Daniel Alves da Silva

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af JonasV »

Jbninc, jeg forstår ikke hvorfor du er så vred på Alves. Jeg er helt med på at han har haft tendenser til noget skidt, men jeg synes det er så tydeligt at han har arbejdet med den side af sig selv, og fået sat en stopper for størstedelen af hjerneblødningerne.

Den episode i går har jeg svært ved at se som et udtryk for et generelt attitudeproblem. Det var dans. Det virkede i øvrigt ikke bevidst hånende, i mine øjne. Ganske ligesom jeg ikke finder det hånende overfor modstanderne når Marcelo og Ronaldo udfører en eller anden dans efter en scoring. Det er altså ikke grundet farvede briller i dette tilfælde. Mere bare ...det er dans.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Visca El Barca »

Jeg kan ikke se nogle attitude problemer hos Dani, men nok om det. Han undskyldte også med det samme, skal det lige siges.
Tw Alves: "Because they told me once when I was a kid that football was about having a good time!! Besides that, great job by the team!!"


Tw Alves: "I want to apologize to the Rayo fans who felt offended by the dance. Didn't want to offend at any moment, just have a good time!"
Btw og lidt off-topic, men Zqa, har du været i dagens mand?.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Jbninc

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Jbninc »

Brombi skrev:Slap dog af. Hvis det er en kultur i Spanien, altså ikke at fejre sine mål, hvorfor skulle han så vide han var i Barcelona og ikke Madrid? Er det noget man konsekvent gør i Madrid?
Jeg har aldrig sagt, at det er kultur i Spanien ikke at fejre sine mål. Jeg ved ikke, hvor du har det nonsens fra. Det er kultur i Spanien ikke at håne sin modstander, når de er demoraliserede efter en nedslagtning, som man så i går.

Kan du huske, hvordan Spanien reagerede i VM i herrehåndbold, da Hans Lindberg scorede et lidt overlegent og småflabet mål? De blev mere end bare almindeligt vrede. Det er ikke velset i Spanien, hvilket Puyol vidst er ganske enig i.
emo skrev:Var bare barnligt og ikke gennemtænkt, men det er vel det der sker når man er Brasser, scorer sit sjældne mål og har en medspiller som Alves hvis liv er en dans.
Det er muligt, at Dani Alves er fra Brasilien, men har har været længe nok i Spanien til at kende kulturen i dens detaljer. Og lad nu være med at negligere det. Der er jo en grund til, at Puyol omgående får dem til at stoppe. Fordi det var over stregen.

emo
Indlæg: 17788
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af emo »

Jbninc skrev:
emo skrev:Var bare barnligt og ikke gennemtænkt, men det er vel det der sker når man er Brasser, scorer sit sjældne mål og har en medspiller som Alves hvis liv er en dans.
Det er muligt, at Dani Alves er fra Brasilien, men har har været længe nok i Spanien til at kende kulturen i dens detaljer. Og lad nu være med at negligere det. Der er jo en grund til, at Puyol omgående får dem til at stoppe. Fordi det var over stregen.
Auch, jeg negligere det? Jeg finde det absolut ikke i orden det de gjorde, jeg kommer bare med en mulig fortolkning af hvad der er sket.
Allez...

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Brombi »

Jbninc skrev:
Brombi skrev:Slap dog af. Hvis det er en kultur i Spanien, altså ikke at fejre sine mål, hvorfor skulle han så vide han var i Barcelona og ikke Madrid? Er det noget man konsekvent gør i Madrid?
Jeg har aldrig sagt, at det er kultur i Spanien ikke at fejre sine mål. Jeg ved ikke, hvor du har det nonsens fra. Det er kultur i Spanien ikke at håne sin modstander, når de er demoraliserede efter en nedslagtning, som man så i går.

Kan du huske, hvordan Spanien reagerede i VM i herrehåndbold, da Hans Lindberg scorede et lidt overlegent og småflabet mål? De blev mere end bare almindeligt vrede. Det er ikke velset i Spanien, hvilket Puyol vidst er ganske enig i.
Ja jeg kan udemærket godt huske det. Men du hentyder vel også kraftigt til, at det er i Madrid man opfører sig sådan, og ikke i Barca?
Jbninc skrev:Han burde vide, at han er i Barcelona og ikke i Real Madrid.
Må man godt håne i Madrid, eller er det bare noget man konsekvent gør i Madrid?

Tåbelig og unødvendig kommentar. I min optik har Alves på nærmest eksemplarisk vis, rettet sin attitude fra flabet brasser til hårdtarbejdende holdspiller.

