24/2 Napoli - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 24/2 Napoli - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Magnus Frost skrev:
fre feb 25, 2022 4:49 pm
Madameskrald skrev:
fre feb 25, 2022 4:29 pm
Stærk kamp, Xavi får vist, at han er på rette spor. Samtidig har han vurderet helt rigtigt, da han fortsatte sin tiltro til Alba, Busq og Pique. De har fortsat deres berettigelse, når de indsættes i denne rette taktiske ramme. De skal dog forsat fases ud, men det er ikke akut akut! De Jong begynder også at blomstre…

Men det understreger bare Koemans begrænsninger.

Ps. Undskyld på forhånd, men kan I (ingen navne nævnt) nu forstå, flere af boardets medlemmers argumentation ifht. Messis afgang? Nu spilleS der som et hold - og på holdets præmisser.

Pps. Rusland skal presses maksimalt fra alle kanter. Man skal naturligvis ikke lade en russisk fodboldklub fortsætte i en Europæisk turnering, som om intet er hændt.

Jeg kan helt sikkert godt se mange pointer ift. At Messi gjorde det sværere at spille som en enhed, men jeg tror også at Xavi ville ha kunnet skabe nær det samme med Messi i stedet for Gavi eller Ferran på kanten, og så ha skiftet ham ud eller ind i kampene ( med det pres spil vi spiller kan han ikke spille 90) og ja lige nu har vi en god chance for at vinde Europa league, med Messi på holdet så ku vi faktisk have en ok chance for at vinde champions league. Er det kun spekulationer- ja helt sikkert. Og faktum er selvfølgelig at vi nu spiller bedre end vi gjorde i lang tid med Messi på holdet.
Jeg er 100% sikker på, Messi ville have taget samme udviklingskurve som resten af holdet. Denne her fremgang handler mest om, man har fået en træner, der rent faktisk kan noget. Se på Busi, Piqué og Alba, selvfølgelig ville Messi kunne bidrage med det, han altid har bidraget med. Men igen, det er efterhånden en ret uinteressant debat. Messi er ikke i Barca
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 24/2 Napoli - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Vi kunne ikke spille som vi gør nu med Messi. Der ville være kompromiser hele vejen rundt. Kunne man løse det? Sikkert. Men det vi ser nu er præcis den form for fodbold jeg har savnet siden klubbens kultur blev fordrejet og endte med at tage udgangspunkt i individualister fremfor holdet.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 24/2 Napoli - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
fre feb 25, 2022 5:07 pm
Vi kunne ikke spille som vi gør nu med Messi. Der ville være kompromiser hele vejen rundt.
Ja, ligesom der er kompromiser, når man spiller med Adama i stedet for Messi, eller Auba, Depay, Ferran, Dembélé osv. Fodbold handler om at få fællesskabet til at fungere. Skal vi ikke bare lade være med at forestille os at Messi ikke kunne passe ind? Han har været i klubben stort set hele sit og hvis nogen overhovedet kan passe ind, så er det da for helvede ham. Han ville tage imod Xavi´s instruktioner med kyshånd.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 24/2 Napoli - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg har set nok til Messi til at vide han ikke kan/vil presse som det vi så i går. Det sker bare ikke med ham. Med bolden kunne man sagtens, som med de nævnte spillere, finde på noget men jeg nægter simpelthen at tro at vi ville kunne se et pres som i går med Messi.

Jeg er enig i at Messi ville løfte sit spil med Xavi som træner men jeg ser genpresset som et af de vigtigste elementer i moderne fodbold og Messi har ikke viljen og/eller benene til det.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 24/2 Napoli - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
fre feb 25, 2022 5:26 pm
Jeg har set nok til Messi til at vide han ikke kan/vil presse som det vi så i går. Det sker bare ikke med ham. Med bolden kunne man sagtens, som med de nævnte spillere, finde på noget men jeg nægter simpelthen at tro at vi ville kunne se et pres som i går med Messi.

