fcb.dk Awards - 2015/2016

Alt om Barca som ikke hører hjemme i de andre grupper

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Besvar
Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

fcb.dk Awards - 2015/2016

Indlæg af Blaugrana92 »

fcb.dk Awards - Sæsonen 2015/2016

Jeg har fået en idé. Nu er vi jo et forum som de fleste fodboldinteresserede mennesker kender til og læser på; et forum som spillerne selv holder øje med og tager notits af. Derfor tænkte jeg at det kun var på sin plads at vi uddeler et par priser til de spillere der har gjort sig særdeles heldigt eller uheldigt bemærket i løbet af sæsonen.

Derfor har jeg lavet et satans til behændigt spørgeskema i Google Forms, så vi alle kan sætte et kryds hver per kategori og blive enige om, hvem der har været bedst og dårligst og alt sådan noget.

Jeg er kommet frem til 8 forskellige kategorier. Kategorierne er som følger:
Spoiler
Vis
Sæsonens spiller: Hvilken spiller har været vores bedste eller mest værdifulde spiller i løbet af sæsonen?
Sæsonens U23 spiller: Hvilke spiller, der endnu ikke var fyldt 23 ved sæsonens start, har været den bedste?
Sæsonens skuffelse: Hvilken spiller har præsteret dårligere end du havde forventet?
Sæsonens bedste indkøb: Hvilket af de nye indkøb i klubben har været den bedste investering?
Sæsonens bedste kamp: Hvilken kamp stikker ud som sæsonens helt store oplevelse?
Sæsonens værste kamp: Hvornår ramte vi bunden og spillede helt, helt forfærdeligt?
Sæsonens mål: Hvilket mål var det allermest fantastisk vi scorede?
Sæsonens detalje: Hvilken smuk berøring eller fantastisk dribletur var bedst?
De fleste af kategorierne er ret ligetil. Der er i sagens natur meget få nominerede til det bedste indkøb, men her har jeg også haft i tankerne at vi kunne lave en lignende award i kommende sæsoner.

Det har været svært som ind i helvede at vælge de nominerede til sæsonens mål og sæsonens detalje. Jeg endte med at vælge 12 til hver kategori, som en åbenlys konsekvens af at vi er klubbens 12. mand. Eller noget. Jeg skal på forhånd undskylde hvis din absolutte yndling ikke er blandt de nominerede. Tro mig; jeg har virkelig gjort hvad jeg kunne.

Af logistiske årsager er jeg nødt til at poste de nominerede i disse to kategorier her på forum, så inden I afgiver jeres stemme her kan I med fordel klikke jer gennem de nominerede herinde.

_________________________________________________________________________________________________________

De nominerede til sæsonens mål er:
1. Neymar vs. Atlético (La Liga, 12.09.15 - direkte frispark)
Spoiler
Vis
phpBB [video]
2. Neymar vs. Villarreal (La Liga, 08.11.15 - solotur)
Spoiler
Vis
phpBB [video]
3. Andrés Iniesta vs. Real Madrid (La Liga, 21.11.15 - langskud)
Spoiler
Vis
phpBB [video]
4. Lionel Messi vs. Roma (Champions League, 24.11.16 - sammenspil)
Spoiler
Vis
phpBB [video]
5. Luis Suárez vs. Sociedad (La Liga, 28.11.15 - saksespark)
Spoiler
Vis
phpBB [video]
6. Luis Suárez vs Athletic Club (La Liga, 17.01.16 - sammenspil)
Spoiler
Vis
phpBB [video]
7. Lionel Messi vs. Málaga (La Liga, 23.01.16 - saksespark)
Spoiler
Vis
phpBB [video]
8. Lionel Messi vs. Celta Vigo (La Liga, 14.02.16 - direkte frispark)
Spoiler
Vis
phpBB [video]
9. Luis Suárez vs. Celta Vigo (La Liga, 14.02.16 - straffespark)
Spoiler
Vis
phpBB [video]
10. Luis Suárez vs. Eibar (La Liga, 06.03.16 - solotur)
Spoiler
Vis
phpBB [video]
11. Arda Turan vs. Getafe (La Liga, 12.03.16 - saksespark)
Spoiler
Vis
phpBB [video]
12. Luis Suárez vs. Arsenal (Champions League, 16.03.16 - saksespark)
Spoiler
Vis
phpBB [video]
_________________________________________________________________________________________________________

