Guardiola

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Guardiola

Indlæg af # 23 »

Undskyld for mit ordvalg, men hvis Guardiola smutter i år, så er han den største pussy, jeg har set længe. Så vil anti-barca-folkene få deres vilje med, at enhver stodder kunne føre den talentfulde trup til hæder.

Nej, det er nu, man som træner viser sit værdi. C'mon, Pep. Show it!
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Guardiola

Indlæg af JonasV »

Det synes jeg er en forholdsvis forsimplet - og en anelse Nationen!-agtig - måde at se tingene på. Jeg ved du er bedre end det # 23 (ellers er vi altså nødt til at degradere dig til # 22 ;-) )

Jeg synes ikke der kan herske nogen tvivl om at Pep har hele sit hjerte med i hans trænergerning for dette hold, for denne klub. Kald mig bare blåøjet (det er jeg nu også, sådan i virkeligheden), men hvis han stopper så tror jeg simpelthen det er fordi han føler at han ikke kan give klubben det der skal til - og ikke fordi han stikker halen mellem benene.

Men der er intet i fodboldverdenen jeg ønsker mig mere lige nu, end at han forlænger!

Jeg må slutteligt erklære mig 100% uenig i:
# 23 skrev:Nej, det er nu, man som træner viser sit værdi.
- manden har jo ikke lavet andet de forgangne 3 sæsoner, for cwying out loud.

emo
Indlæg: 17776
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Guardiola

Indlæg af emo »

... enig JonasV. ;-)
Allez...

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Guardiola

Indlæg af # 23 »

JonasV skrev:Det synes jeg er en forholdsvis forsimplet - og en anelse Nationen!-agtig - måde at se tingene på. Jeg ved du er bedre end det # 23 (ellers er vi altså nødt til at degradere dig til # 22 ;-) )

Jeg synes ikke der kan herske nogen tvivl om at Pep har hele sit hjerte med i hans trænergerning for dette hold, for denne klub. Kald mig bare blåøjet (det er jeg nu også, sådan i virkeligheden), men hvis han stopper så tror jeg simpelthen det er fordi han føler at han ikke kan give klubben det der skal til - og ikke fordi han stikker halen mellem benene.

Men der er intet i fodboldverdenen jeg ønsker mig mere lige nu, end at han forlænger!

Jeg må slutteligt erklære mig 100% uenig i:
# 23 skrev:Nej, det er nu, man som træner viser sit værdi.
- manden har jo ikke lavet andet de forgangne 3 sæsoner, for cwying out loud.
Selvfølgelig er det let at spotte, at han brænder for trænergerningen, men det burde da være nu, at hans motivation burde være allerstørst. Han har ryggen mod muren, folk forudser et magtskifte til ærkerivalen. Det er nu, han burde være mest klar. At give svar til hele fodboldverdenen, ligesom Ferguson gjorde det efter Mourinho-æren.

Han har selvfølgelig klaret sig fænomenalt med 13 trofæ ud af 15 på 3 år, men det er da nu, jeg synes personligt, at folk kan bevise deres værdi allermest, når de har ryggen mod muren, og der ikke er medgang. Så viser man sin sande værdi. Også derfor jeg har altid har ment, at Ferguson er en større træner end Pep, fordi han har formået så mange gange at svare kritikere igen med at komme tilbage.

Derfor jeg ønsker at Pep nosser sig sammen og forlænger den skide kontrakt, omjustere taktikken, så den også kan virke mod betonbold, og vinde hæder tilbage. :)
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Visca El Barca »

JonasV my man, kunne ikke have sagt det bedre. Jeg tror også vi på fredag vil få at vide om han bliver eller ej. Han har nemlig givet holdet fri i dag og i morgen, jeg tror derfor på at han vil snakke med Tito og Rosell i dag eller i morgen, og så beslutter de sig i fællesskab hvad der skal gøres.

Jeg tror og håber han forlænger og fortsætter. Alt peger i retning af, at han forlænger, f.eks hans udtalelser før El Clasico, hvor han sagde at hvis vi tabte så ville han gå i gang med at forberede sig til næste år. Bartomeu har også sagt, at de er sikre på han forlænger, sådan noget melder man ikke ud, hvis man er usikker.

