Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Jbninc

Re: Real Madrid

Indlæg af Jbninc »

Nu handler det jo om at vinde ligaen og ikke at vinde de indbyrdes kampe. Så uagtet hvordan de indbyrdes kampe ender, så må det hold med de fleste pointe selvfølgelig være den retmæssige vinder. Det må der simpelthen ikke være nogen tvivl om.

Hvis Real Madrid vinder ligaen med to store nederlag i El Classico, så kan man virkelig kun pege pilen én vej i Barcelona. For dårlige præstationer i de andre kampe.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5445
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 573 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Mander skrev:
Guardiola skrev:Bolden er rund. Et resultat er ikke givet på forhånd. Ved ikke hvad jeg skal mene om at vinde ligaen.
Tjah, men samtidig kunne man jo anføre, at det ikke er ovre, før den fede dame har sunget, og at fodbold er et spil à 2x45 minutter, og når kampen er ovre, har tyskerne vundet ligaen.
Men så kommer Amerikanerne og sejler til Normandiet sammen med englænderne og invaderer Spanien og derfor bliver det USA som tager hele Ligaen! og deler Rusland... og så bliver Hleb årets spiller!
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Guardiola »

Mander skrev:
Guardiola skrev:Bolden er rund. Et resultat er ikke givet på forhånd. Ved ikke hvad jeg skal mene om at vinde ligaen.
Tjah, men samtidig kunne man jo anføre, at det ikke er ovre, før den fede dame har sunget, og at fodbold er et spil à 2x45 minutter, og når kampen er ovre, har tyskerne vundet ligaen.
Ha ha ha :lol:
Så uendeligt korrekt. Så bliver det heller ikke mere konkret og præcist. Godt set Mander. Du fik vist ramt mig, hvor jeg ikke vidste hvor jeg ville hen med det, jeg skrev.

Min konklusion må være; Vi bør ansætte en fed tysk dame til at synge hymnen

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Guardiola »

Jbninc skrev:Nu handler det jo om at vinde ligaen og ikke at vinde de indbyrdes kampe. Så uagtet hvordan de indbyrdes kampe ender, så må det hold med de fleste pointe selvfølgelig være den retmæssige vinder. Det må der simpelthen ikke være nogen tvivl om.

Hvis Real Madrid vinder ligaen med to store nederlag i El Classico, så kan man virkelig kun pege pilen én vej i Barcelona. For dårlige præstationer i de andre kampe.
Enig Jbninc. Nu er sagen bare den, at Perez - hvis han ellers er citeret korrekt - bruger et ekstremt subjektivt ord; overlegen. Det var ikke, hvad jeg så i sidste Classico. Og 3 points forskel, efter at have været godt og grundigt under tøflen i snart mange år, er heller ikke overlegent efter min mening. Både os, og Real, kan selv afgøre ligaen. Syntes Perez udtalelse fremstår uovervejet og uintelligent.

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Elbarca »

Real har ikke kun været os underlegne de sidste år. De har også været andre stærke hold i Europa underlegne. Jeg tror de ville tabe til City, United, milan og muligvis nogle flere. I det hele taget har de ikke vist nogen "overlegenhed" mod de store stærke klubber. Ellers havde de vel været tæt på andre titler end den copa del Rey de vandt sidste år. Perez synger med på mourinhos pipe. Det er jo hans investering og enten støtter han op om den eller lader være.

Om 5 år er disse halvhjertede kommentarer glemt og tilbage står én ting: Barca' s altovervejende dominans.

Lige nu er de 3 point foran men der er lang vej endnu. Mange er nok uenige men jeg betragter ikke Real som stærkere end sidste år. Samme taktik og enkelte spillere som kommer i nærheden af Messi, Xavi, iniesta, pujol, avles osv.

Jbninc

Re: Real Madrid

Indlæg af Jbninc »

Du kan som sådan have ret i, at Real Madrid ikke har været de helt store klubber i Europa overlegne det sidste stykke tid, men det hænger vel også sammen med, at de ikke har mødt mange af dem? Altså, de røg først ud, da de mødte Barcelona, hvilket alle andre jo også gjorde.

Det sagt, så slog de vidst Tottenham samlet set 5-0 over to kampe, og Lyon fik vidst heller ikke særlig mange chancer, da de mødte dem. Og så fik de jo også 1-1 på Camp Nou i den sidste kamp, hvor jeg husker, at Real Madrid havde mulighederne for at komme videre.