Jbninc

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Jbninc »

Brombi skrev:Ja jeg kan udemærket godt huske det. Men du hentyder vel også kraftigt til, at det er i Madrid man opfører sig sådan, og ikke i Barca?
Ja, det er en korrekt tolkning af min ret eksplicitte hentydning. Han burde vide, at det ikke er inden for klubbens idealer at opføre sig sådan. Og det er i øvrigt ikke strenge regler. Det er vel bare en smule situationsfornemmelse, der efterspørges.
Brombi skrev:Må man godt håne i Madrid, eller er det bare noget man konsekvent gør i Madrid?
Det er af min opfattelse, at man i Madrid klart gør det i en højere grad. Hvad er din fornemmelse?
Brombi skrev:I min optik har Alves på nærmest eksemplarisk vis, rettet sin attitude fra flabet brasser til hårdtarbejdende holdspiller.
Der er forbedringer, men der er stadig flere at opnå, kan man vidst roligt konkludere.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Brombi »

Jbninc skrev:
Brombi skrev:Ja jeg kan udemærket godt huske det. Men du hentyder vel også kraftigt til, at det er i Madrid man opfører sig sådan, og ikke i Barca?
Ja, det er en korrekt tolkning af min ret eksplicitte hentydning. Han burde vide, at det ikke er inden for klubbens idealer at opføre sig sådan. Og det er i øvrigt ikke strenge regler. Det er vel bare en smule situationsfornemmelse, der efterspørges.
Jeg tror da begge klubber et eller andet sted bestræber sig på, ikke at være hånene eller nedværdigende. Jeg mindes f.eks. ikke at nogle af de store navne fra Madrid har haft sådanne egenskaber; Zidane, Raul osv. Jeg husker da også, at du bl.a. har været tavs da ronaldinho, henry eller eto har fejret et mål på den måde. Jeg tror ærlig talt at grunden til, at de undskylder, er fordi de har sæsonen i år har været en mere eller mindre fiasko.
Jbninc skrev:
Brombi skrev:Må man godt håne i Madrid, eller er det bare noget man konsekvent gør i Madrid?
Det er af min opfattelse, at man i Madrid klart gør det i en højere grad. Hvad er din fornemmelse?
Om man må håne andre spillere? Det tror jeg bestemt ikke er på dagsordnen. At du mener at dem fra Real Madrid gør det i en højere grad, hænger utvivlsomt sammen med, at du er lettere provokeret af dem, eftersom de er ærkerivaler.
Jbninc skrev:
Brombi skrev:I min optik har Alves på nærmest eksemplarisk vis, rettet sin attitude fra flabet brasser til hårdtarbejdende holdspiller.
Der er forbedringer, men der er stadig flere at opnå, kan man vidst roligt konkludere.
Ud fra den hændelse? Ene og alene, ja så ser det godt ud, men Alves har altså forbedret sig gevaldigt. Jeg må virkelig erklære mig uenig her. Desuden var han en af de første til at undskylde efter kampen. At glæden steg ham til hovedet, efter at have været med til en af Barcas værste fodbolduger i nyere tid, finder jeg det naturligt at han pga et rigtig flot mål, en flot præstation generelt, får lyst til at udtrykke sådan en glæde.

At du dømmer ham til ikke at være Barcelona værdig er godt nok harsk.

Jbninc

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Jbninc »

Brombi skrev:At du dømmer ham til ikke at være Barcelona værdig er godt nok harsk.
Men det har jeg jo aldrig dømt ham til.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Brombi »

Jbninc skrev:
Brombi skrev:At du dømmer ham til ikke at være Barcelona værdig er godt nok harsk.
Men det har jeg jo aldrig dømt ham til.
Om det er en over fortolkning eller ej, men du skriver at det er en dårlig attitude, som normalt finder sted i Real Madrid; dermed mener du vel at den ikke er Barcelona værdig?
Det var nedladende, og det er ikke overraskende, at det er Alves, der er med til det. Jeg er ved at være træt af hans attitude på banen. Han burde vide, at han er i Barcelona og ikke i Real Madrid.

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Quaresma »

Visca El Barca skrev: Btw og lidt off-topic, men Zqa, har du været i dagens mand?.
Se dét vil jeg også gerne vide!
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Jbninc

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Jbninc »

Brombi skrev:Om det er en over fortolkning eller ej, men du skriver at det er en dårlig attitude, som normalt finder sted i Real Madrid; dermed mener du vel at den ikke er Barcelona værdig?
Korrekt. Situationen er ikke til Barcelonas standard, men derfra til at sige, at han ikke længere skal være der er langt fra det samme. Jeg tror, du skal skrue ned for dine fortolkninger. Det vil nok gøre det nemmere for dig.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af zqa »

Visca El Barca skrev:Btw og lidt off-topic, men Zqa, har du været i dagens mand?.
Wtf? Hvorfor skulle jeg dog det?
#jesuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Visca El Barca »

zqa skrev:
Visca El Barca skrev:Btw og lidt off-topic, men Zqa, har du været i dagens mand?.
Wtf? Hvorfor skulle jeg dog det?
Ha Ha det ved jeg ikke, jeg så bare programmet i går, og der var en, som "mindede" om dig. Altså nu kender jeg dig ikke, og jeg ved heller ikke hvordan du ser ud, men måden han snakkede på mindede mig om dig (det indtryk jeg har af dig fra forummet). Sådan rap i replikken, frisk ung mand, og så var han skaterboy.

Meeeeen, jeg var måske for hurtig til at skrive det, det kom frem senere i programmet at han var 19, og jeg tror du er ældre end det, så...
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Mander »

Er zqa ikke 17?
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 2 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Visca El Barca »

Mander skrev:Er zqa ikke 17?
:lol: :lol: :lol: .

Noget andet og mere on-topic.

Hvad er nu det for noget?.
With offers from teams like Man City and Anzhi, Barcelona could decide to sell Brazilian right back Dani Alves (28) this summer. [md]
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Google [Bot] og 62 gæster