10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af emo »

# 23 skrev: Jeg vil næsten vædde med, at hvis Ronaldo havde lavet samme præstation som Messi i aften, ville der stadigvæk være nogle kritikere.
Lige præcis der, er nøglen til alt, han vil aldrig kunne levere det som Messi leverede i dag :lol: , jo han kan nok score fem mål i en kamp, men ikke på samme måde. Ingen af aftenens mål er prikket ind, målet til 4-0 er jo ikke nemt på nogen måde.

Mål er mål, det er jeg enig i, men noget skal diskuteres.
Allez...

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af B-Freak »

# 23 skrev:Jeg forstår helt konkret ikke det der straffesparkssnak om at fordi Ronaldo scorer flere mål på straffe, har de ikke samme værdi. Hvis det var så nemt at score på straffe, så havde Messi jo ikke brændt sit straffespark mod Sevilla, vel? Det er altså belastende at høre på, at Ronaldos bedrifter skal være diskutable. Det kræver jo forhelvede stadigvæk et vis talent at være så sikker på straffe, som Ronaldo har været.

Men på den anden side, nu skal I ikke tro, at jeg anser Ronaldo bedre som Messi, for det er Ronaldo ikke. Ronaldo er inderlig fantastisk fodboldspiller, men desværre for ham bliver han overgået af to endnu bedre spiller i hans primetid af hhv. Messi og Iniesta. Så nu skal I ikke råbe, at jeg anser Ronaldo bedre end Messi, for det gør jeg så sandelig ikke.

Men det er virkelig irriterende at høre på, at fordi Ronaldo har scoret så mange mål på straffe, så er han reelt set ikke den værdige topscorer.

Jeg vil næsten vædde med, at hvis Ronaldo havde lavet samme præstation som Messi i aften, ville der stadigvæk være nogle kritikere. Jeg synes inderligt, det er belastende at høre på. I stedet burde vi bare nyde, at vi på samme tidspunkt har så fantastiske fodboldspillere rundt omkring i fodboldverdenen.

Jeg udtaler mig overhovedet ikke om at Ronaldos mål er mindre værd fordi de er på straffe ?

Men faktum er at Messi har scoret flere mål i åbent spil end Ronaldo hvilket trods alt må siges at være lidt sværere end at skyde fra 11 meter pletten.
I sidste ende tæller alle mål og jeg giver dig ret i at det kræver kynisme og evner at score fra pletten hver gang, men gav bare noget som den ovenstående post kunne bruge som argument :cool:
I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af # 23 »

emo skrev:
# 23 skrev: Jeg vil næsten vædde med, at hvis Ronaldo havde lavet samme præstation som Messi i aften, ville der stadigvæk være nogle kritikere.
Lige præcis der, er nøglen til alt, han vil aldrig kunne levere det som Messi leverede i dag :lol: , jo han kan nok score fem mål i en kamp, men ikke på samme måde. Ingen af aftenens mål er prikket ind, målet til 4-0 er jo ikke nemt på nogen måde.

Mål er mål, det er jeg enig i, men noget skal diskuteres.
Nej, det er selvfølgelig rigtigt. Men igen er jeg også irriteret over, at folk kritiserer Ronaldo for at til tider score for lette mål. Prøv en gang at kigge på Jeres egen David Villa. Han har til tider fået serveret bolden på næsten målstregen af Xaviesta eller Messi, som han har brændt. I får det jo til at lyde som om, at Ronaldos mål er bygget op omkring mere held end evner. Sandheden IMO er bare, at Ronaldo har en hel formidabel scoringskillerinstinkt, som kun Messi kan hamle op med.

Men husk endeligt, jeg sætter ikke Ronaldo i bås med Messi, for det er de ikke, men jeg synes bare det er trættende, at folk har for tralvt ved at sætte Ronaldos mål i tvivl, når folk ikke evner at gøre det samme som ham pånær magiske Messi. Det kræver altså en del evner at kunne præstere det, han gør for Real.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af emo »

Trættende er det, men den diskussion vil altid være der, og efterhånden har de to vist hvor komplette de er på hver deres egen måde, at kun måden at score mål på er tilbage at kritisere.

For mig vil mål på straffe altid rangere mindre end regulære mål, ligemeget hvem der scorer dem og har ofte undres over hvorfor de fejre straffe mål så vildt. Dette er helt tilbage fra et år hvor Del Piero var midlertidig topscorer i Italien hvor stort set alle målene på det tidspunkt var faldet via straffe, og siden hen forstærket af Morten Duncans straffe mål som løftede ham op til en større spiller end han er berettiget til at være, IMO.

