10/5 FC Barcelona - Celta de Vigo

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 10/5 FC Barcelona - Celta de Vigo

Indlæg af EasyBuddhist »

Barcelona are unbeaten in their 33 La Liga games played on a Tuesday, the best unbeaten record for a team on a specific day in the competition’s history.


@OptaJose
🙌
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: 10/5 FC Barcelona - Celta de Vigo

Indlæg af PuyolErGud »

Isageren skrev:
tirs maj 10, 2022 11:51 pm
EasyBuddhist skrev:
tirs maj 10, 2022 11:46 pm
❗Ronald Araujo is fine, nothing serious.


@gerardromero
Men åbenbart var det en “Eriksen situation” med et hjertestop, og hvis man ikke var overbevist om dét, skal man vist lige “slappe af” :crazy:
Stop nu. Ja, man så de stødte hovederne sammen, men det kunne vel i så fald have været en mindre hjerneblødning afhængig af slaget. Tænk at negligere andre folks umiddelbare reaktion/følelse.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: 10/5 FC Barcelona - Celta de Vigo

Indlæg af Isageren »

thomas skrev:
tirs maj 10, 2022 11:49 pm
At Frenkie og Alba rager helt unødvendige gule kort til sig i slutfasen er for dumt, ikke mindst når der følger karantæne med.
Demb får så lidt oprejsning i dag efter at have været kampens ringeste sidst, men selvom han loyalt løber med tilbage og jagter rundt, så kan han da ikke fange en myg. Han må da kunne få noget træning i defensivt arbejde?
Dembélé skal have ros for sit defensive arbejde, han spillede virkelig godt i dag, og var grunden til at vi vandt. Jeg synes vi skal give ham en forlængelse, vi betaler ikke en transfersum, og han er god spiller at have til begge kanter. Ansu og Raphinha kan ikke spille hver kamp. Med ham, Ferran og Memphis på bænken begynder vi at ligne et seriøst angreb.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: 10/5 FC Barcelona - Celta de Vigo

Indlæg af Isageren »

PuyolErGud skrev:
tirs maj 10, 2022 11:52 pm
Isageren skrev:
tirs maj 10, 2022 11:51 pm
EasyBuddhist skrev:
tirs maj 10, 2022 11:46 pm
❗Ronald Araujo is fine, nothing serious.


@gerardromero
Men åbenbart var det en “Eriksen situation” med et hjertestop, og hvis man ikke var overbevist om dét, skal man vist lige “slappe af” :crazy:
Stop nu. Ja, man så de stødte hovederne sammen, men det kunne vel i så fald have været en mindre hjerneblødning afhængig af slaget. Tænk at negligere andre folks umiddelbare reaktion/følelse.
Bliver sku indigneret over at man får en sviner for at kalde en kommentator ud, sådan er jeg bare anlagt.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 10/5 FC Barcelona - Celta de Vigo

Indlæg af EasyBuddhist »

Isageren skrev:
tirs maj 10, 2022 11:41 pm
sorens skrev:
tirs maj 10, 2022 11:38 pm
kklaus skrev:
tirs maj 10, 2022 11:33 pm
Eric Garcia og Frenkie begge i karantæne nu.

Edit: Og Alba.
Så et forsvar der mangler Garcia, Araujo, Pique og Alba. Det bliver interessant hvordan Xavi skærer den. Men det bliver vel med Langlet og et comeback til Umtiti.

Busquet kommer tilbage fra karantæne. Så en midtbane med ham Gavi og Puig
Jeg er sku mere bange for en midtbane med Puig end et forsvar med Umtiti. Tror han spiller med 3 mandsforsvar. Ellers skal han spille med Mingueza eller Balde som VB
Puig gjorde det godt i dag og fik sat flere farlige angreb op. Helt klart det bedste kort man har lige nu på den fremskudte position. Ferran bør få en pause, han ser slidt ud og det er helt fair. Han har stort set spillet alle kampe, siden han kom til klubben. Depay og Auba ser skarpere ud, selvom de efterlader en del tilbage at ønske i spillet med bolden.

Forsvaret ved jeg sgu ærligt taget ikke, hvordan man vil sammensætte. Alves-Umtiti-Lenglet-Mingueza? Lord have mercy! :eek:
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: 10/5 FC Barcelona - Celta de Vigo

Indlæg af Dytrax »

Xavi Hernández: "We have tried to change the system, starting with a line of three behind, with Alba and Alves getting inside. It's true that we had not worked hard on it and the team wasn't comfortable."

Xavi: "We missed important players like Busquets, Piqué and Pedri… They are players who make a difference. When they're not there it's noticeable."

Xavi: "Dembélé? Making a difference is not just scoring goals. The first goal is practically his, then he provides another goal for Aubameyang. Ousmane is making a difference for us in terms of assists."

Xavi: "Ronald is conscious and will spend the night in the hospital."

Xavi: "We've been winning for three games in a row, but we've not been playing good."

