Rejse-tråden

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Selvfølgelig! Hvor mange dage har du de to steder?

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20517
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1092 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Nu siger du, du. Jeg er ikke heeeelt alene. Rejser nemlig sammen med min 10. klasse.
Men jeg er 3 dage i Washington og 9 dage i New York. ;-)

Pieyanthikos
Indlæg: 495
Tilmeldt: fre jul 22, 2005 9:20 pm
Geografisk sted: Østjylland
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Pieyanthikos »

Så er jeg hjemme igen efter en fed fodboldtur med Danske Spil til hhv. Tyskland fredag (Stuttgart - Werder), England lørdag (Sunderland - Wolves) og Holland (Ajax - De Graafschap) tidligere i dag - utrolig lærerigt og mange indtryk og fodboldhistorier rigere!
Anders Grønborg - Soci #107531
Twitter @a_groenborg

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Skydefinten »

Så fik du set en Christan Erikssen scoring. Med mindre, at du stod i fadøls-køen i mens, naturligvis...
Skriv gerne et par linjer om stemningen på de forskellige stadions. Du behøver ikke poste billeder af de tyske cheerleaders. :lol:
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Qwade
Indlæg: 198
Tilmeldt: man jan 16, 2012 5:56 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 5 gange
Blevet takket: 6 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Qwade »

[quote="FCBarcelonaChr"]Det bliver fedt at se Det Hvide Hus, selvom det nok bliver udefra. quote]

Jeg har været inde i Det Hvide Hus, og det er virkelig ikke noget at råbe hurra for - 10 gange federe at se det lidt fra afstand, som det ses i film mv. :)
Self. var det cool nok at stå i indgangen af præsidentens kontor, men man så utroligt lidt ifht. husets størrelse, og det tog godt 5 min at gå igennem. Meget skuffende ihft. at man hurtigt står 2-3 timer i kø!

Pieyanthikos
Indlæg: 495
Tilmeldt: fre jul 22, 2005 9:20 pm
Geografisk sted: Østjylland
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Pieyanthikos »

Gerne!

Mercedes-Benz Arena i Stuttgart var meget stemningsfyldt med Werders udebanefans siddende tæt ved os, indkranset af et hegn. Hjemmeholdets fans sad bag det sydvendte mål og skabte en vild stemning, som var en oplevelse af følge fra modsatte ende af stadion. Samtidig var stemningen meget løssluppent; folk havde deres børn med, selvom det var forholdsvist sent, og der var et minimum af synlige kontrollører - tillid til, at publikum kunne opføre sig ordentligt var en selvfølge, og det var en fornøjelse og øgede uden tvivl stemningen. Selve stadion var meget "fladt", altså forholdsvist bredt arealmæssigt, og føles ikke på den måde storslået - dog var den ovale arkitektur med til at få stadionet til at føles stort, større end de to andre stadions. Alt var samtidig udført med en flot finish efter den nye restaurering.

Stadium of Light føltes en smule misplaceret i arbejdsbyen Sunderland, hvor River Wear flyder tæt ved og tiltrækker måger, der konstant flyver over stadion. Politiet var talstærkt til stede, selvom det på papiret var en ret ligegyldig kamp, og det var uden tvivl med til at trykke både stemningen og give et billede af et meget kontrolleret arrangement. Folk var tydeligvis fra oplandet, og de færreste kom i bil - 10 min. inden kampen væltede det ind med mennesker, der kom gående oppe fra de klassiske engelske rækkehuse. Kampen var kedelig; en af de værste 0-0'ere jeg har set, og kun Wolves' fans var samlet - resten af de mest højtråbende Sunderland-fans sad rimelig spredt, så det blev kun til spredt klappen og råben. Dagens omstændigheder var også dårlige - det var hundekoldt, der var intet på spil og der var få udebanetilskuere, sikkert adskilt fra resten af publikum. Stadionet var klassisk engelsk, meget firkantet og forholdsvist stejlt. Lægterne var placeret tæt på banen, så selve rummet var intenst, men det blev aldrig rigtig udløst - det vil uden tvivl være en federe oplevelse stemningsmæssigt, hvis man havde set en vigtigere kamp.

Ajax' Amsterdam Arena overraskede mig meget positivt. Jeg havde ikke nogen idé på forhånd om, hvordan det var opbygget, men det var meget imponerende set udefra. En smule futuristisk med gennemsigtige tunneller, indkørsler under stadionet og tæt ved høj bebyggelse, der var med til at skabe et mere integreret stadion. Indenfor var det meget stejlt og stemningen var høj der hvor hjemmeholdets fans var placeret. Der var masser af fællessange, som fansene sang konstant gennem kampen. Over stadion hang hyldester til tidligere meritter, nationalt og internationalt, samt et stort banner til hyldest for Cruijff. Hos de hardcore fans hang desuden bannere med Christian Eriksen, som generelt var et stort navn dernede. Rundt om banen var en grav, men alligevel føltes stadionet intenst og tæt, særligt pga. det meget vertikale design, der ramte én som en mur da man trådte ind.
Anders Grønborg - Soci #107531
Twitter @a_groenborg

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Visca El Barca »

Godt at se du har haft en spændende tur Pie, jeg er bare en lille smule misundelig.