De nominerede til sæsonens detalje er:
1. Lionel Messi vs. Athletic Club (La Liga, 23.08.15 - solotur)
Spoiler
Vis
phpBB [video]
2. Neymar vs. Las Palmas (La Liga, 26.09.15 - sombrero)
Spoiler
Vis
phpBB [video]
3. Sergi Roberto vs. Getafe (La Liga, 31.10.15 - hælassist)
Spoiler
Vis
phpBB [video]
4. Claudio Bravo vs. Villarreal (La Liga, 08.11.15 - skydefinte)
Spoiler
Vis
phpBB [video]
5. Lionel Messi vs. Real Sociedad (La Liga, 28.11.15 - hockey assist)
Spoiler
Vis
phpBB [video]
6. Neymar vs. River Plate (FIFA Club World Cup, 20.12.16 - solotur)
Spoiler
Vis
phpBB [video]
7. Sergio Busquets vs. Atlético Madrid (La Liga, 30.01.16 - roulette)
Spoiler
Vis
phpBB [video]
8. Neymar vs. Valencia (Copa del Rey, 03.02.16)
Spoiler
Vis
phpBB [video]
9. Neymar vs. Celta Vigo (La Liga, 14.02.16 - rainbowflick)
Spoiler
Vis
phpBB [video]
10. Lionel Messi vs. Celta Vigo (La Liga, 14.02.16 - dommerscreening)
Spoiler
Vis
phpBB [video]
11. Neymar vs. Arsenal (Champions League, 16.03.16 - førsteberøring)
Spoiler
Vis
phpBB [video]
12. Luis Suárez vs. Deportivo (La Liga, 20.04.16 - solotur til assist)
Spoiler
Vis
phpBB [video]
_________________________________________________________________________________________________________

AFGIV DINE STEMMER HER!

På forhånd mange gange tak.

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: fcb.dk Awards - 2015/2016

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Nice! :)

Især detaljerne er svære at udvælge, der er jo en kandidat pr. kamp nærmest. ....Men.... Iniestas boldkontrol mod Granada!!
phpBB [video]
qepd

Brugeravatar
Barcaholic
Indlæg: 1592
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 4:42 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 190 gange
Blevet takket: 182 gange

Re: fcb.dk Awards - 2015/2016

Indlæg af Barcaholic »

Fedt lavet Blau :thumbup:
Desværre kan jeg bare ikke se Messis mål eller detaljer. :?

Jeg har stemt følgende
Bedste spiller: Suarez - han har været sindsyg foran mål(når han altså ikke har brændt 100% chancer).
Bedste U23: Sergi Roberto - Har spillet stort set alle pladser og har stort set ikke sat en fod forkert.
Sæsonens skuffelse: Vermalen - Måske lidt hårdt, men igen, han er konstant skadet, duer ikke.
Bedste indkøb: Arda - han har i det mindste fået spilletid.
Bedste kamp: Classico 0-4
Værste kamp: Overvejede Classico 1-2, men tænkte betydningen i CL kampen mod Atletico gør den til den værste.
Bedste mål: Neymar - Valget faldt på Neys mål mod Villarreal, da det simpelthen bare er et lækkert mål. Overvejede dog længe Iniestas perle mod puta.
Bedste detalje: Messi - Messis straffe assist til Suarez er for mig den bedste detalje i år, men da den ikke er med, faldt stemmen på Neymars rainbowflick. Brasiliansk lir er altid dejligt :)

Brugeravatar
Kimbo
Indlæg: 67
Tilmeldt: ons dec 12, 2012 2:15 pm
Har takket: 8 gange
Blevet takket: 3 gange

Re: fcb.dk Awards - 2015/2016

Indlæg af Kimbo »

Fed tråd :)

Jeg har stemt:

Sæsons spiller: Swarez
U23: Sergi Roberto
Skuffelse: Neymar
Bedste indkøb: Arda
Bedste kamp: Afklapsningen af puta
Værste kamp: 1-2 på campen
Bedste mål: Don Andres
Detalje: Sergi Roberto <3

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: fcb.dk Awards - 2015/2016

Indlæg af Brombi »

Mine bud :)

Sæsons spiller: Suarez
U23: Sergi Roberto
Skuffelse: Arda
Bedste indkøb: Har skrevet Vidal - synes godt der kan være en svarmulighed der hedder ingen. Begge er skuffende køb.
Bedste kamp: RM vs Barca 0-4
Værste kamp: Barca vs RM 1-2
Bedste mål: Neymar vs Villarreal
Detalje: Neymar vs Arsenal

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: fcb.dk Awards - 2015/2016

Indlæg af Blaugrana92 »

Mine stemmer har i øvrigt været:

Sæsonens spiller: Luis Suárez.
Siger lidt sig selv. Mål og assists i så stort omfang, at jeg faktisk kun troede det var Messi der var i stand til at levere det.

