Premier League Tråden

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Flax_Generous »

Suarez har fortalt Evra, at han har sparket ham ned, fordi han er sort, så det er da forståeligt nok, at Evra ikke ekstatisk ved at give ham hånden. Men han forsøger tydeligvis alligevel. Og lige så tydeligt ignorerer Suarez ham fuldstændig (hvilket Suarez jo gjorde hele kampen igennem).

Uanset hvad synes jeg stadig, at Suarez har fortjent hån og latterliggørelse, og at Evras minimale provokation til sidst på ingen måde gør ham til en skurk. Hans tackling på Rio var til gengæld lige lidt for farlig.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Flax_Generous skrev:Uanset hvad synes jeg stadig, at Suarez har fortjent hån og latterliggørelse, og at Evras minimale provokation til sidst på ingen måde gør ham til en skurk.
Skurk? Nej! Men nogen heltegerning var det godt nok heller ikke. Det eneste jeg gerne vil frem til er, at det var alt andet end et klogt og gennemtænkt træk af Evra, lidt i stil med den måde hvorpå Suárez's til tider opfører sig.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Flax_Generous »

Klogt og gennemtænkt, næppe, hvilket Ferguson også pointerede. Men rimeligt, forsvarligt og ikke mindst forståeligt, jeps. Det sidste kan man jo ikke sige om noget af det Suarez render rundt og siger og gør.

fidanho
Indlæg: 553
Tilmeldt: ons jul 30, 2008 7:28 pm
Geografisk sted: Esbjerg
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 49 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af fidanho »

Det var i hvert fald ikke anfører-værdigt, det Evra gjorde efter slutføjtet.
Trust me, when i woke up today, I had no plans to be awesome, but shit happens

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Guardiola »

Ja. Jeg tror heller ikke vi er ude på at forsvare Suarez på nogen måde Flax. Og jeg mener på ingen måde Evra er på hans niveau. Det eneste er at jeg syntes han lader sig trække med ned af Suarez. Og glem nu ikke episoden i pausen, den hører med. Værdigt? Næppe. Skurk - det er vist ikke noget vi har anført. Men ja, nu kører det vist lidt i ring ;)

I øvrigt tror jeg, desværre, der bliver sagt mange grimme ting i løbet af en kamp. Også ting, som bare er idiotiske, men ikke kan klassificeres under et race-adressat. Forstå mig vel, det retfærdiggør det ikke.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Flax_Generous skrev:Klogt og gennemtænkt, næppe, hvilket Ferguson også pointerede. Men rimeligt, forsvarligt og ikke mindst forståeligt, jeps. Det sidste kan man jo ikke sige om noget af det Suarez render rundt og siger og gør.
Men det er netop der at vi er uenige, for jeg finder det ganske enkelt ikke forståeligt.
Guardiola skrev:Det eneste er at jeg syntes han lader sig trække med ned af Suarez.
Lige præcis!

Pieyanthikos
Indlæg: 495
Tilmeldt: fre jul 22, 2005 9:20 pm
Geografisk sted: Østjylland
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Pieyanthikos »

Jeg joiner med samme holdning; nok har Suárez opført sig som et barn, men Evra statuerer ikke ligefrem anførertække ved at lade sig trække med ned på det niveau. Sympatien for Evra var netop intakt, hvis han lod billederne af en arrogant Suárez tale for sig selv og blot opførte sig forundret, men det er han åbenbart ikke stor nok til. Desuden, hvad mangler Evra at hævne sig for? Suárez fik sin straf, Evra har ingen grund til at fortsætte menageriet.
Anders Grønborg - Soci #107531
Twitter @a_groenborg

emo
Indlæg: 17788
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af emo »

I think it's a disgrace that someone refuses to shake a fellow footballer's hand because of racism.

Rio Ferdinand should be ashamed of himself.
Eller.... aaaaaah, okay okay.
Allez...

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Mander »

Evra kunne sparke alle Liverpool-spillerne i løgene, og han ville stadig være the good guy. Han ville faktisk være værdig til at få rejst en statue, hvis han gjorde det.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Flax_Generous »

Jeg tvivler på, at vi bliver enige, men jeg forsøger lige en sidste gang:
Guardiola skrev:Det eneste er at jeg syntes han lader sig trække med ned af Suarez.
Evra har jo faktisk opført sig ganske eksemplarisk gennem hele affæren. Han er blevet kaldt "negro" gentagne gange i en nedsættende sammenhæng, og bagefter fik han end ikke en halvhjertet undskyldning, men blev i stedet fremstillet som løgner på Liverpools officielle hjemmeside og buhet af hele Anfield. Alligevel har han undladt at reagere i kampene eller i pressen. Han forsøger endda at give Suarez hånden, så de to kan lægge misæren bag sig. Men det afviser Suarez, og det får så Evra til at opgive at være høflig og respektfuld, hvilket han viser ved at juble lidt for tæt på Suarez. Big whoop. Selv Suarez kunne tage det.