Så, det er klart federe at lave 35 regulære mål og blive topscore på den måde, end via straffe. Meen, igen igen mål er mål, om du prikker dem ind eller føler den ind som Keita, så giver de i sidste ende lige mange point.
Allez...

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af # 23 »

Desuden synes jeg på en måde, at I skal være glad for, at Cristiano præsterer som han gør. Det er som om, at det bare gør Messi endnu bedre, i og med at Ronaldo scorer de mål, for så skal han bare gøre det endnu bedre, og det har han inditl nu bevist, at han evner at gøre bedre. Så på det sigt burde I i sidste ende være glad for, at Ronaldo holder Messi på tæerne med målkonkurrence.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Elbarca »

Hold nu op med at sammenligne den Poptøs med Messi. Sammenlign ham med huntelaar som har nogenlunde samme mål stats og scorer samme type mål.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af rummenigge »

ulrich skrev:Messi er nu på 48 mål, 20 assists i 42 kampe for Barcelona i denne sæson.

De stats er jo nok til at bringe endnu en ballon i hus.
Jeg sku lige til at poste det samme. Hvad kan man sige, det er utopiske tal i moderne fordbold.

Jeg kan nu ikke dy mig til at sammenligne lidt med CR7 alligevel idet det fylder så meget i medierne, 38 mål i 37 kampe, hvilket også er flot...

Sjovt nok fremgår assists ikke af CR7s Wiki side ;-) Det skal lige med at Cristiano så vidt jeg ved har han lavet 11 mål på straffespark og Messi 2. I denne sæson har Messi iøvrigt afgjort eller haft vigtige aftryk i clasicos og diverse finaler hvilket ikke kan siges om CR7.

Messi er udenfor kategori. CR7 (37k, 38m, 9a) skal sammenlignes med RvP (37k, 32m, 11a), Zlatan (29k, 25m, 9a) og andre i verdensklassen, syv himler under Messi :cool:
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Brugeravatar
Jurij
Indlæg: 894
Tilmeldt: man feb 01, 2010 7:14 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 157 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Jurij »

Forresten gutter!

Messi har nu 12 mål i denne sæsons CL. Med maximalt 5 kampe igen for ham i turneringen. Som i kan se ud fra statistikken, så er der kun 1 år i CL's historie blevet scoret mere end 12 mål af en spiller på en sæson, det var nemlig 14 mål i 1963 - dengang var Esbjerg med i den fine turnering :grin:
Dvs. at Messi med meget stor sandsynlighed bliver CL topscorer for 4 gang i træk, hvilket aldrig er sket før.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Eu ... op_scorers

Men, lad os nu ikke tage munden for fuld; bolden er rund. Derfor skal man lige se på statistikken for de andre spillere i denne sæsons CL:

http://futbal.org/EC1.scorers.php

Ronaldo har scoret 4 mål, med en kamp færre spillet. Dog har han maximalt scoret 8 mål på en sæson. Så kan han tage rekorden fra Messi? En farligere spiller er Mario Gomez, han scorer på samlebånd, men kan han som den første spiller siden 2006 (eksl. Messi) få flere end 8 mål i turneringen?
Genopbygning status: færdig.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af rummenigge »

Jurij skrev:Forresten gutter!

Messi har nu 12 mål i denne sæsons CL. Med maximalt 5 kampe igen for ham i turneringen. Som i kan se ud fra statistikken, så er der kun 1 år i CL's historie blevet scoret mere end 12 mål af en spiller på en sæson, det var nemlig 14 mål i 1963 - dengang var Esbjerg med i den fine turnering :grin:
Dvs. at Messi med meget stor sandsynlighed bliver CL topscorer for 4 gang i træk, hvilket aldrig er sket før.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Eu ... op_scorers

Men, lad os nu ikke tage munden for fuld; bolden er rund. Derfor skal man lige se på statistikken for de andre spillere i denne sæsons CL:

http://futbal.org/EC1.scorers.php

Ronaldo har scoret 4 mål, med en kamp færre spillet. Dog har han maximalt scoret 8 mål på en sæson. Så kan han tage rekorden fra Messi? En farligere spiller er Mario Gomez, han scorer på samlebånd, men kan han som den første spiller siden 2006 (eksl. Messi) få flere end 8 mål i turneringen?
Det ser godt ud mht Messis topscoringsværdighed. Dog håber jeg at Seydou Doumbia scorer 4 mål i sin næste CHL kamp :cool:
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5422
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SpillerSomMESSI »

