Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

kklaus
Indlæg: 9727
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 632 gange
Blevet takket: 1283 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af kklaus »

Gravede den her frem på Twitter:
@barcastuff

Guardiola: "Raul is the most important Spanish player of the last 20 years, maybe best ever. Congrats for last night's goals." #fcblive
Jeg kan dog ikke finde nogen kilde, så lige hvor barcastuff har det fra, det skal jeg ikke kunne sige...

En hurtig tur på google gav ikke det store:
http://www.goal.com/en-us/news/88/spain ... ant-player
http://www.deltaworld.org/sport/Guardio ... n-example/

Men der er vidst ikke den store tvivl om, at han har sagt noget i den stil.
Giv mig min sko tilbage, røv!

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af rummenigge »

kklaus skrev:Gravede den her frem på Twitter:
@barcastuff

Guardiola: "Raul is the most important Spanish player of the last 20 years, maybe best ever. Congrats for last night's goals." #fcblive
Jeg kan dog ikke finde nogen kilde, så lige hvor barcastuff har det fra, det skal jeg ikke kunne sige...

En hurtig tur på google gav ikke det store:
http://www.goal.com/en-us/news/88/spain ... ant-player
http://www.deltaworld.org/sport/Guardio ... n-example/

Men der er vidst ikke den store tvivl om, at han har sagt noget i den stil.
Hmm. Jeg har svært ved at tro på at Pep har sagt det ordret....men man ved aldrig. Dette læste jeg på goal.com:
Barcelona coach Pep Guardiola has revealed his admiration for Schalke striker Raul, lauding the former Spain captain's experience and quality.

Raul scored both of his side's goals in the 4-2 setback to Athletic Bilbao in the Europa League on Thursday.

Guardiola, who represented Spain alongside Raul for five years, has now stated that his former international colleague remains one of the world's best players.

"Raul has remained an important player for many years. In that which he does well, he is, for me, the best," Guardiola said during a press conference.

"He's done it all 500 times, he's an example for players who are just starting out. He is a man who has played at such a high level and I'm happy for him."

Raul will return to Spain once more on Thursday, when Schalke travels to San Mames for the second leg of their Europa League quarter-final tie against the Basques.

http://www.goal.com/en-us/news/88/spain ... ant-player
Denne her er også lidt dodgy, dog citeret med andre ord. Jeg nægter at tro på at Pep mener at Raul har haft større betydning for spansk og verdens fodboldhistorie end Xavi for det vil ha været lidt af en hjerneblødning.

Hvis jeg kender Pep ret så har han rost Raul til skyerne og overdrevet lidt for at fremme forståelsen. Det er dog et lidt dumt træk da Marca og andre Madridista medier enten har taget ham på ordet eller fordrejet virkligheden lidt og stillet Raul direkte op mod Xavi i en undersøgelse, og selvfølgelig vil deres læsere stemme på en Madrid spiller.

Fair nok at Raul er den største på sin position qua en flot karriere og var et helt specielt talent og har opnået sit potentiale. Xavi synes jeg efter at tage mine farvede briller er helt utrolig unik ifht Spaniens fodboldhistorie, både hvad angår talent og indflydelse.

...men ok, måske Xavi ikke vil i rampelyset mere end højest nødvendigt.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Blaugrana92 »

Og hvad så, hvis Marca laver en ligegyldig undersøgelse hvor ligegyldige folk stemmer om noget fuldstændig ligegyldigt? Og hvad så, hvis de Madrid-baserede aviser og medier fordrejer Pep's ord fuldstændig og i virkeligheden citerer ham for noget helt andet end han har sagt? Det fjerner fokus fra os og fra at vi stadig er 6 point efter Madrid. Som Archer ville have sagt: 'Classic misdirection!'

(Og mon ikke Pep gerne vil forsikre Xavi om, at han trods alt sætter mere pris på ham og hvad han har gjort for spansk fodbold?)

