24/2 Napoli - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Madameskrald
Indlæg: 1247
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 24/2 Napoli - FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

SpillerSomMESSI skrev:
lør feb 26, 2022 2:28 pm
Madameskrald skrev:
lør feb 26, 2022 2:23 pm
SpillerSomMESSI skrev:
lør feb 26, 2022 1:48 pm
Jeg vil lade dine punkter stå, da det ikke kan betale sig at kommentere videre på det, suffice to say, du rammer rimelig ved siden af, hvilket jeg tror de fleste onlookers opdager straks.

Det er ok, det kan også ske for mig.
I så fald må du jo have let ved at modargumentere, men din tilgang er selvfølgelig nemmere :cool:
Ja nu findes der jo forskellige begreber som: hellig ko, men der er også begreber som at koge suppe på en høne, og lørdagen byder på solskin så jeg vil lade dig blive i den tro at dine argumenter er umulige at debatere yderligere, så kan vi begge nyde solskinnet.

:glad:
Umulige - sikkert ikke, men svære nok for dig tilsyneladende!

Nyd solskinnet…

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5444
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 572 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 24/2 Napoli - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

DeanCassady skrev:
lør feb 26, 2022 2:38 pm
Med (alvorlig) fare for at gentage mig selv, er det kun dig, der kategoriserer ham som den hellige ko. Jeg ser umiddelbart ingen, der kalder ham fejlfri. Kritik er altid fint - akkurat som når den rammer Pique eller de Jong, men den bliver simpelthen nødt til at være mere nuanceret end den heksejagt, du har kørt, siden han landede i Barcelona. Ferran har masser at forbedre, men jeg tænker umiddelbart, at der er en grund til, Xavi fortsætter med at gøre brug af ham.

Martyrdom er dog naturligvis et herligt tilvalg, når muligheden er der.
Jeg modtager din dom, da jeg jo forsimpler kritikken og ligger mig fladt ned og tager harakiri sværdet og afliver migselv som den store martyr, så.

Tak for snakken gutter, det er utroligt de ad hominoms jeg skal stå model til her på forum. Med disse nedladende ord i har brugt mod mig - i der så ivrigt forsvarer Ferran når han får kritisk, så må jeg sige at det højner ikke niveauet.

Jeg siger at i behandler een spiller, og kun een spiller som urørlig, og i mangel af bedre ord, kalder jeg ham derfor for en hellig ko, da det dækker meget pænt den status han har.

Heksejagt? Hør her, under og efter en kamp skriver vi, nogle gange i kampens hede stærke ord om spillerne, og efter en kamp efterrationaliserer vi, og flere gange er vi uenige om Ferran for eksempel, og det påpeger jeg hvis imo han har spillet dårligt.

HVER gang kommer en bestemt bruger masse over mig med nedladende bemærkninger om min manglende forståelse for spillet etc og han åbenbart har spillet godt…

Det kalder jeg uenighed og det er tæt på at være blevet til en heksejagt på mig i stedet for det som du opfatter som en heksejagt på Ferran.

Jeg synes ikke om Ferran og det her jeg lov til, ligesom du har lov til at synes han spiller godt. Det er meget simpelt.

Men at nævne det ret objektivt efter en kamp at man synes at han har spillet ligesom hans ratings siger, det afstedkommer en storm mod mig ala det her.

For forummets skyld skal vi så ikke bare sige at jeg ikke har forstand på fodbold, er forsimplet og forenkler kritikken og at ratings er forkerte og at kommentatorerne tar fejl og at jeg spiller martyr og så videre og at jeg ikke må skrive noget som helst Ferran da jeg ikke har dybde nok i forståelse for hans betydning for holdet.

Så ved vi alle hvor skabet står og så kan jeg lige ta den og skamme mig over min mening, det er vist nemmest for alle på forummet.



