Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Qwade
Indlæg: 198
Tilmeldt: man jan 16, 2012 5:56 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 5 gange
Blevet takket: 6 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Qwade »



EDIT: Kan ikke finde ud af, at poste lortet som youtube-klip -.-

Har vi nogle oversættere til stede? Vi har brug for vores EGNE oversættere.. ;)
Hjælp mig lige her, jeg fulgte ikke med i mine 3 år med spansk i gymnasiet - fortryder det den dag idag :(

Men takket være Google Translate, fik jeg da fat i, at Mourinho råber grimme ting af dommeren (Filho Puta = Tævesøn?) og at Cronaldo føler sig snydt (Soló Robar = stjæler fra os?)..

ulrich
Indlæg: 1701
Tilmeldt: ons sep 01, 2010 1:47 pm
Har takket: 275 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af ulrich »

Kode: Vælg alt

[youtube]pDW0TQBGNkg[/youtube]
[youtube]pDW0TQBGNkg[/youtube]

teemuss

Re: Real Madrid

Indlæg af teemuss »

helt ærlig RM har squ ikke noget at brokke sig over,de har fået så mange kendelser med sig i år så det er løgn.
bare spørg betis og mallorca og valecia og jeg kunne blive ved,hvis nogen er snydt af dem eller os i år er det squ os.
dommer eller ej man skal stadig selv vinde kampe. :smile:
at se ronaldo til sidst kan man kun grine af.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

ulrich skrev:

Kode: Vælg alt

[youtube]pDW0TQBGNkg[/youtube]
[youtube]pDW0TQBGNkg[/youtube]

Jeg kan godt forstå at de er utilfredse, men helt ærligt, nogle af spillerene opfører sig som nogle 7 årige. Alonso f.eks. burde kunne gøre det bedre, især med tanke på at han er en meget rutineret herre.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af klogfyr »

men de har da lært at de ikke skal klappe af dommeren nu haha

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

klogfyr skrev:men de har da lært at de ikke skal klappe af dommeren nu haha

:mrgreen: :mrgreen: .

Men det vil ikke overraske mig, hvis de intet har lært alligevel. Hvis de laver samme nummer og bliver udvist igen ( hvilket ikke er helt utænkeligt) så griner jeg i hvert fald højt.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Quaresma »

Nej det kunne jeg virkelig ikke, når han har den opførsel, det var i øvrigt ikke første og heller ikke sidste gang.
Det begriber jeg ikke. Når selv Barcas kaptajner har 'made up' med ham, må du da også kunne se ud over din åbenlyse foragt. Er det ikke meget normal adfærd, at man lægger episoder bag sig, hvis de har mundet ud i en oprigtig undskyldning? Du må meget. gerne komme med eksempler på denne 'frygtelige' opførsel, han har haft både før og siden.
Jeg ville jo ikke have noget som helst at pege fingre af, hvis Real folk opførte sig bare nogenlunde anstændigt?. Hvad er det andet for mnoget?. At andre fans skulle blive harm over, at jeg mener Rosell aldrig kunne blive accepteret af klubbens tilhænger, hvis han opførte sig som Perez eller Pep som oversætteren er deres problem. Barca har jo vist før, også i svære tider, at Barca dyder og traditioner vægter højere end trofæer.

Denne diskussion er meget simpel, og burde egentlig ikke have meget med Barca at gøre. Der var en der skrev at Real er en skændsel for fodbolden, og jeg skrev at deres opførsel de seneste to år har været så dårlig, at det kan betegnes som en skændsel.
Man kan altid pege fingre og altid lade være, altid, og det er et valg man træffer. Det andet er præcis, hvad jeg skriver. Ikke så meget dér. Den har da alt med Barcelona at gøre, eftersom det netop er oplagt at sammenligne de to klubber. Om du vil det eller ej, finder du aldrig to klubber, der minder så meget om hinanden som Barcelona og Madrid - jovist er de også forskellige på mange punkter, men en sammenligning med hensyn til klubstruktur og fankultur er oplagt.
Og det er lige netop det jeg skriver, at klubben er mere end blot trofæer, og hvad du ellers nævner. Men når klubbens ledelse og klubbens præsident samt træner ( folk der har de højeste stillinger i klubben) opfører sig uværdigt, gang på gang på gang, uden at der falder konsekvens, men disse handlinger bliver blot forsvaret, så kan jeg godt forstå at folk begynder at kalde Real en skændsel for fodbold de sidste to år.
Der skal mere end Mourinho, Perez og Pepe til at transformere Real Madrid til en 'skændsel for fodbolden'. Jeg priser ikke nogen i Madrids opførsel, jeg er blot af den opfattelse, at der skal mere til, for at Madrid med rette kan blive kaldt overstående. Klubben er mere. Som repræsentanter kan de skade klubben ry, ingen tvivl, men som Jbninc skrev, skal man "skyde på de inficerede celler og ikke hele kroppen". Jeg tvivler på, at du ville kalde Barca for en skændsel, hvis en lignende situation foregik her. I det hele taget er vendingen 'en skændsel for fodbolden' dybt grinagtig, ligegyldig om det bliver sagt om Barca, når de filmer, eller Madrid når de får hjerneblødninger - 'en sejr for fodbolden' ligeså.

