10/3 FC Barcelona - Galatasaray

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 10/3 FC Barcelona - Galatasaray

Indlæg af EasyBuddhist »

Magnus Frost skrev:
fre mar 11, 2022 11:31 pm
EasyBuddhist skrev:
fre mar 11, 2022 9:23 pm



:wtf: :eek: :crazy:


Men det sker jo ret ofte i fodbold at der kommer indlæg som ikke rammer præcist, modstanderen prøver at få bolden væk og så scorer det angribende hold fordi forsvaret er i ubalance efter indlægget, er det så held ? Tjae men man opsøger også heldet ved at lave 44 indlæg. Hvis Adama spiller på nøjagtig samme måde næste gang er der satme stor chance for at det resultere i et mål på den ene eller anden måde !
Jo, jo, men 44 indlæg!!! Det ser man jo knap nok i de vildeste kampe i PL. Det er ikke sådan, Barca skal spille.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: 10/3 FC Barcelona - Galatasaray

Indlæg af nosslo15 »

Magnus Frost skrev:
fre mar 11, 2022 11:31 pm
EasyBuddhist skrev:
fre mar 11, 2022 9:23 pm



:wtf: :eek: :crazy:


Men det sker jo ret ofte i fodbold at der kommer indlæg som ikke rammer præcist, modstanderen prøver at få bolden væk og så scorer det angribende hold fordi forsvaret er i ubalance efter indlægget, er det så held ? Tjae men man opsøger også heldet ved at lave 44 indlæg. Hvis Adama spiller på nøjagtig samme måde næste gang er der satme stor chance for at det resultere i et mål på den ene eller anden måde !
Jeg kan selvfølgelig godt forstå, at nogle herinde på forummet ikke bryder sig om spillere som Adama, fordi det efter deres opfattelse ikke er den måde, som Barca skal spille på. Men når vi nu har Adama og han har spillet, som han har gjort hidtil, så synes jeg altså, at han er en stor opgradering af de muligheder, som Xavi har.

De mange indlæg som i går ikke fandt nogen ejermand, var jo sådan set ikke så meget Adamas fejl, som det skyldtes, at opfølgningen på indlæggene inde i boksen ikke var god nok.

Og så må man også bare sige, at spillet aldrig blev hverken hurtigt eller kreativt nok - og dette resulterede så i at man kom til at forsøge sig med flere indlæg end normalt. Og det kom til at se dumt ud.

Men Adamas evner til at true og slå indlæg, der havner i boksen er ganske udemærket. Dog er det klart, at på en aften hvor spillet generelt ikke fungerer, så kommer Adama til at se lidt kluntet ud, fordi det offensive initiativ i for høj grad blev lagt på hans skuldre. Men de fleste indlæg fra hans fod var sådan set fine nok, de blev bare ikke fulgt op af veltimede løb ind i boksen.

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: 10/3 FC Barcelona - Galatasaray

Indlæg af Magnus Frost »

nosslo15 skrev:
lør mar 12, 2022 12:04 am
Magnus Frost skrev:
fre mar 11, 2022 11:31 pm
EasyBuddhist skrev:
fre mar 11, 2022 9:23 pm



:wtf: :eek: :crazy:


Men det sker jo ret ofte i fodbold at der kommer indlæg som ikke rammer præcist, modstanderen prøver at få bolden væk og så scorer det angribende hold fordi forsvaret er i ubalance efter indlægget, er det så held ? Tjae men man opsøger også heldet ved at lave 44 indlæg. Hvis Adama spiller på nøjagtig samme måde næste gang er der satme stor chance for at det resultere i et mål på den ene eller anden måde !
Jeg kan selvfølgelig godt forstå, at nogle herinde på forummet ikke bryder sig om spillere som Adama, fordi det efter deres opfattelse ikke er den måde, som Barca skal spille på. Men når vi nu har Adama og han har spillet, som han har gjort hidtil, så synes jeg altså, at han er en stor opgradering af de muligheder, som Xavi har.

De mange indlæg som i går ikke fandt nogen ejermand, var jo sådan set ikke så meget Adamas fejl, som det skyldtes, at opfølgningen på indlæggene inde i boksen ikke var god nok.

Og så må man også bare sige, at spillet aldrig blev hverken hurtigt eller kreativt nok - og dette resulterede så i at man kom til at forsøge sig med flere indlæg end normalt. Og det kom til at se dumt ud.

Men Adamas evner til at true og slå indlæg, der havner i boksen er ganske udemærket. Dog er det klart, at på en aften hvor spillet generelt ikke fungerer, så kommer Adama til at se lidt kluntet ud, fordi det offensive initiativ i for høj grad blev lagt på hans skuldre. Men de fleste indlæg fra hans fod var sådan set fine nok, de blev bare ikke fulgt op af veltimede løb ind i boksen.