Lad os håbe han giver os en gave i morgen eller lørdag, i en ellers svær tid. Det har vi brug for, men mest af alt, det har spillerene brug for. De skal have fornyet energi, og det får de helt sikkert med Peps forlængelse.

Jeg går stadig rundt og tror, at hans tøven skyldes kontraktens længde. Alle hans indkøb peger i retning af, at han mindst ville blive et år til, uanset hvad. Men ledelsen vil forståelig nok have ham til at binde sig i længere tid til klubben, og så tror jeg Pep har været usikker omkring det. Vil han ændre på sin filosofi og underskrive en længerevarende kontrakt, eller synes han det bedste er at skrive under for et år ad gangen?.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Visca El Barca »

#23

Jeg synes det er unfair at sætte Pep imod Sir Alex Ferguson, eller hvem som helst mod Air Alex. Alle trænere blegner i forhold til ham, han er historiens bedste manager. Pep har kun været i gamet i ca. 5år, selvfølgelig er Sir Alex en meget meget meget bedre træner end Pep lige nu. Jeg mener vi først kan sammenligne de to ( hvis i absolut skal), når Pep har haft en karriere på 10-12 år mindst.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Guardiola

Indlæg af JonasV »

# 23 skrev:Selvfølgelig er det let at spotte, at han brænder for trænergerningen, men det burde da være nu, at hans motivation burde være allerstørst. Han har ryggen mod muren, folk forudser et magtskifte til ærkerivalen. Det er nu, han burde være mest klar. At give svar til hele fodboldverdenen, ligesom Ferguson gjorde det efter Mourinho-æren.

Han har selvfølgelig klaret sig fænomenalt med 13 trofæ ud af 15 på 3 år, men det er da nu, jeg synes personligt, at folk kan bevise deres værdi allermest, når de har ryggen mod muren, og der ikke er medgang. Så viser man sin sande værdi. Også derfor jeg har altid har ment, at Ferguson er en større træner end Pep, fordi han har formået så mange gange at svare kritikere igen med at komme tilbage.

Derfor jeg ønsker at Pep nosser sig sammen og forlænger den skide kontrakt, omjustere taktikken, så den også kan virke mod betonbold, og vinde hæder tilbage. :)
Det er (som Visca også skriver herover) lidt tidligt at begynde at sammenligne ham med Sir Alex, vil jeg mene - og egentlig helt ved siden af, når den ene er noget nær det mest rutinerede der findes på en trænerbænk, og den anden ikke havde trænet et førstehold før sæsonen 08/09. Det forekommer mig fuldstændigt omsonst at diskutere hvem der er "størst".

Jeg tror godt jeg forstår hvad du mener - og håber da helt klart lige som dig - at modgangen vi har oplevet i slutningen af denne sæson tænder noget i Pep, og giver ham endnu mere blod på tanden. Men mennesker fungerer nu engang forskelligt, og jeg synes det er lidt af et langskud at skyde Pep i skoene, at det er fejhed der får ham til at tvivle på hvorvidt han skal fortsætte eller ej. Han har vist kæmpe hjerte.

Alle omkring ham siger at han tænker på fodbold alle døgnets vågne timer. Se billederne der er få år gamle - han har spekuleret sit hår i stumper og stykker. Han lader til at være typen der ikke gør noget halvhjertet, eller med bare 90% hjertekapacitet. Dét synes jeg er forbilledligt - også selv om det måtte betyde at han ikke forlænger.

Misforstå mig ikke, jeg håber også for alt i verden han vil blive og tage kampen op, men hvis han ikke gør vil jeg ikke sidde tilbage med andet end fuld respekt for hans arbejde for klubben og for hans beslutning. Jeg føler mig overbevist om at hvis han ikke fortsætter, så er det fordi han oprigtigt mener det ikke er den rigtige løsning.
Senest rettet af JonasV ons apr 25, 2012 12:59 pm, rettet i alt 1 gang.

emo
Indlæg: 17776
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Guardiola

Indlæg af emo »

Tænkte lidt i går... hvis, hvis, hvis Pep smutter. Hvad med Tito, er han en kapacitet stor nok til at tage over, eller er han blot en født assistent. :idea:
Allez...

