10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Visca El Barca »

Guardiola skrev:Dario who?
Lige netop mine ord. Hvem er han?. Jeg havde ALDRIG hørt om manden før i dag.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Blaugrana92 »

... i øvrigt er det ikke særligt imponerende journalistik at de kalder Bastian Schweinsteiger for Sebastian. Forstå nu da at Bastian rent faktisk er mandens navn, og ikke bare en forkortelse af Sebastian! Pft. Amatører.

Edit: Jeg kom lige i tanker om at det er EB. Nu er jeg bare rystet over mig selv; hvordan kunne jeg nogensinde forvente journalistik der bare er tilnærmelsesvis i orden fra EB?

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Michman »

Nu sad jeg i flyvet på vej hjem og læste Messi verdens bedste.. Og de sammenligner ham jo helt vildt med Maradona både i Spanien og især i Argentina. De ligner hinanden rigtig meget. Men på et punkt siger de at Maradona er bedre.. "Han har vundet et verdens mesterskab".. Jeg sad og tænkte for mig selv.. Det er ikke Messis skyld de ikke har vundet noget. Messi bliver ikke spillet på den måde han skal spilles på, på Argentinas landshold. Han er kun 24.. Han er nu Barcalonas mest scorene spiller igemnem tiden. I mine øjne er det Argentinas landhold og netop Maradona der har et problem.. Ikke Messi.. Der har i mine øjne ikke været en som ham. I mine øjne er han >Verdens bedste nogensinde<
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Skydefinten »

Tillykke med en stor stor rekord, Messidreng!
Keep 'em coming!
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20101
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Ja tillykke til den lille mand med endnu en rekord! Og denne gang, en stor af slagsen!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Blaugrana92 »

Det er desværre bare et uudtømmeligt argument at 'man skal have vundet VM før man er en af de største', fordi det traditionelt set har været den allerstørste scene. Der hvor eliten virkelig var samlet. Man kan jo så stille spørgsmålstegn ved om det stadig er tilfældet i dag, når verdens vel 25 bedste spillere, lige med undtagelse af ham der Neymar, som i min bog stadig er noget overvurderet, spiller i Spanien, England, Tyskland og Italien og dermed som oftest tørner sammen i Champions League. Selvfølgelig lige bortset fra denne sæson, hvor de engelske hold tilsyneladende har valgt at Europa League er mere spændende. Men at dominere Champions League på den måde som Messi har gjort det de sidste par år, tror jeg simpelthen ikke på at Maradona ville kunne have gjort. Det er ikke uden grund at der drages paralleller til Michael Jordan. At et enkelt individ kan være dominerende i en holdsport er simpelthen unikt.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Flax_Generous »

Hvor mange mål ender Messi med i år? Jeg gætter på 70 i alle turneringer.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Blaugrana92 »

Lige nu mangler vi minimum at spille 13 kampe. 10 i ligaen, 2 i Champions League og 1 i Copa del Rey. Det bliver så forhåbentlig 5 i Champions League i stedet for de 2!

Sergenten
Indlæg: 170
Tilmeldt: ons feb 01, 2012 3:51 pm
Geografisk sted: Aalborg
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 9 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Sergenten »

Kan han holde den seneste form, så ryger han nærmere op på de 80 scoringer.

Men det ville være uhørt. De 70 mål føler jeg mig overbevist om at han snupper. Det kræver "bare" et scorings gennemsnit på lidt over 1 mål per kamp.

Han er for vild.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Guardiola »

Blau, omkring VM. Det er nemlig et rigtig godt argument, du kommer med der, og fin post. Der er ingen tvivl om, at fodbold i dag har ændret sig meget siden Pele og Maradona. I dag er klubholdenes scene langt mere betydningsfuld i forhold til landsholdscenen, end den tidligere var det. Med god grund - ekstrem massiv markedsføring, vanvittigt store pengebeløb og mediedækning, har bragt CL op som turneringen med mest prestige og formentlig den største indtjeningsmulighed og eksponering, for mange klubber. Landsholdbold i dag, har ikke samme relative status i forhold til klubfodbold, som det tidligere havde - klubberne er spillernes arbejdsgiver, så det er vel i øvrigt også kun rimeligt. Messi leverer i CL - det er der slet, slet ingen tvivl om. Og ja, de Europæiske klubber har i den grad distanceret klubber andre steder i verden. Det er ikke for sjov, at klubVM trods alt ikke får så meget opmærksomhed. Og at de største talenter ikke fravælger Europa, som Pele kunne tillade sig at gøre det.