Jeg er enig i at Messi ville løfte sit spil med Xavi som træner men jeg ser genpresset som et af de vigtigste elementer i moderne fodbold og Messi har ikke viljen og/eller benene til det.
Jo, men man laver altid kompromiser i fodbold for at få fællesskabet til at fungere. Hvorfor er det f.eks. at Busi lige pludselig fungerer igen? Det er i hvert fald ikke pga. hans dybe pres er blevet bedre. Det har man andre til at stå for og så lader man Busi om det første pres. Derudover, så er hele holdet i tydelig fysisk forbedring, selvom man ikke er hele vejen i mål med det, så har det også der, været en proces og den ville Messi have været en del af, ligesom resten af holdet. Adama er jo f.eks heller ikke den, der presser allermest, men han gør, hvad han får besked på, nemlig at holde bredden på alle tider. Men altså, jeg vil lade snakken være, da den som sagt er uinteressant. Mange mener også, Grizmann ville passe langt bedre ind i Xavi´s Barca og tilmed endda Coutinho som indvendig winger. Og, hvem ved, det kan være de har ret, for Xavi har en evne til at få det bedste frem i folk. Men det er ret uinteressant igen, da de ikke er i klubben længere. De er ofre for en ny økonomisk ledelse, ligesom Messi.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 24/2 Napoli - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Bussi spiller lige netop bedre fordi vi har et pres! Han bliver ikke overløbet i samme grad som tidligere.

Messi er blandt de syv dårligste procent i forhold til pres i de store ligaer i eu (suarez er den dårligste - og de har spillet sammen for os. Shitshow). Han er blandt de fem dårligste på sidste tredjedel. Han presser ikke og har ikke gjort det længe. Jeg kan med den største sikkerhed overhovedet sige at vi ikke ville se et pres som i går med messi. Det har vi ikke set siden anden sæson med lucho. Og Messi er ikke blevet yngre siden.

Jeg kan godt gå med til at vi med bolden ville kunne spille flot og effektivt smed messi. Vores problem har så bare været det defensiv og især genpresset. Messi skal have et godt defensivt struktureret hold bag sig. Det har vi ikke og derfor har vi været fucked de seneste sæsonen. Vi er mere afhængige af genpresset end Messis offensive produktion. Det bliver mere og mere tydeligt med Xavi.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2628
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: 24/2 Napoli - FC Barcelona

Indlæg af Isageren »

Piquénbauer skrev:
fre feb 25, 2022 5:49 pm
Bussi spiller lige netop bedre fordi vi har et pres! Han bliver ikke overløbet i samme grad som tidligere.

Messi er blandt de syv dårligste procent i forhold til pres i de store ligaer i eu (suarez er den dårligste - og de har spillet sammen for os. Shitshow). Han er blandt de fem dårligste på sidste tredjedel. Han presser ikke og har ikke gjort det længe. Jeg kan med den største sikkerhed overhovedet sige at vi ikke ville se et pres som i går med messi. Det har vi ikke set siden anden sæson med lucho. Og Messi er ikke blevet yngre siden.

Jeg kan godt gå med til at vi med bolden ville kunne spille flot og effektivt smed messi. Vores problem har så bare været det defensiv og især genpresset. Messi skal have et godt defensivt struktureret hold bag sig. Det har vi ikke og derfor har vi været fucked de seneste sæsonen. Vi er mere afhængige af genpresset end Messis offensive produktion. Det bliver mere og mere tydeligt med Xavi.
Tiden med spillere som ikke laver en skid defensivt arbejde er forbi, det er derfor de tre kanoner ikke fungerer i PSG, og grunden til at det er gået galt i Juve og United med Ronaldo. Messi er så god en fodboldspiller, at han nok aldrig bliver helt “færdig”, men hans generation (suarez, neymar, Ronaldo) er ved at være dinosaurer i moderne fodbold, rigtig gode dinosaurer dog.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5422
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 24/2 Napoli - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Isageren skrev:
fre feb 25, 2022 7:36 pm
Piquénbauer skrev:
fre feb 25, 2022 5:49 pm
Bussi spiller lige netop bedre fordi vi har et pres! Han bliver ikke overløbet i samme grad som tidligere.

