Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Skydefinten skrev:
SpillerSomMESSI skrev:Min bekendelse:

Jeg har 2 RMA trøjer: En med rigtige Ronaldo og en med CR7!

Jeg elskede Carlos, Zidane og Rigtige Ronaldo og endda Figo..

Jeg synes meget godt om Iker, Ramos, Alonso, Kaka, Higuain, Benzema

Fodbold er for mig om SPILLEREN ikke om KLUBBEN. Og da Barcelona i tidens løb har haft de bedste spillere... Romario, Laudrup, Rigtige Ronaldo, Figo, Rivaldo, Ronaldinho, Messi, Xavi, Iniesta så er det jo Barca jeg holder med, men jeg kan godt sympatisere med andre hold pga. af gode spillere og underholdende fodbold, også RMA.

Fodbold er jo underholdning for mig.

Skyd mig bare!


Det minder mig om at jeg ligger min søns Thomas Gravesen Real Madrid sengetøj på, når han er syg og kan finde på at kaste op i sengen.
:lol: :lol: :lol: :lol:
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20375
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 315 gange
Blevet takket: 1080 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Skydefinten skrev:
SpillerSomMESSI skrev:Min bekendelse:

Jeg har 2 RMA trøjer: En med rigtige Ronaldo og en med CR7!

Jeg elskede Carlos, Zidane og Rigtige Ronaldo og endda Figo..

Jeg synes meget godt om Iker, Ramos, Alonso, Kaka, Higuain, Benzema

Fodbold er for mig om SPILLEREN ikke om KLUBBEN. Og da Barcelona i tidens løb har haft de bedste spillere... Romario, Laudrup, Rigtige Ronaldo, Figo, Rivaldo, Ronaldinho, Messi, Xavi, Iniesta så er det jo Barca jeg holder med, men jeg kan godt sympatisere med andre hold pga. af gode spillere og underholdende fodbold, også RMA.

Fodbold er jo underholdning for mig.

Skyd mig bare!
Det minder mig om at jeg ligger min søns Thomas Gravesen Real Madrid sengetøj på, når han er syg og kan finde på at kaste op i sengen.
Fedt! :lol: :lol:

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5444
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 572 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af SpillerSomMESSI »

klogfyr skrev:
SpillerSomMESSI skrev:Min bekendelse:

Jeg har 2 RMA trøjer: En med rigtige Ronaldo og en med CR7!

Jeg elskede Carlos, Zidane og Rigtige Ronaldo og endda Figo..

Jeg synes meget godt om Iker, Ramos, Alonso, Kaka, Higuain, Benzema

Fodbold er for mig om SPILLEREN ikke om KLUBBEN. Og da Barcelona i tidens løb har haft de bedste spillere... Romario, Laudrup, Rigtige Ronaldo, Figo, Rivaldo, Ronaldinho, Messi, Xavi, Iniesta så er det jo Barca jeg holder med, men jeg kan godt sympatisere med andre hold pga. af gode spillere og underholdende fodbold, også RMA.

Fodbold er jo underholdning for mig.

Skyd mig bare!
GET THE PITCHFORKS AND BURN THIS INFIDEL TO THE GROUND!!

Vil det sige, når Messi engang stopper, og lad os sige, vi falder i niveau, og ikke har nogen rigtige superstjerner tilbage, men real har dem, ville du så blive real fan???
Pæn tone tak!

Nej jeg er netop ikke fan af en *klub*! Jeg elsker fodbold spillere, der er virkelig gode. Jeg synes at Barcelona har haft de bedste spillere gennem den tid jeg har fulgt fodbold, men når der spiller virkelig gode boldspillere i andre klubber holder jeg af at se dem også.

Jeg er egentlig imod begrebet fan, som i følge Wiki betyder
En fan er en fanatiker eller tilhænger af eksempelvis en fodboldklub, en musikgruppe eller en stor personlighed. Det man er fan af er som regel også ens idol eller forbillede.
Jeg er supporter af FC Barcelona, pga deres eminente boldspillere, mest af alt Messi.

