Ros til dommerlinjen og VAR

Alt om Barca som ikke hører hjemme i de andre grupper

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Besvar
Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Ros til dommerlinjen og VAR

Indlæg af Magnus Frost »

Jeg ved godt vi som fodbold fans har en forkærlighed for at hade dommere, men er jeg den eneste der synes det er mere fedt med VAR end uden ?

Vi får langt oftere de rigtige beslutninger og det tager ikke nær så lang tid som tidligere!


Og en anden endnu mere vigtig ting: jeg synes der er sket et forholdsvis drastisk skifte fra dommernes side, at der skal mere til for at få frispark, det synes jeg i den grad klæder la liga ! der er færre spilstop, flere fede kampe om bolden og man bliver ikke belønnet for at være en dramaqueen.
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: Ros til dommerlinjen og VAR

Indlæg af Isageren »

Magnus Frost skrev:
fre sep 09, 2022 2:52 pm
Jeg ved godt vi som fodbold fans har en forkærlighed for at hade dommere, men er jeg den eneste der synes det er mere fedt med VAR end uden ?

Vi får langt oftere de rigtige beslutninger og det tager ikke nær så lang tid som tidligere!


Og en anden endnu mere vigtig ting: jeg synes der er sket et forholdsvis drastisk skifte fra dommernes side, at der skal mere til for at få frispark, det synes jeg i den grad klæder la liga ! der er færre spilstop, flere fede kampe om bolden og man bliver ikke belønnet for at være en dramaqueen.
Wow, det er ikke fordi at jeg ikke respekterer din holdning, men jeg kunne nok ikke være uenig. VAR bidrager bare til den korruption som foregår mod Barca hvert år fra RM’s og La Ligas 12. Mand. Nu har de så også fundet på det der med at “VAR vurderer kun en situation hvis den er ‘klar og tydelig’”. Så det vil sige at de sidder i rummet og vurderer hvad der passer RM bedst. Det er i hvert fald svært at sige imod “klart og tydeligt” når VAR-rummet bedømmer det. Omvendt, så er alternativet heller ikke bedre. Jeg ser frem til den dag vi ikke har dommere på banen, og alle dommer beslutninger er vurderet ud fra data samlet over årtier.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: Ros til dommerlinjen og VAR

Indlæg af Isageren »

Så sent som i sidste runde, Betis snydt for to straffe, Barca snydt for et, men vi hører ikke mere om det. Nu er Barca i en god stime, mod Sevilla: Mateu Lahoz, mod Cadiz: Del Cerro Grande. Man skal virkelig være uvidende for at kalde det et tilfælde.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: Ros til dommerlinjen og VAR

Indlæg af Magnus Frost »

Der sker selvfølgelig også fejl med VAR, men real har jo ALTID været forfordelt af dommerne og jeg er sikker på VAR gør at det bliver i mindre grad end tidligere.

Og ja jeg hader generelt også lahoz, men Sevilla kampen dømte han faktisk godt i mine øjne ( bortset fra at det var absurd at lamela ikke fik et gult kort)


Men ja mit opslag var faktisk primært ift. Glæden over at man nu må gå mere til stålet ligesom i premierleague det højner altså min glæde ved at se fodbold !
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: Ros til dommerlinjen og VAR

Indlæg af Isageren »

Magnus Frost skrev:
fre sep 09, 2022 4:06 pm
Der sker selvfølgelig også fejl med VAR, men real har jo ALTID været forfordelt af dommerne og jeg er sikker på VAR gør at det bliver i mindre grad end tidligere.

Og ja jeg hader generelt også lahoz, men Sevilla kampen dømte han faktisk godt i mine øjne ( bortset fra at det var absurd at lamela ikke fik et gult kort)


Men ja mit opslag var faktisk primært ift. Glæden over at man nu må gå mere til stålet ligesom i premierleague det højner altså min glæde ved at se fodbold !
Gult til Demb for ingenting, straffe til Lewa, gult til Balde for hvad? For ikke at nævne alt det tidsudtræk de tillader. Lige så snart Ter Stegen tidsudtrækker én gang, så får han gult, mens det er “accepteret” for små hold at gøre det. Det er næsten som om de siger “de skal også have en chance, lad dem trække 25 min, så giver jeg et par gule til sidst, når kampen er slut”
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: Ros til dommerlinjen og VAR

Indlæg af Magnus Frost »

Dembélés var tydeligvis for at stoppe en omstilling, ift. Den nye linje hvor man må gå mere til makronerne synes jeg egentlig ikke rigtig der var straffe og Balde skød åbenlyst den ekstra bold henimod spilsituationen med vilje.

Jeg giver dig fuldstændig ret i der burde gives flere gule kort for tidsudtrækning ! ( jeg synes desuden tiden burde stoppes ligesom ved håndbold og at VAR skulle have licens til at give gule kort ved film og tidsudtræk!) Hvis det konsekvent straffes så stopper det pis!

Btw. Jeg synes også du har ret i at Barca bliver straffet væsentligt mere end de små hold ift. Tidsudtrækning
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14866
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Ros til dommerlinjen og VAR

Indlæg af Lopezzz »

Jeg synes at VAR har hjulpet 9 ud af 10 gange når det handler om offsides og hånd på bolden og det er en meget positiv ting i forhold til før.
Men jeg synes også at korrupte madridistas styrer La Liga stadigvæk.
MDCCCXCIX

hackmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: tirs apr 13, 2021 4:26 pm
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 87 gange

Re: Ros til dommerlinjen og VAR

Indlæg af hackmann »

Dommerens selvanalyse

Den tidligere undersøgelse efterfølges af spillet og derefter den efterfølgende analyse. At lære af fejl eller succeser med selvkritik har været afgørende for udviklingen af ​​dommerarbejdet i Spanien til at blive en verdensreference. Ved slutningen af ​​en kamp er der en forpligtelse til at skrive en rapport, der gennemgår spillet med særlig opmærksomhed på alle disciplinære træk og områdebevægelser, foruden nogle andre specifikke træk, der kan have været genstand for kontroverser.

Det kan fx være tilfældet, at en dommer har set og fløjtet en handling i løbet af kampen, som han senere mener, at han ikke burde have fløjtet. I disse tilfælde skal man forklare, hvorfor man blæste noget på det tidspunkt, som man nu retter, og skrive det ned i førnævnte selvanalyserapport.

Den nævnte selvanalyse er en af ​​de tre rapporter, der laves for hver kamp: en anden kommer fra dommerobservatøren, som er på stedet på stadion, og en anden fra dommerkomitéens tekniske kommission. Der er kort sagt intet tilbage i luften efter en professionel kamp og det samme som fansene kommenterer på gaden, i det spanske forbund bliver det analyseret, bedømt og forklaret på den mest empiriske måde. Alt dette arbejde sigter mod at være bedst forberedt i hver aktion og forsøge at nå ekspertise i hver kamp.

For at afslutte denne undersøgelse deles alle disse rapporter og deres konklusioner med hele dommersgruppen på et onlinemøde, der finder sted hver fredag ​​morgen og forberedes i løbet af ugen. For hvert kontroversielt spil er der en afsluttende læsning, og der arbejdes med de vigtigste handlinger, så dommerne er bedre forberedt og ensretter deres kriterier. Ved afslutningen af ​​nævnte møde sendes konklusionerne til hele dommerstaben, så de har et referat.

https://www.sport.es/ideas/el-futbol/z- ... noles.html

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 6 gæster