Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Jbninc

Re: Real Madrid

Indlæg af Jbninc »

JonasV skrev:Men det lignede jo netop ikke en overgearet handling. Det var jo ikke Pepe der mistede besindelsen efter en 40 meters spurt.
Det ved jeg ikke helt, om jeg er enig i. Altså, man kan sagtens overreagere uden at storme hen til en person og slå manden i gulvet. Derudover kan jeg ikke forstå, hvorfor en Mourinho uagtet hans opførsel skal have en hårdere straf end to spilledages karantæne. Man har set spillere, der har været betydeligt mere voldsomme og sluppet med en strafudmåling af samme karakter eller mildere.

Daluigi skrev:Det var en kold kalkuleret handling, som endda kastede et hånligt smil af sig efterfølgende. Har absolut intet at gøre med de tacklinger der foregår på banen. Håbløs sammenligning.
Det er godt, at du kan fortælle os, med den store indsigt du har i Mourinhos tanker inden handlingen, at det var en kold og kalkuleret handling. Har vi egentligt ikke før snakket om dine bundløse påstande? Derudover var jeg af den opfattelse, at du ikke længere ville svare på min indlæg. Så meget for det ord.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af zqa »

Der er langt mellem handlinger udenfor banen kontra dem på banen.. Man får 1-2 dages karantæne for at svine dommeren, men ikke mere for forseelser som disse? Det passer ikke helt sammen.
#jesuisSheep

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af rummenigge »

Jbninc - jeg forstår slet ikke hvordan du kan forsvare Mourinhos 2 dages karantæne.

Uefa startede med at give tolken 6 dage for håneligt fremfærd overfor officials i fbm CHL semifinalen. I dette tilfælde gør han noget som i mine øjne er langt værre, helt umotiveret og kalkuleret går han hen for at prikke modstanderens træner/assistent i øjet, WTF?! To dage! Vilanova får én dag fordi han skubbede psykopaten væk!

Jeg kan virkelig ikke se at andre end Mourinho fans kan se det rimelige i karantænens størrelse.

Nu håber jeg bare at Real Madrid ikke vinder noget som vil give mulighed for nogen form for super cup kampe så straffen kan stå som symbolet for en liga association som enten er bange for RMadrid eller også er korrupte.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Mander »

http://www.totalbarca.com/2011/news/dis ... adding-up/

Nogle fine pointer, selvom det ikke giver så meget mening at sammenligne FA's disciplin med RFEF's.

Der er dog også den forskel, Jbninc, at tacklinger, som du selv nævner, er en del af spillet - selvom nogle af dem kan være hårdere end tilladt efter spillets regler, så er de stadig en del af spillet. I dansk ret vil man tale om, at der er accept af risiko, når man går med til at spille en fodboldkamp; man risikerer at blive ramt af en hård tackling, der kan medføre en skade. Accept af risiko dækker dog kun over de forhold, der rent faktisk har med fodbold at gøre - dvs. at hvis du går hen og sparker/slår en spiller ned, så er det almindelig vold, og ikke en del af sporten.

Reelt ved ingen af os heller, hvor stor kraft, Mourinho brugte. Der skal trods alt ikke lige så meget til at skade øjet (f.eks. en negl, der kradser mod hornhinden), som hvis man prikker til en anden del af kroppen.

Jeg mener i øvrigt ikke, at han bør politianmeldes, sådan som f.eks. Brian Steen blev herhjemme (eller rettere sagt, politiet tog selv sagen op) - men jeg mener absolut sagtens, at man kan argumentere for en højere sportslig straf. Nu var problemet jo også, at situationen foregik i Supercopaen, så det hører under RFEF i stedet for LFP. Om så straffen var 10 spilledage, ville det formentlig være lige meget, med mindre han rent faktisk deltager i fem supercups. Der burde være mulighed for at straffe på tværs af de to foreninger, men hvis ikke det er muligt efter de nuværende regler, så er det jo bare ærgerligt - men så kan reglerne ændres af hensyn til fremtiden.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Jbninc

Re: Real Madrid

Indlæg af Jbninc »

zqa skrev:Der er langt mellem handlinger udenfor banen kontra dem på banen..
Så det er mere legitimt at udføre voldshandlinger inde på banen kontra udenfor? Hvorfor dog det?
zqa skrev:Man får 1-2 dages karantæne for at svine dommeren, men ikke mere for forseelser som disse? Det passer ikke helt sammen.
Nej, det giver ikke meget mening. Giver det mening, at Nigel de Jong brækker benet på Hatem Ben Arfa i en vanvidstackling og slipper uden straf fra det engelske fodboldforbund? Det sætter måske José Mourinho-straffen i relief.