I øvrigt kan jeg slet ikke forlige mig med ideen om at hade en anden klub blot fordi de er rivaler. Jeg synes meget lidt om RMA pga deres hovmod og meget brutale spillere og deres usympatiske træner.

Lad os forestille os at Xavi, Iniesta og Messi skiftede til Liverpool i næste sæson. Hvor mange af jer her på sitet ville ikke se alle Liverpool kampe og fryde sig over den måde de 3 spiller på selvom det var i en anden klub? Og endda begynde at HOLDE MED Liverpool, netop pga af disse 3 spillere!

Det er *spillerne* over klubben.

Messi er en fantastisk spiller og jeg nyder at se ham på Argentinas landshold, og det fryder mig at se ham sætte Higuain op når de spiller sammen.

No problem for me, men hey... vi har alle lov til at mene som vi vil, også jer.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

SpillerSomMESSI

I øvrigt kan jeg slet ikke forlige mig med ideen om at hade en anden klub blot fordi de er rivaler. Jeg synes meget lidt om RMA pga deres hovmod og meget brutale spillere og deres usympatiske træner.

Lad os forestille os at Xavi, Iniesta og Messi skiftede til Liverpool i næste sæson. Hvor mange af jer her på sitet ville ikke se alle Liverpool kampe og fryde sig over den måde de 3 spiller på selvom det var i en anden klub? Og endda begynde at HOLDE MED Liverpool, netop pga af disse 3 spillere!

Det er *spillerne* over klubben.

Messi er en fantastisk spiller og jeg nyder at se ham på Argentinas landshold, og det fryder mig at se ham sætte Higuain op når de spiller sammen.

No problem for me, men hey... vi har alle lov til at mene som vi vil, også jer.
[/quote]

Ja det er din mening, og som du skriver, vi har alle lov til at mene som vi vil, heldigvis. Det er da ogsaa fint nok, hvis det virker for dig.

Jeg er dog ikke enig med dig i, at de fleste nok vil holde med Liverpool og blive tilhaengere af klubben, hvis Leo, Xavi og Ini skiftede til klubben. Personlig var jeg faktisk ret vild med Laudrup, men jeg blev ikke fan af Real, da han skiftede til klubben, eller Figo, eller da Eto' o skiftede til Inter. Jeg ville aldrig kunne faa mig selv til at holde med Liverpool, og det er fordi, klubbens idealer, filosofi, fankultur er langtfra det som jeg forbinder med at vaere en fan af holdet.

Jeg er derfor heller ikke enig i, at det er spilleren over klubben. Klubben er for mig altid over spilleren. Spillerene kommer og gaar eller stopper og forsvinder, det goer en klub som FC Barcelona ikke.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af klogfyr »

SpillerSomMESSI skrev:Pæn tone tak!

Nej jeg er netop ikke fan af en *klub*! Jeg elsker fodbold spillere, der er virkelig gode. Jeg synes at Barcelona har haft de bedste spillere gennem den tid jeg har fulgt fodbold, men når der spiller virkelig gode boldspillere i andre klubber holder jeg af at se dem også.

Jeg er egentlig imod begrebet fan, som i følge Wiki betyder

Jeg er supporter af FC Barcelona, pga deres eminente boldspillere, mest af alt Messi.

I øvrigt kan jeg slet ikke forlige mig med ideen om at hade en anden klub blot fordi de er rivaler. Jeg synes meget lidt om RMA pga deres hovmod og meget brutale spillere og deres usympatiske træner.

Lad os forestille os at Xavi, Iniesta og Messi skiftede til Liverpool i næste sæson. Hvor mange af jer her på sitet ville ikke se alle Liverpool kampe og fryde sig over den måde de 3 spiller på selvom det var i en anden klub? Og endda begynde at HOLDE MED Liverpool, netop pga af disse 3 spillere!

Det er *spillerne* over klubben.

Messi er en fantastisk spiller og jeg nyder at se ham på Argentinas landshold, og det fryder mig at se ham sætte Higuain op når de spiller sammen.