Messi er blandt de syv dårligste procent i forhold til pres i de store ligaer i eu (suarez er den dårligste - og de har spillet sammen for os. Shitshow). Han er blandt de fem dårligste på sidste tredjedel. Han presser ikke og har ikke gjort det længe. Jeg kan med den største sikkerhed overhovedet sige at vi ikke ville se et pres som i går med messi. Det har vi ikke set siden anden sæson med lucho. Og Messi er ikke blevet yngre siden.

Jeg kan godt gå med til at vi med bolden ville kunne spille flot og effektivt smed messi. Vores problem har så bare været det defensiv og især genpresset. Messi skal have et godt defensivt struktureret hold bag sig. Det har vi ikke og derfor har vi været fucked de seneste sæsonen. Vi er mere afhængige af genpresset end Messis offensive produktion. Det bliver mere og mere tydeligt med Xavi.


Tiden med spillere som ikke laver en skid defensivt arbejde er forbi, det er derfor de tre kanoner ikke fungerer i PSG, og grunden til at det er gået galt i Juve og United med Ronaldo. Messi er så god en fodboldspiller, at han nok aldrig bliver helt “færdig”, men hans generation (suarez, neymar, Ronaldo) er ved at være dinosaurer i moderne fodbold, rigtig gode dinosaurer dog.
Ved ikke om jeg skal grine eller græde, denne gode dinosauer som sidste sænson var la ligas topscorer, keypasses king og lavede assists i øst og vest, som havde la ligas højeste rating, og i denne sæson ligger som anden højeste rating i Frankrig… ja bare wow, siger jeg.

No offence, du må have din mening om historiens bedste spiller som en god dinosaur, for min skyld ingen alarm, men jeg sidder bare og tænker.. WOW

Det kan være jeg misforstod dig, at de andre 3 der var dinosauere, og ikke the goat, så må du undskylde.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 24/2 Napoli - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 24/2 Napoli - FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

Tænker du, at Messi ville presse gennem 90 min i de klip, som du linker til? I øvrigt vil han placerer sig i interior space, og optage i Napoli kampen Pedris område. Samtidig skulle han jo nok spille højre kant angriber, hvorfor bredden i spillet og bevægeligheden i angrebsspillet ville blive minimeret. Vi har endeligt fået en højre side tilbage - den skal vi værne om, da det betyder al verden for vores spil.

Og i Barcelona ville han suge bolden i stort set alle opspil; der er ændret markant på hierakiet på holdet siden Messi afgang, og det er rigtig sundt for spillet på banen. Pedri og de Jong begynder at vise deres offensive værd, og det er selvfølgelig en følge af Xavis taktik, men der er også plads til det, når vi ikke har en playmaker/målscore/verdens bedste spiller, som gerne vil have bolden meget + løbe meget med bolden + hele holdet skal arbejde for. Nu lader holdet bolden gøre arbejdet, når der ikke er plads, og så må man gerne løbe med bolden, når der er rum til det.

Forstå mig ret - Messi var en genial spiller for klubben, men han hæmmede (og det var i høj grad trænernes skyld) også holdspillet i de sidste mange år.

Overvej hvordan pasningspillet og den offensive struktur (presspillet, [indsæt selv øvrige spil facetter]) i Napoli kampen ville have set ud med Messi som højre wing eller falsk 9`er.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5422
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 24/2 Napoli - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Men, madameskrald, you have no idea, hvordan Xavi ville coache Messi til at spille. Vi ved dog at når han spillede lavede han flere key passes, assists, mål end nogen anden i hele ligaen, i ca 15 år i træk. Det ved vi, men det andet ved vi ikke.

Jeg tror nu nok at historiens bedste spiller kunne gøre nytte i Napoli kampen og endda endnu mere end den hellige ko Ferran, men det må man vidst ikke skrive herinde, som jeg har forstået det.

Messi kan naturligvis ikke presse på samme måde som Ferran, Messi har ikke Pedris løbepensum, Messi har ikke Adamas fart, men noget har Messi, og selvfølgelig ville holdet kunne præstere med Messi… han ville komme til ligeså mange chancer, måske endda på egen hånd, som feks, Ferran, men han ville nok ikke brænde så meget.

