mindre blev omskolet til midtbanespiller, siger vidst mere om den mentalitet der var blandt klubbens kulturbærere også på daværende tidspunkt.

En mand som Giuly levede vel også først og fremmest på sin utrolige hurtighed, og så selvfølgelig også sin skarphed. Zambrotta's primære evne var vel også at han kunne løbe 180 minutter i træk, hvis det skulle være nødvendigt. Så er der naturligvis også Yaya, som vel på samme måde som Gudjohnsen udviklede sig mens han var i klubben, men på forhånd havde de fysiske egenskaber. Det samme kan vel siges om Abi.

Men man skal selvfølgelig huske på at fodbold også handler en hel del om fysik. Det er dog udelukkende et spørgsmål om hvilken form for fysik man efterspørger. Husk på at Xavi også er et fysisk vidunder. Ikke fordi han er stor og stærk eller kan løbe en 100 meter på under 11 sekunder, men fordi han er adræt som bare fanden. At man kan vende på en tallerken med en fodbold for fødderne handler dels om teknik, men det handler altså virkelig også om at have godt og grundigt styr på sin krop. Sådan er det også med Iniesta. Det er egenskaber de ikke ville kunne undvære. Sådan er det for enhver fodboldspiller. Puyol ville heller ikke kunne undvære sin springstyrke. Messi ville ikke kunne undvære sin balance-evne. Tello ville ikke kunne undvære sin fart.

Så selvom man kan sige at Pep ikke fokusere ligeså meget på den fysiske del af spillet, hvilket sikkert også er rigtigt nok, så skal man huske på at det ikke er en del af spillet der er gået i glemmebogen. De spillere vi har nu er altså skræddersyede til at spille den slags fodbold vi spiller, måske lige med undtagelse af Busquets og Piqué, qua deres lave tyngdepunkt, fantastiske adræthed og, i de flestes tilfælde, hurtighed.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 6 - Xavier Hernandez Creus

Indlæg af JonasV »

Official: Xavi has a muscle tear in his left calf and is out for around 15 days #fcblive
- havde været ret kritisk hvis vi reelt stadig var med i mesterskabskampen.

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 6 - Xavier Hernandez Creus

Indlæg af emo »

Det glæder mig at vi nu kan prøve at se Thiago eller Cesc i en Xavi rolle... Ligaen er ikke matematisk tabt, men ingen regner med den længere. Så fint at prøve dem af i den position de nok skal nuppe på et tidspunkt.
Allez...

Brugeravatar
Siempre Barca
Indlæg: 668
Tilmeldt: ons maj 11, 2011 2:53 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 6 - Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Siempre Barca »

Xavi, recovering from a calf muscle injury, has started training with the group today

Brugeravatar
Muddi12345
Indlæg: 1466
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 4:47 pm
Geografisk sted: Camp Nou
Har takket: 40 gange
Blevet takket: 74 gange

Re: 6 - Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Muddi12345 »

Siempre Barca skrev:
Xavi, recovering from a calf muscle injury, has started training with the group today
Jep jeg var ude at overvære deres træning idag (udefra) og han var med og deltog som de andre.. Herudover lykkedes det mig også at få et billede med ham efter træning, så det var en god gevinst :-)
"Carrick was faced with Xavi and Iniesta coming past him, and Messi in behind him. That’s 3rd, 2nd and 1st in the 2010 World Footballer of the Year award forming a triangle around him. He desperately needed help".

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5422
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 6 - Xavier Hernandez Creus

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Muddi12345 skrev:
Siempre Barca skrev:
Xavi, recovering from a calf muscle injury, has started training with the group today
Jep jeg var ude at overvære deres træning idag (udefra) og han var med og deltog som de andre.. Herudover lykkedes det mig også at få et billede med ham efter træning, så det var en god gevinst :-)

TWO WORDS FOR YOU: POST IT!


NNNOOOOWWWWWWWWWWW!!!
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Muddi12345
Indlæg: 1466
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 4:47 pm
Geografisk sted: Camp Nou
Har takket: 40 gange
Blevet takket: 74 gange

Re: 6 - Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Muddi12345 »

SpillerSomMESSI skrev:
Muddi12345 skrev:
Siempre Barca skrev:
Xavi, recovering from a calf muscle injury, has started training with the group today
Jep jeg var ude at overvære deres træning idag (udefra) og han var med og deltog som de andre.. Herudover lykkedes det mig også at få et billede med ham efter træning, så det var en god gevinst :-)

TWO WORDS FOR YOU: POST IT!