Og nok er du mindreårig og barnlig, men vær venlig ikke at kalde folk for ignoranter. Alder er ingen undskyldning for at man kan opføre sig som twat.
Aaaahhh, så fik du også lige mixet min alder ind i diskussionen - sandsynligvis for at underminere mig. Men okay, med din logik kan jeg se, at du kalder mig for en twat (hvilket jo oprindeligt betyder vagina, omend jeg forstår, at du mener 'idiot'). Hmmm, eller måske ikke - du skrev, at jeg opførte mig som en (mærkeligt billede), men ikke jeg var, hvilket var præcis det samme jeg gjorde. Altså, jeg kaldte ikke dig for en ignorant, men derimod din optræden i denne sag. Der er en verden til forskel.

But cool you played the age-card, man. Very cool.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Badabing
Indlæg: 1297
Tilmeldt: søn dec 04, 2011 11:36 pm
Har takket: 89 gange
Blevet takket: 96 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Badabing »

Qwade skrev:[youtube]pDW0TQBGNkg[/youtube]

EDIT: Kan ikke finde ud af, at poste lortet som youtube-klip -.-

Har vi nogle oversættere til stede? Vi har brug for vores EGNE oversættere.. ;)
Hjælp mig lige her, jeg fulgte ikke med i mine 3 år med spansk i gymnasiet - fortryder det den dag idag :(

Men takket være Google Translate, fik jeg da fat i, at Mourinho råber grimme ting af dommeren (Filho Puta = Tævesøn?) og at Cronaldo føler sig snydt (Soló Robar = stjæler fra os?)..
Oversætter to the rescue!

Mou og dommerne kunne have haft det godt med hinanden, men så ville Mou ikke være den Mou, som vi kender.

I aftes var der spænding på, og der gik ikke længe før man fik raseriet at se.

I det 49. minut bifalder konditionstræneren (fitness coach) Rui Faria idet han kigger ud på banen. Dommeren Paradas Romero tolker det som en hån, og smider ham ud for at have klappet.
Det var en af de beslutninger, som bænken ikke kunne forstå. Det er fjerde gang i denne sæson at Rui Faría bliver smidt ud.
"Jeg har ikke gjort noget" forsvarers han sig med
"Hvad har han gjort?" spørger Karanka.

Uden Faría ved siden af sig holder Mou ikke der. Blot 4 minutter senere forlanger han en advarsel, men hans protester bærer ikke frugt.

Mou smiler, men i 81. ryger det hele ud af kontrol. Dommeren dømmer frispark på Altintops tackling og spøgelserne flyver over Madrids bænk. (Jeg tror at det er en tålemåde for, at der upstår en nervøs uro på bænken, da der så sent som i weekenden mod Málaga blev scoret på direkte frispark i kampens døende minutter. Jeg er dog ikke helt sikker) Mou rejser sig og går over til Granero for at minde ham om det frispark han begik i søndags mod Málaga, som de udlignede på. Imens Mou er i gang med sit, indkasserer de udligningen og Mou leder efter en at tørre skylden af på, men ingen kigger på ham. (Han leder formentlig efter en, som han kan give "Hvad sagde jeg?"-blikket)
Med det samme rejser Mourinho sig for at opmuntre holdet, men i to omgange peger han på dommeren og siger "Filho da Puta" = søn af en *.

Dommeren ser dette og smider ham øjeblikkeligt ud for at gå udenfor det tekniske felt og for at foretage observationer. Det er en måde at sige det på.
Nedrivningen fortsætter 2 minutter senere, da Ramos - som allerede har gult - får det andet gule, og er også smidt ud. Han går hen til dommeren og råber til ham: "Du har fikset kampen" Imens Arbeloa adskiller ham fra dommeren, fortsætter han: "De er jo ringe, for fanden, hvor er de ringe" og han ender i mundhuggeri med nogle tilskuere. Festen slutter ikke der, for øjeblikke senere, kommer overraskelsen da Romero viser Özil det direkte røde kort. Denne udvisning er så tavs, at Arbeloa bliver nødt til at forklare det til Pepe "De har smidt Mesut ud!" "Eh?"


Mesut går ud, og efterlader Real Madrid , som er nede på 9 mand. Motivet: for det samme som han gjorde sekunder bagefter: at klappe af dommeren som en hån. På vejen ud bliver Mesut konfronteret af den samme del af hjemmepublikummet (som Ramos).

