5 - Sergi Busquets Burgos

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Blaugrana92 »

Jeg må tilslutte mig zqa her. Jeg må simpelthen stille mig komplet uforstående overfor det der. Det er i hvert fald ikke nogle observationer jeg har gjort mig siden 2008-09 som zqa nævner. Det er nu altså ekstremt sjældent at Busquets smider bolden væk ved at drible. Igen kan jeg ikke lade være med at trække en parallel til Yaya - som jeg i øvrigt lige vil understrege at jeg var og stadig er dybt imponeret over - der nogle gange havde det med at trække tempoet ud af spillet, når han fik bolden, fordi han lige skulle varme den et par sekunder for meget. Det ser vi jo ikke Busquets gøre. Nuvel, det sker da at han taber bolden, men det sker også for Xavi, Iniesta og sågar Messi. Selvfølgelig er deres roller anderledes, og med deres roller in mente kan man da helt sikkert også se lidt stort på det, når de taber den, qua deres fremskudte position, men nu er fodbold jo bare sådan at man i ny og næ kan havne i situationer, hvor det er svært at finde nogle muligheder, og i disse situationer kan en lille dribletur jo vise sig at være det eneste alternativ. Men som sagt - et boldtab fra Busquets er en observation jeg meget, meget sjældent har gjort mig de sidste 2 sæsoner.

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Bager »

Forstår det heller ikke. Busquets er skræddersyet til vores defensive midtbane. Han fylder rundt regnet lige så meget som Xavi, Iniesta og Fabregas tilsammen i det defensive. Busquets er vanvittig dygtig til at erobre bolde. Han lægger et fantastisk, men afmålt pres på modstanderen. Han fordeler boldene til dem der er bedre til det end han er, han er virkelig pasningsstærk og så mister han, som nævnt, sjældent bolden. Uden for banen er han eksemplarisk.
Visca el Barca

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af JonasV »

Måske er anti-Busquets-tingen sådan en fase man skal igennem, lige som de uklædelige teenageår? ;-)

Slerf

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Slerf »

Nu er jeg jo en af de der inkarnerede Busq hadere... som de fleste nok ved, har de fleste af mine indlæg vedr. netop Busq, været relativt negative.

Men jeg må sige at jeg er enig med dem som hævder at han er begyndt at spille bedre. For det er han. Knap så mange boldtab af vigtig karakter. Jeg tror dog det skyldes at Pep rent faktisk HAR taget en snak med ham om problemet - og at han rent faktisk har lyttet til kritikken!
Han spiller bolden videre langt hurtigere end han gjorde tidligere og dribler reelt set kun når han er uden modstander, hvilket gør mig glad, da det jo desværre ikke er hans stærkeste side.

Jeg tror dog også det skyldes at mascherano har overtaget en stor del af ansvaret for at fucke op på den defensive midtbane :mrgreen: Og nej jeg hader ikke mascherano, han er lige hvad barca havde brug for... et røvhul til at nakke dem som de andre ikke tør røre ved. Og så ruller han ikke rundt på banen ved den mindste forseelse fra modstanderens side.
FCBarcelonaChr skrev:Enig med rummenigge. Busquets har siden VM været bedre end Alonso, som du selv siger vel kun er bedre til at lave lange pasninger. Busquets styrer om nogen den defensive midtbane og er eminent til at fordele spillet og også bryde spillet. En af mine yndlings midtbanespillere og uden tvivl en kommende Barça-legende!
Og her kan jeg så ikke være mere uenige. Jeg har nogle kammerater som alle er fans af andre klubber end Barca, og der er ikke en af dem som er enige i andet end at han er en mega irriterende vane med at overspille selv små situationer. Sammenligningen med Alonso er både i deres og min optik en hån mod Alonso... so please dont

Brugeravatar
Jurij
Indlæg: 894
Tilmeldt: man feb 01, 2010 7:14 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 157 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Jurij »

http://www.castrolfootball.com/rankings ... comparison



Mener Busquets er vigtig for holdet, men savner stadigvæk Yaya, han var fænomenal.
Genopbygning status: færdig.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Blaugrana92 »

Jurij skrev:http://www.castrolfootball.com/rankings ... comparison



Mener Busquets er vigtig for holdet, men savner stadigvæk Yaya, han var fænomenal.
ÅRH! Det første link er guld! Er du gal, det kommer jeg til at bruge meget i fremtidige diskussioner med mine venner! TAK! :glad:

klink

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af klink »

Synes simpelthen busquets er så klasse, han forudseer næsten alle ting, og laver generelt aldrig fejl. Når langt største delen af holdet har en dårlig dag, er han ikke en af dem der har en dårlig dag. Dog er der det med hans diving, og det tror jeg virkelig har ødelagt manges syn generelt på ham. - At folk så bliver så umodne og lavsige, at de ligefrem kalder ham dårlig fodboldspiller, er jo bare til grin.

