Rejse-tråden

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Brombi »

Hvor er lejligheden - det er spørgsmålet :)

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Man behøver jo i øvrigt heller ikke at bo på Manhattan. Man kan også sagtens bo i Brooklyn, hvilket vi gjorde, helt præcist i Williamsburg, og så hoppe på metroen når man skal over på Manhattan. Der var ikke så meget liv om natten der hvor vi boede (hvilket jo på sin vis både kan være godt og skidt), men det hang så også sammen med at vi boede lige midt i et kvarter med ene af ortodokse jøder. Jeg er ikke et sekund i tvivl om at det både er lettere og federe at bo på Manhattan, men hvis pengene ikke lige rækker til det, kan jeg i hvert fald skrive under på at man sagtens kan få det til at hænge sammen, hvis man vælger at bo på den østlige side af East River. ;-)

Pieyanthikos
Indlæg: 495
Tilmeldt: fre jul 22, 2005 9:20 pm
Geografisk sted: Østjylland
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Pieyanthikos »

Sidst vi var derovre, boede vi på Jane St i Greenwich til ~$100 pr. værelse/nat. Det er sådan set billigt nok (250-300 pr. mand), men når vi kan bo en uge i en okay stor lejlighed i f.eks. Williamsburg for ~$140, så bør det overvejes - særligt da vi er 3, og derfor skulle have to værelser på hotel.

Only Apartments er i hvert fald tilføjet bogmærkerne nu, takker for link :smile:

Vi har dog tænkt os at komme en tur til Washington - ved nogen, om man nå at se de store seværdigheder, hvis man tager et tidligt morgentog/bus og gør det til en dagstur?
Anders Grønborg - Soci #107531
Twitter @a_groenborg

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Pieyanthikos skrev:Vi har dog tænkt os at komme en tur til Washington - ved nogen, om man nå at se de store seværdigheder, hvis man tager et tidligt morgentog/bus og gør det til en dagstur?
Jeg ved ikke om det kan lade sig gøre på én dag. Det kan det sikkert godt, men det kommer selvfølgelig lidt an på hvor meget I vil se. Jeg ville i hvert fald anbefale jer at starte på Arlington National Cemetery og så derfra gå over til Lincoln Memorial på den anden side af Potomac. Derfra kan I gå rundt til alle de andre memorials (Vietnam Veterans Memorial, Korean War Veterans Memorial og WWII Memorial er vel de vigtigste at få med) og så videre op mod The Washington Monument. Her kunne man så slå et smut op forbi Det Hvide Hus og få set det og så gå tilbage ned mod Washington monumentet og fortsætte hen langs National Mall og alle museerne. Sidst kan jeg varmt anbefale at besøge US Capitol. Man kan komme gratis ind og hvis man henvender sig i informationen kan man også komme med på en gratis rundvisning, endda med guide på - en både flot og spændende tur.

Hvis jeg skulle planlægge en enkelt dag i Washington skulle det nok være noget i den dur. Men igen, så ved jeg selvfølgelig ikke hvad I gerne vil se og så videre - og derudover ved jeg i øvrigt heller ikke om ovenstående kan lade sig gøre på én dag. I skal jo i øvrigt også regne med at det er en ret lang tur, fra New York til Washington. Da jeg var derovre her i oktober kørte vi lige netop den tur, og det tog da en 4 timer, hvis jeg ikke husker helt forkert. Men det var i bil og man må vel formode at det tager noget længere tid, hvis man skal med offentlig transport. Men hvorom alting er kan jeg i hvert fald varmt anbefale Washington - og hvis I vælger at tage dertil i mere end en dag kan jeg også varmt anbefale Georgetown, som ligger vest for centrum. Super hyggelig bydel, med gamle huse og en hyggelig lille Waterfront!