No problem for me, men hey... vi har alle lov til at mene som vi vil, også jer.
Det var nu et ganske reelt spørgsmål, så tonen var skam pæn nok. Men lad mig så se om, jeg har forstået det rigtigt. Hvis Xavi, Iniesta og Messi (eller hvilken spiller, du nu holder med) skiftede til en hvilken som helst anden klub, så ville du være supporter af det hold, så længe de spillere er i klubben eller indtil, der kommer nogle andre spillere, du holder mere af at se???

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5444
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 572 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af SpillerSomMESSI »

1) Pæn tone var henvendt til din kommentar "GET THE PITCHFORKS AND BURN THIS INFIDEL TO THE GROUND!!"

2) Ja! Hvis ikke det er spillerne der begejstrer mig så er det da ligegyldig med klubben. Engang var Milan en super klub FORDI de havde nogle af verdens bedste spillere. Men det er jo snart 20 år siden. Dengang holdt jeg med Milan fordi jeg synes deres spillere var de bedste og jeg holdt mest af, og blev bedst underholdt af at se dem spille.

Det har de jo ikke i dag.

Der må være en grund til at alle de der er på dette forum *oprindelig* blev såkaldt Barca fans, ik?

Jeg tror det hænger stærkt sammen med at den individuelle "fan" så en Ronaldinho eller en anden fantastisk spiller for 1. gang og fattede simpelthen så stor kærlighed og begejstring for spilleren at han ville følge den klub spilleren var i.

Jeg er også ganske sikker på at langt de fleste brugere herinde der er over 40 engang var mere vild med P.L fordi det var der der det skete i 80'erne. Man C, Liverpool osv var de store klubber med Keagan osv.

Nu følger man så Barcelona.. hvorfor? Fordi det er der det sner! Det har det bare gjort de sidste mange år.

Eksempel: Hvis RMA solgte alle deres spillere til Barca og omvendt, ville alle så ikke også holde med RMA? Det er i min bog mærkeligt at sætte klubben over spillerne. Jeg er ikke født i Catalonien, jeg er ikke politisk, og alt det der hører til det, er mig ligegyldig. Fodbold er underholding for mig. Barca har de bedste spillere og er de bedste underholdere og har min sympati, derfor holder jeg med dem. Ingen af jer andre har vel heller ikke et "naturligt tilhørsforhold" til byen Barcelona, eller Spanien i øvrigt. I er vel alle blot på et tidspunkt blevet facineret af deres klubs *spillere*.

Jeg synes selvfølgelig også om den kultur netop Barca har i klubben, men det er fuldstændig sekundært i forhold til spillet og spillerne.

Nok om det, alle har deres eget syn på tingene og respekt for det.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8342
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 636 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Michman »

Har det lidt med Real Madrid som jeg har det med racister.. Jeg kan fandme ikke lide dem..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af klogfyr »

SpillerSomMESSI skrev:1) Pæn tone var henvendt til din kommentar "GET THE PITCHFORKS AND BURN THIS INFIDEL TO THE GROUND!!"

2) Ja! Hvis ikke det er spillerne der begejstrer mig så er det da ligegyldig med klubben. Engang var Milan en super klub FORDI de havde nogle af verdens bedste spillere. Men det er jo snart 20 år siden. Dengang holdt jeg med Milan fordi jeg synes deres spillere var de bedste og jeg holdt mest af, og blev bedst underholdt af at se dem spille.

Det har de jo ikke i dag.

Der må være en grund til at alle de der er på dette forum *oprindelig* blev såkaldt Barca fans, ik?

Jeg tror det hænger stærkt sammen med at den individuelle "fan" så en Ronaldinho eller en anden fantastisk spiller for 1. gang og fattede simpelthen så stor kærlighed og begejstring for spilleren at han ville følge den klub spilleren var i.

Jeg er også ganske sikker på at langt de fleste brugere herinde der er over 40 engang var mere vild med P.L fordi det var der der det skete i 80'erne. Man C, Liverpool osv var de store klubber med Keagan osv.

Nu følger man så Barcelona.. hvorfor? Fordi det er der det sner! Det har det bare gjort de sidste mange år.

