Guardiola

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Visca El Barca »

De sidste par dage, hvor Peps afsked har været rygtet, har jeg gået og tænkt på en ting.

Jeg kan fornemme at stort set alle herinde har forståelse for at Pep vælger at sige stop. Vi har alle skrevet, at han må være udbrændt, han har levet under pres og det er svært i en klub som Barca. Vi synes han skal passe på sig selv, og se efter sig selv. Hvis han føler han er udbrændt og kan ikke tilføre holdet noget nyt, så er det ok han skifter og lader batterierne op.

Jeg har så tænkt, hvordan vil folk reagere, hvis Leo f.eks. gik ud og sagde det samme?. Hvordan vil vi reagere, hvis Leo går ud i morgen, og siger at jeg ikke føler jeg kan give mere til Barca, at jeg har brug for luftforandring. Vil man have forståelse for det?.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Visca El Barca »

Pep: Du kommer bare til et punkt, hvor du er nødt til at tænke på dig selv - jeg har tænkt på Barca i så mange år 24 timer i døgnet - lige nu orker jeg bare ikke et nyt trænerjob det er slet ikke aktuelt
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: Guardiola

Indlæg af emo »

Visca El Barca skrev: Jeg har så tænkt, hvordan vil folk reagere, hvis Leo f.eks. gik ud og sagde det samme?. Hvordan vil vi reagere, hvis Leo går ud i morgen, og siger at jeg ikke føler jeg kan give mere til Barca, at jeg har brug for luftforandring. Vil man have forståelse for det?.
Nej. For Leo har gang på gang sagt at han vil slutte i Barcelona eller tage til Argentina og få de sidste år af sin karriere derover. Alt andet ville jeg ikke acceptere... ;-) :lol:
Allez...

j´♥ le foot
Indlæg: 182
Tilmeldt: man apr 26, 2010 1:45 pm
Geografisk sted: Vanløse
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 55 gange

Re: Guardiola

Indlæg af j´♥ le foot »

Jeg tror ikke han var glad for Rossel. Måske vender han tilbage som præsident!

"Le Roi est "mort", vive le Roi!"

Billede

Tak for alt Pep!

Billede

Billede

Billede

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Visca El Barca »

Luis Enrique skrev:
Visca El Barca skrev: Selvfølgelig trækker du skrækeksempler, men der er også masser af succeshistorier om folk, som var ukendte og måske ikke så "sexet", men som har ført os til store triumfer.

Det åbenlyse er at tage Pep som eksempel.
Ja, for i moderne tid er der vel ikke andre? Før Guardiola, på hukommeren: Rijkaard - van Gaal - Rexach (!!) - Serra Ferrer (!!) - van Gaal - Robson - Cruyff - Aragones - Venables - Menotti - Lattek - Herrera (et par stedfortrædere imellem, og så det halve år med Antic). Så er vi tilbage til 1980 - dem før ved jeg ærlig talt ikke meget om, måske bortset fra Weisweiler og Michels.

Udelukkende eksempler, de to sidstnævnte inkluderet, på eksterne, i hvert fald velmeriterede folk, der alle havde prøvet kræfter med andet, før de blev trænere i Barcelona, nogle af dem endog meget store opgaver. Husk på, at Cruyff havde trænet Ajax et par år, før han kom til Barca.

Der bliver sat meget på et bræt, ved at hævde Guardiola så stærkt som eksempel - jeg gentager gerne mig selv og siger, at han var helt, helt unik, i og med han kunne udrette det han gjorde, med så beskeden erfaring. Det er kernen af min bekymring.

Jeg siger ikke, at den højtprofilerede mand med meritterne i orden havde været garanti for succes. Löw eller Blanc kunne lige så godt have skuffet, men isen er altså noget tynd under den antagelse, at den udpræget interne mand med den beskedne erfaring er en god idé.