Jbninc

Re: Real Madrid

Indlæg af Jbninc »

rummenigge skrev:Denne her er også lidt dodgy, dog citeret med andre ord. Jeg nægter at tro på at Pep mener at Raul har haft større betydning for spansk og verdens fodboldhistorie end Xavi for det vil ha været lidt af en hjerneblødning.
En hjerneblødning? Det er altså en mand, der har scoret kontinuerligt for Real Madrid siden 95/96 Jeg tror hans snit ligger på en 15-18 stykker fra hans debutsæson til hans slut. Hvordan kan det være en hjerneblødning, hvis man mener, at han har haft større betydning end Xavi for spansk fodbold?

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Quaresma »

Jbninc skrev:
rummenigge skrev:Denne her er også lidt dodgy, dog citeret med andre ord. Jeg nægter at tro på at Pep mener at Raul har haft større betydning for spansk og verdens fodboldhistorie end Xavi for det vil ha været lidt af en hjerneblødning.
En hjerneblødning? Det er altså en mand, der har scoret kontinuerligt for Real Madrid siden 95/96 Jeg tror hans snit ligger på en 15-18 stykker fra hans debutsæson til hans slut. Hvordan kan det være en hjerneblødning, hvis man mener, at han har haft større betydning end Xavi for spansk fodbold?
Agreed. Men på den anden side havde Xavi stor andel i Spaniens EM og VM succeser, hvorfor man godt kan argumentere for det modsatte - Raúls karriere for Spanien har kastet langt mindre trofæer af sig, omend han stadig er den næstmest scorende spiller nogensinde (for landsholdet altså).

Og mon ikke Xavi havde vundet, hvis det havde været en catalansk avis, der havde holdt afstemningen. Personligt ville jeg ikke kunne vælge mellem de to, så at Raúl vinder i en Madrid-avis' afstemningen, er vel fair nok.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af rummenigge »

Quaresma skrev:
Jbninc skrev:
rummenigge skrev:Denne her er også lidt dodgy, dog citeret med andre ord. Jeg nægter at tro på at Pep mener at Raul har haft større betydning for spansk og verdens fodboldhistorie end Xavi for det vil ha været lidt af en hjerneblødning.
En hjerneblødning? Det er altså en mand, der har scoret kontinuerligt for Real Madrid siden 95/96 Jeg tror hans snit ligger på en 15-18 stykker fra hans debutsæson til hans slut. Hvordan kan det være en hjerneblødning, hvis man mener, at han har haft større betydning end Xavi for spansk fodbold?
Agreed. Men på den anden side havde Xavi stor andel i Spaniens EM og VM succeser, hvorfor man godt kan argumentere for det modsatte - Raúls karriere for Spanien har kastet langt mindre trofæer af sig, omend han stadig er den næstmest scorende spiller nogensinde (for landsholdet altså).

Og mon ikke Xavi havde vundet, hvis det havde været en catalansk avis, der havde holdt afstemningen. Personligt ville jeg ikke kunne vælge mellem de to, så at Raúl vinder i en Madrid-avis' afstemningen, er vel fair nok.
Hvorfor undrer det mig ikke at I to er enige ;-)

Raul er en legende, ingen tvivl om det, men med den filosofi Pep dyrker så er det klart han ikke værdsætter Raul højere end Xavi. Pep er bare meget høflig.

Fair nok at en angriber skal have lidt ekstra ære for at kunne gøre det der er sværest netop at score, men vi taler om Xavi som modsat Raul har vist at når han fik ansvaret for at lede sit hold så vandt han titler vel at mærke fordi træneren så det i ham og byggede holdet omkring ham (at Xavi aldrig bliver anfører for Spanien ved vi alle hvorfor, af den samme grund Puyol heller ikke blev eller bliver det).

Raul har aldrig været den største stjerne eller arkitekten på sine hold. Tilgengæld er han en vidunderlig spiller at ha for sin træner i stil med Giggs og Bergkamp. Xavi har været begge dele. Selvom han ikke er den største stjerne for Barca pga vidunderknægten så var han det for sit landshold under EM og VM, ja, og så har han ændret hele fodboldverdenens syn på fodbold.

Skal man skære det lidt groft ud så er Xavi's karriere i klasse med Platini, Zidane, Beckenbauer osv. Raul i klassen under, hvor Giggs, Bergkamp, Del Piero osv. findes.

