Tur til Barcelona og billetter

Alt om Barca som ikke hører hjemme i de andre grupper

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Tur til Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Well, well. Så smutter jeg her om en 4 timer! I må hyg'! Jeg skal nok hilse Carles, Leo og Gerard, og naturligvis Pep, når jeg støder ind i dem, hvilket jeg stærkt regner med at gøre! So long! ;)

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5540
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 582 gange
Blevet takket: 575 gange

Re: Tur til Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Go tur, og hils lige Iniesta og sig at jeg bare sover på sofaen næste gang jeg besøger ham. Han behøver ikke at gøre så meget ud af det som sidste gang!
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Tur til Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Ganske genial tur! For at kort (edit: langt?) at opsummere hvad vi så og lavede:

Mandag gik vi. Ret meget. Vi boede på Placa Reial som er et stenkast fra ramblaen, så vi startede med at smutte ned til Columbus søljen, hvorfra vi gik tilbage op ad Via Laietana som løber parallelt med ramblaen. Derfra gik vi tilbage ind i Barrio Gòtic og så rådhuset og La Generalitat. Herefter forsatte vi om til katedralen og fik set den inden vi bevægede os tilbage til ramblaen og gik op mod Placa Catalunya, hvorfra vi gik op til Gaudí's Casa Batlló og gik ind og så det. Det er virkelig helt fantastisk, så abstrakt den mand kunne tænke. Derefter gik vi videre op til Casa Milà, også af Gaudí, men det undlod vi at tage ind at se, og i stedet fortsætte helt over til La Sagrada Familia og se den indefra, hvilket jeg ikke havde oplevet før. Vanvittigt stort! Derefter var det hjem.

Tirsdag var det rene kaos om formiddagen. En af mine klassekammerater var blevet syg henover natten og kunne derfor ikke komme med og kort tid efter fandt vi ud af at der ville være generalstrejke om onsdagen, hvorfor al offentlig transport ville være ude af drift. Det var oprindeligt planlagt at vi skulle ud og se Montserrat om onsdagen og så se Montjuïc tirsdag, men på grund af generelstrejken valgte vi at bytte om på de to dage. Desværre kom vi meget sent afsted, hvorfor vi nærmest måtte løbe op til Placa Espanya for at tage toget mod Montserrat. Da vi nåede klostret fortsatte vi til fods op til Creu de Sant Miguel og fik taget os nogle fantastisk billeder. Efter at have nydt udsigten lidt gik vi tilbage til klostret og gik lidt rundt der. Derefter tog vi toget hjem igen, hvor jeg som den eneste fra klassen ikke fik reddet mig en siddeplads, fordi jeg er en gentleman - egentlig mest fordi jeg var langsom til at komme ombord - så jeg måtte stå op i de 22 stop det varede at komme tilbage til Placa Espanya. Sjældent har jeg da haft så ondt i hælene! Derefter tog vi metroen tilbage til Placa Catalunya og sluttede der.

Onsdag gik turen op til Montjuïc, til fods grundet generalstrejken. Der var dog en dejlig udsigt da man først kom der op. Vi fortsatte hen til Miró museet, hvor vi tog os en lille pause, inden vi fortsatte op til det olympiske stadion, hvor vi kunne købe os en lille sandwich. Herefter gik vi ned til Mies van der Rohe's pavilion og fik set den, hvorefter vi sluttede dagen ved Placa Espanya. Om aftenen var vi alle på sportsbar, hvor vi først så Barca's kamp mod Rubin Kazan og derefter havde et øje rettet på henholdsvis Inter's kamp mod Werder Bremen og United's kamp mod Valencia. Needless to say at førstnævnte var mest interessant. I øvrigt har jeg ikke set Benítez spille så offensivt i lang, lang tid.

Torsdag var en super genial dag. Vi startede med at gå op til et gymnasie for at møde nogle spanske elever og få snakket noget spansk. Gymnasiet lå i El Raval - hvor næsten 50% af indbyggerne er indvandrere - så det var stort set ene af filippinere vi mødte. Det var super hyggeligt og også meget spændende lige at få afprøvet sine færdigheder. Derefter indtraf turens højdepunkt, da vi efter en lille tur med metroen nåede Camp Nou. Jeg har været på stadion to gange tidligere og på museet en gang, men museet var fuldstændig ændret, således at man nu kommer ind at se stadion uanset hvad - sådan var det ikke sidst jeg var på besøg på museet. Efter hurtigt at have kastet et blik på alle vores elskværdige trofæer, fortsatte vi ud på tribunen og fik taget et par billeder. Derefter gik vi ned og så omlædningsrummet - udeholdets, vel at mærke - og derefter gik vi gennem presserummet og fortsatte hen til spillertunellen. Her spillede hymnen for fulde drøn, så det var virkelig fedt at gå op ad trapperne til græstæppet med den sang i ørerne - selvfølgelig lidt kedeligt at blive mødt at et helt tomt stadion, men det var nu alligevel en fantastisk følelse. Og nøj, hvor duftede plænen bare godt! Jeg havde så umådeligt meget lyst til bare lige at smutte over hegnet, løber ind midt på banen og bare kaste mig ned og nyde det. Efter at have brugt lidt tid her, fortsatte vi op under taget for at besøge den box hvor kommentatorerne sidder. Hvilket syn! I baggrunden kørte forskellige kommentatorspor fra diverse kampe og man kunne ikke lade være med at leve sig lidt ind i rollen og sidde at mumle: "Gol, gol, gol, gol, gol, gol, gol!" etc. Sidst kom man ind i et langt lokale hvor den ene væg var fyldt med store skærme, hvorpå der kørte forskellige klip fra den legendariske 08/09 sæson, mens der kørte noget smukt musik i baggrunden - hvis vi var blevet der bare få sekunder mere var jeg sgu begyndt at tude! Det var sgu smukt! Efter sådan en oplevelse skulle der meget til for at runde dagen af på perfekt vis, men lykkedes faktisk fuldstændig, da vi tog op til Parc Güell. Hold nu op, for en udsigt! Det var virkelig en dag der er værd at huske.