Om Bielsa synes jeg ikke, at der er ret meget andet at sige, end at han er alt for gammel, og at hans hidtidige præstationer har været alt for ujævne. Der er altså for mange kiksere i blandt - nøjagtigt som med Laudrup, som vi gudskelov slap for.
Min pointe er, at en ny mand kunne lige så godt floppe, som Tito. Jeg kan f.eks. ikke se, hvorfor isen skulle være tynd under den antagelse, at den udpræget interne mand er den rette mand?. På mig virkede det ikke som om, at ledelsen bare blindt har stolet på, eller peget på Tito. De har undersøgt de muligheder der var der, og så er valget faldet på Tito, fordi de mener at han er den rette mand til at føre klubben videre, med samme spilfilosofi.

Og det er da især forståeligt, at de prøver at give Tito rollen, en mand de kender rigtig godt, fordi han har været ungdomstræner, assistent træner i klubben de sidste mange år. Når man også ser på den succes Pep har haft i Barca, så er der ikke noget at sige til, at han får chancen. Lad mig sige det på en anden måde, jeg er meget mere tryg ved at man vælger en mand, der kender spillerene, deres styrker og svagheder, kender til spillestilen, end hvis man hentede en Löw f.eks, en mand der har en helt anden filosofi, som ikke kender spillerene nær så godt som Tito og som nok heller ikke kender alt til Barca.

Jeg er bare imod, at man pr. automatik er så kraftig imod en løsning eller et træneremne. Du er meget kontant og hård, når det kommer til folk fra Barcas egne rækker. Man kan vel roligt sige, at du var skeptisk overfor valget af Pep som træner i sin tid, og man kan jo sige at det gik ok. Lad os bare give ham tid og lad os have tiltro til ham :smile: .

Jeg nægter at tro på, at han er blevet valgt alene af den grund, at han er klubbens egen mand, eller at man så bedre alternativer, men fordi Tito var klubbens egen, så har det tippet det hele til hans fordel. Som jeg kunne forstå på Zubi og Rosells udtalelser, så er valget netop faldet på Tito og ikke en anden, fordi de mener han har alle de kvaliteter der skal til, for at blive Barca træner.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
BarcaRJ
Indlæg: 56
Tilmeldt: ons jul 06, 2011 1:13 pm
Geografisk sted: Fyn, DK
Har takket: 7 gange
Blevet takket: 1 gang

Re: Guardiola

Indlæg af BarcaRJ »

Alt godt har som bekendt en ende..ærgerligt han stopper, men kan osse godt følge ham..det må være hårdt at være cheftræner for en storklub..man er hele tiden på.. Det blir interessant at følge Tito, om han kan få spillerne tilbage, tpmotiveret og sultne efter titler næste sæson.

Tak Pep, for alle de store oplevelser du har givet os :)
Me, cracy? Nope, my mom had me tested !

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Visca El Barca »

emo skrev:
Visca El Barca skrev: Jeg har så tænkt, hvordan vil folk reagere, hvis Leo f.eks. gik ud og sagde det samme?. Hvordan vil vi reagere, hvis Leo går ud i morgen, og siger at jeg ikke føler jeg kan give mere til Barca, at jeg har brug for luftforandring. Vil man have forståelse for det?.
Nej. For Leo har gang på gang sagt at han vil slutte i Barcelona eller tage til Argentina og få de sidste år af sin karriere derover. Alt andet ville jeg ikke acceptere... ;-) :lol:
Hehe nårh ok.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

klink

Re: Guardiola

Indlæg af klink »

Tak for alt Pep. Du er fandme klasse. Det kræver sin mand at vide hvornår nok er nok.
Bliver spændende med Tito. Hvem mon bliver assistent nu, ved man det egentlig?

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Skydefinten »

Ha, når jeg vågner op i morgen, var det bare en dårlig drøm.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Mander »

Skydefinten skrev:Ha, når jeg vågner op i morgen, var det bare en dårlig drøm.
Nej, du bor stadig i Randers, når du vågner op. Og hvad har det med Pep at gøre? Hold dig nu til topic!
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Brugeravatar
abx
Indlæg: 4516
Tilmeldt: ons sep 06, 2006 10:24 pm
Geografisk sted: Fezbjerg
Har takket: 2265 gange
Blevet takket: 656 gange

Re: Guardiola

Indlæg af abx »

Guardiola er ikke en fodboldtræner - han er en filosof. Hans filosofi kan anvendes på rigtig mange områder i livet.

