Tur til Barcelona og billetter

Alt om Barca som ikke hører hjemme i de andre grupper

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Tur til Barcelona

Indlæg af Brombi »

JonasV skrev:Hmm, jeg har lige tjekket Norwegian udfra ovennævnte oplysninger, og det bliver ret pebret, oven købet med mellemlanding på hjemvejen. Er det mig der gør noget helt forkert?
vi valgte direkte forbindelse :) har lige tjekeket det for dig
http://www.norwegian.com/dk/fly/valg-fl ... ssid=38033

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Tur til Barcelona

Indlæg af JonasV »

'Ingen flyvninger til rådighed' på tilbagevejen. Passer mig fint at blive dernede :)

Vi endte med at booke rejsen hos Vueling.

teemuss

Re: Tur til Barcelona

Indlæg af teemuss »

prøv fdm-travel eller momondo eller måske søg hos cimber,og allebest google jonas,du burde kunne finde nogle rimelige priser.havd angår hotel i barcelona er auto hougar ganske godt det lige ved plaza de espania og kun 2 stationer fra catalunia plaza.
sig til hvis vi skal hjælpe dig. :smile:

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Tur til Barcelona

Indlæg af JonasV »

Det er pænt af jer. Rejsen er dog booket nu, og vi har booket en lille lejlighed i det gotiske kvarter, via Citysiesta ...og i øvrigt købt lækre billetter til Bilbao-kampen.

Pieyanthikos
Indlæg: 495
Tilmeldt: fre jul 22, 2005 9:20 pm
Geografisk sted: Østjylland
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: Tur til Barcelona

Indlæg af Pieyanthikos »

Uha, Bilbao-kampen bliver nok fremragende! Hvad måtte I give for lejligheden?
Anders Grønborg - Soci #107531
Twitter @a_groenborg

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Tur til Barcelona

Indlæg af JonasV »

Ja, den kunne godt blive interessant!

Lejligheden koster omkring 3000 for tre overnatninger, hvilket er fint når vi er 4 der deler.

Thomas-madsen

Re: Tur til Barcelona

Indlæg af Thomas-madsen »

Jeg er desværre også en af dem der mistede flybillettter til Bibaokampen, har endnu ikke fundet ud af hvad jeg gør endnu. Overvejer mange ting lige pt.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15204
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1717 gange
Blevet takket: 1136 gange
Kontakt:

Re: Tur til Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Brombi skrev:lopezzz hvordan er stemningen til en regal kamp. jeg skal derned fra den 3. februar til den 9. februar og det kunne være fedt at tage ind og se en kamp :)
Superfed stemning, det vil jeg klart anbefale men i jeres tilfælde spiller de ikke hjemme, desværre.
Så det må være en anden gang.
Jeg råber i stedet for dig: Pis! Lort! Røv! :glad:
MDCCCXCIX

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Tur til Barcelona

Indlæg af Brombi »

Lopezzz skrev:
Brombi skrev:lopezzz hvordan er stemningen til en regal kamp. jeg skal derned fra den 3. februar til den 9. februar og det kunne være fedt at tage ind og se en kamp :)
Superfed stemning, det vil jeg klart anbefale men i jeres tilfælde spiller de ikke hjemme, desværre.
Så det må være en anden gang.
Jeg råber i stedet for dig: Pis! Lort! Røv! :glad:
Tak for hjælpen, ja det må blive en anden god gang :) Er der andet du kan anbefale? Det lader til at du er der flere gange om året :)

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15204
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1717 gange
Blevet takket: 1136 gange
Kontakt:

Re: Tur til Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Brombi skrev: Er der andet du kan anbefale? Det lader til at du er der flere gange om året :)
Der er også håndbold men udover sport så vil jeg anbefale jer at besøge Tibidabo eller Tivoli på dansk.
Her kan i tage de bedste billeder af Barcelona, utroligt smukt udsigt over hele byen.
I kan sagtens bevæge jer rundt uden at købe billetten men hvis i vil prøve de mange forlystelser så koster det.
I kommer der med Tramvia og bagefter med Funicular men der er også en T2 Tibibus som kører direkte
fra Placa Catalunya. Regner med at i kan selv finde ud af det ;-)
Link: http://www.tibidabo.cat/en/homepage

Se billederne her: https://www.google.com/search?hl=da&rlz ... XCswbAqJhk

Så er der Font Magica, Montjuic med lyd og lysshow om aften. Så smukt!!
Link med åbningstider: http://www.bcn.cat/parcsijardins/fonts/EN/magica.html
Billeder: https://www.google.com/search?hl=da&rlz ... 80&bih=603

Men selve Montjuic er noget specielt, det skal simpelthen opleves.
Vil også anbefale jer at i køber retur billet til de forskellige transporter da det er billigere.
Og husk varmt tøj med hue og handsker ellers kommer du til at ligner en frossen BROMBÆR :cool:

Gider ikke mere....Sagrada, Parc Güel, Picasso museum er spild af tid men der er en voksmuseum som er o' sjov.
Og hvis i skal selv lave mad så er La Bocceria http://www.panoramio.com/photo/28248079 stedet at handle.
Det er ligesom Bazar her i Danmark og den ligger på Ramblaen.

