27/2 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: 27/2 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Indlæg af Isageren »

Diabolito skrev:
man feb 28, 2022 9:02 am
Problemet med Dembele er at disse optrædner er for sjældne. Nu laver han det som han gjorde i går, og så sidder alle vi naive fans med stjerneskud i øjnene og drømmer om forlængelse. Men næste kamp mod Elche, får Dembele lov at starte på baggrund af seneste optrædning og brager alt 40 km over mål.
Ja, det er historien med ham i 4,5 år, og vi lærer aldrig :grin:
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: 27/2 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Indlæg af Magnus Frost »

Norbit skrev:
man feb 28, 2022 1:30 am
En ting er, at vi "bare vinder" kampen.
En anden ting er, måden vi vinder på. Xavi har virkelig formået at ændre udtrykket på holdet. Det er tydeligt, at samtlige spillere har rolle som de skal holde sig til. Det hvad man i moderne sprog kalder for gameplan. Det har vi manglet i så lang tid. Holdet virker, som flere herinde nævner, glade og i humør til at ville spille flot og lækker fodbold. Det er en positiv energi som vi bliver nødt til at ride på. Det er den energi der gør, at tidligere 1-1 kampe ender i 2-1 sejre, fordi man bare gerne vil det lidt ekstra. At vi så oveni hatten har så mange offensive spillere som gerne vil ind og vise sig er jo kun et plus.

"Bordet rundt": Dani Alves kan også et eller andet, flere gange lod man mærke til, hvordan han blev ved med at vejlede og dirigere Gavi og Adama. Williams Jr. gav Alba store problemer i pokal kampen, men Alves fik ham fuldstændig neutraliseret. Dest havde også en virkelig god kamp igen, det var nogle helt forrygende tilbageløb som han tog. Han fik lukket af og Bilbao blev aldrig rigtige farlige. Araujo og Pique, damn de supplere hinanden godt og begge viser stor klasse.. og endelig fik Ter Stegen holdt nullet, men han blev heller aldrig rigtig testet.

Busquets var igen rigtig god. Manden er langsom, men hans overblik og teknik kommer jeg til at savne mindst lige så meget som jeg savner Messis genialiteter. Gavi spiller også en god kamp, han tager nogle dueller og kommer ind hvor de fleste vil trække sig. Hjernedødt at man kan være så god i den alder.

Pedri. No comment.

Af de offensive kræver, så synes jeg, at Ferran Torres var 15% fra de øvrige. Dembele skal starte inde i næste kamp. Det bliver han nødt til med den præstation og et eller andet sted, så tror jeg faktisk at han ender med at forlænge. Han virkede inderligt glad ved målet, selvom der ikke kom en jubelscene ud af det. Bare det at han løb ned mod trænerbænken og samtligere spillere omfavnede ham, tror jeg betyder meget..

God kamp hele vejen rundt. Nu glæder jeg mig igen som et barn til næste kamp!
Helt enig i næsten det hele :glad:

Ift. Dembele så laver han jo et genialt indhop, men en del af grunden til det ku lade sig gøre er nemlig at han først kommer ind efter vi har kørt dem trætte med virkelig godt spil og et ekstra fokus på Adama fra deres side, desuden er det ikke umuligt Xavi har fået at vide at hvis det er muligt Dembele får mindre end 45 minutter per kamp så ville det være at foretrække da vi så ikke skal betale ekstra millioner til ham. Plus at det også giver mening at fokusere på at gøre spillere bedre på den lange bane ( især hvis vi fører med mere end et mål)

Og ja Ferran var nok ca. 15 % dårligere end de andre offensive spillere, men hans løb, spilforståelse, evne til at holde i bolden og hurtige pasninger gør til gengæld de andre 10 % bedre :grin:
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 27/2 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Indlæg af EasyBuddhist »

Pedri og Dembélé viser, deres sande potentiale er uden loft
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 843
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: 27/2 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Indlæg af Diabolito »

EasyBuddhist skrev:
man feb 28, 2022 10:59 am
Pedri og Dembélé viser, deres sande potentiale er uden loft
Jeg tager en gennemsnitlig 8'er over en momentarlig 10'er any day of the week (med reference til sidstnævnte selvfølgelig).
El Señor de las Tartas

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14867
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 27/2 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Indlæg af Lopezzz »

Åh nej, vi skal møde Elche ude næste gang. De mindre hold plejer næsten altid at stjæle point fra os :sørgelig:
MDCCCXCIX

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 27/2 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Indlæg af Antimadridista »

Diabolito skrev:
man feb 28, 2022 9:02 am
Problemet med Dembele er at disse optrædner er for sjældne. Nu laver han det som han gjorde i går, og så sidder alle vi naive fans med stjerneskud i øjnene og drømmer om forlængelse. Men næste kamp mod Elche, får Dembele lov at starte på baggrund af seneste optrædning og brager alt 40 km over mål.
Og får en fiber…

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14867
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 27/2 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Indlæg af Lopezzz »

Ikke flere Raylights :sad: Jeg savner hans stemme når vi spiller godt.

MDCCCXCIX

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14867
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 27/2 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Indlæg af Lopezzz »

MDCCCXCIX

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20101
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: 27/2 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Hold kæft hvor var det en fornøjelse at se dem spille mod Bilbao. Det bragte minder frem om en svunden tid.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 27/2 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Indlæg af JonasV »

Phil Kitromilides skrev: Lol at the crowds' faces after Pedri's madness of a backheel nutmeg tonight!
Billede


Jeg elsker det.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5422
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 27/2 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Indlæg af SpillerSomMESSI »

JonasV skrev:
tors mar 03, 2022 9:30 am
Phil Kitromilides skrev: Lol at the crowds' faces after Pedri's madness of a backheel nutmeg tonight!
Billede


Jeg elsker det.
Det var for mig en blanding af et Iniesta og Messi moment, hvor jeg lige fik samme sug i maven og rejste mig fra sofaen!
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 27/2 FC Barcelona - Athletic Bilbao

Indlæg af JonasV »

SpillerSomMESSI skrev:
tors mar 03, 2022 9:38 am
JonasV skrev:
tors mar 03, 2022 9:30 am
Phil Kitromilides skrev: Lol at the crowds' faces after Pedri's madness of a backheel nutmeg tonight!
Billede


Jeg elsker det.
Det var for mig en blanding af et Iniesta og Messi moment, hvor jeg lige fik samme sug i maven og rejste mig fra sofaen!
Lige præcis! Tænk at få lov at opleve den slags små sekvenser igen, nu.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 2 gæster