Alexis Sanchez

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af zqa »

Jeg synes nu han udfordrede rimeligt. Problemet er bare tit, at hvis man går til baglinjen så er det kun halvdelen af gangene, at der er folk med i feltet. Overall, så synes jeg han gjorde det godt. Fine løb, rigtig godt defensivt arbejde, godt mål, fin boldomgang. Han er faldet ret godt ind i systemet allerede.

Tilgengæld burde han være blevet fodret lidt mere. Messi og Cesc spillede lidt for meget hæl & tå til hinanden - omend det så flot ud når det lykkedes.

Udover det, så skal man ikke udfordre bare for at gøre det. Så hellere køre bolden rundt, skabe pladsen og så stikke en dræber i dybden eller lignende.
#jesuisSheep

Drake
Indlæg: 4330
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2587 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Drake »

zqa skrev:Jeg synes nu han udfordrede rimeligt. Problemet er bare tit, at hvis man går til baglinjen så er det kun halvdelen af gangene, at der er folk med i feltet. Overall, så synes jeg han gjorde det godt. Fine løb, rigtig godt defensivt arbejde, godt mål, fin boldomgang. Han er faldet ret godt ind i systemet allerede.

Tilgengæld burde han være blevet fodret lidt mere. Messi og Cesc spillede lidt for meget hæl & tå til hinanden - omend det så flot ud når det lykkedes.

Udover det, så skal man ikke udfordre bare for at gøre det. Så hellere køre bolden rundt, skabe pladsen og så stikke en dræber i dybden eller lignende.
Nej man skal ikke udfordre bare for at gøre det, man gøre det for at vise sig lidt frem, gøre noget uventet ind bare at køre den rundt og for underholdningens skyld, især når det det at han er bedst til og nå man føre 3 4-0 og styre kampen fuldstændig.

Det synes jeg i hvert fald ;-)
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

teemuss

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af teemuss »

rolig nu sanches skal nok vise jer hvad han kan,manden er lige skiftet til os og har jo ikke spillet i la masia.
han kommer fra en helt anden spillestil,jeg er 110% sikker på sanches er et superkøb og at han nok skal vise det lidt efter lidt.vi solgte bojan og jeffren og har fået 2 kæmpe verdensklassespillere i sanches og fabregas.INGEN midtbane i verden kan måle sig med barcas i år vent og se. :lol:

SantaCruz

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af SantaCruz »

Jeg synes han gjorde det fint, taget i betragtning af, at han stadig skal lære sine nye holdkammerater at kende.

Det er klart at vores spillestil er, at spille tålmodigt pasningsspil indtil modstanderen åbner sig, eller til man får spillet sig ud af de befolkede zoner.

Til dét gjorde han det fint, men jeg savnede nu også at han udfordrede sin direkte modstander noget mere, for at skabe noget variation. Det var jo i princippet derfor han var valgt til kampen, da vi spillede uden Alves der normalt har ansvaret for at skabe bredde.
Det var tydeligt i første halvleg, at vi havde svært ved at spille igennem den befolkede midtbane, da Villarreal forsvarede meget smalt på midten.

Derfor stod Pedro og Alexis ofte helt isoleret på kanterne, og det havde været et ekstra våben, hvis de havde kunne udfordre backs endnu mere, for at Villarreals midtstoppere derfor også skulle koncentrere sig om dem.
Og nu virker det jo til, at han har et nogenlunde antrit og fart :lol:.

Men som 'zqa' skriver, kræver det jo at de andre formår at finde ham, men når de gør det har vi altså så uendelig mange våben i løbet af en kamp.

Jeg kan i hvert fald sagtens se, hvorfor Pep valgte ham fremfor Rossi.

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Bager »

Jeg er fuldstændig uenig. Synes det var mærkeligt så naturligt Sanchez faldt ind på holdet igår. Han udfyldte den plads så godt som jeg havde håbet. Han skabte nærmest sit eget mål ved at rive forsvaret fra hinanden via løb. Han skabte flere gode målchancer. Havde gode afleveringer. Der var selvfølgelig osse nogle ting som rendte ud i sandet, men sådan er det. Hvis han udfordrer bare for at udfordre, så er det da først han ville ødelægge spillet. Han veksler rigtig godt mellem boldcirkulation og så at udfordre.
Senest rettet af Bager tirs aug 30, 2011 8:01 pm, rettet i alt 1 gang.
Visca el Barca

Brugeravatar
abx
Indlæg: 4516
Tilmeldt: ons sep 06, 2006 10:24 pm
Geografisk sted: Fezbjerg
Har takket: 2265 gange
Blevet takket: 656 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af abx »

Alexis må bare ikke gør det som mange andre nyindkøbte har gjort - nemlig bange for at udfordre og skyde selv.