Selvfølgelig vælger jeg Xavi over Raul. Hvem vil ikke det (udover Madridista'er)?!
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Jbninc

Re: Real Madrid

Indlæg af Jbninc »

rummenigge skrev:Hvorfor undrer det mig ikke at I to er enige ;-)
Jeg ved ikke helt, hvad du insinuerer med den sætning, men hvis du er endnu en ynkelig person, der beskylder mig for at være Real Madrid-fan, så spar mig for dine fremtidige ord.
rummenigge skrev:Raul har aldrig været den største stjerne eller arkitekten på sine hold.
Nu er det sjældent, at angribere er arkitekter på deres hold, så det er rimelig åbentlyst. Den største stjerne? Det ved jeg ikke, om jeg er enig i. Der har været spillere, med større navne, større løn og transfersum, men jeg er rimelig sikker på, at hvis fansene blev bedt om at stemme, så stod han øverst.
rummenigge skrev: og så har han ændret hele fodboldverdenens syn på fodbold.
Hov, du glemte noget. Han kan ydermere også lave vand til vin og gå på vandet.

fidanho
Indlæg: 553
Tilmeldt: ons jul 30, 2008 7:28 pm
Geografisk sted: Esbjerg
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 49 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af fidanho »

Jbninc skrev:
Jeg ved ikke helt, hvad du insinuerer med den sætning, men hvis du er endnu en ynkelig person, der beskylder mig for at være Real Madrid-fan, så spar mig for dine fremtidige ord.
Men hvad er du så? En Barca-kritiker? Jeg tror ikke jeg kan finde et positivt indlæg fra dig om Barca, hvor diskussionen er Barca vs. Real Madrid.
Trust me, when i woke up today, I had no plans to be awesome, but shit happens

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Blaugrana92 »

Jbninc skrev:Hov, du glemte noget. Han kan ydermere også lave vand til vin og gå på vandet.
Det er jo løgn.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Jeg er enig med Blau i, at det er en ligegyldig undersøgelse i en madrid baseret avis, hvor højst sandsynligt ligegyldige madridistas har stemt på ham, og hvor ligegyldig madridista.dk så laver en nyhed ud af den. Desuden er der rigtig meget der tyder på, at Peps ord er blevet fordrejet, taget ud af kontekst, for at nå frem til en konklusion man ønsker ( ikke noget nyt, passionerede tilhængere af Real har det med at tage ting ud af kontekst samt manipulere ofte, det sker selv her på dette forum ;-) ).

At alt dette fjerner fokus fra vores placering i ligaen, det er jo bare genialt :cool: .

Jeg er ellers enig med dig Rumme, hvis Pep vitterlig mente at Raul er vigtigere end Xavi for spansk fodbold, så er det en mindre hjerneblødning ( især med tanke på hvad han ellers har kaldt Xavi, Xavis betydning for sine hold samt det faktum at Pep er Xavis træner). Hvad angår Raul, han har været en rigtig god spiller, men der er vel en grund til, at han sådan aldrig for alvor var blandt de 3 bedste, selv da han var absolut på toppen. Han havde et godt snit hvad angår målscoring, men ikke sådan wow snit, han var ikke en playmaker, og så husker jeg ham heller ikke som den bedste spiller på Real Madrids hold. Der var altid en eller to, der overgik ham.

Xavi har været arkitekten på sine hold, han har oftest været hjernen på holdet, ham der forbinder spillet og har ansvaret for at styre sit holds spil samt tempo. Han har utallige liga titler på sit cv, CDR, klub VM, Europæisk supercup, C.L og jeg kan blive ved. Derudover er det vel heller ikke en helt tilfældighed, at Raul efter at have været ham der var i centrum på det spanske landshold blev droppet til EM 08. Op til den slutrunde havde Spanien et landshold som oftest floppede fælt ved slutrunder og ikke kunne leve op til forventninger. Xavi fik rollen som spilstyrer og nok den vigtigste spiller, og hvad skete der så?. Ja det kastede såmænd to store internationale titler af sig i form af EM og VM. I disse to slutrunder var Xavi nok Spaniens vigtigste spiller.