Men hvad siger man egentlig, når man prøver at forklare folk hvor god han er? Nogle idioter, ser jo ham som en anden iniesta og xavi, og sådan en type er han jo bestemt ikke!

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20368
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 315 gange
Blevet takket: 1079 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Det er svært at forklare Manchester United og Real Madrid fans hvor god Busquets egentlig er, fordi de synes bare han er til grin fordi han diver så meget. Enig, Busquets overspiller mange situationer, men derfor behøver man da ikke se bort fra hans evner? Han er eminent til at læse spillet og træffe beslutninger på et splitsekund. Han bryder spillet fantastisk og fordeler bolden ud til Xavi og Iniesta flot. Og det arbejder udfører han uden specielt mange boldtab. Selvfølgelig begår han nogle fejl en imellem, men han er altså kun 23 år.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af rummenigge »

Lol, han stopper ikke med at overraske:

Billede
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20368
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 315 gange
Blevet takket: 1079 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af FCBarcelonaChr »

rummenigge skrev:Lol, han stopper ikke med at overraske:

Billede
Den havde jeg ikke lige set komme, må jeg ærligt indrømme.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Brombi »

En plausibel kommentar fra en real fan: han øver sig i at dive... ;)

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20368
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 315 gange
Blevet takket: 1079 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Prøv lige at tjek den her pasnings statistik fra VM-finalen i søndags:
Busquets completed all of his 66 passes in the Club World Cup final against Santos on Sunday #fcblive #cwc [via el periodico]

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Blaugrana92 »

Nu kender jeg ikke tallene for La Liga, desværre, men i Champions League er han også den ene af vores 6 spillere der har lavet over 250 succesfulde afleveringer. Her har han lavet 260 succesfulde afleveringer ud af 291 forsøgte, hvilket betyder at 89% af hans afleveringer er lykkedes. De andre 5 spillere er Messi (269 ud af 353), Abidal (284 ud af 319), Dani Alves (290 ud af 341), Thiago (304 ud af 361) og Xavi (473 ud af 512). Det betyder også at Busques har den næstbedste pass completion rate (hjælp, jeg mangler et dansk ord!) blandt de spillere der har lavet over 250 afleveringer - dog deler han pladsen med Abidal der ligeledes ligger på 89%. Xavi er bedst med 92%, mens Thiago er på 84% og Messi på 76%, hvilket måske kan virker lavt, men her skal man huske på at Messi ofte forsøger at slå den afgørende aflevering, og også ofte er omringet af 3-4 spillere når han modtager bolden. Nå, det var en helt masse tal. Jeg vil gerne finde nogle andre spilleres tal og sammenligne dem med ovenstående, men jeg kan bare ikke lige bestemme mig for hvem jeg skal kigge på, for jeg har umiddelbart svært at komme i tanker om spillere der af de fleste betragtes som 'verdensklasse pasnings-spillere'. Måske Schweinsteiger? Nogle forslag?

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5440
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 570 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Blaugrana92 skrev: pass completion rate
= Procentiel vellykkede afleveringer :-)
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20368
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 315 gange
Blevet takket: 1079 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Blaugrana92 skrev:Nu kender jeg ikke tallene for La Liga, desværre, men i Champions League er han også den ene af vores 6 spillere der har lavet over 250 succesfulde afleveringer. Her har han lavet 260 succesfulde afleveringer ud af 291 forsøgte, hvilket betyder at 89% af hans afleveringer er lykkedes. De andre 5 spillere er Messi (269 ud af 353), Abidal (284 ud af 319), Dani Alves (290 ud af 341), Thiago (304 ud af 361) og Xavi (473 ud af 512). Det betyder også at Busques har den næstbedste pass completion rate (hjælp, jeg mangler et dansk ord!) blandt de spillere der har lavet over 250 afleveringer - dog deler han pladsen med Abidal der ligeledes ligger på 89%. Xavi er bedst med 92%, mens Thiago er på 84% og Messi på 76%, hvilket måske kan virker lavt, men her skal man huske på at Messi ofte forsøger at slå den afgørende aflevering, og også ofte er omringet af 3-4 spillere når han modtager bolden. Nå, det var en helt masse tal. Jeg vil gerne finde nogle andre spilleres tal og sammenligne dem med ovenstående, men jeg kan bare ikke lige bestemme mig for hvem jeg skal kigge på, for jeg har umiddelbart svært at komme i tanker om spillere der af de fleste betragtes som 'verdensklasse pasnings-spillere'. Måske Schweinsteiger? Nogle forslag?
Xabi Alonso?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst