At flytte til Barcelona

Alt om Barca som ikke hører hjemme i de andre grupper

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: At flytte til Barcelona

Indlæg af Brombi »

dinhxa skrev:Så rykker jeg teltpælene op og flytter til Barcelona i 3 måneder! :smile:
Kan du have det fantastisk!! Skriv endelig nogle opdateringer løbende omkring livet derneee

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: At flytte til Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Jep dinhxa, ha' en fantastisk tid i Barcelona, og som Bormbi skriver, håber du kan forkæle os med opdates samt billeder.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: At flytte til Barcelona

Indlæg af JonasV »

Det er glimrende at vores lille forum har vores egen udsendte reporter i byen - hav en fabelagtig tid dernede!

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: At flytte til Barcelona

Indlæg af Skydefinten »

Jeps god tur. Må du få en one-nighter med Luna, mens du er der.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Jbninc

Re: At flytte til Barcelona

Indlæg af Jbninc »

dinhxa skrev:Så rykker jeg teltpælene op og flytter til Barcelona i 3 måneder! :smile:
Fedt. Hvad skal du lave dernede? Praktik?

dinhxa

Re: At flytte til Barcelona

Indlæg af dinhxa »

Jbninc skrev:
dinhxa skrev:Så rykker jeg teltpælene op og flytter til Barcelona i 3 måneder! :smile:
Fedt. Hvad skal du lave dernede? Praktik?
Sprogskole :-)

JBN
Indlæg: 54
Tilmeldt: tirs aug 08, 2006 11:30 am
Geografisk sted: Barcelona
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 7 gange

Re: At flytte til Barcelona

Indlæg af JBN »

Hej folkens!

Jeg er så heldig at have realiseret min drøm om at bo i Barcelona, jeg rejser derned d. 1 september og bliver i minimum 5 måneder, som et led i min uddannelse.

I den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at høre fra jer der har boet her, om der findes en form for dansk/skandinavisk klub, hvor man kan mødes med "ligesindede" ;)
Jeg planlægger desuden også at melde mig ind i en fodboldklub for på den måde komme i kontakt med folk, så er spørgsmålet bare om i har nogen erfaring med det eller forslag til steder jeg kan melde mig ind?
Hvis jeg kan finde en praktikplads ved en dansk virksomhed, bliver jeg et halvt år længere. Så hvis der er yderligere forslag til hvor jeg kan søge, ud over de allerede nævnte sider, må I meget gerne sige til?

Desuden må i meget gerne komme med gode praktiske råd, hvis der lige er noget jeg skal være opmærksom på?

På forhånd tak! :)

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: At flytte til Barcelona

Indlæg af Brombi »

JBN skrev: Jeg planlægger desuden også at melde mig ind i en fodboldklub for på den måde komme i kontakt med folk, så er spørgsmålet bare om i har nogen erfaring med det eller forslag til steder jeg kan melde mig ind?
Prøv den der FC Barcelona, harharharhar.. - spøg til side.

Fedt for dig! Diabolito har også boet i Barcelona, han arbejdede for Citi Bank hvis jeg ikke tager fejl. Men altså læs tråden igennem, der er sikkert en masse gode råd.

JBN
Indlæg: 54
Tilmeldt: tirs aug 08, 2006 11:30 am
Geografisk sted: Barcelona
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 7 gange

Re: At flytte til Barcelona

Indlæg af JBN »

Ja man kan vel altid starte på det B hold der! haha!!

Ja der er mange fine råd i tråden, som selvfølgelig blev læst indledningsvis, men hvis der er nogen, der har et råd specifikt til mine spørgsmål er de stadig meget velkomne ;)

Brugeravatar
soul_pitcher
Indlæg: 306
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 12:25 pm
Geografisk sted: Exploding Minds
Blevet takket: 33 gange

Re: At flytte til Barcelona

Indlæg af soul_pitcher »

Hvad med en update, slacker?
Er negerdamerne stadig lige villige på ramblaen siden jeg var der sidst? Eller er de kørt væk i deres ferrari?
"It lasted for a million years and for a split-second. But it's over and
now it's your turn." -Timothy Leary

BarçaDK

Re: At flytte til Barcelona

Indlæg af BarçaDK »

Hej med jer. Jeg står i den situation, at jeg muligvis bliver nødt til at bo i Barcelona ca. 10 måneder fra august i år. Pokkers også ;-)

Jeg kommer til at have meget fritid, så vil jeg høre, om nogle af jer har erfaringer med at læse spansk i Barcelona (eller noget der minder om)? For at få et lille netværk i byen, og for at finpudse sproget, tænker jeg. SU vil heller ikke gøre noget.