NNNOOOOWWWWWWWWWWW!!!
Ved ikk hvordan man gør via IPhone? Er hjemme på lørdag, så kan jeg gøre det via computer.. Medmindre du kan fortælle mig hvordan man gør via IPhone? :-)
Men det var superfedt, fik også et billede af mig og Pinto som er mega fedt.. Og et med Cuenca og et med Pedro..
Skal nok sætte dem op til de interessede på lørdag, medmindre en kan fortælle mig hvordan man gør via iPhone :-)
"Carrick was faced with Xavi and Iniesta coming past him, and Messi in behind him. That’s 3rd, 2nd and 1st in the 2010 World Footballer of the Year award forming a triangle around him. He desperately needed help".

Brugeravatar
Muddi12345
Indlæg: 1466
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 4:47 pm
Geografisk sted: Camp Nou
Har takket: 40 gange
Blevet takket: 74 gange

Re: 6 - Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Muddi12345 »

Mig og Xavi.. Se mig og Pinto, cuenca og pedro under hver deres tråd..
Billede

Edit: arh pis, den skærer billedet til højre..
"Carrick was faced with Xavi and Iniesta coming past him, and Messi in behind him. That’s 3rd, 2nd and 1st in the 2010 World Footballer of the Year award forming a triangle around him. He desperately needed help".

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

6 - Xavier Hernandez Creus

Indlæg af JonasV »

Ok, det er edderrådme sejt, det der! Stort!

Brugeravatar
Muddi12345
Indlæg: 1466
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 4:47 pm
Geografisk sted: Camp Nou
Har takket: 40 gange
Blevet takket: 74 gange

Re: 6 - Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Muddi12345 »

JonasV skrev:Ok, det er edderrådme sejt, det der! Stort!
Det var fantastisk.. Ham og alexis, og pedro, Pinto og cuenca fik også lige signeret trøjen.. Som jeg desværre aldrig kan bruge igen efter det der :-) den kan ikk vaskes mere.. Hehe.. Men det er fint, det her er bedre..
"Carrick was faced with Xavi and Iniesta coming past him, and Messi in behind him. That’s 3rd, 2nd and 1st in the 2010 World Footballer of the Year award forming a triangle around him. He desperately needed help".

Brugeravatar
Muddi12345
Indlæg: 1466
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 4:47 pm
Geografisk sted: Camp Nou
Har takket: 40 gange
Blevet takket: 74 gange

Re: 6 - Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Muddi12345 »

Hvis du følger linket i Barca-Málaga tråden, så tror jeg du kan se billederne uden beskærelse..
"Carrick was faced with Xavi and Iniesta coming past him, and Messi in behind him. That’s 3rd, 2nd and 1st in the 2010 World Footballer of the Year award forming a triangle around him. He desperately needed help".

Blach
Indlæg: 543
Tilmeldt: tirs mar 10, 2009 9:48 pm
Har takket: 95 gange
Blevet takket: 23 gange

Re: 6 - Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Blach »

Hold kæft jeg er misundelig!
"Winning against Madrid is like an orgasm" Xavi Hernandez

Brugeravatar
Muddi12345
Indlæg: 1466
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 4:47 pm
Geografisk sted: Camp Nou
Har takket: 40 gange
Blevet takket: 74 gange

Re: 6 - Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Muddi12345 »

Blach skrev:Hold kæft jeg er misundelig!
Virkelig en fantastisk oplevelse, bedste dag i mit liv tror jeg.. Der skulle også lige gå noget tid før det gik op for mig hvem jeg egentlig havde fået billeder med og autografer af :-)
"Carrick was faced with Xavi and Iniesta coming past him, and Messi in behind him. That’s 3rd, 2nd and 1st in the 2010 World Footballer of the Year award forming a triangle around him. He desperately needed help".

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20101
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: 6 - Xavier Hernandez Creus

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Billede

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 5 gæster