24/2 Napoli - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 24/2 Napoli - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Easybuddist, jeg hater ikke, jeg kalder han det som jeg ser, og som ratings viser og som kommentatorerne siger.

Du håber han får nogle spidskompetencer - jeg spørger bare, hvis han allerede nu tager de rigtige løb, er meget arbejdssom og tilfører holdet noget til enheden. Men han er ikke hurtig, sløver spillet, kan ikke sætte en mand, hvilke spidskompetencer er det så du regner med at han udvikler over tid?
Senest rettet af SpillerSomMESSI lør feb 26, 2022 12:21 pm, rettet i alt 1 gang.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 24/2 Napoli - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Se Piq og Easy vi kan jo sagtens drøfte Ferran etc uden at det bliver fnidder fnadder 👍😁
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 24/2 Napoli - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Men han er ikke hurtig, sløver spillet, kan ikke sætte en mand, hvilke spidskompetencer er det så du regner med at han udvikler over tid?
For det første så sløver han ikke spillet. Tværtimod er han rigtig god til at holde det kørende.

I forhold til de andre ting så er der et sted midtimellem. Han er fin i flere af de ting du skriver og han kan blive bedre. Han bliver hverken den hurtigste, bedste dribler eller den bedste til at score. Eller det tror jeg ikke men han er kun 21. Men så længe han rammer et fint niveau i forhold til nævnte kompetencer og det så bliver kombineret med hans iq og arbejdsradius så har vi en fremragende spiller. Men hvis bedømmelsen skal tages ud fra “spidskompetencer” som dribling osv så bliver han aldrig “god”.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 24/2 Napoli - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Piquénbauer skrev:
lør feb 26, 2022 12:29 pm
Men han er ikke hurtig, sløver spillet, kan ikke sætte en mand, hvilke spidskompetencer er det så du regner med at han udvikler over tid?
For det første så sløver han ikke spillet. Tværtimod er han rigtig god til at holde det kørende.

I forhold til de andre ting så er der et sted midtimellem. Han er fin i flere af de ting du skriver og han kan blive bedre. Han bliver hverken den hurtigste, bedste dribler eller den bedste til at score. Eller det tror jeg ikke men han er kun 21. Men så længe han rammer et fint niveau i forhold til nævnte kompetencer og det så bliver kombineret med hans iq og arbejdsradius så har vi en fremragende spiller. Men hvis bedømmelsen skal tages ud fra “spidskompetencer” som dribling osv så bliver han aldrig “god”.

Jeg synes ofte at hans boldomgang heriblandt hans tæmninger og pasningsspil foregår ‘langsomt’ - og er med på at det er subjektivt.

Lad os se hvad det blir til med ham, men lige nu er glasset halvt tomt i min optik - hvis han begynder at begejstre mig er jeg all in - men indtil nu begrænser han mig glæde ved at se os spille - endda taget alle de gode ting han allerede bidrager med in mente.

Lad os håbe på at det du ser er det der kommer til at ske!
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Madameskrald
Indlæg: 1232
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 24/2 Napoli - FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

Dette leder til en anden vinkel… kan man tage udgangspunkt i en rating for at vurdere en spillers bidrag til holdet?

Pedro enormt mange vigtige løb for holdet. Benzema for Ronaldo, men det var Messi og Ronaldo, der oftest løb med hæderen og de høje ratings.

På et hold vil der ofte være de `tavse` spillere, der gør de andre gode. Det samler statistikken typisk ikke op!

—-

@SpillersomMessi

Ad Messi som 9`er

Jeg er enig i, at Messi vil passe bedst ind på holdet som falsk 9`er. Men hvem skal så sætte det første pres, have presence i boksen og true dybden? Messi er stærkest i mellemrummet mellem forsvar og midtbane, hvor han kan bruge sin driblinger til at blive farlig og blik for spillet til at spille andre gode.

Han ville komme til at ligge lige præcis i det rum, som Xavis interiors skal styre - og i det alle vigtigste rum for genpres. Jeg ser det ikke fungere - og slet ikke flugte med Xavis grund filosofi. Xavis har ret tydeligt italesat, at han gerne vil spille med en reel 9`er - altså vil vi ende i kompensations mønstre, som de fleste andre trænere siden Pep.