I spillertunnelen beder nogle folk fra Villarreals trænerstab at de udsmidte fra Real Madrid om at gå, fordi kampen snart er slut. Det gør de ikke, indtil politiet kommer. Slutfløjtet lyder endelig, og Pepe løber frem for at give Paradas Romero hånden. Det er mærkværdigt, for i tunnelen opfører Pepe sig anderledes (I info-boksen i layoutet står der: Andre hændelser - Da kampen var afsluttet, rettede Pepe sig imod os og skreg, bogstaveligt:" HOLD DA KÆFT, ET RØVERI! HOREUNGE!" Det ligner ikke Xabi Alonso at vise sin afmagtethed, og kan ikke få udtrykket sin magtesløshed udover at have armene over kors. Pipa (Higuaín) går derover og ender med at få gult for at foretage observationer (?)

Billedet, som resumerer det hvide holds tanker, får vi af Cristiano med en grimasse, som ikke er spor svær at tolke*, og sagde med høj stemme (og flot portugisisk accent) da han gik ud af banen "Sólo robar" som betyder "Kun stjæle, kun stjæle"

* Tegnet, som Cristiano laver med hånden er kendt i det sydlige Europa heriblandt Spanien, Portugal og Italien, og betyder groft set at stjæle dvs. at de er blevet frarøvet kampen. De andre grundlæggende håndgestusser kan læres i denne film
ᕦ( ͡° ͜ʖ ͡°)ᕤ

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Skydefinten »

Mere sladder

Jeg sluger det råt.
Real Madrid-spillerne var ifølge Villarreals lokale avis, Mediterraneo, så ophidsede, at de efterfølgende - med Cristiano Ronaldo som provokerende frontfigur - tiltvang sig adgang til Villarreals omklædningsrum. Ifølge avisen for at indlede en slåskamp. Om den så skulle være korporlig eller verbal.
Heller ikke dommer Paradas Romero var fredet. Ifølge avisen Sport, der underbygger sin historie med kilder tæt på begivenhederne, ventede flere Real Madrid-spillere på, at han kom ud af sit omklædningsrum for derefter højlydt at skælde ham ud.
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... 730826.ece

White nightmare
Billede
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Skydefinten skrev:Mere sladder

Jeg sluger det råt.
Real Madrid-spillerne var ifølge Villarreals lokale avis, Mediterraneo, så ophidsede, at de efterfølgende - med Cristiano Ronaldo som provokerende frontfigur - tiltvang sig adgang til Villarreals omklædningsrum. Ifølge avisen for at indlede en slåskamp. Om den så skulle være korporlig eller verbal.
Heller ikke dommer Paradas Romero var fredet. Ifølge avisen Sport, der underbygger sin historie med kilder tæt på begivenhederne, ventede flere Real Madrid-spillere på, at han kom ud af sit omklædningsrum for derefter højlydt at skælde ham ud.
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... 730826.ece

White nightmare
Billede

Det er for langt ude til at være sandt, men sjovt er det i hvert fald!. Tænk hvis de virkelig havde gjort det :mrgreen: . Cristiano som frontfigur i en slåskamp :mrgreen: :mrgreen: .
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20100
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af FCBarcelonaChr »


Qwade
Indlæg: 198
Tilmeldt: man jan 16, 2012 5:56 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 5 gange
Blevet takket: 6 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Qwade »

Fremragende Badabing, intet mindre end fremragende :)
Det viser også alle frustrationerne de har, som os Barca fans kan håbe på, at de (bibeholder) har op imod Camp Nou og de næste svære udebanekampe de har inden da :D

Bliver fandme spændende nu.. :)

Ikke mindst når Ailton laver 2 mål imod dem på Cypern :lol:

ulrich
Indlæg: 1701
Tilmeldt: ons sep 01, 2010 1:47 pm
Har takket: 275 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af ulrich »

hahhaa den havde jeg helt glemt.

Tak for et godt gensyn :D

ulrich
Indlæg: 1701
Tilmeldt: ons sep 01, 2010 1:47 pm
Har takket: 275 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af ulrich »

Farligste frisparksskytter:

Billede

Penaldo, verdens bedste.
For den portugisiske verdensstjerne spreder stadig skræk og rædsel, når han går til bolden.
Kilde: http://madridista.dk/main/?kat=5&vis=1&id=16590

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Messi1987 skrev:http://onside.dk/forum/thread/2296/

onside, onside, onside..
Det her er da klart nummer et :razz: :lol:

[youtube]f-Iba8Wlpow[/youtube]
Ha Ha det var en fantastisk kamp :mrgreen: . Real spillerenes reaktion og desperation, efter at have fundet af der ikke var må og Getafe var i kontra, priceless!.

Men det hold havde jeg respekt for faktisk, de var gode vindere med så sandelig også gode tabere. Holdet under oversætterens ledelse er hverken gode vindere eller gode tabere, og det er i sidste ende synd for Real Madrid som institution.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 6 gæster