Fredag var en nedern dag. Afsted med bus til lufthavnen omkring klokken 16, boarding klokken 18:50, touchdown i Kastrup klokken 22:15, hvorefter vi skulle vente på det næste tog til Randers som først gik 20 minutter over tolv. Så var vi så i Randers lidt over 5 om natten/morgenen. Nøj, en lang rejse!

Men det var sgu en god tur, der uden tvivl aldrig vil blive glemt!

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Tur til Barcelona

Indlæg af Mander »

Godt at I havde en god tur (boede kun et stenkast fra der hvor I gjorde, det er nu en dejlig ende af byen :)), men den virker uhyggeligt seriøs, i hvert fald når jeg tænker tilbage på min studietur til Rom for en tre år siden...
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Tur til Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Mander skrev:Godt at I havde en god tur (boede kun et stenkast fra der hvor I gjorde, det er nu en dejlig ende af byen :)), men den virker uhyggeligt seriøs, i hvert fald når jeg tænker tilbage på min studietur til Rom for en tre år siden...
Hehe, lad mig bare sige det sådan at vi havde to lærere med, der er yderst seriøse når de skal være det. Vi følte dog ikke rigtigt på noget tidspunkt at vi havde decideret travlt, hvis vi ser bort fra den første dag, hvor vi skulle nå meget. De andre dage var det nu alligevel meget afslappet og om onsdagen var vi faktisk også en tur på stranden for at bade. Det skal da også siges at vi var i byen hver aften, men det mente jeg ikke var nødvendigt at nævne, når nu der var tale om en studietur! ;) :P

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Tur til Barcelona

Indlæg af Brombi »

Blaugrana92 skrev:
Mander skrev:Godt at I havde en god tur (boede kun et stenkast fra der hvor I gjorde, det er nu en dejlig ende af byen :)), men den virker uhyggeligt seriøs, i hvert fald når jeg tænker tilbage på min studietur til Rom for en tre år siden...
Hehe, lad mig bare sige det sådan at vi havde to lærere med, der er yderst seriøse når de skal være det. Vi følte dog ikke rigtigt på noget tidspunkt at vi havde decideret travlt, hvis vi ser bort fra den første dag, hvor vi skulle nå meget. De andre dage var det nu alligevel meget afslappet og om onsdagen var vi faktisk også en tur på stranden for at bade. Det skal da også siges at vi var i byen hver aften, men det mente jeg ikke var nødvendigt at nævne, når nu der var tale om en studietur! ;) :P
MIn studietur til rom var noget af det mest useriøse, det handlede egentlig bare om druk OGSÅ fra lærernes side. Om morgenen brækkede vi os stort set over alt, fra bussen til coloseum og om aftenen var der gang i den i byen ;)

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Tur til Barcelona

Indlæg af Mander »

Vores lærere tog ud og danse salsa sammen - uden elever. Dem så vi først i byen den sidste aften.

Til gengæld endte det i dødsdruk, især første aften, hvilket jo er lidt træls, når man nu skal ud og køre i bus dagen efter for at besøge olivenoliefabrikker (hvilket stinker jævnt meget)... men ud af 20 personer var det vel også kun 50-60 % der brækkede sig, så det var jo en vellykket udflugt!

Men nu kommer man vist på sidespor... ahh, studietur. Good times. :D
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Tur til Barcelona

Indlæg af Guardiola »

Studietur. Eh... vi var faktisk i barcelona. Jeg og to venner var inde og se barca. Rivaldo scorede to gange. Et for os, og et selvmål. Og så blev hele vores tur ramt af meningitis. Det medfører at man ikke må drikke alkohol. Det skete på dag to. Det vil sige... æv.