Input? Fyr løs, tak! :)

Brugeravatar
Muddi12345
Indlæg: 1466
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 4:47 pm
Geografisk sted: Camp Nou
Har takket: 40 gange
Blevet takket: 74 gange

Re: At flytte til Barcelona

Indlæg af Muddi12345 »

BarçaDK skrev:Hej med jer. Jeg står i den situation, at jeg muligvis bliver nødt til at bo i Barcelona ca. 10 måneder fra august i år. Pokkers også ;-)

Jeg kommer til at have meget fritid, så vil jeg høre, om nogle af jer har erfaringer med at læse spansk i Barcelona (eller noget der minder om)? For at få et lille netværk i byen, og for at finpudse sproget, tænker jeg. SU vil heller ikke gøre noget.

Input? Fyr løs, tak! :)
Jeg ved det faktisk ikke, men følger lige lidt med her, da jeg går lidt med samme tanke. Kunne godt tænke mig at lære spansk, og hvilken bedre måde end at flytte derned lidt :-)
Men er i tvivl om spansk og catalansk er meget ens eller er det to vidt forskellige sprog? Altså hvis man tager til madrid og snakker det man har lært i Barcelona, forstår de så en?
"Carrick was faced with Xavi and Iniesta coming past him, and Messi in behind him. That’s 3rd, 2nd and 1st in the 2010 World Footballer of the Year award forming a triangle around him. He desperately needed help".

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: At flytte til Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

BarçaDK skrev:Hej med jer. Jeg står i den situation, at jeg muligvis bliver nødt til at bo i Barcelona ca. 10 måneder fra august i år. Pokkers også ;-)

Jeg kommer til at have meget fritid, så vil jeg høre, om nogle af jer har erfaringer med at læse spansk i Barcelona (eller noget der minder om)? For at få et lille netværk i byen, og for at finpudse sproget, tænker jeg. SU vil heller ikke gøre noget.

Input? Fyr løs, tak! :)
Du skal sgu da bare ind og læse marketing på uni dernede. Efter din bachelor bliver du ansat i klubbens marketingsafdeling og hyrer mig som din personlige assistent (jeg kan godt lave kaffe, men jeg gider ikke lave så meget andet). Så står den ellers bare på Barça, $$$, fæst og damer resten af livet. Problemos solvedos (det var ikke ægte spansk).

BarçaDK

Re: At flytte til Barcelona

Indlæg af BarçaDK »

Blaugrana92 skrev:Du skal sgu da bare ind og læse marketing på uni dernede. Efter din bachelor bliver du ansat i klubbens marketingsafdeling
Sker det bare sådan af sig selv??
Blaugrana92 skrev:og hyrer mig som din personlige assistent (jeg kan godt lave kaffe, men jeg gider ikke lave så meget andet). Så står den ellers bare på Barça, $$$, fæst og damer resten af livet. Problemos solvedos (det var ikke ægte spansk).
Kan du ikke træne dig op til også at kunne lave en eller anden form for hd pasta med noget bacon i? + paella. For så er jeg game, hvis der er bobs i det. Barça, bobs, bajere og bitches (der skulle være tre, men kan ikke lige hurtigt vælge en fra). Problemas resolvidos (mad real I thinkss).



I øvrigt (emneskift også): Sut pik, elsker Barça, elsker Clásicos når Barça vinder og Ini er vild, godt jeg først skal op om... ¡Salud!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: At flytte til Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Haha, stærkt indlæg. Der er satanrendemig fart på.

Er hd pasta sådan en pasta, hvor det er virkelig, virkelig tydeligt at det er pasta?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 6 gæster