5 - Sergi Busquets Burgos

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Cule

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Cule »

Håber virkelig, at med Cesc ankomst, at vi spiller C, X og I på midtbanen. Busquets kan jeg ikke forstå, at man kan lide. Når man er så stor en klub med så stor en historie, så kan man ikke have spillere som Busquets rendende rundt, der filmer og kommer med racistiske fornærmelser, selv hvis det r mod vores fjender..

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af zqa »

Yeah, nice.

Thomas-madsen

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Thomas-madsen »

Que :?:

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Blaugrana92 »

Cule skrev:Håber virkelig, at med Cesc ankomst, at vi spiller C, X og I på midtbanen. Busquets kan jeg ikke forstå, at man kan lide. Når man er så stor en klub med så stor en historie, så kan man ikke have spillere som Busquets rendende rundt, der filmer og kommer med racistiske fornærmelser, selv hvis det r mod vores fjender..
For det første: Jeg er virkelig bange for at det ville ødelægge balancen på midtbanen hvis Cesc, Xavi og Iniesta spillede samtidig. Det går måske mod de små hold, men mod top 10 holdene, er det i mine øjne en risiko at løbe. Cesc har naturligvis nogle defensive kvaliteter at byde på, flere end både Xavi og Iniesta, men rent defensivt, taktisk såvel som teknisk, er Busquets stærkere end Cesc - når jeg siger teknisk, hentyder jeg primært til tacklinger.

Busquets er let at undervurdere og at overse. Han er ikke nogen seværdig fodboldspiller, men man må ikke undervurdere hans betydning for holdet og hans rolle i vores succes de sidste par sæsoner. Han er taktisk på et niveau, som man ikke kan forvente at en 23-årig befinder sig på. Han er en vigtig brik i den føromtalte balance på midtbanen, da han er en modpol til vores to offensivt orienterede midtbanespillere - og så alligevel kun modpol i et begrænset omfang, for nogle af hans klare spidskompetencer findes nu alligevel i pasningsspillet i lighed med Xavi og Iniesta. Jeg husker ikke hvem der udtalte det, men jeg føler mig ret overbevist om at det var Hleb i forbindelse med Champions League finalen sidste sæson, men hvis Xavi, Iniesta og Busquets var på samme hold ved træningen, kunne man godt glemme alt om at se bolden - de tre sammen og så kørte bolden sådan set bare rundt mellem dem, og med sådan en hastighed at man ikke kunne nå at erobre den.

Busquets spiller i mine øjne en yderst vigtig rolle, da han som allerede påpeget bringer den her balance på midtbanen - han har intet imod at blive tilbage og vikariere på en af backpladserne, såfremt eksempelvis Alves bliver fanget højt oppe på banen. Han er alsidighed i sit spil såvel som i sin positionering på banen, og han erobrer mange bolde, ved hjælp af sin forudseenhed. Han er ikke ligeså stærk i nærkampene som en Mascherano, men det opvejer hans forudseenhed til fulde. Han minder jo på flere måder om Guardiola da han spillede - han er naturligvis ikke spilleren med dirigentstokken, som Xavi må siges at være, men i lighed med Guardiola så taber han sjældent bolden, er super dygtig i sit pasningsspil og er i særklasse rent taktisk.

At Busquets så har optrådt mindre heldigt ved flere lejligheder i løbet af de sidste par sæsoner, hænger i mine øjne sammen med to ting. Den ene er den at han er en udpræget holdspiller. Han tager gerne al kritikken og alle de tæsk han nu måtte få, hvis det betyder at holdet får en sejr og hans holdkammerater får mere ro til at arbejde. Han har ikke behov for at nyde mediernes ros og al den positive omtale - så længe holdet får 3 point på kontoen og holdkammeraterne er glade, er Busquets lige så. Den anden grund er den at de få kampe han har optrådt mindre heldigt i, har været kampe med så massiv mediedækning at bare en hundrededel af det, ville få Holger-sagen til at blegne, for når det kommer til stykket er det altså relativt få kampe han har ageret usympatisk i. I flertallet af de kampe han spiller, forbliver han mere eller mindre anonym, i hvert fald for os dødelige, mens Guardiola nok lægger mere end bare mærke til ham, og gør sig sjældent uheldigt bemærket. Jeg har slet ikke noget imod at have en spiller som Busquets på holdet. Selvfølgelig ville det være bedst, hvis vi var fri for alle de bataljer og kontroverser han har bragt, men omvendt kan man spørge sig selv om vi så havde vundet de to opgør mod Madrid i Champions League - hvis vi havde haft en glorie i tankerne hele tiden og kun ville spille 'rent'. Ja, jeg ved at de fleste af os er Barcelona-fans fordi holdet spiller som de gør - men hånden på hjertet så er det altså sjovere at vinde. Og det tror jeg også at både Pep og Busquets synes.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Skydefinten »

Ja Cule...vi skal da nødigt have en af verdens bedste (og største talent) defensive midtbanespillere med på holdet. S.B er vanvittig hurtig til at slippe bolden til X eller I, eksempelvis, som er så vital for vores spil på midtbanen.

Han overdriver situationen nogle gange ja, men en Di Maria bliver han nu aldrig.

ulrich
Indlæg: 1701
Tilmeldt: ons sep 01, 2010 1:47 pm
Har takket: 275 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af ulrich »

[youtube]GgT3f9aENX0[/youtube]

<3 Busquets

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Drake »

Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af zqa »

Mancini vil købe Spaniens landshold? Umiddelbart en god plan.
#jesuisSheep

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Michman »

Kan ikke rigtig se hvorfor han skulle skifte?.. Fast spille tid i verdens bedste klub..? Mod et skift til City som naturligvis også er en god klub. Men slet ikke som Barca.. Man må være dum hvis man vil skifte fra Barca til City i min bog.. Kunne forstå hvis en spiller som Hleb valgte den løsning.. Men ikke andre.
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Alcántara

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Alcántara »

busquets er nok barcas DÅRLIGSTE spiller..fatter ikke at man lod yaya sidde så meget på bænken til fordel for en klodset, usympatisk spiller.... yaya er 10 gange bedre både offensivt og defensivt. PINLIGT PEP!!!! :oops:

ulrich
Indlæg: 1701
Tilmeldt: ons sep 01, 2010 1:47 pm
Har takket: 275 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af ulrich »

Alcántara skrev:busquets er nok barcas DÅRLIGSTE spiller..fatter ikke at man lod yaya sidde så meget på bænken til fordel for en klodset, usympatisk spiller.... yaya er 10 gange bedre både offensivt og defensivt. PINLIGT PEP!!!! :oops:
Nice troll.

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af emo »

Wow, en dyb indsigt i truppen og de seneste sæsoner, nice1.
Allez...

Brugeravatar
Alcantara
Indlæg: 599
Tilmeldt: man jul 04, 2011 2:53 am
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 42 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Alcantara »

Bør nok overveje at skifte brugernavn...

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Brombi »

Alcantara skrev:Bør nok overveje at skifte brugernavn...
eller avatar ?

Brugeravatar
Alcantara
Indlæg: 599
Tilmeldt: man jul 04, 2011 2:53 am
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 42 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Alcantara »

Brombi skrev:
Alcantara skrev:Bør nok overveje at skifte brugernavn...
eller avatar ?
Nah, avataren skal beholdes lidt endnu.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 4 gæster