Ad Martyrium

Jeg vil nu sige, at du træder netop de fodspor, når du (i denne sammenhæng på forskud) har ondt (flere steder) over, at flere herinde mener, at du har et for ensidigt syn på Ferran. På trods af dit syn, ratings osv. spiller han sjovt nok stadig - kunne der være noget, som var vigtige end at kunne sætte en mand?

Langsom vil jeg heller ikke kalde ham - https://www.ferrantorres20.com/about-me/

Ad Atl. Madrid

Du læser som vinden blæser. Atl. Madrid spiller jo ingenlunde fodbold, som Barcelona vil og kan… og de har heller ikke ambitioner om det. Barcelonas kollektiv er milevidt fra Atl. Madrids, men du har ret i, at de begge bør bygge på en kollektiv indsats (som hold sport typisk gør det), men det er også en af de få ligheder mellem filosofierne klubberne i mellem.
Senest rettet af Madameskrald lør feb 26, 2022 2:24 pm, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 24/2 Napoli - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Jeg vil lade dine punkter stå, da det ikke kan betale sig at kommentere videre på det, suffice to say, du rammer rimelig ved siden af, hvilket jeg tror de fleste onlookers opdager straks.

Det er ok, det kan også ske for mig.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

DeanCassady
Indlæg: 1573
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 82 gange
Blevet takket: 215 gange

Re: 24/2 Napoli - FC Barcelona

Indlæg af DeanCassady »

Kampagnen mod Ferran er efterhånden trættende. Han har ikke ligefrem stålet endnu, men har - tydeligvis - vist sig enormt brugbar for Xavi, og det eneste han reelt set mangler nu er at genfinde målnæsen.
Robert Zimmerman

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 24/2 Napoli - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

DeanCassady skrev:
lør feb 26, 2022 2:02 pm
Kampagnen mod Ferran er efterhånden trættende. Han har ikke ligefrem stålet endnu, men har - tydeligvis - vist sig enormt brugbar for Xavi, og det eneste han reelt set mangler nu er at genfinde målnæsen.
Ha

Lad os vende den om:

Kampagnen for Ferran er efterhånden trættende. Han har ikke ligefrem stålet endnu, men har - tydeligvis - vist sig enormt brugbar for Xavi, og det eneste han reelt set mangler nu er at genfinde målnæsen.

Halv tomt, halv fuld, you chose.

At der er heksejagt på mig hvis jeg peger på elefanten i rummet når Ferran, den hellige ko, har spillet imo en dårlig kamp, får laveste rating og komentatorerne siger det under kampene, ja så er det efterhånden trættende at høre på kampagnen for hans pontentiale etc og at han betyder så meget og og og han har spillet så godt og og og..


Der behøver jo ikke at være 2 skartpt adskildte lejre omkring spilleren, men at du skriver at det er ‘trættende’ ligefrem at der er kritisk af en spiller der i flere kampe får laveste rating er vel ret valid, ellers må i pege på den der regel hvor der står at man ikke må kritisere netop DEN spiller, men man må godt med de andre.
Senest rettet af SpillerSomMESSI lør feb 26, 2022 2:09 pm, rettet i alt 1 gang.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

DeanCassady
Indlæg: 1573
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 82 gange
Blevet takket: 215 gange

Re: 24/2 Napoli - FC Barcelona

Indlæg af DeanCassady »

Stråmænd.

Ingen siger, at han er holdets frelser. Men det er håbløst forenklet at udpege ham som synder kamp efter kamp. Han gør det fint. Han kan blive bedre, men han tilføjer noget, vi har manglet, og har været med til at løfte holdet.
Robert Zimmerman

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 24/2 Napoli - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

DeanCassady skrev:
lør feb 26, 2022 2:06 pm
Stråmænd.

Ingen siger, at han er holdets frelser. Men det er håbløst forenklet at udpege ham som synder kamp efter kamp. Han gør det fint. Han kan blive bedre, men han tilføjer noget, vi har manglet, og har været med til at løfte holdet.
Stråmænd ligefrem.

Det ved du ikke hvad der er, åbenbart, men fred være med det.

Hvad er der med den hellige ko?
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

DeanCassady
Indlæg: 1573
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 82 gange
Blevet takket: 215 gange

Re: 24/2 Napoli - FC Barcelona

Indlæg af DeanCassady »

Det er desværre præcis det, du har gang i. Ferran er netop ikke den hellige ko, der er en håndfuld spillere, jeg mener er vigtigere. Men din kritik er forsimplet og bliver, som Piquenbauer påpeger, triviel i længden, når det er samme smøre, der lander efter hver eneste kamp.