Håber på den største og vildeste tifo. Tror det bliver meget emotionelt når stadionen takker ham for sidste gang.

+1 mht. bogudgivelse.
Próxima Estación.... Parallel!

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Skydefinten »

Åh, spar mig. Tror jeg har givet mit besyv med her og der på de sidste 30 sider, Mander...og nej, i morgen er jeg i Århus, når jeg vågner. :cool:

Vi kommer alle til at savne Pep, men jeg forstår ham da godt. Manden har 3 piger og en kone, som han vil også gerne vil se engang i mellem.

Trænere kommer og går, lige meget hvor gode de er. Det kan sgu da ikke komme som den store overraskelse, selvom man håbede.

Vi må jo bare kigge fremad.

Billede

Tilføj Sanchez, en ny stærk forsvarssspiller, Tello, Thiago, Cuenca og et par af de unge forsvarsspillere. Jeg er ikke så urolig for fremtiden. Tito er en god erstatning, og han kender alle spillere/truppen/filosofien/taktikken. Det kan ikke blive en smidigere overgang, når nu engang Pep siger stop.

Det bliver dog hårdt at se Pep på sidelinjen de sidste kampe og CDR finalen.

Edit. Fook it. Billedet kunne ikke være der.
Senest rettet af Skydefinten fre apr 27, 2012 5:39 pm, rettet i alt 1 gang.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Visca El Barca »

Record Guardiola's Barcelona in 242 official games: 175W - 46D - 21L #fcblive Goals: 618-178 (Per game 2,55-0,73) [via fcb]
Det er nærmest surrealistisk!. Som sagt, jeg tror vi skal væbne os med tålmodighed, når det bliver Titos tur. Peps arbejde er unikt, det kan man næsten ikke gentage.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Visca El Barca »

Pep: Lige nu er det ikke aktuelt, at jeg træner en ny klub


Pep: For mig handler det om have fuld motivation og fokus på hver eneste dag, og der kommer en dag, hvor du måske føler dig ikke som din første dag

Pep: Jeg ville gerne være en spillernes træner

Guardiola sagde: Jeg slutter med en følelse af, at jeg har gjort det godt - jeg er stolt af, at jeg var Barcelonas chef

Det er spillernes skyld, at vi har været i stand til at spille det spil, jeg gerne ville

Jeg ønsker ikke at fortsætte, hvis jeg ikke selv mener, at jeg kan være træner på den måde, jeg gerne vil være

Jeg har været udmattet, kørt ud - det kræver passion, motivation, energi at stå i spidsen for et hold som dette

Jeg har været utrolig priviligeret at stå i spidsen for denne klub med disse spillere - det har været en fantastisk tid


Jeg beklager, at jeg ikke har kunne melde min beslutning ud tidligere -men det ville påvirke for meget


Det er et utroligt hårdt job, kamp efter kamp - du kan ikke bare nyde dine resultater, du er nødt til at hele tiden fokusere - og det tager kræfter


Jeg kunne ikke annoncere min beslutning tidligere, fordi vi var med i mange vigtige turneringer - dette kunne have indflydelse på vores resultater

Jeg vil gerne takke klubben for at respektere min beslutning, jeg har hele tiden haft disse overvejelser - det har været en utrolig svær beslutning


Det var ikke en let beslutning for mig

God dag til alle
Senest rettet af Visca El Barca fre apr 27, 2012 5:53 pm, rettet i alt 1 gang.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

dinhxa

Re: Guardiola

Indlæg af dinhxa »

Tak for alt, Pep. Jeg troede sgu du ville tage én sidste sæson, men nej, du var flad.
Dine resultater kan ingen tage fra dig, selvom det er en træls periode du vælger at stoppe midt i.

Var virkelig overrasket over, at Tito bliver den nye træner, og det samme var min lærer hernede. Da jeg fortalte ham det var han helt målløs, men man forstår jo egentlig godt ledelsen. Der er ingen grund til at gå ud og finde en ny mand, når man allerede har en klar til at tage over. Er helt sikker på, at Tito er den rigtige mand, og at han kan skabe gode resultater. Så gode som Pep tvivler jeg på, men det kan ingen træner gøre.

God vind Pep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 41 gæster