13/2 Espanyol - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 13/2 Espanyol - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Jeg synes det er mega svært at bedømme Garcia, for hans forcer, som Piquenbauer fremhæver er jo meget tydelige, og hans fejl og langsomme topfart er ikke altafgørende for hans succes fremover, det ses af andre eksempler.

Når man tænker på, især sidste sæson, som vi nok alle husker, alle de der fuldstændig uforståelige hjerneblødninger vores forsvarsspillere lavede kamp efter kamp, ja så synes jeg egentlig ikke Garcia har gjort det ringere.

Men er han en egentlig opgradering, nej ikke imo, han er bare endnu en middelmådig forsvarsspiller som vi har i flokken.

Han har potentiale, ja ja, men ligesom Morten Bruun kan man godt stille sig undrende til hvor stort det potentiale egentlig er.

Vi håber på det bedste, og hvis vi ikke er sikre på at han hurtigt udvikler sig til at blive meget bedre end nu, så er det bydende nødvendig at kigge efter en klasse cb til sommer.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2627
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: 13/2 Espanyol - FC Barcelona

Indlæg af Isageren »

Madameskrald skrev:
tirs feb 15, 2022 6:56 pm
Isageren skrev:
tirs feb 15, 2022 6:03 pm
Madameskrald skrev:
tirs feb 15, 2022 5:49 pm
Hvor mange 21-årige har reelt stabilitet til at spille fast for en klub som Barcelona?

Det er mig ubegribeligt, at man kan forvente det af så unge spillere.

Ypperste verdensklasse på mange parametre, og rum for udvikling på andre - lige blevet 21 år. Personligt finder jeg beslutningen åbenlys. Det sagt, så ville der være fint ned en mere rutineret centerback til sommer, som supplement til Araujo, Garcia og Mingueza eller evt. Mingo.

https://fbref.com/en/players/2bed3eab/s ... ing-Report

Hvis vi kun kan bruge det ypperste, så kan vi i øvrigt roligt sende Araujo videre https://fbref.com/en/players/2bef2bca/s ... ing-Report
Hvorfor er det så svært at sluge pillen “Garcia har været forfærdelig”, hvis det er så svært at spille som 21-årig, så tager jeg godt nok hatten af for Ansu, Gavi, Pedri, Nico, Araújo, Mingueza(når han har været cb), Dest(sidste sæson) og Abde der alle har præsteret bedre end Garcia. I de kampe hvor Garcia statpadder, står modstanderne nede i eget felt og han er helt upresset. Du kan simpelthen ikke sammenligne Araújo og Garcia, og sige at Araújo falder i samme kategori, hvis det ypperste er det eneste som gælder. Tænk at man vil smide vores allervigtigste spiller under bussen for Garcia, bare fordi han er catalaner fra la masia. Jeg vil vædde med at du kunne tage Mika Marmol op fra 2. Holdet og han ville gøre det bedre. Det der argument med Guardiola, Xavi og Enrique som elsker ham. Altså ligesom alle andre Barca fans, har vi et håb om at Garcia endelig skulle være det store forsvarstalent, og vi ved alle godt at Enrique foretrækker Barca spillere for Spanien. Xavi har kun 1 god forsvarsspiller i truppen, selvfølgelig har han tænkt sig at gøre brug af Garcia, når han ikke rigtig kan vælge andet, udover at han er ung og catalaner. Husk at Guardiola ikke brugte ham det sidste år, Guardiola har jo også altid haft en forkærlighed for La Masia spillere, han tog også Bernabe til City, og hans første køb for Bayern var Thiago. Hvis nu I havde sagt “Klopp elsker ham” eller “Tuchel elsker ham” så havde jeres argument gjort mig mere tryg. Garcia har mulighed for at udvikle sig, men jeg tør simpelthen ikke at se ham på banen i denne sæson. Det kan godt være det lyder hårdt, men jeg ryster i bukserne hver gang han skal forsvare.
Og det er reelt manden, som har lavet flere graverende fejl de seneste to år med samme alder, som Garcia har nu, som du fremhæver?


Ansu, Pedri, Gavi spiller mig bekendt helt andre positioner. Der er Garcia og co., der skal rydde op, når de har dummet sig højere i banen.