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Tur til Barcelona

Indlæg af Mander »

Puha, det er sgu ved at være længe siden, hvis Rivaldo spillede for os. Grand old man. ;)
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5540
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 582 gange
Blevet takket: 575 gange

Re: Tur til Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Ved ikke om jeg glemte at smide link til videos jeg optog på Camp Nou den 12. sept. 2010: Men her er et link hvis nogen er interesseret i at se amatør video...


http://www.youtube.com/user/nymedarbejd ... MbXztF7dlk


+ en lille lækker sag: Et billede hvor smukke Puyol og mig blir fanget "on camera" i en øm situation. shhhh
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Squix

Re: Tur til Barcelona

Indlæg af Squix »

Nu sidder jeg her og prøver at finde en kamp, mig og min kammerart kan tage ned og se.

Men når jeg sidder inde på www.fcbarcelona.com og prøver og finde en kamp der er interessant, så er der sgu' udsolgt, eller, der er så lidt pladser, at det ikke kan lade sig gøre at få 2 sammenhængende pladser.

Kan det virkelig passe, at alle kampe i denne sæson allerede er booket ud? jeg vidst godt der er kæmpe interesse for kampene dernede, men syntes det er lidt vanvittigt alt stortset allerede er udsolgt.

Bliver der frigivet billetter på et senere tidspunkt? Syntes jeg læste et sted, at hvis ikke dem med sæsonkort kommer, så bliver billetterne frigivet, er dette korrekt, eller hvordan fungere dette :) ?

Kempulis

Re: Tur til Barcelona

Indlæg af Kempulis »

Squix skrev:Nu sidder jeg her og prøver at finde en kamp, mig og min kammerart kan tage ned og se.

Men når jeg sidder inde på http://www.fcbarcelona.com og prøver og finde en kamp der er interessant, så er der sgu' udsolgt, eller, der er så lidt pladser, at det ikke kan lade sig gøre at få 2 sammenhængende pladser.

Kan det virkelig passe, at alle kampe i denne sæson allerede er booket ud? jeg vidst godt der er kæmpe interesse for kampene dernede, men syntes det er lidt vanvittigt alt stortset allerede er udsolgt.

Bliver der frigivet billetter på et senere tidspunkt? Syntes jeg læste et sted, at hvis ikke dem med sæsonkort kommer, så bliver billetterne frigivet, er dette korrekt, eller hvordan fungere dette :) ?
Der er stort set udsolgt ja, og det er nærmest helt umuligt at finde to pladser ved siden af hinanden som du også skriver. Der er dog mulighed for at der bliver frigivet billetter, fra sæsonkortholdere op til kampene, men det er svært at satse på. Jeg skal selv med en kammerat ned at se mod Valencia om lidt over en uge, og vi bestilte lige da de blev sat til salg. Vi fik så også i U'et i QUE, så det er ganske fine pladser ;)

Men held og lykke med søgningen - det er en oplevelse for livet hver gang man sætter sine ben på Camp Nou...

JBN
Indlæg: 54
Tilmeldt: tirs aug 08, 2006 11:30 am
Geografisk sted: Barcelona
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 7 gange

Re: Tur til Barcelona

Indlæg af JBN »

Kigger på Barca's hjemmeside, og ser om der er nogle sæder der bliver frigivet, da jeg læser dette:
When collecting tickets or buying them at the club ticket offices, it will be necessary to show an ID or passport. People from the country of origin of the rival team, except members, will not be able to buy or collect tickets due to UEFA security requirements.

!? Kan det virkelig passe, jeg er godt klar over det er en hensigtsmæssig regel, så ligegyldige hooligans ikke mænger sig med de rigtige fans, men når man er kæmpe Barca-fan, og bare gerne vil ind og se en kamp?

Eller får man sine billetter sendt på e-mail, så man ikke behøver, at hente dem et sted hvor man skal vise pas, så man godt kan komme ind alligevel?

Kempulis

Re: Tur til Barcelona

Indlæg af Kempulis »

JBN skrev:Kigger på Barca's hjemmeside, og ser om der er nogle sæder der bliver frigivet, da jeg læser dette:
When collecting tickets or buying them at the club ticket offices, it will be necessary to show an ID or passport. People from the country of origin of the rival team, except members, will not be able to buy or collect tickets due to UEFA security requirements.

!? Kan det virkelig passe, jeg er godt klar over det er en hensigtsmæssig regel, så ligegyldige hooligans ikke mænger sig med de rigtige fans, men når man er kæmpe Barca-fan, og bare gerne vil ind og se en kamp?

Eller får man sine billetter sendt på e-mail, så man ikke behøver, at hente dem et sted hvor man skal vise pas, så man godt kan komme ind alligevel?
Tror faktisk der har været en nyhed på denne side om netop det her. Tror det er noget med om kampen bliver anset som værende en højrisiko kamp. Ved dog ikke hvornår dette bliver fastlagt...

kabi-bommel

Re: Tur til Barcelona

Indlæg af kabi-bommel »

Hej....

Jeg regner stærkt med at tage til barcelona og se kamp mod athletico madrid 06-02/2012 som er en søndag, kan man så risikerer at kampen bliver flyttet til en mandag, eller kan den kun blive flyttet til lørdag?

På forhånd tak

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 7 gæster