Jo, det er helt forståeligt at man kan kalde det en mindre hjerneblødning at Pep (eller nogen anden for den sags skyld) skulle kalde Raul for den vigtigste spiller i spansk fodboldshistorie, når han er oppe imod Xavi.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Quaresma »

Hvorfor undrer det mig ikke at I to er enige ;-)
Det tager jeg (Jbnincs kommentarer taget i betragtning) som noget positivt (no dickride). Undrer mig heller ikke, at du og Visca er enige. Well...
Raul er en legende, ingen tvivl om det, men med den filosofi Pep dyrker så er det klart han ikke værdsætter Raul højere end Xavi. Pep er bare meget høflig.
Hvordan kan du bare slå det fast? Pep og Raúl er, som bekendt, meget gode venner og deler eftersigende en klar gensidig respekt, hvorfor udtalelsen er knap så 'ude i hampen', som I får det til at lyde. Jeg ved ikke, hvad der er sandt, men Raúl-muligheden er da bestemt ikke udelukket.
Fair nok at en angriber skal have lidt ekstra ære for at kunne gøre det der er sværest netop at score, men vi taler om Xavi som modsat Raul har vist at når han fik ansvaret for at lede sit hold så vandt han titler vel at mærke fordi træneren så det i ham og byggede holdet omkring ham (at Xavi aldrig bliver anfører for Spanien ved vi alle hvorfor, af den samme grund Puyol heller ikke blev eller bliver det).
Jeg vil næppe sige, at Xavi 'ledte' Spanien til de to triumfer. Jovist gjorde han det fantastisk som spilstyrer, men hans arbejdsbetingelser var også en del bedre end dem Raúl havde i sin tid. Forskellen på Spanien fra 2008 til nu og så det/den forgående hold/generation, er jo tydeligvis, at vi snakker om et langt mere sammentømret mandskab i dag (og i 2008) - over halvdelen af holdet har jo spillet sammen i Barcelona, hvorfor de selvfølgelig leverer en bedre indsats end tidligere landshold. Nu siger jeg ikke, at Xavi ikke skal have nogen ære, men jeg synes, det er en overdrivelse, når du får det til at lyde som om, han ene mand ledte Spanien til sejr.
Raul har aldrig været den største stjerne eller arkitekten på sine hold. Tilgengæld er han en vidunderlig spiller at ha for sin træner i stil med Giggs og Bergkamp. Xavi har været begge dele. Selvom han ikke er den største stjerne for Barca pga vidunderknægten så var han det for sit landshold under EM og VM, ja, og så har han ændret hele fodboldverdenens syn på fodbold.
What Jbninc said.
Skal man skære det lidt groft ud så er Xavi's karriere i klasse med Platini, Zidane, Beckenbauer osv. Raul i klassen under, hvor Giggs, Bergkamp, Del Piero osv. findes.
Hmmm, måske er Xavi bedre med fødderne end Raúl, men som fodboldspiller (som helhed) er der ikke mange, der kommer op på siden af sidstenævnte. Han er (tydeligvis) en af de sidste gentlemen, der er tilbage i sporten, og har altid været en vellidt person - selv i Catalonien, hvor han omtales med respekt. Hans mentalitet og sportsmanship er beundringsværdigt, og har åbenbart været stærkt savnet i de seneste El Clasicos. En fænomenal lederskikkelse og eksempel for yngre spillere. Det er netop på dette punkt, hvor Raúl overstråler næsten alle. Også Xavi. Og det er det, der gør ham til den legendariske spiller, han nu engang er.
Selvfølgelig vælger jeg Xavi over Raul. Hvem vil ikke det (udover Madridista'er)?!
Tja, jeg er ikke sikker på, at alle er af din opfattelse. Desværre.
fidanho skrev:
Jbninc skrev:
Jeg ved ikke helt, hvad du insinuerer med den sætning, men hvis du er endnu en ynkelig person, der beskylder mig for at være Real Madrid-fan, så spar mig for dine fremtidige ord.
Men hvad er du så? En Barca-kritiker? Jeg tror ikke jeg kan finde et positivt indlæg fra dig om Barca, hvor diskussionen er Barca vs. Real Madrid.
Are you kidding? Han har da lov til at være kritisk overfor klubben - også selvom han er fan. Ydermere er det jo udelukkende godt for debattens skyld, at der findes folk af forskellige overbevisninger.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

fidanho
Indlæg: 553
Tilmeldt: ons jul 30, 2008 7:28 pm
Geografisk sted: Esbjerg
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 49 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af fidanho »