Hvem siger, at de to spillere er i samme kategori, og smider nogen under bussen? Din argumentation og retorik er fra mit perspektiv helt off.. min pointe var og er, at de begge har brug for at udvikle sig.
Jeg er fuldkommen ligeglad med, om Enrique m.fl. foretrækker Garcia over andre spanske spillere, og du tror simpelthen, at Enrique vælger Barcelona spillere fremfor andre spanske spillere upåagtet niveau med videre. Jeg er ret sikker på, at han er ansat til at vinde med Spanien og ikke udviklingstræner for Barcelona - jeg håber, at du selv kan høre, hvor tosset det lyder.

Xavi har kun en komplet center forsvarsspillere i truppen, og det er Pique! Franskmændene er tilsyneladende lost causes, og resten har betydelige mangler - og må betegnes som spillere under udvikling.
Ej nu stopper det, Araújo er seriøst den vildeste, hvis man ikke kan se det, må man være blind. Manden var også sindssyg sidste sæson, hans eneste problem er at han er præget af skader. At sammenligne Garcia med Araújo er som at sammenligne Squillaci under hans Arsenal tid med prime Nesta. Når Araújo er i forsvaret er han den eneste man kan rose og stole på. Garcia er bare et produkt af at fodbold også kan blive for moderne (boldspillende-udisciplineret-sweeperagerende-løbstagende-forsvarsmanglende-cb) som vi jo skriger efter ifølge Piquenbauer. Hvis han er så nødvendig for vores spil, så finder jeg det mærkeligt at det altid går så dårligt i denne sæson.

Og ja, jeg tror faktisk på at Enrique vælger Barca spillere fremfor andre spillere ikke qua hvad de har præsteret, men fordi at hans hold spiller ligesom Barca, så han stoler på dem mere til den måde han vil spille på, og det giver jo også fin mening. Men vi så det jo med Gavi, altså da Gavi blev udtaget første gang, grinte jeg, fordi jeg vidste godt han havde talent, men ingen anden landstræner havde udtaget ham, det ved vi jo alle.

Jeg forstår ikke idéen med at spille Araújo op mod Garcia, den duel vil du jo altid tabe, jeg tror kun det er dig, easy og Pique som mener at Garcia er det største talent i verden
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2627
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: 13/2 Espanyol - FC Barcelona

Indlæg af Isageren »

SpillerSomMESSI skrev:
tirs feb 15, 2022 6:41 pm
Isageren… Morten Bruun concur.
Pardon?
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2627
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: 13/2 Espanyol - FC Barcelona

Indlæg af Isageren »

Isageren skrev:
tirs feb 15, 2022 9:08 pm
SpillerSomMESSI skrev:
tirs feb 15, 2022 6:41 pm
Isageren… Morten Bruun concur.
Pardon?
Der er gået sådan lidt Riqui Puig i den her Garcia debat. Se hvor han er nu. En færdig spiller, som vi sikkert skal høre folk græde over “ikke fik chancen”, når han tydeligvis aldrig havde niveau.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: 13/2 Espanyol - FC Barcelona

Indlæg af nosslo15 »

Isageren skrev:
tirs feb 15, 2022 9:06 pm
Madameskrald skrev:
tirs feb 15, 2022 6:56 pm
Isageren skrev:
tirs feb 15, 2022 6:03 pm
Madameskrald skrev:
tirs feb 15, 2022 5:49 pm
Hvor mange 21-årige har reelt stabilitet til at spille fast for en klub som Barcelona?

Det er mig ubegribeligt, at man kan forvente det af så unge spillere.