Der ville være minusser og plusser ved at have Messi på holdet, men flere plusser end minusser imo, og det som netop Messi kan er det der begejstrer mig ved fodbold, ikke det som Martin eller Ferran kan feks.

Jeg respekterer dog at mange er uenige og at man har et god trumf på hånden i forhold til at holdet som et hele performer godt uden den store stjerne, og derfor bliver flere frigjorte i deres spil, det er en valid pointe.

Men diskussionen er a moot point, da Messi jo desværre ikke er i truppen.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: 24/2 Napoli - FC Barcelona

Indlæg af Magnus Frost »

SpillerSomMESSI skrev:
lør feb 26, 2022 9:35 am
Men, madameskrald, you have no idea, hvordan Xavi ville coache Messi til at spille. Vi ved dog at når han spillede lavede han flere key passes, assists, mål end nogen anden i hele ligaen, i ca 15 år i træk. Det ved vi, men det andet ved vi ikke.

Jeg tror nu nok at historiens bedste spiller kunne gøre nytte i Napoli kampen og endda endnu mere end den hellige ko Ferran, men det må man vidst ikke skrive herinde, som jeg har forstået det.

Messi kan naturligvis ikke presse på samme måde som Ferran, Messi har ikke Pedris løbepensum, Messi har ikke Adamas fart, men noget har Messi, og selvfølgelig ville holdet kunne præstere med Messi… han ville komme til ligeså mange chancer, måske endda på egen hånd, som feks, Ferran, men han ville nok ikke brænde så meget.

Der ville være minusser og plusser ved at have Messi på holdet, men flere plusser end minusser imo, og det som netop Messi kan er det der begejstrer mig ved fodbold, ikke det som Martin eller Ferran kan feks.

Jeg respekterer dog at mange er uenige og at man har et god trumf på hånden i forhold til at holdet som et hele performer godt uden den store stjerne, og derfor bliver flere frigjorte i deres spil, det er en valid pointe.

Men diskussionen er a moot point, da Messi jo desværre ikke er i truppen.
Messi kommer jo måske til sommer ! ( hvis han virkelig ønsker det giver det økonomisk klart mening for psg at gøre det samme som arsenal gjorde med Aubameyang)

Og ja jeg giver dig helt ret, der er plusser og minusser, og selvfølgelig kan Messi finde ud af at omlægge sit spil til en hvis grad, og vi har jo 5 udskiftninger så han ville jo aldrig behøve spille 90 minutter.

Postulatet at man aldrig får Messi til at presse tror jeg ikke på, forestil jer at nogen for 4 år siden sagde det var Messi der skulle ligge sig som skydeskive bag muren for 3 år siden, aldrig sket! Men det skete nu her sidste kamp for psg. Selvfølgelig kan Messi omlægge sig!
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 24/2 Napoli - FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

SpillerSomMESSI skrev:
lør feb 26, 2022 9:35 am
Men, madameskrald, you have no idea, hvordan Xavi ville coache Messi til at spille. Vi ved dog at når han spillede lavede han flere key passes, assists, mål end nogen anden i hele ligaen, i ca 15 år i træk. Det ved vi, men det andet ved vi ikke.
Du har ret, og jeg skriver også tidligere, at man ikke kan udelukke, at Xavi kunne få ham integreret på fornuftigvis, men tror du reelt på, at han vil passe ind i det koncept, som vi så torsdag aften? Og som er meget tæt på det ideal Xavi har beskrevet som hans?

For at blive mere konkret - hvor vil du spille Messi i torsdagens opstilling?