# 23 skrev:Jeg forstår helt konkret ikke det der straffesparkssnak om at fordi Ronaldo scorer flere mål på straffe, har de ikke samme værdi. Hvis det var så nemt at score på straffe, så havde Messi jo ikke brændt sit straffespark mod Sevilla, vel? Det er altså belastende at høre på, at Ronaldos bedrifter skal være diskutable. Det kræver jo forhelvede stadigvæk et vis talent at være så sikker på straffe, som Ronaldo har været.
Altså, når en spiller fra et hold bliver fældet i feltet, det kunne være Benz, Di Maria eller en anden og så sætter man CR til at sparke starffesparket, så er det jo ikke samme præstation som hvis CR selv havde fremtvunget straffesparket... eller hvis han havde scoret i åben spil.. det må da være logik at det er nemmere at score 10 mål på straffe end i åbent spil.. Messi har ikke scoret mod Sevilla, men han scorer målene i åbent spil.. Det er IMO en større præstation, end blot at sparke den ind fra 11 meter pletten, som en anden spiller tit har fremprovokeret.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Visca El Barca »

Jeg vil ikke ind i hele denne straffesparksmål diskussion, men en ting vil jeg sige. Jeg tror vitterlig ikke, vi behøver at takke Cristiano for noget som helst, for jeg tror nemlig ikke det er hans tilstedeværelse der gør at Leo præsterer på så højt niveau.

Hvis man kender en lille smule til manden ( og for at der ikke skal starte endnu en, "jamen du er ikke hans bedsteven diskussion" så snakker jeg om det man har hørt fra hans trænere. kollegaer, venner og ham selv, gennem medier), så vil man vide at han er ufattelig ambitiøs. Han ville arbejde ligeså hårdt og slå alle disse rekorder, selv hvis Cristiano slet ikke en fodboldspiller.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af # 23 »

Visca El Barca skrev:Jeg vil ikke ind i hele denne straffesparksmål diskussion, men en ting vil jeg sige. Jeg tror vitterlig ikke, vi behøver at takke Cristiano for noget som helst, for jeg tror nemlig ikke det er hans tilstedeværelse der gør at Leo præsterer på så højt niveau.

Hvis man kender en lille smule til manden ( og for at der ikke skal starte endnu en, "jamen du er ikke hans bedsteven diskussion" så snakker jeg om det man har hørt fra hans trænere. kollegaer, venner og ham selv, gennem medier), så vil man vide at han er ufattelig ambitiøs. Han ville arbejde ligeså hårdt og slå alle disse rekorder, selv hvis Cristiano slet ikke en fodboldspiller.
Det var nu hellere ikke ment så seriøst. Men nu har han - takket være Ronaldo - en rekord at slå f.eks. i La Liga med mere end 40-liga scoringer. Lidt indflydelse må andre spillere have på ham. Hvis der kun middelmådige spillere i verden, så skal man hermed ikke præstere så inderligt højt for at overskygge dem. Det var nu mere på det punkt, jeg mente, at det må være sundt, at han har konkurrenter i Iniesta og Ronaldo på det individualistiske plan i hhv. spillemæssigt (Iniesta) og rekordmæssigt (Ronaldo).
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Visca El Barca »

# 23 skrev:
Visca El Barca skrev:Jeg vil ikke ind i hele denne straffesparksmål diskussion, men en ting vil jeg sige. Jeg tror vitterlig ikke, vi behøver at takke Cristiano for noget som helst, for jeg tror nemlig ikke det er hans tilstedeværelse der gør at Leo præsterer på så højt niveau.

Hvis man kender en lille smule til manden ( og for at der ikke skal starte endnu en, "jamen du er ikke hans bedsteven diskussion" så snakker jeg om det man har hørt fra hans trænere. kollegaer, venner og ham selv, gennem medier), så vil man vide at han er ufattelig ambitiøs. Han ville arbejde ligeså hårdt og slå alle disse rekorder, selv hvis Cristiano slet ikke en fodboldspiller.
Det var nu hellere ikke ment så seriøst. Men nu har han - takket være Ronaldo - en rekord at slå f.eks. i La Liga med mere end 40-liga scoringer. Lidt indflydelse må andre spillere have på ham. Hvis der kun middelmådige spillere i verden, så skal man hermed ikke præstere så inderligt højt for at overskygge dem. Det var nu mere på det punkt, jeg mente, at det må være sundt, at han har konkurrenter i Iniesta og Ronaldo på det individualistiske plan i hhv. spillemæssigt (Iniesta) og rekordmæssigt (Ronaldo).
I understand.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Mander »

Bahhh... billedet er for stort til at blive vist her på forum.

Link.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Visca El Barca »

Mander skrev:Bahhh... billedet er for stort til at blive vist her på forum.

Link.
Nogen har vist været et smut forbi Leo tråd på Barcaforum.com :cool: .
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 7 gæster