Ypperste verdensklasse på mange parametre, og rum for udvikling på andre - lige blevet 21 år. Personligt finder jeg beslutningen åbenlys. Det sagt, så ville der være fint ned en mere rutineret centerback til sommer, som supplement til Araujo, Garcia og Mingueza eller evt. Mingo.

https://fbref.com/en/players/2bed3eab/s ... ing-Report

Hvis vi kun kan bruge det ypperste, så kan vi i øvrigt roligt sende Araujo videre https://fbref.com/en/players/2bef2bca/s ... ing-Report
Hvorfor er det så svært at sluge pillen “Garcia har været forfærdelig”, hvis det er så svært at spille som 21-årig, så tager jeg godt nok hatten af for Ansu, Gavi, Pedri, Nico, Araújo, Mingueza(når han har været cb), Dest(sidste sæson) og Abde der alle har præsteret bedre end Garcia. I de kampe hvor Garcia statpadder, står modstanderne nede i eget felt og han er helt upresset. Du kan simpelthen ikke sammenligne Araújo og Garcia, og sige at Araújo falder i samme kategori, hvis det ypperste er det eneste som gælder. Tænk at man vil smide vores allervigtigste spiller under bussen for Garcia, bare fordi han er catalaner fra la masia. Jeg vil vædde med at du kunne tage Mika Marmol op fra 2. Holdet og han ville gøre det bedre. Det der argument med Guardiola, Xavi og Enrique som elsker ham. Altså ligesom alle andre Barca fans, har vi et håb om at Garcia endelig skulle være det store forsvarstalent, og vi ved alle godt at Enrique foretrækker Barca spillere for Spanien. Xavi har kun 1 god forsvarsspiller i truppen, selvfølgelig har han tænkt sig at gøre brug af Garcia, når han ikke rigtig kan vælge andet, udover at han er ung og catalaner. Husk at Guardiola ikke brugte ham det sidste år, Guardiola har jo også altid haft en forkærlighed for La Masia spillere, han tog også Bernabe til City, og hans første køb for Bayern var Thiago. Hvis nu I havde sagt “Klopp elsker ham” eller “Tuchel elsker ham” så havde jeres argument gjort mig mere tryg. Garcia har mulighed for at udvikle sig, men jeg tør simpelthen ikke at se ham på banen i denne sæson. Det kan godt være det lyder hårdt, men jeg ryster i bukserne hver gang han skal forsvare.
Og det er reelt manden, som har lavet flere graverende fejl de seneste to år med samme alder, som Garcia har nu, som du fremhæver?


Ansu, Pedri, Gavi spiller mig bekendt helt andre positioner. Der er Garcia og co., der skal rydde op, når de har dummet sig højere i banen.

Hvem siger, at de to spillere er i samme kategori, og smider nogen under bussen? Din argumentation og retorik er fra mit perspektiv helt off.. min pointe var og er, at de begge har brug for at udvikle sig.
Jeg er fuldkommen ligeglad med, om Enrique m.fl. foretrækker Garcia over andre spanske spillere, og du tror simpelthen, at Enrique vælger Barcelona spillere fremfor andre spanske spillere upåagtet niveau med videre. Jeg er ret sikker på, at han er ansat til at vinde med Spanien og ikke udviklingstræner for Barcelona - jeg håber, at du selv kan høre, hvor tosset det lyder.

Xavi har kun en komplet center forsvarsspillere i truppen, og det er Pique! Franskmændene er tilsyneladende lost causes, og resten har betydelige mangler - og må betegnes som spillere under udvikling.
Ej nu stopper det, Araújo er seriøst den vildeste, hvis man ikke kan se det, må man være blind. Manden var også sindssyg sidste sæson, hans eneste problem er at han er præget af skader. At sammenligne Garcia med Araújo er som at sammenligne Squillaci under hans Arsenal tid med prime Nesta. Når Araújo er i forsvaret er han den eneste man kan rose og stole på. Garcia er bare et produkt af at fodbold også kan blive for moderne (boldspillende-udisciplineret-sweeperagerende-løbstagende-forsvarsmanglende-cb) som vi jo skriger efter ifølge Piquenbauer. Hvis han er så nødvendig for vores spil, så finder jeg det mærkeligt at det altid går så dårligt i denne sæson.

Og ja, jeg tror faktisk på at Enrique vælger Barca spillere fremfor andre spillere ikke qua hvad de har præsteret, men fordi at hans hold spiller ligesom Barca, så han stoler på dem mere til den måde han vil spille på, og det giver jo også fin mening. Men vi så det jo med Gavi, altså da Gavi blev udtaget første gang, grinte jeg, fordi jeg vidste godt han havde talent, men ingen anden landstræner havde udtaget ham, det ved vi jo alle.

