Champions league

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Champions league

Indlæg af rummenigge »

Haha #23, kan godt se du har lidt mere hate overfor Bayern end jeg har love overfor dem eller for den sags skyld andre BL klubber.

Jeg kan dog stadig ikke se den større forskel i Uniteds og Bayerns indkøbspolitik, og alle andre storklubber for den sags skyld. Tro mig hvis talentmassen i PL var lige så stor og plukbar som den er i Bundesliga i disse tider, så skulle du bare se løjer mht Uniteds købefest. SAF ku jo heller ikke dy sig med købene af Jones og Cole i sommers ;-) (noget som jeg ikke ser noget galt i overhovedet).

Der Kaiser er sommetider gal at høre på, men ofte vender han din galde ind mod klubbens spillere, træner osv (hvilket er underholdene men egentlig også lidt fedt i modsætning til altid at give andre skylden). Han har i det mindste de gammeldags æreskodeks på plads også, dvs en Mourinho eller Perez bliver han aldrig. At Bayerns ledelse ikke er lige sympatiske at høre på når snakken falder på deres rivaler er jo ikke mere forskelligt end hvad United og City kyler i hovederne på hinanden, let alone Liverpool og United, bare for at sætte tingene i perspektiv.

Min sympati overfor Bayern bunder bare i at de i det mindste er respektfulde når de taber i CHL henseende, og at Bayern jævnligt opbygger et kick-ass hold som også spiller seværdigt. At de gik videre imod Madrid er ikke kun en fornøjelse for Barca og Bayern fans ;-) men også fortjent og godt for fodbolden.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Champions league

Indlæg af Visca El Barca »

j´♥ le foot skrev:Mærkeligt at ingen har sagt: "Mourinho havde ingen plan B" :mrgreen:

Med lidt held kunne Ramos have ramt Preben Elkjær :devil:

Billede
Ja det er underligt at ingen snakker om manglende plan B hos "taktikkens mester". Hvad var deres plan B?. At skyde bolden ad h til?. De kunne stort set ikke stille noget som helst op, efter det første kvarter ( og der var de endda heldige med et meget meget meget hårdt dømt straffespark plus et offside mål). Bayern var bedst resten af kampen, de havde hele tiden muligheden for at score til 2-2, endda helt til sidst i kampen. Det virkede som om de var lamslået, efter at det gik op for dem, at Bayern ikke sådan lige var at skræmme væk.

Bayern spillede virkelig imponerende, de var ligeglade med Bernabeu og stemning ( hvis man kan kalde det, selv oversætteren var utilfreds med stemning på lægterne). De spillede bare deres spil, og viste sig fra sin bedste side, Bayern altså. Et ægte tophold, der dominerer Real over to kampe, ja endda på deres klamme (Bernabeu) var Bayern bedre end Real, det er fedt at se.

De blinde madridistas kan prøve at bilde folk ind, at Real spillede lige op, men det er langt fra tilfældet. F.eks. Nu har jeg set highlights og fulgt med i kampen på forskellige tv stationer. Her i Sverige måtte de anerkende at Bayern var det bedste hold, i München og i Madrid ( jeg siger måtte anerkende, fordi deres kommentatorer mer meget meget meget pro-real og anti Messi. Da Cristiano scorede på sit straffespark, så nævnte kommentatoren det i hvert fald 10 gange i løbet af kampen. Messi brænder, Cristiano scorer, han er den største i fodbold), ITV sagde det samme, AlJazeera sports ligeså. Det er fedt.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Champions league

Indlæg af Visca El Barca »

#23;

Du er alt for farvet. Jeg tror det var første gang i mit liv, at jeg holdt med Bayern og næste gang bliver den 19. Maj. Med andre ord, jeg er ikke fan af Bayern, faktisk kan jeg ikke udstå dem ( jeg indrømmer dog, at de næsten altid har prøvet at spille seværdigt fodbold, og ikke typisk tysk fodbold. Eller tysk fodbold før 2006).

Jeg kan dog ikke nikke anerkendende til, at de minder om Real. Det gør det så sandelig ikke. F.eks. har Der Kaiser, Rummenigge samt flere andre prominente folk fra Bayern været ude og sige, at bare fordi man iklæder sig skræddersyet jakkesæt, så er det ikke ens betydende med at man har klasse. Den var direkte møntet på oversætteren. Grunden til de sagde det var, at de mente man i nederlagets studn skal vise sig som store, altså gode tabere, i stedet for at græde. Den attitude har jeg respekt for. Hvis der er en klub de minder om, så er det netop Man Utd eller endda Barca, og ikke så meget Real.