Også Xavi skulle gå meget på kompromis for at integrere Messi. Og det vil de fleste trænere formentligt gøre for et unikum som Messi - jeg er bare ikke sikker på, at det er til holdets bedste, slet ikke i det system, som man i Xavis Barcelona gerne vil praktisere og slet ikke i denne opbygningsfase.
SpillerSomMESSI skrev:
lør feb 26, 2022 9:35 am
Jeg tror nu nok at historiens bedste spiller kunne gøre nytte i Napoli kampen og endda endnu mere end den hellige ko Ferran, men det må man vidst ikke skrive herinde, som jeg har forstået det.
Det martyrium klæder dig ikke. Dit argument er jo ret beset, at han ikke er Messi (score ikke nok og er ikke god nok i driblingen), og det er lige præcis derfor han er med. Han er 100% en holdspil, der udfylder en vigtig rolle i systemet. Så er det mindre vigtigt, at han aktuelt ikke lykkedes så meget med de spektakulære ting, som du efterlyser.
SpillerSomMESSI skrev:
lør feb 26, 2022 9:35 am
Messi kan naturligvis ikke presse på samme måde som Ferran, Messi har ikke Pedris løbepensum, Messi har ikke Adamas fart, men noget har Messi, og selvfølgelig ville holdet kunne præstere med Messi… han ville komme til ligeså mange chancer, måske endda på egen hånd, som feks, Ferran, men han ville nok ikke brænde så meget.
Der rammer du hovedet på sømmet! Messi er i dag mere individualist end holdspiller, og det passer ikke ret godt ind i den måde Xavi gerne vil spille.
SpillerSomMESSI skrev:
lør feb 26, 2022 9:35 am
Der ville være minusser og plusser ved at have Messi på holdet, men flere plusser end minusser imo, og det som netop Messi kan er det der begejstrer mig ved fodbold, ikke det som Martin eller Ferran kan feks.
Og det er nok nøglen til, at vi tingene helt forskelligt. Driblinger er unik, men jeg er langt mere til, at man flytter bolden rundt via positionsspil og løb uden bold, og dermed spiller modstanderen tynde. Det kræver en afstemt kollektiv indsats og 11 dygtige intelligente og dygtige boldspillere, og ikke bare en enkelt god dribler. Og det er vel derfor, at så få hold mestre det….

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 24/2 Napoli - FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

Jeg tror og håber, at Messi retur bliver ved en god drøm. Jeg tror reelt ikke, at Xavi er specielt interesseret i det.

Klubben er allerede langt henad vejen videre - hvorfor begynde at integrere en spiller, som ikke passer 100 % i konceptet og kun har få år tilbage på top niveau?

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5422
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 24/2 Napoli - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Madameskrald skrev:
lør feb 26, 2022 10:25 am
SpillerSomMESSI skrev:
lør feb 26, 2022 9:35 am
Men, madameskrald, you have no idea, hvordan Xavi ville coache Messi til at spille. Vi ved dog at når han spillede lavede han flere key passes, assists, mål end nogen anden i hele ligaen, i ca 15 år i træk. Det ved vi, men det andet ved vi ikke.
Du har ret, og jeg skriver også tidligere, at man ikke kan udelukke, at Xavi kunne få ham integreret på fornuftigvis, men tror du reelt på, at han vil passe ind i det koncept, som vi så torsdag aften? Og som er meget tæt på det ideal Xavi har beskrevet som hans?

For at blive mere konkret - hvor vil du spille Messi i torsdagens opstilling?



***************************SpillerSomMESSI:
Han skulle spille falsk 9'er - Ferran på bænken, Demb og Adama på kanterne feks. Det kunne også være Gavi og Adama på kanterne.
***************************



Også Xavi skulle gå meget på kompromis for at integrere Messi. Og det vil de fleste trænere formentligt gøre for et unikum som Messi - jeg er bare ikke sikker på, at det er til holdets bedste, slet ikke i det system, som man i Xavis Barcelona gerne vil praktisere og slet ikke i denne opbygningsfase.


**************************SpillerSomMESSI:
Der går vi forbi hinanden, det du kalder kompromis, kan man vende til en gevinst, at have verdens bedste fodboldspiller flere plusser end minusser... der vil være kompromisser, men der vil, (det er mærkeligt at jeg overhovedet behøver at pointere det) være en hulens masse plusser. Så man kan jo ligesågodt sige at Barca går på kompromis ved ikke at have verdens bedste fodboldspiller, og så prøve at stabilisere det med noget andet.
***************************




SpillerSomMESSI skrev:
lør feb 26, 2022 9:35 am
Jeg tror nu nok at historiens bedste spiller kunne gøre nytte i Napoli kampen og endda endnu mere end den hellige ko Ferran, men det må man vidst ikke skrive herinde, som jeg har forstået det.
Det martyrium klæder dig ikke. Dit argument er jo ret beset, at han ikke er Messi (score ikke nok og er ikke god nok i driblingen), og det er lige præcis derfor han er med. Han er 100% en holdspil, der udfylder en vigtig rolle i systemet. Så er det mindre vigtigt, at han aktuelt ikke lykkedes så meget med de spektakulære ting, som du efterlyser.