Jeg forstår ikke idéen med at spille Araújo op mod Garcia, den duel vil du jo altid tabe, jeg tror kun det er dig, easy og Pique som mener at Garcia er det største talent i verden
NU har jeg lige siddet og set 2 halvleg af søndagens kamp igen og bevares, jeg kan godt se at Eric har et rigtigt godt blik for spillet frem ad i banen og for lavet nogle fine afleveringer og jeg har tidligere også set ham tage nogle gode ryk fremad med bolden, men han er stadig rigtigt dårlig til at forsvare og med mindre han udvikler disse forsvars evner ret bemærkelsesværdigt, så tror jeg simpelthen ikke på ham. Jeg vil gerne have CB`s som kan forsvare, som deres primære evner - af samme årsag vil jeg hellere have, at vi vinder 2-0 end 5-3. Man kan måske sige, at jeg er kedelig, men jeg kan godt lide at være sikker.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 13/2 Espanyol - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Det er det modsatte af Xavi. Han vil uden tvivl hellere vinde 4-3 end 1-0.

Og nu hvor du er i gang med at gense kampe så se lige garcia mod Sevilla.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 13/2 Espanyol - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Isageren skrev:
tirs feb 15, 2022 9:08 pm
SpillerSomMESSI skrev:
tirs feb 15, 2022 6:41 pm
Isageren… Morten Bruun concur.
Pardon?
Concur betyder at være enig.

Morten Bruun, som kommentator nævner hver gang Garcia spiller at han er drøn usikker og han ikke forstår at man kan bruge ham.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 13/2 Espanyol - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Garcia’s foreløbige rating i la liga hos whoscored, ligger på 6.52, hvilket rækker til en placering som nr 217.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2627
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: 13/2 Espanyol - FC Barcelona

Indlæg af Isageren »

SpillerSomMESSI skrev:
tirs feb 15, 2022 9:34 pm
Isageren skrev:
tirs feb 15, 2022 9:08 pm
SpillerSomMESSI skrev:
tirs feb 15, 2022 6:41 pm
Isageren… Morten Bruun concur.
Pardon?
Concur betyder at være enig.

Morten Bruun, som kommentator nævner hver gang Garcia spiller at han er drøn usikker og han ikke forstår at man kan bruge ham.
Jeg ved godt hvad concur betyder, men jeg er vel ikke den første der siger at Garcia er usikker? Gør det mig til en kopi af Morten Bruun? Altså han ved da også en del om fodbold, så måske det ikke er det værste, men det virkede lidt som en fornærmelse
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2627
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: 13/2 Espanyol - FC Barcelona

Indlæg af Isageren »

Piquénbauer skrev:
tirs feb 15, 2022 9:32 pm
Det er det modsatte af Xavi. Han vil uden tvivl hellere vinde 4-3 end 1-0.

Og nu hvor du er i gang med at gense kampe så se lige garcia mod Sevilla.
Ja, han spillede en helt normal 6,5/10 kamp, Pique var stjernen i forsvaret i den kamp
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

MarkMenace
Indlæg: 204
Tilmeldt: man sep 11, 2017 11:05 am
Har takket: 52 gange
Blevet takket: 30 gange

Re: 13/2 Espanyol - FC Barcelona

Indlæg af MarkMenace »

Piquénbauer skrev:
tirs feb 15, 2022 9:32 pm
Det er det modsatte af Xavi. Han vil uden tvivl hellere vinde 4-3 end 1-0.

Og nu hvor du er i gang med at gense kampe så se lige garcia mod Sevilla.
Nu har vi bare ikke offensiven til score det antal mål. Vi har dog defensiven til at lukke det antal mål ind.
Argumentationen for Garcias stærke forcer i forsvaret, lyder til folk er friske på Neto står og Ter Stegen spiller CB, han kan om nogen ligge flotte afleveringer.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 13/2 Espanyol - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Isageren skrev:
tirs feb 15, 2022 9:51 pm
SpillerSomMESSI skrev:
tirs feb 15, 2022 9:34 pm
Isageren skrev:
tirs feb 15, 2022 9:08 pm
SpillerSomMESSI skrev:
tirs feb 15, 2022 6:41 pm
Isageren… Morten Bruun concur.
Pardon?
Concur betyder at være enig.