De havde i går 6-7 spillere i startopstilling, som er opfostret på eget akdemi, det er imponerende!. Badstber, Lahm, Shweini, Alaba, Kroos er alle Bayern produkter, og så havde de Müller som kom ind. Er det ikke imponerende, og egentlig også noget der ligger meget meget langt fra Real?. Real havde én spiller fra eget akademi i startopstilling, eller to, jeg er flink ved dem og kalder Arbeloa deres produkt. Der går endda forlydender om, at hvis oversætteren får sin vilje, så er Casillas fortid i klubben til sommer og den nye mand mål meget vel kunne være Weise. Igen sammenkobling mellem Real og Bayern er svær at få øje på.

Dernæst skriver de at de hater meget på Man Utd. Det skal lige siges, at du som Man Utd fan forhåbentlig ved, at rivalitet de to klubber imellem har en længere historie end blot 99 finale. De to klubber har aldrig elsket hinanden, og begge klubber er gode til at svine den part til. Du referer til 99 finalen, jeg synes ikke de sagde noget vildt, andet end at det var en bitter måde for dem at tabe finalen på, at de var det bedste hold i finalen og havde fortjent at vinde den. Alle disse udsagn kan man ikke rigtig protestere imod. Bayern var bedre i kampen, Man Utd var lamslået, Bayern havde måske fortjent at vinde, og som Bayern spiller samt fan var det en utrolig bitter måde at tabe finalen på ( jeg som en der havde sympati for Man Utd nød det i fulde drag). Hvis man ikke kan komme over disse udtalelser, så er man ærlig talt lidt for nærtagende.

Det kan dog være, at man som Man Utd fan er lidt bitter over, at Bayern sendte ens hold ud for to år siden ( du skriver jo også selv, at du er farvet i denne diskussion :) ).

Tilsidst, du skriver at deres måde at støvsuge alle landets klubber for unge talenter er klamt. Hvordan kan det være anderleldes end hvad Man Utd gør, de støvsuger ikke blot landets klubber for talenter og gode spillere, de støvsuger hele kontinent?. Pogba, hvordan var det nu hans transfer til Man Utd kom i stand?. Er Giggs hentet i anden klub eller egen?. Hvad med Beckham(jeg betegner de to drenge som folk fra Man Utds egne rækker, men hvis vi skal derhen hvor vi sviner en klub til fordi den vil have gode spillere, så kan man sagtens nævne de to spillere også)?. Men senest, hvad med Rooney?. Hvordan var det Moyes og Everton reagerede?. Var det ikke noget med at de truede med at sagsøge Man Utd?. Hvordan så situationen ud, da Man Utd skulle købe Rio?. Skete det med Leeds gode vilje?. Hvad med Berbatov?. Er Phil Jones fra egne rækker?. Hvad med Ashley Young?.

Sm du kan se, listen er lang. Alle topklubber, inklusiv Man Utd vil være interesserede i at finde de bedste spillere, og købe dem. Sådan er det bare, det kan man ikke rigtig blive sur over, synes jeg.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Champions league

Indlæg af Flax_Generous »

Visca El Barca skrev:Er Giggs hentet i anden klub eller egen?. Hvad med Beckham(jeg betegner de to drenge som folk fra Man Utds egne rækker, men hvis vi skal derhen hvor vi sviner en klub til fordi den vil have gode spillere, så kan man sagtens nævne de to spillere også)?
Selvfølgelig er Giggs og Beckham fra egne rækker, og nej, de kan derfor ikke nævnes. De har jo spillet i United siden de var 13-14 år. Beckham har endda været maskot for United, da han var lille dreng. Du skulle have holdt dig til de andre eksempler (Young, Carrick, Rooney, Jones, osv.), for de holder nemlig 100%. United og Bayern - og de fleste andre storklubber - ligner rigtig nok hinanden på det område.

Når det er sagt, så kan jeg heller ikke lide Bayern. Det har jeg aldrig rigtig kunne. Ribery og Robben irriterer mig. Kahn, Jeremies, Van Bommel, Makaay, Klose og Effenberg har tidligere irriteret mig. Men jeg holder stadig med dem mod Chelsea. Hvis jeg da gider at se kampen.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Champions league

Indlæg af Visca El Barca »

Flax_Generous skrev:
Visca El Barca skrev:Er Giggs hentet i anden klub eller egen?. Hvad med Beckham(jeg betegner de to drenge som folk fra Man Utds egne rækker, men hvis vi skal derhen hvor vi sviner en klub til fordi den vil have gode spillere, så kan man sagtens nævne de to spillere også)?
Selvfølgelig er Giggs og Beckham fra egne rækker, og nej, de kan derfor ikke nævnes. De har jo spillet i United siden de var 13-14 år. Beckham har endda været maskot for United, da han var lille dreng. Du skulle have holdt dig til de andre eksempler (Young, Carrick, Rooney, Jones, osv.), for de holder nemlig 100%. United og Bayern - og de fleste andre storklubber - ligner rigtig nok hinanden på det område.