Eksempel: Hvis RMA solgte alle deres spillere til Barca og omvendt, ville alle så ikke også holde med RMA? Det er i min bog mærkeligt at sætte klubben over spillerne. Jeg er ikke født i Catalonien, jeg er ikke politisk, og alt det der hører til det, er mig ligegyldig. Fodbold er underholding for mig. Barca har de bedste spillere og er de bedste underholdere og har min sympati, derfor holder jeg med dem. Ingen af jer andre har vel heller ikke et "naturligt tilhørsforhold" til byen Barcelona, eller Spanien i øvrigt. I er vel alle blot på et tidspunkt blevet facineret af deres klubs *spillere*.

Jeg synes selvfølgelig også om den kultur netop Barca har i klubben, men det er fuldstændig sekundært i forhold til spillet og spillerne.

Nok om det, alle har deres eget syn på tingene og respekt for det.
1) Den linje var ment med et smil på læben.

2) Du skal selvfølgelig have lov til at have din mening. Jeg er bare uforstående overfor den. IMO må det da være lidt kedeligt at se en kamp, hvis man kun ser den for spillerens skyld uden at have nogen følelser involveret i klubben. Så kan det jo være ligemeget om klubben vinder eller ej, så længe spilleren spiller godt.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Kunne det taenkes, at man blev forelsket i selve klubben og holdets spil, samt historien, i stedet for den enkelte spiller?. Kunne det taenkes at det var klubbens spillestil og alt det som klubben staar for, som var hovedaarsagen til at de fleste herinde blev fan af klubben og stadig er fans af klubben, selvom deres favortspillere ikke findes i klubben mere?.

Naar man har en Ronnie som favorit, og han ikke er der mere, saa finder man da bare en anden favorit, altsaa fra Barca eller den klub man holder man. Altsaa, spillere kommer og gaar, klubben bliver der.

Og nej, jeg tror altsaa ikke de fleste vil lige pludselig begynde at holde med Real, hvis alle Barca spillere skiftede til Real og omvendt ( men det er jo et hypotetisk spoergsmaal af dimensioner, fordi folk som Leo, Xavi, Ini, Puyi, Pique m.fl kunne aldrig finde paa at skifte til Real). Man vil bare laere at elske dem paa en eller anden maade, maaske fordi de saa aendrer adfaerd i Barca, men man vil laere at holde af dem, fordi man elsker Barca. Det er igen derfor, at man er fan af klubben og ikke af den enkelte spiller for eksempel. Jeg kan f.eks spoerge dig, hvornaar du begyndte at holde med af Barca, var det da Leo kom frem? Eller blev du fan pga en anden spiller?. Hvis du blev fan pga. en anden, hvorfor skiftede du saa ikke tilhoersforhold, da vedkommende skiftede vaek fra klubben?. Hvorfor valgte du at holde med Barca, selvom den spiller som fik dig til at foelge Barca, lige pludselig ikke var der?

Man har sin mening, det maa man respektere, men man behoever ikke at dele den samme mening, heldigvis :).
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Blaugrana92 »

Michman skrev:Har det lidt med Real Madrid som jeg har det med racister.. Jeg kan fandme ikke lide dem..
Haha, så kan det altså heller ikke siges mere utvetydigt!

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Brombi »

SpillerSomMESSI skrev:
2) Ja! Hvis ikke det er spillerne der begejstrer mig så er det da ligegyldig med klubben. Engang var Milan en super klub FORDI de havde nogle af verdens bedste spillere. Men det er jo snart 20 år siden. Dengang holdt jeg med Milan fordi jeg synes deres spillere var de bedste og jeg holdt mest af, og blev bedst underholdt af at se dem spille.
Logisk set vil holdet med de bedste spillere, vinde det meste. Ud fra det du skriver, kan man måske forstå sådan, at du holder med dem som vinder. Også kaldet en medløber. Er det sådan det skal forstås? Jeg mener, du skiftede vel fra Milan til Barca, fordi Barca begyndte at vinde (spille bedre end Milan).