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: 10/5 FC Barcelona - Celta de Vigo

Indlæg af Isageren »

EasyBuddhist skrev:
ons maj 11, 2022 12:07 am
Isageren skrev:
tirs maj 10, 2022 11:41 pm
sorens skrev:
tirs maj 10, 2022 11:38 pm
kklaus skrev:
tirs maj 10, 2022 11:33 pm
Eric Garcia og Frenkie begge i karantæne nu.

Edit: Og Alba.
Så et forsvar der mangler Garcia, Araujo, Pique og Alba. Det bliver interessant hvordan Xavi skærer den. Men det bliver vel med Langlet og et comeback til Umtiti.

Busquet kommer tilbage fra karantæne. Så en midtbane med ham Gavi og Puig
Jeg er sku mere bange for en midtbane med Puig end et forsvar med Umtiti. Tror han spiller med 3 mandsforsvar. Ellers skal han spille med Mingueza eller Balde som VB
Puig gjorde det godt i dag og fik sat flere farlige angreb op. Helt klart det bedste kort man har lige nu på den fremskudte position. Ferran bør få en pause, han ser slidt ud og det er helt fair. Han har stort set spillet alle kampe, siden han kom til klubben. Depay og Auba ser skarpere ud, selvom de efterlader en del tilbage at ønske i spillet med bolden.

Forsvaret ved jeg sgu ærligt taget ikke, hvordan man vil sammensætte. Alves-Umtiti-Lenglet-Mingueza? Lord have mercy! :eek:
Nu spillede Puig jo også hele kampen en mand i overtal. Er virkelig ikke imponeret, men han skal helt klart spille mod Getafe, der er ikke noget valg.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: 10/5 FC Barcelona - Celta de Vigo

Indlæg af Magnus Frost »

Isageren skrev:
tirs maj 10, 2022 11:53 pm
thomas skrev:
tirs maj 10, 2022 11:49 pm
At Frenkie og Alba rager helt unødvendige gule kort til sig i slutfasen er for dumt, ikke mindst når der følger karantæne med.
Demb får så lidt oprejsning i dag efter at have været kampens ringeste sidst, men selvom han loyalt løber med tilbage og jagter rundt, så kan han da ikke fange en myg. Han må da kunne få noget træning i defensivt arbejde?
Dembélé skal have ros for sit defensive arbejde, han spillede virkelig godt i dag, og var grunden til at vi vandt. Jeg synes vi skal give ham en forlængelse, vi betaler ikke en transfersum, og han er god spiller at have til begge kanter. Ansu og Raphinha kan ikke spille hver kamp. Med ham, Ferran og Memphis på bænken begynder vi at ligne et seriøst angreb.

Helt enig og jeg synes faktisk det ikke kun er i denne kamp han løber en masse defensivt( ja okay han har ikke vanvittigt meget defensivt awareness, men knægten er jo også først begyndt at prøve defensivt arbejde under Xavi, den slags tager tid) Og ja han svinger en del, men det er jo umuligt at få en bedre spiller til de samme penge hvis man medregner en transfersum. Og tænk hvis han grundet en lang skadesfri periode kan komme til at spille godt kontinuerligt, så er vil han jo være verdensklasse !
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: 10/5 FC Barcelona - Celta de Vigo

Indlæg af ladislau »

Hvis man har en ubændig trang til, at “kalde en kommentator ud” i sådan en situation, så må man jo acceptere selv at blive “kaldt”.
Det er ligesom et grundvilkår, selvom det sjovt nok ofte kommer bag på “jeg-siger-min-mening-sådan-er-jeg-bare-og-det-har-jeg-ret-til”-folket.

Mht kampen, så er det sateme skidt træner arbejde.
Ja, vi kan bruge de tre point, men ellers var det reelt en offensivt indstillet Koeman vi så idag.
Xavis værste kamp.

Håber virkelig Ronald nøjes med en enkelt nat på sygehus.
Man får virkelig ondt i dunken, når en spiller ligger helt stille på den måde.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10/5 FC Barcelona - Celta de Vigo

Indlæg af Piquénbauer »

Kan ikke se hvorfor det er dårligt trænerarbejde. Xavi spiller de kort han har. At en spiller som FDJ igen, igen, igen ikke kan sætte sig på kampen handler mere om ham end xavi. Det var heller ikke fordi spillet blev markant bedre af at puig kom ind. Og det endda selvom vi var en mand i overtal.

Vi har set hvad Xavi kan når det spiller. Men med vores trup så kan vi ikke forvente flot spil når vi har spillere som pique, bussi og pedri ude. De er alt for vigtige.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: 10/5 FC Barcelona - Celta de Vigo

Indlæg af ladislau »

Synes det blev markant bedre. Det var stadig ringe, men første halveg var rystende.

At affolke midten(selv med suppelerende backs) er gift, og hvis vi gerne have de midtbane spillere, som underpræsterer til rent faktisk at vokse, så kan jeg ikke se metoden idag.
I det hele taget, så kan jeg ikke se hvordan sådan en kamp hjælper med udviklingen. Tværtimod.
Dembele kan selfølgelig bruge sin hurtighed, når vi løber frem og tilbage.