Men sådan må det være.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5444
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 572 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 24/2 Napoli - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Madameskrald skrev:
lør feb 26, 2022 2:44 pm
SpillerSomMESSI skrev:
lør feb 26, 2022 2:28 pm
Madameskrald skrev:
lør feb 26, 2022 2:23 pm
SpillerSomMESSI skrev:
lør feb 26, 2022 1:48 pm
Jeg vil lade dine punkter stå, da det ikke kan betale sig at kommentere videre på det, suffice to say, du rammer rimelig ved siden af, hvilket jeg tror de fleste onlookers opdager straks.

Det er ok, det kan også ske for mig.
I så fald må du jo have let ved at modargumentere, men din tilgang er selvfølgelig nemmere :cool:
Ja nu findes der jo forskellige begreber som: hellig ko, men der er også begreber som at koge suppe på en høne, og lørdagen byder på solskin så jeg vil lade dig blive i den tro at dine argumenter er umulige at debatere yderligere, så kan vi begge nyde solskinnet.

:glad:
Umulige - sikkert ikke, men svære nok for dig tilsyneladende!

Nyd solskinnet…
Ja hold da op, du er på et helt andet niveau, det må jeg erkende, undskyld,
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

DeanCassady
Indlæg: 1590
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 84 gange
Blevet takket: 218 gange

Re: 24/2 Napoli - FC Barcelona

Indlæg af DeanCassady »

Point in case.
Robert Zimmerman

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2641
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 260 gange

Re: 24/2 Napoli - FC Barcelona

Indlæg af Isageren »

SpillerSomMESSI skrev:
fre feb 25, 2022 8:37 pm
Isageren skrev:
fre feb 25, 2022 7:36 pm
Piquénbauer skrev:
fre feb 25, 2022 5:49 pm
Bussi spiller lige netop bedre fordi vi har et pres! Han bliver ikke overløbet i samme grad som tidligere.

Messi er blandt de syv dårligste procent i forhold til pres i de store ligaer i eu (suarez er den dårligste - og de har spillet sammen for os. Shitshow). Han er blandt de fem dårligste på sidste tredjedel. Han presser ikke og har ikke gjort det længe. Jeg kan med den største sikkerhed overhovedet sige at vi ikke ville se et pres som i går med messi. Det har vi ikke set siden anden sæson med lucho. Og Messi er ikke blevet yngre siden.

Jeg kan godt gå med til at vi med bolden ville kunne spille flot og effektivt smed messi. Vores problem har så bare været det defensiv og især genpresset. Messi skal have et godt defensivt struktureret hold bag sig. Det har vi ikke og derfor har vi været fucked de seneste sæsonen. Vi er mere afhængige af genpresset end Messis offensive produktion. Det bliver mere og mere tydeligt med Xavi.


Tiden med spillere som ikke laver en skid defensivt arbejde er forbi, det er derfor de tre kanoner ikke fungerer i PSG, og grunden til at det er gået galt i Juve og United med Ronaldo. Messi er så god en fodboldspiller, at han nok aldrig bliver helt “færdig”, men hans generation (suarez, neymar, Ronaldo) er ved at være dinosaurer i moderne fodbold, rigtig gode dinosaurer dog.
Ved ikke om jeg skal grine eller græde, denne gode dinosauer som sidste sænson var la ligas topscorer, keypasses king og lavede assists i øst og vest, som havde la ligas højeste rating, og i denne sæson ligger som anden højeste rating i Frankrig… ja bare wow, siger jeg.

No offence, du må have din mening om historiens bedste spiller som en god dinosaur, for min skyld ingen alarm, men jeg sidder bare og tænker.. WOW

Det kan være jeg misforstod dig, at de andre 3 der var dinosauere, og ikke the goat, så må du undskylde.
Hold nu op, at sige at Messi har været god i Ligue 1 må være en joke, Messi er fantastisk ja, men det med dinosaurerne er jo rigtigt, et tophold har ikke råd til at have spillere som ikke løber, på den måde er han en dinosaur. Du kører stråmand på mig. Jeg kaldte også Ronaldo en dinosaur, og han er 37 og scorer mange mål i PL(også hvorfor han er min goat) jeg konstaterer bare at inter tophold kan starte med Ronaldo eller Messi og så vinde. Medmindre de har et sindssygt godt hold omkring dem ala PSG, City eller Bayern
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2641
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 260 gange