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Visca El Barca »

Michael Laudrups assistent (Erik Larsen?) sagde engang, at han har en opfattelse af Tito som en der ikke er træner materiale, men til gengæld er han en af de allerbedste assistenter der findes rundt omkring.

Jeg ved ikke hvor meget af det er sandhed, men ham Larsen gutten har normalt gode informationer, især om den spanske liga. Tito er en La Masia dreng, ham og Pep kender hinanden fra La Masia dage f.eks., hvor de begge to som små knægte kom dertil, for at realisere sin drøm om at spille for Barca. Det lykkedes for Pep, knap så godt for Tito, men man kan sige at han er Barca mand, ligesom Pep. Og han kender systemet og træningsmetoder.

Og Jonas, jeg er enig. Hvis Pep stopper, så er det fordi han føler han ikke kan give mere eller rettere sagt, at det er den bedste løsning for klubben. Han tænker altså på klubben. Jeg har dog en fornemmelse af, at han bliver og underskriver en ny kontrakt. Jeg håber bare det bliver en længerevarende kontrat han underskriver denne gang.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Guardiola

Indlæg af # 23 »

Visca El Barca skrev:#23

Jeg synes det er unfair at sætte Pep imod Sir Alex Ferguson, eller hvem som helst mod Air Alex. Alle trænere blegner i forhold til ham, han er historiens bedste manager. Pep har kun været i gamet i ca. 5år, selvfølgelig er Sir Alex en meget meget meget bedre træner end Pep lige nu. Jeg mener vi først kan sammenligne de to ( hvis i absolut skal), når Pep har haft en karriere på 10-12 år mindst.
Jeg giver mit svar her til både dig og Jonas, som vist har misforstået mit eksempel med Sir Alex.

Det, jeg prøvede, var, at da Mourinho overtog Chelsea og de jordede alt og alle i England, der snakkede alle om, at tiden med Ferguson var færdig. Alt dette blev endnu mere snaksageligt, da United fejlede for sygt i Europa i 2005, da man røg ud til Benfica i gruppespillet og man kun blev nummer 3 i England. Folk krævede Ferguson fyret og mente, at han ikke havde noget mere at byde. Hvad gjorde Ferguson? Han tog kampen op og lukkede munden på samtlige kritikere ved at udvikle Rooney og Ronaldo som overtog fanen fra Scholes og Giggs og vandt trofæer og hæder.

Det er den samme reaktion, jeg ønsker fra Pep. Det ville være sørgeligt, hvis han forlader Barca med en sæson som denne. Nu forudser mange såkaldte intetvidende eksperter, at magtskiftet er på vej, og jeg synes, at han har de bedste omstændigheder til at forlænge nu. Det er nu, at Pep kan slå fast, hvem han er, og det er det, ejg håber overalt. Alt andet ville være sørgeligt og en smule kujonagtigt IMO. Men det er så også min mening :)
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Guardiola

Indlæg af JonasV »

Jeg håber inderligt Pep har viljen og gejsten til en sæson mere - ligegyldigt hvad årsagen så måtte være. Men jeg håber ikke han forlænger med det primære mål at jagte en personlig hævn eller polere eftermælet, jeg håber han gør det fordi han oprigtigt mener at kunne tilbyde klubben og holdet mere fodboldeventyr.

# 23 skrev:Alt andet ville være sørgeligt og en smule kujonagtigt IMO. Men det er så også min mening :)

Sørgeligt: √

Kujonagtigt: Det var dét jeg anfægtede i dit oprindelige indlæg, og vi må vist bare konstatere at have to ret forskellige syn på den sag.

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Guardiola

Indlæg af # 23 »

JonasV skrev:Jeg håber inderligt Pep har viljen og gejsten til en sæson mere - ligegyldigt hvad årsagen så måtte være. Men jeg håber ikke han forlænger med det primære mål at jagte en personlig hævn eller polere eftermælet, jeg håber han gør det fordi han oprigtigt mener at kunne tilbyde klubben og holdet mere fodboldeventyr.