Så at sige, at de ikke har præsteret mod store hold, når de har mødt f.eks. Tottenham, synes jeg, er en smule overdreven. Men ja, de mødte ikke Manchester United eller Chelsea. De mødte til gengæld Barcelona og tabte, hvilket de andre storhold også gjorde.

Jeg er ret sikker på, at hvis Real Madrid ikke kan møde Barcelona før finalen i år, så er det først dér, de møder Barcelona.

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Elbarca »

Tottenham er ikke en af de store europæiske klubber. Lyon er heller ikke top of the pop. Det er hold som man u, Bayern hvor vi har vist overlegen styrke i mod jeg tænker på. At United og City er ude af cl er utroligt og gavner Reals sag i forhold til en finaleplads. Jeg håber dog de render ind i Milan for her tror jeg de ender som tabere. Bayern og Chelsea kan også slå dem. Vi må se. Måske overrasker russerne selvom det næppe sker.

Jbninc

Re: Real Madrid

Indlæg af Jbninc »

Bayern Munchen? Jeg er helt uforstående. Altså, jeg anerkender selvfølgelig, at Tottenham nok ligger i sub-toppen af de store klubber, men så er er 5-0 sejr dog heller ikke helt uden betydning. De ligger alligevel på en pt. 3 plads i Premier League og var nummer fem sidste år.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Guardiola »

Bayern er sgu gode i år. Ser dem, os, og desværre Real som de tre største CL-bejlere i år.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7070
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 850 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Daluigi »

Man skal ikke have fulgt meget med i år for at vide, at Bayern er væsentlig stærkere end Lyon og Tottenham...
Forumlegende

Jbninc

Re: Real Madrid

Indlæg af Jbninc »

Daluigi skrev:Man skal ikke have fulgt meget med i år for at vide, at Bayern er væsentlig stærkere end Lyon og Tottenham...
WUHU! It's a christmas miracle! Det lader jo til, at jeg er røget af Daluigis ignore-liste, eller smugkigger du bare? I så fald er der jo ingen mening med galskaben.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Blaugrana92 »

... du kunne jo også bare forholde dig til det der bliver skrevet? Mener du vitterligt ikke at Bayern er en seriøs udfordrer?

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Guardiola »

Jbninc skrev:
Daluigi skrev:Man skal ikke have fulgt meget med i år for at vide, at Bayern er væsentlig stærkere end Lyon og Tottenham...
WUHU! It's a christmas miracle! Det lader jo til, at jeg er røget af Daluigis ignore-liste, eller smugkigger du bare? I så fald er der jo ingen mening med galskaben.
Forhold dig til emnet. Gider ikke se de her provokationer.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5445
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 573 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Jbninc skrev:Bayern Munchen? Jeg er helt uforstående. Altså, jeg anerkender selvfølgelig, at Tottenham nok ligger i sub-toppen af de store klubber, men så er er 5-0 sejr dog heller ikke helt uden betydning. De ligger alligevel på en pt. 3 plads i Premier League og var nummer fem sidste år.
Ja pt. på en 3. plads i Pr.L hvor Man U + Man C (de 2 fører hold lige nu i Pr. L) er slået ud af kvalifikationsrunden i CHL.

Tottenham er slet ikke i nærheden af et top hold i Europa efter min mening. Hvor mange gange har de overhovedet været i knald eller fald kampe i CHL?

B.M er derimod et hold der stort set altid er i toppen af Tysk fodbold og som på den Europæiske scene har været et hold der kunne noget i CHL sammenhæng. De slog Man U i semi finalen for et par år siden...

B.M er desuden traditionelt stor-producent til div. landshold, det kan man jo ikke ligefrem sige at Tottenham hverken er, eller nogensinde har været.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Jbninc

Re: Real Madrid

Indlæg af Jbninc »

Blaugrana92 skrev:... du kunne jo også bare forholde dig til det der bliver skrevet? Mener du vitterligt ikke at Bayern er en seriøs udfordrer?
Men hvorfor er de en seriøs udfordrer? Det er de vel kun fordi, at Chelsea er i en overgangsfase, Manchester United skraber bunden pt. grundet manglende indkøb og Manchester City's underlige form i Champions League og Inters helt katastrofale krise. Det er korrekt, at de ligger nummer 1. i Bundesligaen, men det er måske heller ikke en liga, man bør tage overvejende seriøst i forhold til Premier Leauge, La liga etc.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 8 gæster