Vi har nemlig set hvad Xavi kan, men han bliver nødt til selv at tro på sit system

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10/5 FC Barcelona - Celta de Vigo

Indlæg af Piquénbauer »

De første 20 min var ringe men derefter var der ingen forskel på de sidste 25 min af første halvleg og anden halvleg. Det var på halvt blus med en midt der ikke kunne tage kontrollen.

Da midten lige netop fik enorm støtte fra backerne så kan det næppe beskrives som "affolket". At midten så underpræsterer er mere et spørgsmål om kvalitet fremfor gameplan. Gavi er stadig meget ung og han har spillet mange kampe mens FDJ er godt i gang med at vise hvorfor han skal sælges. I en kamp som i går har han vitterligt ingen undskyldning for at levere som han gjorde.

Som træner bliver man nødt til at forholde sig til det man har (og det man ikke har) og jeg ser ingen tegn på at Xavi ikke tror på sit system. Jeg ser derimod en træner der har en for tynd trup efter et, på flere parametre, hårdt 2022.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: 10/5 FC Barcelona - Celta de Vigo

Indlæg af Isageren »

Piquénbauer skrev:
ons maj 11, 2022 8:03 am
Kan ikke se hvorfor det er dårligt trænerarbejde. Xavi spiller de kort han har. At en spiller som FDJ igen, igen, igen ikke kan sætte sig på kampen handler mere om ham end xavi. Det var heller ikke fordi spillet blev markant bedre af at puig kom ind. Og det endda selvom vi var en mand i overtal.

Vi har set hvad Xavi kan når det spiller. Men med vores trup så kan vi ikke forvente flot spil når vi har spillere som pique, bussi og pedri ude. De er alt for vigtige.
Ja, Puig er elendig, og jeg er bange for ham mod Getafe. FDJ bringer det samme som Nico, og Nico er 5 år yngre. Jeg mener at man kunne sælge FDJ og hente Tchouameni eller forstærkninger i forsvaret
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: 10/5 FC Barcelona - Celta de Vigo

Indlæg af Isageren »

ladislau skrev:
ons maj 11, 2022 7:33 am
Hvis man har en ubændig trang til, at “kalde en kommentator ud” i sådan en situation, så må man jo acceptere selv at blive “kaldt”.
Det er ligesom et grundvilkår, selvom det sjovt nok ofte kommer bag på “jeg-siger-min-mening-sådan-er-jeg-bare-og-det-har-jeg-ret-til”-folket.

Mht kampen, så er det sateme skidt træner arbejde.
Ja, vi kan bruge de tre point, men ellers var det reelt en offensivt indstillet Koeman vi så idag.
Xavis værste kamp.

Håber virkelig Ronald nøjes med en enkelt nat på sygehus.
Man får virkelig ondt i dunken, når en spiller ligger helt stille på den måde.
Det er mere bare princippet i at jeg sviner en person, som ikke aner hvem jeg er, eller hører mig, in the heat of the moment, fordi han sidder og gør folk i stuerne bange, for så at blive svinet til selv for det. Man har virkelig et stort problem med en person, hvis man har et behov for at angribe et fællesmedlem af et forum. Bare min holdning
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 10/5 FC Barcelona - Celta de Vigo

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
ons maj 11, 2022 9:02 am
De første 20 min var ringe men derefter var der ingen forskel på de sidste 25 min af første halvleg og anden halvleg. Det var på halvt blus med en midt der ikke kunne tage kontrollen.

Da midten lige netop fik enorm støtte fra backerne så kan det næppe beskrives som "affolket". At midten så underpræsterer er mere et spørgsmål om kvalitet fremfor gameplan. Gavi er stadig meget ung og han har spillet mange kampe mens FDJ er godt i gang med at vise hvorfor han skal sælges. I en kamp som i går har han vitterligt ingen undskyldning for at levere som han gjorde.

Som træner bliver man nødt til at forholde sig til det man har (og det man ikke har) og jeg ser ingen tegn på at Xavi ikke tror på sit system. Jeg ser derimod en træner der har en for tynd trup efter et, på flere parametre, hårdt 2022.


Muligt, truppen er tyndslidt, men det er Xavi også. Som jeg sagde, så skal man give ham plads til at udvikle sig, for udvikle sig, det skal han. Flere præstationer fra ham har langt fra været gode nok og det skal der selvfølgelig ændres på. Spillet er under bedring og har været det i lang tid med de op og nedture, der hører sig til, men jeg mangler stadig at se ham udvikle på spillerne og løfte dem op til et højere niveau. FdJ er et godt eksempel, men i det hele taget, er det svært at få øje på spillere, der har taget nævneværdige skridt fremad, ligesom jeg også mangler at se Xavi bringe flere fra akademiet i spil, udover dem, Koeman introducerede. Jeg er selvfølgelig tilfreds med den resultatmæssige forbedring og det tror jeg alle er, men jeg falder altså ikke i svime over det samlede billede af udviklingen. Der skal strammes op på alle parametre, startende med Xavi, for det er nødt til at komme derfra.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 7 gæster