# 23 skrev:Alt andet ville være sørgeligt og en smule kujonagtigt IMO. Men det er så også min mening :)

Sørgeligt: √

Kujonagtigt: Det var dét jeg anfægtede i dit oprindelige indlæg, og vi må vist bare konstatere at have to ret forskellige syn på den sag.
Det har vi desværre ja. Men altså. Jeg har snakket med flere anti-Barca'er, og de siger alle sammen, at de ville kunne føre Barca til top, fordi Barca råder over Messi og Xaviesta. Hvis Pep stopper nu, så vil han give alle de her cunts ret, og dermed vil folk se igennem med, at Pep har indført højt presspil i Barca, indført mere talentarbejde i klubben og flere chancer til unge spillere, selvom det er en topstorklub.

Derfor håber jeg bare, at han skriver sit underskrift på en forlængelse og fortæstter sit arbejde.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

emo
Indlæg: 17776
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Guardiola

Indlæg af emo »

Alt andet end ikke at gøre det man selv føler for er kujonagtigt... det Pep vælger er helt sikkert det rigtige. Lad os se hvad det bliver. ;-)
Allez...

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Visca El Barca »

# 23 skrev: Det har vi desværre ja. Men altså. Jeg har snakket med flere anti-Barca'er, og de siger alle sammen, at de ville kunne føre Barca til top, fordi Barca råder over Messi og Xaviesta.
Det siger vel lidt om, hvor ignorante disse mennesker er, og slet ikke noget om Pep. Ja vi bliver ikke enige, men at folk kan sige sådan noget, er lidt langt ude, og så min erfaring siger mig, at man alligevel ikke kan diskutere med disse mennesker, på et nogenlunde fornuftig niveau.

Som Emo og Jonas siger, Pep skal kun forlænge, hvis han føler han kan give holdet mere og tilføje noget mere. Det vil være latterligt, hvis han bliver her fordi han skal have perosnlig hævn, eller overbeviser andre om, at han er en god træner.

Spørgsmålet er, om han føler han kan give holdet mere, og det mener jeg han kan. Jeg fortolker også hans udtalelser sådan. Lad os håbe han fortsætter.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Guardiola

Indlæg af JonasV »

# 23 skrev: Det har vi desværre ja. Men altså. Jeg har snakket med flere anti-Barca'er, og de siger alle sammen, at de ville kunne føre Barca til top, fordi Barca råder over Messi og Xaviesta. Hvis Pep stopper nu, så vil han give alle de her cunts ret, og dermed vil folk se igennem med, at Pep har indført højt presspil i Barca, indført mere talentarbejde i klubben og flere chancer til unge spillere, selvom det er en topstorklub.

Derfor håber jeg bare, at han skriver sit underskrift på en forlængelse og fortæstter sit arbejde.
Jeg forstår bare ikke hvorfor det skal gøres til en test der handler om at overbevise folk der tvivler på ham. Folk som har set sig sure på en fodboldklub af en eller anden art, kommer aldrig til at vifte med det hvide (ja, sorry - sådan er udtrykket jo) flag, og sige "Ok, så havde du sørme ret alligevel".

Hvis man først og fremmest er optaget af at lukke munden på haters når det kommer til ens egen karriere gør man det i min optik af de forkerte grunde ...og så er der en stor risiko for at man bliver helt Balotelli i kasketten.

Desuden, hvis disse mennesker, du omtaler, på nuværende ikke kan se at Pep har udrettet ét og andet i Barça (du nævner selv flere gode eksempler), så ser det nok sådan ud, at han aldrig kommer til at overbevise dem om noget som helst.

Hvis man ser bort fra at mange efterhånden synes FC Barcelona er blevet et overeksponeret brand, så er der så ufatteligt mange mennesker der har ladet sig henrykke af hvad den mand har sat i scene. Naturligvis har han ufatteligt fornemt spillermateriale til rådighed, men hvorfor skal det nu gøres til et problem? Så burde han jo netop skifte til Stoke og udrette mirakler dér, hvis det først og frememst handler om en enkeltperson der skal bevise egne evner. Men sådan er det jo ikke. Det er jo dét der er det smukke ved fodbold, synes jeg.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 4 gæster