Når det er sagt, så kan jeg heller ikke lide Bayern. Det har jeg aldrig rigtig kunne. Ribery og Robben irriterer mig. Kahn, Jeremies, Van Bommel, Makaay, Klose og Effenberg har tidligere irriteret mig. Men jeg holder stadig med dem mod Chelsea. Hvis jeg da gider at se kampen.

Beckham og Giggs tog eg med vilje, netop for at påpege, at hvis man vil kritisere en klub, så kan man altid finde eksempler. De to er trods alt blevet hentet fra andre akademier, men i min verden er de 100% Man Utd folk og fra egne rækker. Det er bare sådan, at nogle kan finde på at sige, at man næsten skal være født i klubben, før man kan betegnes som en fra egne rækker, og så er det svært at finde spillere fra egne rækker.

Men ja, listen er ellers lang, og sådan er det.

Når det er sagt, så har jeg heller aldrig brudt mig om Bayern (men jeg var med dem i går). Dehar nemlig haft nogle klamme spillere, du nævner nogle stykker, jeg kan så tilføje Scholl (som jeg virkelig ikke kunne udstå af en eller anden grund), Janker. Jeg er heller ikke sikker på, at jeg gider se finalen, synes det er to for mig ligegyldige klubber, som spiller den. Men hvis jeg ser den, så holder jeg helt sikkert med FCB. De er trods alt lidt mere fordøjelige end Chelski og deres klamme russisk projekt og klamme spillestil.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20368
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 315 gange
Blevet takket: 1079 gange

Re: Champions league

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Bolden er fundet:
Billede

Kubala
Indlæg: 10049
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 107 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Champions league

Indlæg af Kubala »

Jeg forstår ikke, hvorfor folk går amok over Bayern. Det er fint nok at man ikke kan lide Bayern, og personligt kan jeg heller ikke lide den klub, som jeg tidligere skrev i denne tråd, at jeg vil stoppe med at tale i dårlige vendinger om dem, men derfor kan man da være en smule glad. De slog klamme Real, og skal spille mod klamme Chelsea, så derfor holder jeg da absolut med dem d. 19 maj.


Alle Man utd fans burde holde med Bayern d. 19 maj, glemmer man helt hvor klamme Chelsea har været, og er det stadigvæk. Portugiserens æra, den burde Man utd fans huske, for de var jo hele tiden fremme og sige klamme ting om Man Utd, som Portugiseren nu gør mod Barca.


I øvrigt: Bare at de har Robben gør at jeg ikke kan lide klubben, men lige nu så er de mindre klamme end Real og Chelsea, og spiller mere underholdende end de to klubber tilsammen.


Vamos Bayern, men kun her i år.

emo
Indlæg: 17773
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Champions league

Indlæg af emo »

Min ekstra motivation for at holde med Bayern i finalen er at jeg ikke vil se Newcastle miste CHL-pladsen, hvis de skulle ende på en 4. plads i år.
Allez...

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Champions league

Indlæg af zqa »

FCBarcelonaChr skrev:Bolden er fundet:
Billede
:lol: :lol:
#jesuisSheep

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Champions league

Indlæg af rummenigge »

Sjovt nok er '99 Chl finalen (Bayern - United på Camp Nou) den mest klare i min erindring ser man bort fra Barca finalerne. Min far og jeg holdte klart med United og havde fulgt dem hele sæsonen. Det bedste og mest seværdige United hold jeg nogensinde har set. Det var så også svært at holde med Elber, Effenberg, Kahn og ham med de sjove tænder osv, gal et tonser hold...men de senere år er Bayern blomstret op og så dyb respekt den måde de tog 4-0 nederlaget imod Barca på i 2009 og nu har arbejdet sig op i finalen.