Quaresma skrev:
fidanho skrev:
Jbninc skrev:
Jeg ved ikke helt, hvad du insinuerer med den sætning, men hvis du er endnu en ynkelig person, der beskylder mig for at være Real Madrid-fan, så spar mig for dine fremtidige ord.
Men hvad er du så? En Barca-kritiker? Jeg tror ikke jeg kan finde et positivt indlæg fra dig om Barca, hvor diskussionen er Barca vs. Real Madrid.
Are you kidding? Han har da lov til at være kritisk overfor klubben - også selvom han er fan. Ydermere er det jo udelukkende godt for debattens skyld, at der findes folk af forskellige overbevisninger.
No dawg, I'm not kidding. Why should I? Det er da mærkeligt, at han kritisere nærmest alt der har med Barcelona at gøre. Jeg har, som skrevet tidligere, ikke oplevet ham skrive noget positivt om Barca. Selvfølgelig er det godt for debatten, at man kan være kritisk, men han er kritisk så det batter, og han må da regne med at der er ikke mange, bortset fra dig, som synes det er klogt at køre på.
Hvem har i øvrigt skrevet, at han ikke har lov til at være kritisk overfor klubben? Hvorfor skal du være hans advokat?

EDIT: Jbninc's mest aktive emne er Real Madrid. :roll: ;-)
Trust me, when i woke up today, I had no plans to be awesome, but shit happens

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Skydefinten »

Jeg giver ikke meget for en afstemning i Marca. Der har været mange gennem tiderne, og sjældent med en Barca-mand som vinder. Det kan ikke sætte mit pis i kog.
Ramos eller Casillas ville vel også få flere stemmer end Xavi, i en sådan afstemning.

Dem der stemmer, er de samme som vælger Messi som "flop of the match" hver gang i avisen eller på goal.com.

Vi ved jo også godt at Xavi ville vinde afstemningen i den lokale sportsavis.Sådan er det.

Og jo, jeg beundrer også legenden Raul, og nyd ham i fulde drag i RM før i tiden, sammen med hr. Laudrup, Redondo og Zamorano og senere med Zidan og Ronaldo - den buttede. And so on.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

[quote="Quaresma
Det tager jeg (Jbnincs kommentarer taget i betragtning) som noget positivt (no dickride). Undrer mig heller ikke, at du og Visca er enige. Well...


ÅÅÅÅÅÅRH hvor er det sødt :oops: :oops: :oops: . Det var. skal vi kalde det nuttet, ja det var et nuttet comeback.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Mander »

Billede

Oh yeah! Se ham lige tærske det langhalm! Og billedet kan under ingen omstændigheder opfattes som en tilkendegivelse ang. den sædvanlige "Du er Real Madrid-fan!"-"Nej! Jeg er Barca-fan!"-debat.

Men ang. Raúl og Xavi, så var det jo ikke ligefrem fordi, Raúl ikke havde et godt hold omkring sig på landsholdet (f.eks. EM 2004). Spanien var konsekvente underachievers indtil de vandt EM 2008. Man kan vi,st heller ikke komme uden om, at Xavi var den vigtigste spiller i EM-triumfen (og blev valgt til turneringens MVP), hvor der i øvrigt var langt fra lige så mange Barca-spillere som nu.

Jeg er dog ikke nogen fan af, at det kun skal gå ud på landsholdsfodbold, og Raúl har da i hvert fald bevist sit værd i CL, La Liga, osv. Fænomenal spiller (desværre for os nogle gange). Jeg hælder dog alligevel mest til, at Pep har været i sit høflige hjørne, da han udtalte sig positivt om ham, uden at det skal betyde, at Pep ikke har enorm respekt for Raúl.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 31 gæster