Sæsonens U23 spiller: Neymar.
Det var fristende at stemme på Sergi Roberto, men Neymar har alligevel været ret god med 31 mål, 20 assists og mange, mange gode udfordringer, der virkelig har pisset modstanderne af.

Sæsonens skuffelse: Marc-André ter Stegen.
Måske lidt kontroversielt, men jeg har bare generelt været skuffet over ter Stegen siden vi købte ham. Jeg har ikke set den der fodboldmæssige åbenbaring, som mange tyske eksperter mente at vi ville se i ter Stegen. Jeg er tosset med hans evner med fødderne, men har været slemt skuffet over hans evner på stregen og i feltet. Det er nok lidt hårdt at kalde ham for årets skuffelse, men jeg havde også bare store forventninger til ham.

Sæsonens bedste indkøb: Arda Turan.
Nærmest umuligt at vælge. Men Arda har da trods alt været lidt med, i modsætning til Vidal.

Sæsonens bedste kamp: Real Madrid 0 - 4 Barcelona (La Liga, 21. november 2015).
Siger sig selv.

Sæsonens værste kamp: Barcelona 1 - 2 Real Madrid (La Liga, 2. april 2016).
Skulle have været en hyldest til den givetvis vigtigste person i hele klubbens historie. Det gik helt, helt galt.

Sæsonens mål: Andrés Iniesta vs. Real Madrid (La Liga, 21.11.15 - langskud).
Don Andrés scorer ikke så tit, men når han gør er det oftest et latterligt godt mål.

Sæsonens detalje: Neymar vs. River Plate (FIFA Club World Cup, 20.12.16 - solotur).
Trækket med hælen i banens længderetning er bare så sygt kreativt!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: fcb.dk Awards - 2015/2016

Indlæg af Blaugrana92 »

Der er nu 16 der har afgivet stemmer. Jeg bumper lige tråden, i tilfælde af at den er blevet overset af nogle. Stem gerne. Det kunne være fedt lige at komme på den anden side af de 20, før jeg lukker den! ;-)

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: fcb.dk Awards - 2015/2016

Indlæg af PuyolErGud »

Det ligger øverst op min to do liste for søndag! Også den eneste ting!

Sendt fra min HTC One mini med Tapatalk

Brugeravatar
abx
Indlæg: 4516
Tilmeldt: ons sep 06, 2006 10:24 pm
Geografisk sted: Fezbjerg
Har takket: 2265 gange
Blevet takket: 656 gange

Re: fcb.dk Awards - 2015/2016

Indlæg af abx »

Jeg stemmer også søndag!
Próxima Estación.... Parallel!

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: fcb.dk Awards - 2015/2016

Indlæg af PuyolErGud »

Så er der stemt! Kan se at 18/19 har Suarez som sæsonens spiller, mens den sidste har valgt Bravo. Og vi ved alle godt, at det med 100 % sikkerhed er Piqenbauer der har valgt Bravo!

Og så er det egentlig nogle meget lækre mål, vi har lavet i denne sæson!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: fcb.dk Awards - 2015/2016

Indlæg af Piquénbauer »

Ja! Tænkte han skulle have lidt ros inden han forhåbentligt bliver solgt ;-)
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: fcb.dk Awards - 2015/2016

Indlæg af Blaugrana92 »

Den der stemte på Bravo som årets spiller, har også valgt Bravos skydefinte mod Soldado som sæsonens detalje. :lol:

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: fcb.dk Awards - 2015/2016

Indlæg af Blaugrana92 »

fcb.dk Awards 2015/2016!

Så! Det lader til at alle der var interesserede nu har afgivet deres stemmer. Vinderne er:

Sæsonens Spiller
Luis Suárez
Billede
Med 95% af stemmerne var der slet ingen tvivl om, hvem der skulle være sæsonens spiller. Med 59 mål og 22 assists var Suárez da også den mest scorende og den næst-mest assisterende Barcelona-spiller i den forgangne sæson. Det var dog alligevel lidt overraskende at Lionel Messi ikke fik en eneste stemme. Ud af de 21 afgivne stemmer er 20 altså faldet på Luis Suárez, mens Claudio Bravo noget overraskende også fik tildelt en stemme.