Så jo, stråmænd. Og det tænker jeg, at du også selv er klar over.
Robert Zimmerman

Madameskrald
Indlæg: 1232
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 24/2 Napoli - FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

SpillerSomMESSI skrev:
lør feb 26, 2022 1:48 pm
Jeg vil lade dine punkter stå, da det ikke kan betale sig at kommentere videre på det, suffice to say, du rammer rimelig ved siden af, hvilket jeg tror de fleste onlookers opdager straks.

Det er ok, det kan også ske for mig.
I så fald må du jo have let ved at modargumentere, men din tilgang er selvfølgelig nemmere :cool:

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 24/2 Napoli - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

DeanCassady skrev:
lør feb 26, 2022 2:15 pm
Det er desværre præcis det, du har gang i. Ferran er netop ikke den hellige ko, der er en håndfuld spillere, jeg mener er vigtigere. Men din kritik er forsimplet og bliver, som Piquenbauer påpeger, triviel i længden, når det er samme smøre, der lander efter hver eneste kamp.

Så jo, stråmænd. Og det tænker jeg, at du også selv er klar over.
Nej jeg tænker at du nok godt kan gennemskue at hvis man kritiserer Pique, Demb, De jong etc, med rette efter en kamp så er der ikke en heksejagt hvor man får at vide at man ikke må kritisere spilleren fordi han har pontiale, selvom ratings og selv kommentatorerne siger det samme… se det må man godt.

Må man med Ferran?

Det er i hvert tilfælde været ensbetydende med hagl og svovl hvis man, med rette, gjorde det, i de kampe hvor han har laveste rating og kommentatorerne gjorde opmærksom på samme.

Forsimplet skriver du… aha, jeg er muligvis ikke gudsbenådiget med din intelligens så derfor bruger jeg de få evner jeg har når jeg beskriver det jeg ser. Det er vel mig tilladt. Jeg er ikke forpligtiget ud over mine begrænsede evner. Så undskyld, så bør jeg vel holde mund med at være enig med ratings og kommentatorerne i det jeg ser, da vi alle jo forsimpler kritikken af den spiller som man ikke må kritisere, med rette, nå ja, det kalder nogle for en hellig ko.


Der er i øvrigt samme smøre der kører for de af jer der betragter ham som en hellig ko… altså man går meget langt for at opfinde kriterier for at selv rating ikke kan tage højde for hvor godt han spillede.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 24/2 Napoli - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Madameskrald skrev:
lør feb 26, 2022 2:23 pm
SpillerSomMESSI skrev:
lør feb 26, 2022 1:48 pm
Jeg vil lade dine punkter stå, da det ikke kan betale sig at kommentere videre på det, suffice to say, du rammer rimelig ved siden af, hvilket jeg tror de fleste onlookers opdager straks.

Det er ok, det kan også ske for mig.
I så fald må du jo have let ved at modargumentere, men din tilgang er selvfølgelig nemmere :cool:
Ja nu findes der jo forskellige begreber som: hellig ko, men der er også begreber som at koge suppe på en høne, og lørdagen byder på solskin så jeg vil lade dig blive i den tro at dine argumenter er umulige at debatere yderligere, så kan vi begge nyde solskinnet.

:glad:
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

DeanCassady
Indlæg: 1573
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 82 gange
Blevet takket: 215 gange

Re: 24/2 Napoli - FC Barcelona

Indlæg af DeanCassady »

Med (alvorlig) fare for at gentage mig selv, er det kun dig, der kategoriserer ham som den hellige ko. Jeg ser umiddelbart ingen, der kalder ham fejlfri. Kritik er altid fint - akkurat som når den rammer Pique eller de Jong, men den bliver simpelthen nødt til at være mere nuanceret end den heksejagt, du har kørt, siden han landede i Barcelona. Ferran har masser at forbedre, men jeg tænker umiddelbart, at der er en grund til, Xavi fortsætter med at gøre brug af ham.

Martyrdom er dog naturligvis et herligt tilvalg, når muligheden er der.
Robert Zimmerman

Låst

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 8 gæster