Medlemskab af FC Barcelona

Alt om Barca som ikke hører hjemme i de andre grupper

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Medlemskab af FC Barcelona

Indlæg af Brombi »

Hvad mener du med afvist medlemskab efter 3 år? Det skal fornyes hvert år.

AHGA92
Indlæg: 65
Tilmeldt: fre jul 11, 2014 6:12 pm
Geografisk sted: Aarhus
Blevet takket: 2 gange

Re: Medlemskab af FC Barcelona

Indlæg af AHGA92 »

Altså så vidt jeg har forstået, giver et commitment card bare mulighed for at ansøge om medlemsskab, men ikke garanteret medlemsskab?

Så man skal have underskrevet en fornyelse af en notar eller tage fysisk derned hvert år, også efter man er blevet medlem?
Visca el Barça

Socio número 139,606 del Barça

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Medlemskab af FC Barcelona

Indlæg af Brombi »

Ved ikke hvordan det er nu, men da jeg i sin tid blev medlem var det meget simpelt. Udfyld et skema og betal. Fornyelsen skete når man betalte.

AHGA92
Indlæg: 65
Tilmeldt: fre jul 11, 2014 6:12 pm
Geografisk sted: Aarhus
Blevet takket: 2 gange

Re: Medlemskab af FC Barcelona

Indlæg af AHGA92 »

Brombi skrev:Ved ikke hvordan det er nu, men da jeg i sin tid blev medlem var det meget simpelt. Udfyld et skema og betal. Fornyelsen skete når man betalte.
Men er der ikke noget med, at det skema skal underskrives af en notar, eller er jeg helt gal på den?
Visca el Barça

Socio número 139,606 del Barça

Madbassen
Indlæg: 1431
Tilmeldt: ons maj 05, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Valby
Har takket: 156 gange
Blevet takket: 49 gange

Re: Medlemskab af FC Barcelona

Indlæg af Madbassen »

Da de ændrede reglerne (var det sidste år?) så lukkede de for tilmeldinger til medlemsskab så vidt jeg ved. Men man kan I stedet købe det commitment-card som du snakker om. Ved dog ikke med mulighederne for at ansøge om medlemsskab med det. Og du har helt ret i det med notar. Da de ændrede reglerne skulle alle nuværende medlemmer "registrere" sig igen og hvis man var udenlandsk medlem så skulle man printe en formular ud, udfylde den, få den underskrevet af en notar og sende det papir til Barcelona - alternativet var at tage til Barcelona og klare det på deres kontorer. Jeg fik min formular underskrevet på den Spanske Ambassade på Østerbro i København. Det kostede mig en 140 kroner + det at sende den som anbefalet brev til Barcelona. Cirka 200 kroner i alt. Et helvedes til besvær.
Soci nummer 122.432

Barça - RCD Espanyol 1-0 (Z. Ibrahimović pen.)
F.C. København - Barça 1-1 (L. Messi)
Barça - Arsenal F.C. 3-1 (L. Messi, Xavi H., L. Messi pen.)
Barça - Real Madrid C.F. 2-1 (J. Mathieu, L. Suarez)

AHGA92
Indlæg: 65
Tilmeldt: fre jul 11, 2014 6:12 pm
Geografisk sted: Aarhus
Blevet takket: 2 gange

Re: Medlemskab af FC Barcelona

Indlæg af AHGA92 »

Okay, så det er kun ansøgning og i dit tilfælde genregistreringen, at en notar skulle underskrive?
Visca el Barça

Socio número 139,606 del Barça

Madbassen
Indlæg: 1431
Tilmeldt: ons maj 05, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Valby
Har takket: 156 gange
Blevet takket: 49 gange

Re: Medlemskab af FC Barcelona

Indlæg af Madbassen »

AHGA92 skrev:Okay, så det er kun ansøgning og i dit tilfælde genregistreringen, at en notar skulle underskrive?
Lige præcis.
Soci nummer 122.432

Barça - RCD Espanyol 1-0 (Z. Ibrahimović pen.)
F.C. København - Barça 1-1 (L. Messi)
Barça - Arsenal F.C. 3-1 (L. Messi, Xavi H., L. Messi pen.)
Barça - Real Madrid C.F. 2-1 (J. Mathieu, L. Suarez)

AHGA92
Indlæg: 65
Tilmeldt: fre jul 11, 2014 6:12 pm
Geografisk sted: Aarhus
Blevet takket: 2 gange

Re: Medlemskab af FC Barcelona

Indlæg af AHGA92 »

Madbassen skrev:
AHGA92 skrev:Okay, så det er kun ansøgning og i dit tilfælde genregistreringen, at en notar skulle underskrive?
Lige præcis.
Så når man først er blevet medlem, kører det hele bare automatisk mht. til fornyelser?
Visca el Barça

Socio número 139,606 del Barça

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Medlemskab af FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

De nye regler er så latterlige. Endnu en grund til at få fjernet den nuværende ledelse og få sat Laporta tilbage på pinden.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Medlemskab af FC Barcelona

Indlæg af JonasV »

Det er så mange sammenfald af latterlige tiltag at der snart må ske et eller andet hvis skuden ikke skal gå på grund. Vildt hvor skævt det er kørt på så relativt kort tid.