Pieyanthikos
Indlæg: 495
Tilmeldt: fre jul 22, 2005 9:20 pm
Geografisk sted: Østjylland
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Pieyanthikos »

Super indlæg, tak for det! Det var nok også ca. det vi gerne vil få set, evt. beskære antallet af memorials. Togturen tager ca. 3½ time med tog, $50 hver vej, så det er ikke så galt. Man kunne snildt få en 12 timer til rådighed.
Anders Grønborg - Soci #107531
Twitter @a_groenborg

Pieyanthikos
Indlæg: 495
Tilmeldt: fre jul 22, 2005 9:20 pm
Geografisk sted: Østjylland
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Pieyanthikos »

Så er jeg hjemme igen fra Rom - fantastisk by, virkelig imponerende byrum og bygninger. Alt virker så overdrevent; kirkerne, obeliskerne, fontænerne osv. Alt blev set, selvfølgelig med Peterskirken og Det Sixtinske Kapel som de absolut mest storslåede. Trastevere var et rigtig hyggeligt afbræk, meget "anti-turistisk", og så var maden jo bare top notch.
Anders Grønborg - Soci #107531
Twitter @a_groenborg

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20375
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 315 gange
Blevet takket: 1080 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af FCBarcelonaChr »

På mandag går turen til USA! Nøj hvor jeg glæder mig til at se og opleve Washington og New York!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Om jeg er misundelig? Ja.

Glæd dig! New York er på mange måder bare overvældende fordi den er så stor, der er så mange mennesker og der sker bare hele tiden noget. Washington er super spændende og sørg for at komme på den gratis rundtur der er i US Capitol. Det koster ingenting, som gratis-delen måske indikerer, og er faktisk super spændende. Man skal bare henvende sig i informationen i den store hall man kommer ind i. ;-)

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20375
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 315 gange
Blevet takket: 1080 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Jeg glæder mig også helt vildt!

Mht. US Capitol, det skal jeg sgu nok sørge for! ;-) Det bliver fedt at se Det Hvide Hus, selvom det nok bliver udefra. Glæder mig generelt bare til at se og opleve Washington. Men New York er nok den by jeg glæder mig
til at se mest, og også den jeg skal være længst i. Empire State Building, Frihedsgudinden, Central Park, World Trade Center, Brooklyn Bridge, Manhattan, FN's hovedkvarter i New York og jeg kunne blive ved. Det bliver fedt!

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Heartbreaker »

..World Trade Center
:eek:
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20375
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 315 gange
Blevet takket: 1080 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Heartbreaker skrev:
..World Trade Center
:eek:
Ja okay. Mindepladsen ved Ground Zero, hvor World Trade Center lå. Er det godt nok nu? ;-)

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Heartbreaker »

ok
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20375
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 315 gange
Blevet takket: 1080 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Godt!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

FCBarcelonaChr skrev:Det bliver fedt at se Det Hvide Hus, selvom det nok bliver udefra.
Haha, ja det bliver både udefra og langt væk fra!

Nu du nævner Empire State Building, vil jeg i øvrigt anbefale ikke at tage op i den, men i stedet besøge Rockefeller Center som ligger på 5th Avenue lige lidt syd for Central Park, og så tage op i Top of the Rock. For det første kommer du uden for, i modsætning til hvis man tager op i Empire State Building, og for det andet er udsigten ned over Lower Manhattan meget bedre, fordi der ikke rigtigt er nogle høje bygninger (efter NYC standarder, i hvert fald) imellem - igen i modsætning til Empire State Building, hvor både Trump's helt egen personlige skyskraber, lige netop Rockefeller Center og et par andre høje huse er i vejen. Så i Top of the Rock får man både en fantastisk udsigt nordpå, over Central Park og Empire State Building, og en lige så fantastisk udsigt syd på ned over Lower Manhattan. Og så kan det i øvrigt anbefales at time det sådan at du er deroppe ved solnedgang eller -opgang. Jeg var selv deroppe ved solnedgang og det var altså bare en helt fantastisk oplevelse!

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20375
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 315 gange
Blevet takket: 1080 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Well, jeg tror nu alligevel at jeg vil prøve at tage op i Empire State Building, det syntes jeg ligesom man skal se når man nu er i New York. Vil dog prøve at få tid til at besøge Rockefeller Center, for det lyder da bestemt som en interessant og fantastisk oplevelse du skriver om, men der er bare så meget der skal ses, ikke sandt? ;-)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 15 gæster