Alexis gjorde det par gange og han skyndte sig at kigge op for at se de andre spillers reaktioner.

Jeg har før sagt det herinde, jeg frygter at der er en kultur i truppen, som gør at man meget inddirekte ser negativt på når man skyder ude fra eller tager den direkte vej selv i situationer foran målet.

Medspillerne virker ikke alt for gode til at klappe og udtrykke "kom igen", selvom det er småt med det i pro. fodbold.
Próxima Estación.... Parallel!

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af zqa »

Det synes jeg nu heller ikke han er.. Men, vores filosofi er, at der ventes til den rette mulighed, og det har han forstået. Men jeg synes nu slet ikke han er hæmmet af det.. Synes han gør det når det er rigtigt, og spiller bolden når den skal det.
#jesuisSheep

BarçaDK

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af BarçaDK »

I så ham mod Real Madrid, right?

Han udfordrede (og vandt) hele tiden, hvis han ikke har fået en "reprimande" for den kamp, så fejler hans mentalitet uden tvivl intet på det punkt.

Drake
Indlæg: 4330
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2587 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Drake »

BarçaDK skrev:I så ham mod Real Madrid, right?

Han udfordrede (og vandt) hele tiden, hvis han ikke har fået en "reprimande" for den kamp, så fejler hans mentalitet uden tvivl intet på det punkt.
Synes ikke det var særlig tit det lykkes for ham, for Real M/Svine nåede at lave frispark inden han nåede forbi ;-)
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

BarçaDK

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af BarçaDK »

Drake skrev:Synes ikke det var særlig tit det lykkes for ham, for Real M/Svine nåede at lave frispark inden han nåede forbi ;-)
Ej, Champ...

Det gør sgu ikke Sánchez' mentalitet dårligere.

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Bager »

[youtube]Rnghquxsa50[/youtube]

Okay, jeg kan godt se hvad I mener med at han godt kunne udfordre mere. Jeg synes dog ikke man kan sætte spørgsmålstegn ved at han var et stort aktiv for Barca. Han mistede jo forholdsvis sjældent bolden når man tænker på at han er ny og han er angriber, og mange af de gange hvor han kunne udfordre, var der 2-3 mand foran ham.
Visca el Barca

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Skydefinten »

Jeg synes folk er alt for kritiske. Manden er helt ny i truppen.

Han har spillet meget bedre end forventet af mig allerede - faldet super godt ind i stilen - og kæmper røven ud af bukserne. Der er ikke noget at sige til, at han nogle gange, eksempelvis i kampen mod Villereal, spiller den lidt mere sikre bold til en medspiller, end at udfordre sin direkte modstander.

Ved et par af episoderne, var der jo heller ingen ide i at udfordre, da vores mænd på midten, slet ikke var tæt på feltet.

Han bliver en kæmpe gevinst. Bemærk ved hans mål hvor mange gange han tilbyder sig i dybde løb i minuttet op til hans scoring. Når han først får bolden, er han jo væk. Det er bare klasse.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

teemuss

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af teemuss »

Skydefinten.
jeg er 120% enig med dig,sanches skal nok vise sit værd vent og se. :lol: vi har købt en verdensklassespiller.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15004
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1686 gange
Blevet takket: 1121 gange
Kontakt:

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af Lopezzz »

Sakset fra wiki:

"Born in Tocopilla, to a family of fishermen, Alexis quickly learned that his life would not be easy. His biological father abandoned Alexis and his family to go work in a mine, leaving Alexis to help his family out financially from an early age.

Acording to his relatives and his closest friends, Alexis was an extroverted boy at school. Alexis washed cars in a graveyard to earn some money, but clearly the dream of Alexis was to be a footballer. His fanaticism for football was shared with all his family, especially with José Delaigue, his uncle-in law and adoptive father. Being a former amateur footballer, Delaigue saw great potential in the young Alexis.[3]

At the age of 15 while playing football with his friends in the neighborhood, he impressed the mayor of Tocopilla, who awarded him his first football boots. The mayor's decision was a worthwhile one, while playing for Tocopilla in a regional tournament, Sánchez dominated, in one particular match he scored 8 goals."

Da chilenere stammer fra indianere så vil jeg døbe Alexis til AKECHETA (Sioux = fighter) ;-)
MDCCCXCIX

AA94

Re: 9 - Alexis Sanchez

Indlæg af AA94 »

Alexis blev skadet efter 30 minutters spil mod Real Sociedad, og forventes ude i 6-8 uger. Der er tale om en skade på lårmusklen på hans højreben (Kilde, totalbarca)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 33 gæster