Sæsonens U23 Spiller
Neymar
Billede
Neymar fik kamp til stregen af sæsonens helt store åbenbaring, Sergi Roberto, men endte i sidste ende alligevel med at løbe med prisen som sæsonens bedste U23 spiller. Selvom Neymar havde en statistisk dårligere sæson end sidste sæson for så vidt angår målscoringen, endte han alligevel med at score 31 mål. Dertil lagde Neymar dog også op til 20 mål, hvilket betyder at han var direkte involveret i flere mål end i sidste sæson. Neymar fik 57% af stemmerne, mens Sergi Roberto fik 38%. Sidst fik Marc-André ter Stegen også en enkelt stemme.

Sæsonens Skuffelse
Arda Turan
Billede
Arda fik først lov at spille for Barcelona i den sidste halvdel af sæsonen, og på trods af at have vist fine takter i ny og næ formåede han ikke at leve helt op til de høje forventninger. Et af de store kritikpunkter har været af vildskaben har manglet. Der var dog mange spillere om buddet som sæsonens skuffelse. Arda endte som en klar "vinder" med 43% af stemmerne, efter at 9 havde stemt på ham. Thomas Vermaelen fik 3 af stemmerne, mens både Neymar, Aleix Vidal og Dani Alves fik to stemmer hver. Derudover fik Claudio Bravo, Jérémy Mathieu og Marc-André ter Stegen også en stemme hver.

Sæsonens Bedste Indkøb
Arda Turan
Billede
Selvom han har været sæsonens skuffelse har Arda Turan pudsigt nok også været sæsonens bedste indkøb. Der var kun to kandidater og stemmerne er blevet nogenlunde ligeligt fordelt. Arda Turan fik dog 3 stemmer mere end Aleix Vidal - Arda fik 12, Aleix fik 9 - og er dermed både sæsonens skuffelse og sæsonens bedste indkøb.

Sæsonens Bedste Kamp0
Real Madrid 0 - 4 Barcelona (La Liga, 21. november 2015)
Billede
Det siger sig selv at en firemålssejr på Santiago Bernabéu er noget helt specielt. Derfor har den fantastisk opvisning mod rivalerne da også fået 100% af de 21 stemmer.

Sæsonens Værste Kamp
Atlético Madrid 2 - 0 Barcelona (Champions League, 13. april 2016)
Billede
Her var der til gengæld stor uenighed. 8 mener at Champions League nederlaget, der sendte Barcelona ud af turneringen, til Atlético Madrid var sæsonens værste kamp. 7 mener dog at nederlaget hjemme mod Real Madrid, hvor man endda var foran og dominerede det meste af kampen, var den værste kamp i sæsonen. Heldigvis var der ikke så mange slemme kampe at vælge imellem. 1-0 nederlaget mod klubbens helt store nemesis, Real Sociedad, samt det katastrofale 4-1 nederlag til Celta Vigo er begge blevet tildelt to stemmer, mens 4-0 nederlaget til Athletic Club i Supercopa de España og 1-2 nederlaget til Valencia hjemme i La Liga begge har fået én stemme.

Sæsonens Mål
Neymar vs. Villarreal (La Liga, 08.11.15 - solotur)
Billede
Neymars fantastiske mål mod Villarreal i efteråret er sæsonens bedste mål, tæt efterfulgt at Andrés Iniestas fantastisk langskud mod Real Madrid. Neymars mål har fået 9 af stemmerne, mens Iniestas mål har fået 8 af stemmerne. Suárez' saksesparks-agtige mål mod Arsenal i Champions League har fået to stemmer, mens både Suárez' mål efter Messis frække straffesparks-aflevering mod Celta Vigo og Messis kølige chip mod Roma efter flot sammenspil har fået én stemme.

Sæsonens Detalje
Sergi Roberto vs. Getafe (La Liga, 31.10.15 - hælassist)
Billede
Her havde folk særdeles svært ved at blive enige, men i sidste ende er der flest der har valgt Sergi Robertos flotte assist til Luis Suárez i efterårets møde med Getafe. Der er således 8 der mener at dette er sæsonens detalje. 5 mener at det var Neymars flotte dribletur mod River Plate ved VM for Klubhold, mens 3 mener at det var Neymars frække rainbowflick over Celta Vigos Josep Señé. Dertil har to stemt på Messis dribletur mod Athletic Club, mens Neymars sombrero mod Las Palmas, Neymars førsteberøring med hælen mod Arsenal og Claudio Bravos skydefinte overfor Roberto Soldado alle har fået én stemme.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 3 gæster