Damn! Barca - Bayern ville være en drømmefinale!!! Bayern ligger perfekt til Barca med deres offensive indstilling! Suk.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Brugeravatar
BarcaRJ
Indlæg: 56
Tilmeldt: ons jul 06, 2011 1:13 pm
Geografisk sted: Fyn, DK
Har takket: 7 gange
Blevet takket: 1 gang

Re: Champions league

Indlæg af BarcaRJ »

Jeg under bayern triumf i finalen, for det første slog de ækle madrid ud og for det andet er chelsea kun hvor de er, takket være abramovich, altså en købeklub..så bayern, go for it :)
Me, cracy? Nope, my mom had me tested !

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5440
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 570 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Champions league

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Kubala skrev:Jeg forstår ikke, hvorfor folk går amok over Bayern. Det er fint nok at man ikke kan lide Bayern, og personligt kan jeg heller ikke lide den klub, som jeg tidligere skrev i denne tråd, at jeg vil stoppe med at tale i dårlige vendinger om dem, men derfor kan man da være en smule glad. De slog klamme Real, og skal spille mod klamme Chelsea, så derfor holder jeg da absolut med dem d. 19 maj.


Alle Man utd fans burde holde med Bayern d. 19 maj, glemmer man helt hvor klamme Chelsea har været, og er det stadigvæk. Portugiserens æra, den burde Man utd fans huske, for de var jo hele tiden fremme og sige klamme ting om Man Utd, som Portugiseren nu gør mod Barca.


I øvrigt: Bare at de har Robben gør at jeg ikke kan lide klubben, men lige nu så er de mindre klamme end Real og Chelsea, og spiller mere underholdende end de to klubber tilsammen.


Vamos Bayern, men kun her i år.
Ja ja ja finalen i 99 hvor Smeichel slog en vejrmølle! og good ol' Solskjær :-)

Jeg husker tydeligt at jeg så Man U vinde i overtiden og jeg må indrømme at jeg åbnede en flaske rødvin da de vandt, og det gør jeg normalt aldrig (altså ser Man U vinde)

Den bedste CHL finale er dog Milan - Liverpool 2005 3-3 hehe efter 3-0 i pausen.. hvem ka? ja, Kaka ku ik! Men Cisse, Kuyt, Gerrad og Garcia - se det var en finale! Og jeg sad sammen med vennerne med min røde trøje og heppede på Arne Riise - så ved man det er god fodbold man ser!
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14955
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1675 gange
Blevet takket: 1114 gange
Kontakt:

Re: Champions league

Indlæg af Lopezzz »

Billede
MDCCCXCIX

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Champions league

Indlæg af rummenigge »

SpillerSomMESSI skrev:
Kubala skrev:Jeg forstår ikke, hvorfor folk går amok over Bayern. Det er fint nok at man ikke kan lide Bayern, og personligt kan jeg heller ikke lide den klub, som jeg tidligere skrev i denne tråd, at jeg vil stoppe med at tale i dårlige vendinger om dem, men derfor kan man da være en smule glad. De slog klamme Real, og skal spille mod klamme Chelsea, så derfor holder jeg da absolut med dem d. 19 maj.


Alle Man utd fans burde holde med Bayern d. 19 maj, glemmer man helt hvor klamme Chelsea har været, og er det stadigvæk. Portugiserens æra, den burde Man utd fans huske, for de var jo hele tiden fremme og sige klamme ting om Man Utd, som Portugiseren nu gør mod Barca.


I øvrigt: Bare at de har Robben gør at jeg ikke kan lide klubben, men lige nu så er de mindre klamme end Real og Chelsea, og spiller mere underholdende end de to klubber tilsammen.


Vamos Bayern, men kun her i år.
Ja ja ja finalen i 99 hvor Smeichel slog en vejrmølle! og good ol' Solskjær :-)

Jeg husker tydeligt at jeg så Man U vinde i overtiden og jeg må indrømme at jeg åbnede en flaske rødvin da de vandt, og det gør jeg normalt aldrig (altså ser Man U vinde)

Den bedste CHL finale er dog Milan - Liverpool 2005 3-3 hehe efter 3-0 i pausen.. hvem ka? ja, Kaka ku ik! Men Cisse, Kuyt, Gerrad og Garcia - se det var en finale! Og jeg sad sammen med vennerne med min røde trøje og heppede på Arne Riise - så ved man det er god fodbold man ser!
Lol helt sikkert. 3-3 finalen er også legendary. Jeg gad ikke at se kampen men tændte alligvel ved 2. halvlegs starten 3-0 og boom 3-1 boom 3-2.....boooom 3-3...underholdende nok.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20368
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 315 gange
Blevet takket: 1079 gange

Re: Champions league

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Billede

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 6 gæster