**************************SpillerSomMESSI:
Matyrium???! Nej du misforstår - som så mange andre min pointe. Ferran begejstrer mig ikke når jeg ser ham spille, han er dårlig til at tæmme en bold, han spiller langsomt, han kan ikke sætte end mand, men hey han arbejder sogt og tager de rigtige løb og han er god for holdets presspil, ja men hurra, alle siger han har pontiale, ja men til hvad, at blive bedre til presspil, tage de rigtige løb eller hvad, for de andre ting han ikke kan bliver han ret beset ikke bedre til, og det er ham man vil satse på?

Jeg mener (og jeg tror hele verden mener) at Messi er en meget bedre fodboldspiller end Ferran og derfor ville jeg spille Messi istedet for Ferran.

Kommentatorer i flere kampe har kaldt Ferran us for at være det der ikke fungerer, han trækker ned på dette hold, han får klart holdets dårligste rating i flere kampe, men hey det er nok hele verden der ikke ser 'pontialet' i ham, det nærmer sig kejserens nye klæder i min bog.
Det er ikke matyrium, det er at kalde en spade for en spade, når man ser en spade.
********************************


SpillerSomMESSI skrev:
lør feb 26, 2022 9:35 am
Messi kan naturligvis ikke presse på samme måde som Ferran, Messi har ikke Pedris løbepensum, Messi har ikke Adamas fart, men noget har Messi, og selvfølgelig ville holdet kunne præstere med Messi… han ville komme til ligeså mange chancer, måske endda på egen hånd, som feks, Ferran, men han ville nok ikke brænde så meget.
Der rammer du hovedet på sømmet! Messi er i dag mere individualist end holdspiller, og det passer ikke ret godt ind i den måde Xavi gerne vil spille.



**********************************SpillerSomMESSI:
Messi er selvfølgelig qua sine helt unikke evner en specialist og individualist som kan stortset alt bedre end andre og derfor gør han det mere end de andre der ikke kan, det er jo helt naturligt. Men han afleverer ligeså meget som de andre - hans afleveringer er blot mange gange bedre.
Xavi spillede da rigtig fint sammen med ham da de spillede sammen, mon ikke Messi netop passer rigtig godt ind i den måde Xavi ville se os spille på hvis Xavi havde muligheden nu.
************************************

SpillerSomMESSI skrev:
lør feb 26, 2022 9:35 am
Der ville være minusser og plusser ved at have Messi på holdet, men flere plusser end minusser imo, og det som netop Messi kan er det der begejstrer mig ved fodbold, ikke det som Martin eller Ferran kan feks.
Og det er nok nøglen til, at vi tingene helt forskelligt. Driblinger er unik, men jeg er langt mere til, at man flytter bolden rundt via positionsspil og løb uden bold, og dermed spiller modstanderen tynde. Det kræver en afstemt kollektiv indsats og 11 dygtige intelligente og dygtige boldspillere, og ikke bare en enkelt god dribler. Og det er vel derfor, at så få hold mestre det….

*************************************SpillerSomMESSI:
Ja det tror jeg også er nøglen.. fodbold skal beruse mig, begejstre mig.. ellers kunne jeg ligeså godt gense Ath. Madrids kampe fra sidste sæson og springe rundt af glæde hvergang deres holdspil indbragte dem en 1-0 sejr som til sidst blev til et mesterskab.
Det er det der åbenbart begejstrer dig og det du gerne ser Barca bevæge sig hen til, jeg er helt 100% modsat, og det er virkelig forskellen på os to (tydliggjort ved feks. Ferran snakken).
************************************
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Låst

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 9 gæster