Re: 24/2 Napoli - FC Barcelona

Indlæg af Isageren »

Noget jeg lagde mærke til i kampen var at Frenkie spillede som 10’er. Det er faktisk ikke det bedste, eller jo, han spillede fantastisk, men jeg mener at det er trist at endnu en midtbanespiller, ligesom med Nico, er bedre som 8’er eller 10’er end som 6’er. Vi mangler stadig en 6’er og vores midtbane er overbooket længere fremme
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Antimadridista
Indlæg: 9206
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 919 gange
Blevet takket: 943 gange

Re: 24/2 Napoli - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Godt nok længe siden jeg har observeret en Barca fan der defineret Cristiano som goat :glad: :?: Må du selvfølgelig gerne, bare sjovt!


Ift den her Messi bashing. Syntes det er lidt bedrøveligt at fokusere så relativt ensidigt på hans mangler og hvor ødelæggende han åbenbart var de sidste år i Barca. Nærmest siden Pep.
Nej han ville sikkert ikke passe super godt ind i det system Xavi efterhånden har fået implementeret og selvfølgelig vil det være en fejl, nu, at bringe ham tilbage. Men nogle tillæger ham nærmest ensidigt skyld for den nedgang vi har oplevet siden 2015.
Havde man haft lederskab og indsigt nok, rundt omkring, havde man sagtens kunnet modernisere spillestilen og indføre presspil etc MED Messi. Han ville ikke have kunnet gøre det eksempelvis Ferran kan/gør, men mindre kan vel også gøre det.

Han var del af en negativ kultur ift privilegier og for stor magt hos spillertruppen. Dette burde man have imødekommet på træner og ledelsesniveau.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 24/2 Napoli - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Xavi: "The one who surprised me the most is Ferran Torres, he is spectacular. A player from another level. A wonderful footballer."
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Madameskrald
Indlæg: 1247
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 24/2 Napoli - FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

SpillerSomMESSI skrev:
lør feb 26, 2022 2:58 pm
Madameskrald skrev:
lør feb 26, 2022 2:44 pm
SpillerSomMESSI skrev:
lør feb 26, 2022 2:28 pm
Madameskrald skrev:
lør feb 26, 2022 2:23 pm
SpillerSomMESSI skrev:
lør feb 26, 2022 1:48 pm
Jeg vil lade dine punkter stå, da det ikke kan betale sig at kommentere videre på det, suffice to say, du rammer rimelig ved siden af, hvilket jeg tror de fleste onlookers opdager straks.

Det er ok, det kan også ske for mig.
I så fald må du jo have let ved at modargumentere, men din tilgang er selvfølgelig nemmere :cool:
Ja nu findes der jo forskellige begreber som: hellig ko, men der er også begreber som at koge suppe på en høne, og lørdagen byder på solskin så jeg vil lade dig blive i den tro at dine argumenter er umulige at debatere yderligere, så kan vi begge nyde solskinnet.

:glad:
Umulige - sikkert ikke, men svære nok for dig tilsyneladende!

Nyd solskinnet…
Ja hold da op, du er på et helt andet niveau, det må jeg erkende, undskyld,
Det bliver jo selvsagt antagelsen, når du stikker halen mellem benene, som det er tilfældet.

Antimadridista
Indlæg: 9206
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 919 gange
Blevet takket: 943 gange

Re: 24/2 Napoli - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

EasyBuddhist skrev:
lør feb 26, 2022 5:39 pm
Xavi: "The one who surprised me the most is Ferran Torres, he is spectacular. A player from another level. A wonderful footballer."
Der er vist en der trænger til at blive nurset… :grin:

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 24/2 Napoli - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 24/2 Napoli - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Men nogle tillæger ham nærmest ensidigt skyld for den nedgang vi har oplevet siden 2015.
Nej.
Havde man haft lederskab og indsigt nok, rundt omkring, havde man sagtens kunnet modernisere spillestilen
Præcis.
indføre presspil etc MED Messi.
Tvivlsomt men man kunne have justeret på andre måder. Feks ved at spille som under lucho/Valverde hvor stort set alle andre end Messi knoklede med en ligeledes solid defensiv struktur.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5444
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 572 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 24/2 Napoli - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Isageren skrev:
lør feb 26, 2022 5:00 pm
Noget jeg lagde mærke til i kampen var at Frenkie spillede som 10’er. Det er faktisk ikke det bedste, eller jo, han spillede fantastisk, men jeg mener at det er trist at endnu en midtbanespiller, ligesom med Nico, er bedre som 8’er eller 10’er end som 6’er. Vi mangler stadig en 6’er og vores midtbane er overbooket længere fremme
Ingen tvivl om at Frenkie har 10’er egenskaber i sit spil, han har nok flere kompentencer på den position end på den defensive midtbane.

Lige nu svært at se hvem der sådan rigtig kommer til at tage over for Busquets, hvis man ikke vil spille med dobbelt pivote.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Antimadridista
Indlæg: 9206
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 919 gange
Blevet takket: 943 gange

Re: 24/2 Napoli - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Piquénbauer skrev:
lør feb 26, 2022 6:22 pm
Men nogle tillæger ham nærmest ensidigt skyld for den nedgang vi har oplevet siden 2015.
Nej.
Havde man haft lederskab og indsigt nok, rundt omkring, havde man sagtens kunnet modernisere spillestilen
Præcis.
indføre presspil etc MED Messi.
Tvivlsomt men man kunne have justeret på andre måder. Feks ved at spille som under lucho/Valverde hvor stort set alle andre end Messi knoklede med en ligeledes solid defensiv struktur.
Men Piq, vi har jo aldrig set et Barca hold, hvor 10 mand arbejdede som Xavi fik dem til mod Napoli, mens 1 mand måske kun arbejde 50%.!
Der har været en suarez og/eller en Ney som også haltede gevaldigt i deres defensive flid. Så vi aner ikke om Barca ville ha’ et kompetent udtryk med 10 arbejdsomme mænd og så Messi der ville bidrage på anden vis. Der er forskel på om 2-3 mand kører friløb og resten presser moderat og så xavis stil/udtryk + 1 med sine friheder!
Jeg tror simpelthen ikke på at Messis indsats alene fucker alt op!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5444
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 572 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 24/2 Napoli - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Madameskrald skrev:
lør feb 26, 2022 5:43 pm
SpillerSomMESSI skrev:
lør feb 26, 2022 2:58 pm
Madameskrald skrev:
lør feb 26, 2022 2:44 pm
SpillerSomMESSI skrev:
lør feb 26, 2022 2:28 pm
Madameskrald skrev:
lør feb 26, 2022 2:23 pm
SpillerSomMESSI skrev:
lør feb 26, 2022 1:48 pm
Jeg vil lade dine punkter stå, da det ikke kan betale sig at kommentere videre på det, suffice to say, du rammer rimelig ved siden af, hvilket jeg tror de fleste onlookers opdager straks.

Det er ok, det kan også ske for mig.
I så fald må du jo have let ved at modargumentere, men din tilgang er selvfølgelig nemmere :cool:
Ja nu findes der jo forskellige begreber som: hellig ko, men der er også begreber som at koge suppe på en høne, og lørdagen byder på solskin så jeg vil lade dig blive i den tro at dine argumenter er umulige at debatere yderligere, så kan vi begge nyde solskinnet.

:glad:
Umulige - sikkert ikke, men svære nok for dig tilsyneladende!

Nyd solskinnet…
Ja hold da op, du er på et helt andet niveau, det må jeg erkende, undskyld,
Det bliver jo selvsagt antagelsen, når du stikker halen mellem benene, som det er tilfældet.
Ja du har surpassed mig i dine argumenter, så det lader jeg hvile og tager walk of shame, mest fordi jeg ikke synes at forummets brugere skal tages som gidsel i at læse mere ævl fra mig 🤓
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Låst

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 4 gæster