Fedt at du gider give en beskrivelse af tingene, og hvordan du oplevede de forskellige stadions.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

En af mine gode venner og jeg overvejer lidt at tage en 3 uger til Spanien i sommerferien næste år, og bruge en 2-3-4 dage i nogle af de større sydspanske byer. Vi har umiddelbart snakket om at starte i Barcelona og så bevæge os sydpå - måske en rute i stil med Barcelona-Valencia-Alicante-Murcia-Almería-Granada-Málaga-Sevilla. Idéen er lidt at rejsen skal klares med kollektiv trafik, primært tog. Jeg ville egentlig bare lige høre om der er nogle af jer, der har prøvet noget lignende i Spanien og kan fortælle om det fungerer - altså den kollektive trafik.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Rejse-tråden

Indlæg af Brombi »

Tag helt klart forbi sitge

JBN
Indlæg: 54
Tilmeldt: tirs aug 08, 2006 11:30 am
Geografisk sted: Barcelona
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 7 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af JBN »

Sitges? Ha, ja tag endelig derhen!!!

Der er jo højhastighedstoget på nogle strækninger i Spanien, hvilket er super komfortabelt og hurtigt at rejse med. Jeg gav selv omkring 48 euro fra Valencia til Barcelona, og så tog turen lige under tre timer og der blev vist film undervejs. Man har en fast plads, så der bliver ikke solgt flere billetter end der er pladser. Til Valencia var jeg med et mere traditionelt tog, gav omkring 28 euro og det tog 5 timer.
Har selv lige været en tur i Sevilla, og det var meget anbefalelsesværdigt der er så meget at se på, virkelig en flot og imponerende by, meget hyggelig. Fik blandt andet set Sevilla spille 0-0 mod Levante. :lol: Ud fra de folk jeg talte med dernede skulle Granada være mindst lige så flot og autentisk og et besøg værd, hvis man alligevel er på de kanter.

Kan derudover varmt anbefale en tur til Montserrat, tag svævebanen derop, det er smukt! Det er 1 time med tog fra Barcelona, Placa Espanya, meget nemt! 18,35 euro tur/retur med svævebanen.

De erfaringer jeg har haft med kollektiv trafik er, at det virker upåklageligt. Derudover er fly billigt hernede, Ryanair flyver jo fra El Prat, så I burde overveje at smide fly i spil, hvis i booker tidligt nok kan det også sagtens være billigere end tog. Prøv Ryanair, Vueling eller Rumbo.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Woop, har lige bestilt billetter til West Coast i oktober! 10 dage. Lander i LA. Regner med at bruge et par dage i LA, for derefter at køre fra LA til San Francisco, være i San Francisco nogle dage, flyve fra San Francisco til Las Vegas og brug halvanden dag der, og så køre tilbage til LA, hvorfra flyet hjemad går. Det er dog også nogle lange rejser, både derover og hjem. Derover skal man først fra Billund til Amsterdam, så fra Amsterdam til San Francisco og så fra San Francisco til LA. Og man kan ikke komme af i San Francisco af endnu ukendte årsager. Hjemad er det fra LA til Portland, fra Portland til Amsterdam og fra Amsterdam til Billund. Well, jeg glæder mig nu alligevel.

Er der nogle der har været i LA, San Francisco eller Las Vegas, og har nogle helt fantastiske tips til noget man bare skal opleve? Altså udover In-N-Out Burger.

Kvoller
Indlæg: 5160
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 797 gange
Blevet takket: 580 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Kvoller »

Hold kæft det lyder fandme spændende! Jeg har været i New York, hvilket var en helt fantastisk oplevelse..

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Kvoller skrev:Hold kæft det lyder fandme spændende! Jeg har været i New York, hvilket var en helt fantastisk oplevelse..
Jep, New York er helt fantastisk. Jeg var der for snart 2 år siden, og jeg var faktisk meget i tvivl om, hvorvidt jeg skulle tage tilbage til New York og se nogle flere byer på østkysten, eller om jeg skulle prøve med en tur til Californien.

BarçaDK

Re: Rejse-tråden

Indlæg af BarçaDK »

San Francisco skulle være et virkelig dejligt sted! Altså sådan bare lækkert. Hvis du/I forstår.
Jeg har ikke været der, men jeg skal snart derover. Glæder mig meget! :smile:

Hvis du har muligheden, så er Grand Canyon chill as fuck, hvis man undgår turister.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15004
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1686 gange
Blevet takket: 1121 gange
Kontakt:

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Lopezzz »

Jeg har en lækker veninde i Florida hvis du kan bruge det til noget ??$
MDCCCXCIX

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 8 gæster