Puuhaa...
MDCCCXCIX

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Tur til Barcelona

Indlæg af Skydefinten »

Enig i hvad Lopezzz finder interessant.

Tibidabo har nok været en af overraskelserne for mig. Jeg havde været i byen adskillige gange inden jeg fik nosset mig sammen til at kommer derop en sommeraften. Super fedt - og verdens bedste udsigt over byen.

Denne side dækker egentligt seværdigheder meget godt.

http://www.travelforum.dk/sev%C3%A6rdig ... -barcelona

Ellers bare at gå rundt i El Born/Det gotiske kvarter hele dagen...så mange små gader og stræder med fede barer (hvis man skulle blive tørstig :roll: ), små restauranter og lækre butikker. Jeg vil afsted nu!
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Tur til Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

... og selv hvis I ikke skal lave mad er La Boqueria så afgjort et besøg værd. Alene for at opleve det. Så kan man også lige købe sig en friskpresset juice til det halve af hvad den ville koste herhjemme - og så smager den i øvrigt dobbelt så godt.

Nu kan jeg se at du skal være der i 6 dage, så hvis du får nok af byen (ikke at det er plausibelt overhovedet), eller bare lige har brug for at komme lidt væk en af dagene, kan jeg anbefale at tage ud og se Montserrat, som er et super flot bjerg der ligger 50-60 kilometer uden for Barcelona. Man kan tage toget derud, hvilket tager lidt over 1½ time, hvor den sidste del af turen er en rigtig flot tur på en bjergbane, der kører helt op til det kloster som ligger på toppen, som hedder Santa Maria de Montserrat. Herfra kan man gå nogle ture, blandt andet ud til et stort kors helt ude på kanten af bjerget, hvorfra der er en fantastisk udsigt. Det er måske en forholdsvis lang tur for at tage ud og se et bjerg, men jeg synes det var rigtig dejligt lige at komme lidt væk fra byen og opleve en lidt anden side af Catalonien, nemlig den smukke natur der er.

I øvrigt; hvis du vil ud og spise nogle lidt 'finere' steder, så gør det til middag. Der er som regel nogle fine tilbud. Forrige gang jeg var afsted spiste jeg nede på Port Olímpic til stort set ingen penge. Jeg husker ikke præcis hvad jeg gav, men jeg mener at det var en 8-9 euro, for en ret stor menu. Først var der lidt forskellige forretter, blandt andet en god salat, til hovedret var der en omgang paella, der i øvrigt smagte fantastisk, og så en omgang Crema Catalana til dessert.

Og som Skydefinten skriver kan man sagtens få adskillige dage til at gå med bare at vandre rundt uden noget egentligt formål i El Born eller Barri Gòtic, og lige slå et smut forbi en bar i ny og næ. Jeg skal i øvrigt selv afsted kort efter dig - fra den 13. til den 20. Jeg kan ikke rigtigt formulere med ord hvor meget jeg glæder mig til at komme derned igen. For helvede, hvor vil jeg altså bare gerne flytte derned!

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Tur til Barcelona

Indlæg af Skydefinten »

Fik lyst til at smide et par billeder fra La Boqueria, som jeg selv tog sidst.
Billede
Billede
Billede
Billede

Svævebanen til Monjtuic
Billede
Billede
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15204
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1717 gange
Blevet takket: 1136 gange
Kontakt:

Re: Tur til Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Blaugrana92 skrev:.. For helvede, hvor vil jeg altså bare gerne flytte derned!
Tror vi alle har samme drøm ;-)


Og forresten Brombi, der er en ting til, The Bagdad Sex Club
http://www.bagdad.com/newsite/despedidas.php?Lang=EN

....hvis du nu kommer til at kede dig :razz:
MDCCCXCIX

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Tur til Barcelona

Indlæg af Brombi »

Lopezzz skrev:
Blaugrana92 skrev:.. For helvede, hvor vil jeg altså bare gerne flytte derned!
Tror vi alle har samme drøm ;-)


Og forresten Brombi, der er en ting til, The Bagdad Sex Club
http://www.bagdad.com/newsite/despedidas.php?Lang=EN

....hvis du nu kommer til at kede dig :razz:
prikken over i'et. Mange tak, du har været til stor hjælp :)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 9 gæster