Så ville man kunne anføre, at mange spillere formentlig gerne ville bytte en CL titel ud med et landsholds VM. Helt sikkert rigtigt. VM bliver kun afholdt hver 4. år, kontra CL, som spilles hvert år. Men det er de færreste spillere, som overhovedet kan komme i betragtning til at vinde VM. Det kræver, at de spiller på et af de bedste hold (Zlatan vinder for eksempel aldrig VM, det tør jeg godt vædde på ;). Han gør det absolut ikke særligt godt for Sverige, men han er vel stadig en af de bedste spillere i verden. Om man kan lide ham eller ej). Og at alt går op i højere enhed. Der er 4 år imellem, niveauet skal rammes i turneringen, og så er der slet, slet ikke samme muligheder for træneren til at arbejde med mandskabet og bygge taktisk fælles forståelse op. Jeg nyder helt klart landshold VM, men jeg syntes CL er langt mere sigende om niveau. Er ikke i tvivl om, at et fiktivt møde mellem de bedste klubhold, og de bedste landshold, ville medføre en nedsabling af landsholdene.

Så kortfattet. Landsholdsfodbold har ikke den relative status længere, som den absolut største scene, som den havde da Pele og Maradona, eksempelvis, spillede. Messi leverer altid i CL, så at sige at han kun kan mod dårlige hold i La Ligas nederste halvdel, er totalt uden fundament. Og lad os nu se omkring landsholdet. Messi er kun 24. Hvis de får en ordentlig træner, og spillet bliver bygget op om Messi, kan de nå store ting til et VM. Men det kræver at tingene flasker sig, og at de netop rammer niveauet til et VM. Den vilkårlighed eksisterer ikke i klubfodbolden.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Guardiola »

70 mål på en sæson. Det er jo for sindsygt. Det er der angribere, der nærmest ikke når på en hel karriere. *host, Bendtner,*host. Vi skal passe på, at vi ikke jinxer det ;)

Sergenten
Indlæg: 170
Tilmeldt: ons feb 01, 2012 3:51 pm
Geografisk sted: Aalborg
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 9 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Sergenten »

Hvad er rekorden for flest scoringer sammenlagt over en sæson, alle turneringer inkluderet, for en spiller i europæisk liga?

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af emo »

http://www.sporten.dk/fodbold/ekspert-m ... skoledreng

Det her er uden tvivl det største omgang lort jeg nogensinde har læst, Spanien kender i 10 år min bare ... hver eneste påstand kan man tage ud og modbevise, det er så lol at jeg virkelig grinte efter hver tingest.
Allez...

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af klogfyr »

"Man kunne også have pillet Pelé ud af Brasilliens landshold i 70’erne, og så ville de vinde alligevel, men Pelé var i den grad konstruktiv på hele holdets vegne, siger han."

Hvad mener han helt præcis med det??? er Messi ikke konstruktiv på holdets vegne?? Magen til sludder skal man sgu lede længe efter.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Visca El Barca »

Ha Ha Ha Ha han burde skamme sig fordi han kalder sig Spanien kender og en fodboldekspert, det samme burde sporten.dk (BT), fordi de bruger ham, uden at tjekke om manden reelt har noget som helst forstand på fodbolden.

Klogfyr bruger et eksempel på, hvorfor det er noget vrøvl han lukker ud. Jeg har et andet. Hanskriver at Leo bliver en anden George Best, og så siger samtidig at han ikke er kontroversiel eller ikke har stærk personlighed?. Really? Best ikke kontroversiel eller manglede personlighed?.

Men det største sludder er nok det her, hvor man virkelig kan se, at manden slet ikke er den store Spanien-kender eller en fodboldekspert.
- Man må forlange af ham, at han tager mere ansvar. Lige nu virker han alt for ung til hans reelle alder. Han har været i Barcelona, siden han var 15 år, og dengang var Guardiola jo ungdomstræner. Han bliver holdt i hånden af Guardiola, og det er en form for tryghed, der ikke er videre befordrende for hans udvikling, siger Jakobsen og fortsætter:
Det er noget af det værste lort, nogen nogensinde har lukket ud. Her er der altså tale om, måske den mest eksponeret idrætsmand i verden, en mand som er konstant i fokus, en mand hvis historien bliver fortalt gang på gang på gang, og så lukker denne såkalde "ekspert" denne mund-diarre ud?. Han var ikke 15 men 13 år, da han kom til klubben og Pep var ikke ungdomstræner. Såvidt jeg ved, så har Pep aldrig haft ungdomstræner rolle i klubben, han var træner for b-holdet ja, men ikke ungdomstræner, og han havde ikke arbejdet med Leo før han blev førsteholdstræner. Sporten.dk burde skamme sig, for at de bruger denne ekspert for at skrive en ligegyldig artikel.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 10 gæster