Jbninc

Re: Real Madrid

Indlæg af Jbninc »

Mander skrev:http://www.totalbarca.com/2011/news/dis ... adding-up/

Nogle fine pointer, selvom det ikke giver så meget mening at sammenligne FA's disciplin med RFEF's.

Der er dog også den forskel, Jbninc, at tacklinger, som du selv nævner, er en del af spillet - selvom nogle af dem kan være hårdere end tilladt efter spillets regler, så er de stadig en del af spillet. I dansk ret vil man tale om, at der er accept af risiko, når man går med til at spille en fodboldkamp; man risikerer at blive ramt af en hård tackling, der kan medføre en skade.
Skader er selvfølgelig en del af spillet, men jeg påpeger ikke de skader, som kan forekomme i en situation, hvor begge spillere har til hensigt at spille spillet, men snarere de situationer, hvor spilleren har i sinde at skade modstanderen. Selvfølgelig kan man blive skadet, men der findes talrige af situationer, hvor spillere decideret udøver vold på en fodboldbane. Dette kan ikke være under accept af risiko

Derudover ved jeg ikke, hvor relevant dansk eller andre nationaliteters lovgivning har i fodbold-sager, for det er uhyre sjældent, at spillere bliver dømt for vold, hvilket er en kedelig tendens. Bare se Ramco van der schaaf-sagen, som også blev droppet.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7072
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Daluigi »

Jbninc skrev:
JonasV skrev:Men det lignede jo netop ikke en overgearet handling. Det var jo ikke Pepe der mistede besindelsen efter en 40 meters spurt.
Det ved jeg ikke helt, om jeg er enig i. Altså, man kan sagtens overreagere uden at storme hen til en person og slå manden i gulvet. Derudover kan jeg ikke forstå, hvorfor en Mourinho uagtet hans opførsel skal have en hårdere straf end to spilledages karantæne. Man har set spillere, der har været betydeligt mere voldsomme og sluppet med en strafudmåling af samme karakter eller mildere.

Daluigi skrev:Det var en kold kalkuleret handling, som endda kastede et hånligt smil af sig efterfølgende. Har absolut intet at gøre med de tacklinger der foregår på banen. Håbløs sammenligning.
Det er godt, at du kan fortælle os, med den store indsigt du har i Mourinhos tanker inden handlingen, at det var en kold og kalkuleret handling. Har vi egentligt ikke før snakket om dine bundløse påstande? Derudover var jeg af den opfattelse, at du ikke længere ville svare på min indlæg. Så meget for det ord.
Nu quotede JonasV til dit indlæg, derfor kunne jeg desværre se dit vrøvl. Dertil kan man styre hvilke indlæg man ser fra de brugere man ignorere. Men jeg kan se at andre har opponeret imod dine tåbeligheder, så jeg spilder ikke mere tid på det.
Forumlegende

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Flax_Generous »

2 spilledages karantæne og €600 i bøde? Det er som om de har glemt nogle tal. 12 spilledages karantæne og €600.000 i bøde ville være mere proportionelt med det vanvid Mourinho frigjorde i det øjeblik.
Mander skrev:http://www.totalbarca.com/2011/news/dis ... adding-up/

Nogle fine pointer, selvom det ikke giver så meget mening at sammenligne FA's disciplin med RFEF's.
Det ville ellers være sjovt at se, hvad FA havde gjort i situationen. Når man tænker på, at Rooney fik 2 spiledages karantæne for at bande, så forestiller jeg mig, at Mourinho ville blive dømt til et halvt år i gabestok på Trafalgar Square.

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Mander »

Jbninc skrev:
Mander skrev:http://www.totalbarca.com/2011/news/dis ... adding-up/

Nogle fine pointer, selvom det ikke giver så meget mening at sammenligne FA's disciplin med RFEF's.