Det er sgu et legitimt og seriøst spørgsmål :)

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5444
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 572 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Brombi skrev:
SpillerSomMESSI skrev:
2) Ja! Hvis ikke det er spillerne der begejstrer mig så er det da ligegyldig med klubben. Engang var Milan en super klub FORDI de havde nogle af verdens bedste spillere. Men det er jo snart 20 år siden. Dengang holdt jeg med Milan fordi jeg synes deres spillere var de bedste og jeg holdt mest af, og blev bedst underholdt af at se dem spille.
Logisk set vil holdet med de bedste spillere, vinde det meste. Ud fra det du skriver, kan man måske forstå sådan, at du holder med dem som vinder. Også kaldet en medløber. Er det sådan det skal forstås? Jeg mener, du skiftede vel fra Milan til Barca, fordi Barca begyndte at vinde (spille bedre end Milan).

Det er sgu et legitimt og seriøst spørgsmål :)
Nej det er netop pointen. og det er ikke et logisk følge af det jeg argumenterer for.

Det er ikke om klubben vinder eller ej.

Det hele handler om de spillere jeg synes om, og det er dem der er afgørende for om jeg holder med klubben.

Ellers ville jo man supportere forskellige klubber stort set hvert år.

Det er netop spilleren/spillerne over klubben = når der er en Ronaldinho + Messi + etoo + Xavi + Iniesta som i 2006/2007 som ikke vandt men havde de klart bedste spillere i verden der henrykkede mig med deres spil var det dem jeg holdt med, selvom de måske ikke vandt noget.

For mig er det en anelse mærkeligt at mange af jer skriver i en tråd (et andet sted på dette forum) der handler om HVORFOR i blev Barca fans netop peger på een bestemt spiller eller flere spillere som i synes er fantastiske, og det var *derfor* i blev fan af klubben. Thats what I’m saying.. og at det kunne teoretisk skifte hvis de fleste af de spillere som jeg synes er verdens bedste spiller i en anden klub så vil det være den klub jeg følger og holder med.

I får det til at lyde som om at i allesammen pludselig begyndte at læse om alle mulige klubber og derfor faldt over at Byen Barcelonas fodboldklub netop havde den filosofi i bedst kunne identificere jer med, og så kunne det være ligegyldig hvem der spiller der, for så ville i holde med dem uanset hvad.. det er jo vås!. Det hele begynder med spilleren/spillerne og ender med dem.

Hvad er så svært ved at forstå min argumentation om at hvis alle de spillere jeg synes var verdens bedste, spillede underholdende og henrykkede mig spillede i en anden klub, hvorfor i alverden ville det så være åndsvagt at holde med den klub, når ingen af disse klubber har noget der minder om noget der giver mig et "naturligt tilhørsforhold" som at være født der, have familie der, eller noget andet.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Brombi »

Jeg forstår udemærket godt din pointe - man sætter sig jo ikke bare ned med et katalog og vælger et ynglingshold. Men derudover det selvfølgelig også din subjektive holdning, til hvordan man bliver supporter af en klub.

For mig var det blandt andet Kluivert der gjorde, at jeg fulgte med klubben og derefter er det en naturlig proces, at blive fan af klubben. Det er nemlig derefter, at folk begynder at læse om klubben, historien, filosofien osv. Det interessante er at du skaber et bånd til klubben, igennem spilleren, men det er bare i modstrid til det du siger.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5444
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 572 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Brombi skrev:Jeg forstår udemærket godt din pointe - man sætter sig jo ikke bare ned med et katalog og vælger et ynglingshold. Men derudover det selvfølgelig også din subjektive holdning, til hvordan man bliver supporter af en klub.

For mig var det blandt andet Kluivert der gjorde, at jeg fulgte med klubben og derefter er det en naturlig proces, at blive fan af klubben. Det er nemlig derefter, at folk begynder at læse om klubben, historien, filosofien osv. Det interessante er at du skaber et bånd til klubben, igennem spilleren, men det er bare i modstrid til det du siger.
Nej det er ikke i modstrid med det jeg siger. Det er jo derfor jeg supporterer Barca, .. spilleren/spillerne *først* og så klubben. Det vil ikke sige at jeg ikke holder mere af Barca's dyder end andre klubber, for det gør jeg og det er en del af den proces du beskriver.

Men det starter ikke med *klubben*, det starter med spilleren. Klubben er sekundært, og processen starter og ender med spilleren. Spilleren og klubben bliver en sammensat enhed for en, men det er spilleren og ikke klubben der er det primære (for mig altså).

Derfor oplever man jo også at nogle mennesker skifter den klub de supporterer ud med en anden. Det vil højst sandsynligt være en hel del med at ens yndlingsspiller/spillere netop spiller der. Så er det svært ikke at holde med den klub de repræsenterer.

Omvendt ville jeg ikke holde med Barcelona hvis man solgte alle spillere og købte Pepe, Albiol, Cavalho, Kedhira, CR7, özil osv... jeg ville simpelthen ikke synes om spillerne. Hvorfor skulle jeg så holde med klubben når jeg nu ikke har noget naturligt tilhørsforhold til stedet?

Det ville være noget andet hvis man var født der, eller sympatiserede med deres regionale politik og kæmpede politisk for frigørelse af Spanien og ville bruge klubben til at repræsentere dette.

Men jeg har ikke noget tilhørsforhold til noget af det, udover jeg har været den proces igennem hvor jeg har forelsket mig i spillerne og derfor begyndt at supportere klubben.
Senest rettet af SpillerSomMESSI man jan 09, 2012 10:18 am, rettet i alt 2 gange.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

SpillerSomMESSI

I får det til at lyde som om at i allesammen pludselig begyndte at læse om alle mulige klubber og derfor faldt over at Byen Barcelonas fodboldklub netop havde den filosofi i bedst kunne identificere jer med, og så kunne det være ligegyldig hvem der spiller der, for så ville i holde med dem uanset hvad.. det er jo vås!. Det hele begynder med spilleren/spillerne og ender med dem.

Hvad er så svært ved at forstå min argumentation om at hvis alle de spillere jeg synes var verdens bedste, spillede underholdende og henrykkede mig spillede i en anden klub, hvorfor i alverden ville det så være åndsvagt at holde med den klub, når ingen af disse klubber har noget der minder om noget der giver mig et "naturligt tilhørsforhold" som at være født der, have familie der, eller noget andet.

Hmm nej jeg mener ikke nogen proever paa at faa det til at lyde som om, at man bare, ude af det blaa besluttede sig for at laese om byen Barcelona og et af byens hold. Men jeg synes stadig det er forkert, naar du siger, at det udelukkende er pga spilleren, at man i foerste omgang begynder at foelge en klub. Hvad nu hvis man f.eks. har et familiemedlem eller en ven eller kollega, som fortaeller en, proev lige hoere, der er et hold i Spanien, som jeg synes du skal se, de spiller fantastisk omgang fodbold? Man ender saa med at se holdet og kan se, hvad vennen, familiemedlemmet, kollegaen mener og lidt efter lidt foelger med i klubben og interessen bliver stoerre og stoerre?

Eller hvis man bare taender for fjernsyn for at se bold, der er Barca i fjernsyn, eller et andet hold, og man ser det fantastiske spil og det imponerende stadium og synes det er et interessant hold?. Nej jeg mener ikke det er kun pga en spiller eller spillere, at man i foerste omgang begynder at foelge et hold, andre faktorer kan spille ind. Og nej, jeg mener heller ikke at at de fleste skifte tilhoersforhold, bare fordi den spiller eller de spillere man holder af, skifter vaek fra klubben eller stopper karrieren. Hvis man kun var fan af holdet pga spillere, saa ville Barca ikke laengere have fans fra dream team aerean f.eks. da ingen af de spillere som var aktive dengang, findes i klubben nu. Jo Pep, men altsaa thats it. Og Amor vist nok ogsaa, og nogle stykker, altsaa Zubi, og et par stykker til, men altsaa. Ja du ved hvad jeg mener.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 11 gæster