Plus at lige præcis det at Adama er så god til at komme til indlæg gør at modstandere altid dobbelt eller nogle gange endda trippel dækker ham, hvilket gør at vi netop får pladsen til at spille tiki taka på deres banehalvdel.
Ligesom Ferran ( omend på en helt anden måde) gir han noget ekstra til sine medspillere
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 10/3 FC Barcelona - Galatasaray

Indlæg af EasyBuddhist »

Magnus Frost skrev:
lør mar 12, 2022 10:58 am
nosslo15 skrev:
lør mar 12, 2022 12:04 am
Magnus Frost skrev:
fre mar 11, 2022 11:31 pm
EasyBuddhist skrev:
fre mar 11, 2022 9:23 pm



:wtf: :eek: :crazy:


Men det sker jo ret ofte i fodbold at der kommer indlæg som ikke rammer præcist, modstanderen prøver at få bolden væk og så scorer det angribende hold fordi forsvaret er i ubalance efter indlægget, er det så held ? Tjae men man opsøger også heldet ved at lave 44 indlæg. Hvis Adama spiller på nøjagtig samme måde næste gang er der satme stor chance for at det resultere i et mål på den ene eller anden måde !
Jeg kan selvfølgelig godt forstå, at nogle herinde på forummet ikke bryder sig om spillere som Adama, fordi det efter deres opfattelse ikke er den måde, som Barca skal spille på. Men når vi nu har Adama og han har spillet, som han har gjort hidtil, så synes jeg altså, at han er en stor opgradering af de muligheder, som Xavi har.

De mange indlæg som i går ikke fandt nogen ejermand, var jo sådan set ikke så meget Adamas fejl, som det skyldtes, at opfølgningen på indlæggene inde i boksen ikke var god nok.

Og så må man også bare sige, at spillet aldrig blev hverken hurtigt eller kreativt nok - og dette resulterede så i at man kom til at forsøge sig med flere indlæg end normalt. Og det kom til at se dumt ud.

Men Adamas evner til at true og slå indlæg, der havner i boksen er ganske udemærket. Dog er det klart, at på en aften hvor spillet generelt ikke fungerer, så kommer Adama til at se lidt kluntet ud, fordi det offensive initiativ i for høj grad blev lagt på hans skuldre. Men de fleste indlæg fra hans fod var sådan set fine nok, de blev bare ikke fulgt op af veltimede løb ind i boksen.

Plus at lige præcis det at Adama er så god til at komme til indlæg gør at modstandere altid dobbelt eller nogle gange endda trippel dækker ham, hvilket gør at vi netop får pladsen til at spille tiki taka på deres banehalvdel.
Ligesom Ferran ( omend på en helt anden måde) gir han noget ekstra til sine medspillere
Jeg er ikke ude efter Adama her, men måden man spiller på. Mod Gala var han dog ekstrem ringe i sine indlæg, som var ballon bolde op i luften. Barca har ingen mulighed for at udnytte sådan nogle bolde, ingen. Jo, måske hvid man sendte Piqué og Araujo i angrebet, men så vi tilbage ved min første pointe. Det er ikke sådan Barca skal spille.

Der er fair nok, man gerne vil til baglinjen, men jeg ser ingen plan med, hvad man skal gøre bagefter. Hvis det skal give pote, så skal man have trænet løb ind i feltet gang, på gang, på gang på træningsbanen. Det ser jeg ingen tegn på, man har. Dertil skal variationen være til stede, hvor man bakker op med en midtbane spiller ud mod fløjen. Pedri plejer at løfte den opgave ud mod Adama, men han lå mere til venstre mod Gala og derfor blev Adama ofte isoleret ud mod fløjen og dermed tvunget til at slå et indlæg. Man skal have mulighed for at spille sig ud af presset. Enten tilbage i banen(Dest) eller ind mod midten(Nico). Alternativt mod pivoten(de Jong), men ikke for ofte, da distancen ofte er for stor.

Mod Gala var ikke ret mange af elementerne på plads. Det var dermed ikke kun Adama´s skyld, selvom han tog mange dårlige beslutninger. At han er meget endimensionel bør ikke kommer bag på nogen, men det fungerede ikke i denne kamp. Det flader tilbage på Adama selv, på holdet som helhed og på Xavi og mest af alt nok det sidste, eller det at man er i proces og udvikling. Der manglede en utrolig mængde timing i spillet og fart.

Edit: i en kamp som denne manglede man også Gavi´s evne til at penetrere og hans intensitet. Dertil manglede man den offensive kreative spiller, der ser det uventede. Jeg glæder mig til at se, hvad Torre kan bidrage med i den retning.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 6 gæster