Der er dog også den forskel, Jbninc, at tacklinger, som du selv nævner, er en del af spillet - selvom nogle af dem kan være hårdere end tilladt efter spillets regler, så er de stadig en del af spillet. I dansk ret vil man tale om, at der er accept af risiko, når man går med til at spille en fodboldkamp; man risikerer at blive ramt af en hård tackling, der kan medføre en skade.
Skader er selvfølgelig en del af spillet, men jeg påpeger ikke de skader, som kan forekomme i en situation, hvor begge spillere har til hensigt at spille spillet, men snarere de situationer, hvor spilleren har i sinde at skade modstanderen. Selvfølgelig kan man blive skadet, men der findes talrige af situationer, hvor spillere decideret udøver vold på en fodboldbane. Dette kan ikke være under accept af risiko

Derudover ved jeg ikke, hvor relevant dansk eller andre nationaliteters lovgivning har i fodbold-sager, for det er uhyre sjældent, at spillere bliver dømt for vold, hvilket er en kedelig tendens. Bare se Ramco van der schaaf-sagen, som også blev droppet.
Men du snakkede om tacklinger - og de er en del af spillet, ellers er det ikke en tackling, men en decideret voldshandling. Selv en meget voldsom tackling er en del af spillet (også når de håber på at kunne skade en spiller), hvorimod et overlagt slag i ansigtet/Pepe Powerkicks næppe kan antages at være en del af spillet.

Dansk lovgivning er ikke relevant her, men det var for at sætte det i perspektiv - jeg er ærlig talt ret rusten inden for spansk lovgivning. Og netop den spanske lovgivning er i høj grad relevant, da fodbold jo er underlagt præcis de samme regler som alt andet, der foregår i Spanien.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7072
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Daluigi »

http://madridista.dk/main/?kat=5&vis=1&id=15653

Det er sjovt som man formår at sige noget med en overskrift, men så i sidste linje i artiklen, modsiger sig selv fuldstændig. Hvad er en "god-spanier" egentlig? Ham der holder med landets største købeklub eller ham der holder med den klub der fodre landsholdet med de bedste spillere?...
Forumlegende

kklaus
Indlæg: 9725
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 631 gange
Blevet takket: 1283 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af kklaus »

Daluigi skrev:Hvad er en "god-spanier" egentlig? Ham der holder med landets største købeklub eller ham der holder med den klub der fodre landsholdet med de bedste spillere?...
Det er jo så tydeligvis tilhængere af klubber som Betis, Getafe, Granada, Levante, Racing og Rayo og folk fra regioner som Castilla-La Mancha, Castilla-León, Extremadura, La Rioja, Murcia, De Kanariske Øer, Madrid og Andalusien.
Giv mig min sko tilbage, røv!

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Elbarca »

Mourinho udtaler at han følte sig provokeret til at lave øjeprik stuntet og at det var en naturlig handling.

Jeg tror stort set alle andre mennesker end fans af de klubber han har trænet dermed må føle sig nødsaget til at udøve vold på ham, for hvem har han ikke provokeret på planeten? Hold jer endelig ikke tilbage for at gøre det, det er blot en naturlig handling ;-)

Jbninc

Re: Real Madrid

Indlæg af Jbninc »

Daluigi skrev:http://madridista.dk/main/?kat=5&vis=1&id=15653

Det er sjovt som man formår at sige noget med en overskrift, men så i sidste linje i artiklen, modsiger sig selv fuldstændig. Hvad er en "god-spanier" egentlig? Ham der holder med landets største købeklub eller ham der holder med den klub der fodre landsholdet med de bedste spillere?...
Mon ikke den person, der holder med klubben, der fodrer landsholdet pt. med de bedste spillere vil kaldes for en catalaner? Så må den gode spanier vel være ham, der holder med Real Madrid.

Købeklubs-mudderkastningen. Er vi virkelige helt derned? Øv. Jeg går og spekulerer om, hvorvidt du har begyndende symptomer på bold.dk-syndrom. Bare rolig, det kan kureres, men det er en rigid satan, når først den sætter sig.

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Mander »

[youtube]pmydZhx6Iws[/youtube]
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

kklaus
Indlæg: 9725
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 631 gange
Blevet takket: 1283 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af kklaus »

Frækt.

Men jeg er nu mere til New Holland - sådan en prægtig gul kæmpe på marken!
[youtube]xtxqQorIM3I[/youtube]

Ellers er en god gammel Dronningborg nu heller ikke at kimse af.
Giv mig min sko tilbage, røv!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 38 gæster