Når modstanderne selv beder om det, så er lidt hån osv. som sagt i orden. Selvfølgelig er der en klar grænse for, hvad Evra kan tillade sig, men at behandle Suarez småskidt på den her måde er end ikke at nærme sig Suarez' niveau. Ligesom Messi ikke bliver et latterligt fjols eller en kæmpe idiot i min verden, hvis han jubler lidt for tæt på Pepe i næste møde.
Pieyanthikos skrev:... nok har Suárez opført sig som et barn, men Evra statuerer ikke ligefrem anførertække ved at lade sig trække med ned på det niveau. Sympatien for Evra var netop intakt, hvis han lod billederne af en arrogant Suárez tale for sig selv og blot opførte sig forundret, men det er han åbenbart ikke stor nok til.
Der er jo også stor forskel på at sige, at Evra ikke viste anførertække og på at kalde ham "klovn," "latterlig," og "fjols". Ferguson konstaterede tørt, at Evra "shouldn't have done that," og kritiserede derefter Suarez kraftigt for hans beskændige opførsel. De fleste herinde forsøger til gengæld at sidestille de to episoder som om de begge er dybt urimelige. Det er simpelthen bare overhovedet ikke tilfældet.

Min sympati for Evra (i denne sag) er for øvrigt stadig intakt. Han har opført sig pænere end jeg ville have gjort.

Jbninc

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Jbninc »

Flax_Generous skrev:Uanset hvad synes jeg stadig, at Suarez har fortjent hån og latterliggørelse, og at Evras minimale provokation til sidst på ingen måde gør ham til en skurk.
Minimale provokation? Han går jo direkte ind foran Suarez med store armbevægelser. Er det ikke ret tydeligt, at han i stor stil provokerer og siger tak for sidst?

Som jeg ser det, så havde det været nemmere for ham at gå bag Suarez' ryg, men han tiltager lige i fart for at komme foran ham med armene placeret i en unaturlig position for at blive i fodboldtermonologien.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Guardiola »

Vi bliver ikke enige Flax. Syntes på ingen måde de eksempler du hiver frem, kan sammenlignes med at opsøge en spiller personligt i pausen, samt hans måde at juble på efter kampen. Og det tilmed som anfører.

Jeg tror alle, der så kampen med neutrale briller, syntes Suarez var et fjols. Og Evra meget uværdig.

Selv Ferguson har vist været ude og sige, at Evra ikke burde have opført sig sådan efter kampen. I studiet efter kampen var de da ihvertfald også enige om, at Evra opførte sig uværdigt.

Men det er sjovt, som du konstant bagatelliserer med " lidt tæt på", og framer det med ord som "kæmpe idiot" og "latterligt fjols". Vi kan godt blive enige om, at han jubler helt op i fjæset på Suarez, og at du fører diskussionen med dig selv, og ikke omkring superlativer jeg har brugt?

Men tager det da gerne delvist i brug nu, så. Ja, Evra opførte sig sgu ret latterligt.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Flax_Generous »

Okay, sidste indlæg:
Jbninc skrev:Minimale provokation? Han går jo direkte ind foran Suarez med store armbevægelser. Er det ikke ret tydeligt, at han i stor stil provokerer og siger tak for sidst?
Jo, han går bevidst ind foran Suarez, så Suarez kan se, at Evra jubler sammen med fansene på Stretford End. Det er en provokation. Men den kunne let have været større. Han henvender sig ikke direkte til Suarez, faktisk kigger han ikke engang på ham. Han går heller ikke over stregen med fysisk kontakt som Arsenal overfor Nistelrooy (som for øvrigt var uden egentlig grund). Jeg kan faktisk dårligt finde på en mindre provokation, når nu Evra gerne ville stikke lidt Suarez. En grim kommentar i pressen, måske. Jubelscenen foran Stretford End og Suarez hører altså til i den milde og rimelige ende af skalaen. Ligesom en lille manita til Pepe. Værre er det ikke.
Guardiola skrev:Vi kan godt blive enige om, at han jubler helt op i fjæset på Suarez, og at du fører diskussionen med dig selv, og ikke omkring superlativer jeg har brugt?
"Fjols," "latterlig," "klovn" og "idiotisk" er faktisk alle blevet brugt til at beskrive Evra efter gårsdagens kamp alene på dette forum. Det er jo derfor, at jeg reagerer. Hvis I bare sagde, at det var uanstændigt og ugennemtænkt, så ville det næppe få mig til at reagere. Udover at jeg selvfølgelig synes, at Suarez ikke har fortjent synderlig anstændig behandling. Det løb er kørt for Suarez.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Guardiola »

Jeg ved ikke med andre, men du fører også diskussionen med mig - og jeg reagerer på Evras opførsel i kampen i går. Hvor jeg også reagerer på Suarez væsen i tillæg.

Og jeg har kaldt Evras opførsel uværdig. Og senest ret latterlig. Og det vedholder jeg. Forstår slet ikke din iver for at skulle forsøge at modargumentere den holdning.

I øvrigt udtrykkes det meget fint i den video, du selv linker til, af kommentatorerne fra 0:50 og frem. Totalt unødvendig opførsel, og med til at holde hele spektaklet i live.
Jeg tror alle udenforstående syntes Evra kunne have trukket sig med langt større værdighed, ved at undlade at lade sig trække med ned, at at hans opførsel er ret så latterlig og unødvendig.

Edit; men end of the day. Forstår dig sådan set godt Flax. Det er så som så med værdighed over for folk som Suarez, særligt med det passerede. Så måske hellere en provokation, når man selv er United tilhænger. Men jeg må bare sige, at for mig kommer Evra altså til at fremstå som en lille dreng. Og ikke som en stor anfører.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Premier League Tråden

Indlæg af Flax_Generous »

Suarez undskylder for at afvise Evra. Too little, too late, men lad os alligevel håbe, at det er enden på sagen.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 44 gæster