Brugeravatar
Culé
Indlæg: 1319
Tilmeldt: ons mar 07, 2012 7:38 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 35 gange
Kontakt:

Re: Medlemskab af FC Barcelona

Indlæg af Culé »

Jeg var selv i Barcelona i August sidste år, og gik ind på deres kontorer ved Camp Nou. Her fortalte jeg at jeg gerne ville være socio og fik af vide at jeg skal have et commitment card i 3 år som skal fornys i person ved kontorerne hvert af de næste 3 år samtidig med at man ligger ca. 150 euros hver gang. Efter de 3 år kan man så søge om at blive officielt socio på lige fod med alle andre, hvilket vidst bare skulle være en ren formalitet.

Jeg har dog ikke været dernede i år, så måske bliver jeg slettet af systemet, men jeg modtager stadig de her specielle mails fra klubben (infosocios) som er nogle med lidt andet indhold end det sædvanlige nyhedsbrev.

Håber det var svaret kan få dig til at forstå det bedre :glad:

AHGA92
Indlæg: 65
Tilmeldt: fre jul 11, 2014 6:12 pm
Geografisk sted: Aarhus
Blevet takket: 2 gange

Re: Medlemskab af FC Barcelona

Indlæg af AHGA92 »

Culé skrev:Jeg var selv i Barcelona i August sidste år, og gik ind på deres kontorer ved Camp Nou. Her fortalte jeg at jeg gerne ville være socio og fik af vide at jeg skal have et commitment card i 3 år som skal fornys i person ved kontorerne hvert af de næste 3 år samtidig med at man ligger ca. 150 euros hver gang. Efter de 3 år kan man så søge om at blive officielt socio på lige fod med alle andre, hvilket vidst bare skulle være en ren formalitet.

Jeg har dog ikke været dernede i år, så måske bliver jeg slettet af systemet, men jeg modtager stadig de her specielle mails fra klubben (infosocios) som er nogle med lidt andet indhold end det sædvanlige nyhedsbrev.

Håber det var svaret kan få dig til at forstå det bedre :glad:
Bestemt, tak for svar til dig og andre :-)
Visca el Barça

Socio número 139,606 del Barça

Morefews
Indlæg: 3
Tilmeldt: ons jan 14, 2015 3:39 pm
Blevet takket: 1 gang

Re: Medlemskab af FC Barcelona

Indlæg af Morefews »

Man er nød til at sætte sig lidt ind i årsagerne til ændrede forhold omkring medlemskab af F.C. Barcelona før man kritiserer hvad der er sket. Og jeg mener ikke på nogen måde det hænger sammen med klubbens præstationer på banen :-)

Under præsident Rosell viste det sig at der var rigtig mange "billethajer" og billetfirmaer der havde fiktive personer som medlem af klubben og på den måde over årene var kommet til at sidde på rigtig mange sæsonkort og som samtidig gjorde ventelisten på sæsonkort umenneskelig lang. For at råde bod på dette blev alle medlemmer bedt om at identificere sig selv og hvis dette ikke kunne lade sig gøre så kunne man ikke længere være medlem.

Det betød så en del besvær for os medlemmer i Danmark da der pludselig skulle laves en del papirarbejde og smides nogle penge i at sikre den rette identifikation - hvis altså ikke man kunne nå at komme forbi kontoret i Barcelona og identificere sig selv.

F.C. Barcelona forsøge ved samme lejlighed at styrke sin catalanske "integritet" ved at gøre det meget sværere at blive medlem som "udlænding" ved at sætte restriktioner på hvem der kunne blive medlem. Et af argumenterne var at man ønskede at kunne lave afstemninger via internettet og her var det vigtigt at det kun være "oprigtige" medlemmer der stemte.

Der er sikkert også mange andre årsager. Men resultatet er klart i løbet af de to år processen kørt (blev hele tiden forlænget) gik jeg fra medlemsnummer 125000 (cirka) til medlemsnummer 99000 (cirka) - så der faldt en stor del fra.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14866
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Medlemskab af FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Heldigvis har jeg ikke problemer med det. Jeg tog hele familien med til Barcelona og ordnede alle papir i god tid.
MDCCCXCIX

Morefews
Indlæg: 3
Tilmeldt: ons jan 14, 2015 3:39 pm
Blevet takket: 1 gang

Re: Medlemskab af FC Barcelona

Indlæg af Morefews »

Jamen det var da dejlig at der ikke var problemer :-) Ved ikke om andre havde problemer eller blot lidt udfordringer ?

Uanset hvad så skulle der en indsats til hvis man ønskede at forblive medlem.

Og nu skal man virkelig være stålsat for at blive medlem - alternativt kan man give den en skalle til fodboldtræning og blive spiller i klubben, så kan man blive medlem med det samme ;-)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 4 gæster