Morten Bruun, som kommentator nævner hver gang Garcia spiller at han er drøn usikker og han ikke forstår at man kan bruge ham.
Jeg ved godt hvad concur betyder, men jeg er vel ikke den første der siger at Garcia er usikker? Gør det mig til en kopi af Morten Bruun? Altså han ved da også en del om fodbold, så måske det ikke er det værste, men det virkede lidt som en fornærmelse
Nej så misforstår du mig big time. Det var for at give dit synspunkt vægt at en ekspert og kommentator er enig med dig.

Det modsatte af en fornærmelse, og jeg er også enig med dig.

Synes kun vi har middelmådige cb’ere med undtagelse af bæstet Aroujo.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2627
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 257 gange

Re: 13/2 Espanyol - FC Barcelona

Indlæg af Isageren »

SpillerSomMESSI skrev:
tirs feb 15, 2022 10:01 pm
Isageren skrev:
tirs feb 15, 2022 9:51 pm
SpillerSomMESSI skrev:
tirs feb 15, 2022 9:34 pm
Isageren skrev:
tirs feb 15, 2022 9:08 pm
SpillerSomMESSI skrev:
tirs feb 15, 2022 6:41 pm
Isageren… Morten Bruun concur.
Pardon?
Concur betyder at være enig.

Morten Bruun, som kommentator nævner hver gang Garcia spiller at han er drøn usikker og han ikke forstår at man kan bruge ham.
Jeg ved godt hvad concur betyder, men jeg er vel ikke den første der siger at Garcia er usikker? Gør det mig til en kopi af Morten Bruun? Altså han ved da også en del om fodbold, så måske det ikke er det værste, men det virkede lidt som en fornærmelse
Nej så misforstår du mig big time. Det var for at give dit synspunkt vægt at en ekspert og kommentator er enig med dig.

Det modsatte af en fornærmelse, og jeg er også enig med dig.

Synes kun vi har middelmådige cb’ere med undtagelse af bæstet Aroujo.
Nårh okay, fair nok, jeg synes også vi plejer at have samme holdning.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: 13/2 Espanyol - FC Barcelona

Indlæg af nosslo15 »

MarkMenace skrev:
tirs feb 15, 2022 9:57 pm
Piquénbauer skrev:
tirs feb 15, 2022 9:32 pm
Det er det modsatte af Xavi. Han vil uden tvivl hellere vinde 4-3 end 1-0.

Og nu hvor du er i gang med at gense kampe så se lige garcia mod Sevilla.
Nu har vi bare ikke offensiven til score det antal mål. Vi har dog defensiven til at lukke det antal mål ind.
Argumentationen for Garcias stærke forcer i forsvaret, lyder til folk er friske på Neto står og Ter Stegen spiller CB, han kan om nogen ligge flotte afleveringer.
Ja, lige præcis. I en sæson, hvor vi famler frem efter målene bliver forsvaret endnu vigtigere.

Og, nå ja, hvad så? Så er jeg anderledes fra, hvad Xavi åbenbart mener, men jeg kan altså godt lide, at se på godt forsvarsspil, det synes jeg kan være lige så seværdigt som flot angrebsspil. Og hvis Xavi vil underprioritere sin bagkæde, hvad jeg simpelthen ikke kan forestille mig, så må han lære det på den hårde måde.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 13/2 Espanyol - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

jeg tror kun det er dig, easy og Pique som mener at Garcia er det største talent i verden
For en person, der brokker sig over, der bliver lagt ord i munden på dig, så spænder du godt nok buen.

Men jeg har mange gange før udtrykt bekymring over Garcia´s manglende fysiske attributter. Særligt mangler han bevægelighed og højde og derfor vil det blive en lang sej kamp for ham at blive rigtig god i det defensive arbejde. Han skal virkelig lægge på fysikken, hvis han skal klare den. Han er dog stadig ung og kan udvikle sig på de parametre.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 6 gæster