6/2 FC Barcelona - Atlético Madrid

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

DeanCassady
Indlæg: 1574
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 82 gange
Blevet takket: 215 gange

Re: 6/2 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af DeanCassady »

Xavi6Smede skrev:
søn feb 06, 2022 8:37 pm
DeanCassady skrev:
søn feb 06, 2022 7:30 pm
Piquénbauer skrev:
søn feb 06, 2022 7:25 pm
DeanCassady skrev:
søn feb 06, 2022 7:17 pm
Svære betingelser for Aubameyang, men man kan tydeligt fornemme hans kvalitet. Det bliver spændende at se mere til ham.
Kan du uddybe lidt? Min krop gik som sagt fuldstændig ned efter det røde til alves og jeg tilbragte den resterende tid på gulvet i fosterstilling.
Det var ikke meget, han havde at arbejde med, men han fik taget et par gode dybdeløb og virkede generelt levende. Han fik også kombineret med Ferran en håndfuld gange.

Det ser umiddelbart relativt lovende ud.
Det kan godt være jeg er forblændet af min overbevisning om, at han flopper stort. Men min opfattelse er godt nok en anden af dagens præstation. Han kom ind på et svært tidspunkt og præsterede stort set intet. Selvom han faktisk havde flere afleveringer på hans 29 minutter (14 styks) end han havde pr kamp for Arsenal hvor han var fast starter (13,9 styks). Så forhåbentlig er det et tegn på at han falder bedre ind i vores spil, selvom han ikke slap særlig prangende af med bolden i dag.
I så fald vil jeg mene, at du er en smule forblændet. Størstedelen af hans minutter var i undertal, hvor Atlético sad på det meste af spillet, så jeg kan ikke lige forestille mig, hvad man ellers kunne forvente af hans indsats udover det, han leverede. Han holdt fint fast i bolden og slap også relativt godt afsted med det meste, han foretog sig. Hans fart var et tydeligt våben, når den blev sat i spil, og taget i betragtning af at han praktisk talt var alene på Atléticos banehalvdel det meste af tiden, synes jeg, at han præsterede hæderligt.
Robert Zimmerman

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: 6/2 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af Xavi6Smede »

DeanCassady skrev:
søn feb 06, 2022 10:07 pm
Xavi6Smede skrev:
søn feb 06, 2022 8:37 pm
DeanCassady skrev:
søn feb 06, 2022 7:30 pm
Piquénbauer skrev:
søn feb 06, 2022 7:25 pm
DeanCassady skrev:
søn feb 06, 2022 7:17 pm
Svære betingelser for Aubameyang, men man kan tydeligt fornemme hans kvalitet. Det bliver spændende at se mere til ham.
Kan du uddybe lidt? Min krop gik som sagt fuldstændig ned efter det røde til alves og jeg tilbragte den resterende tid på gulvet i fosterstilling.
Det var ikke meget, han havde at arbejde med, men han fik taget et par gode dybdeløb og virkede generelt levende. Han fik også kombineret med Ferran en håndfuld gange.

Det ser umiddelbart relativt lovende ud.
Det kan godt være jeg er forblændet af min overbevisning om, at han flopper stort. Men min opfattelse er godt nok en anden af dagens præstation. Han kom ind på et svært tidspunkt og præsterede stort set intet. Selvom han faktisk havde flere afleveringer på hans 29 minutter (14 styks) end han havde pr kamp for Arsenal hvor han var fast starter (13,9 styks). Så forhåbentlig er det et tegn på at han falder bedre ind i vores spil, selvom han ikke slap særlig prangende af med bolden i dag.
I så fald vil jeg mene, at du er en smule forblændet. Størstedelen af hans minutter var i undertal, hvor Atlético sad på det meste af spillet, så jeg kan ikke lige forestille mig, hvad man ellers kunne forvente af hans indsats udover det, han leverede. Han holdt fint fast i bolden og slap også relativt godt afsted med det meste, han foretog sig. Hans fart var et tydeligt våben, når den blev sat i spil, og taget i betragtning af at han praktisk talt var alene på Atléticos banehalvdel det meste af tiden, synes jeg, at han præsterede hæderligt.
Ingen driblinger, ingen chancer, ingen chancer skabt, holdets klart dårligste afleveringsprocent (71,4 %, næstværste markspiller var Pedri med 81,5 %), og et par dybdeløb der ikke rigtig blev farlige. Det var så også dårlige forudsætninger for en god debut, men det kunne ligeså godt være Braithwaite, der løb rundt og gjorde det han gjorde i dag :grin:

DeanCassady
Indlæg: 1574
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 82 gange
Blevet takket: 215 gange

Re: 6/2 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af DeanCassady »

Det er fint, men noget forsimplet, at forlade sig på statistikker uden at tage konteksten i betragtning. Mig bekendt fik han ikke meget at arbejde med, så - medmindre man forventer Messiske tendenser - man kan næppe klandre ham for, at han ikke bare splittede Atlético ad på egen hånd. Hvor mange chancer blev der reelt set skabt efter udvisningen?

Hans highlights fra kampen vidner om en godkendt indsats:

Robert Zimmerman

Ialocin
Indlæg: 727
Tilmeldt: søn aug 17, 2014 11:54 am
Har takket: 118 gange
Blevet takket: 115 gange

Re: 6/2 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af Ialocin »

DeanCassady skrev:
søn feb 06, 2022 11:47 pm
Det er fint, men noget forsimplet, at forlade sig på statistikker uden at tage konteksten i betragtning. Mig bekendt fik han ikke meget at arbejde med, så - medmindre man forventer Messiske tendenser - man kan næppe klandre ham for, at han ikke bare splittede Atlético ad på egen hånd. Hvor mange chancer blev der reelt set skabt efter udvisningen?

Hans highlights fra kampen vidner om en godkendt indsats:

Synes faktisk også, at Auba gjorde en hæderlig figur. Det var jo svære betingelser, men man kan godt se, at han har kvalitet. Det er virkelig positivt med de nye, og de kommer helt sikkert til at hjælpe os meget i den her halvsæson. Det så vi allerede i dag.

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: 6/2 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af Norbit »

Den eneste herinde som er utilfreds er vel Lopezzz (just bro love) :grin:

Han så jo hverken Jutgla, Abde, Puig eller nogen b-holds spillere på holdet (læs: Gavi er ikke b-hold i mine øjne).

Jeg er virkelig glad for dagens kamp, om vi så lukker 2 mål ind er hvad det er, men vi spiller underholdende og har generelt styr på Atl. Madrid set over hele kampen. Nu skal vi bare bygge på. Hente en god erstatning for Pique til sommer (AC/Sule), så har vi en rigtig stærk trup til næste sæson. Det kan blive godt det her.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Brugeravatar
PeterPedal
Indlæg: 617
Tilmeldt: lør feb 08, 2020 10:23 pm
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 125 gange

Re: 6/2 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af PeterPedal »

Og så synes jeg jo også, at man kan glæde sig over at Villarreal baskede Betis - hvis vi vinder den kamp, vi er "bagud" i forhold til Betis, har vi en 3. plads
I øvrigt mener jeg at Xavi burde overveje en 4-4-4 opstilling til de svære kampe

Hristo
Indlæg: 361
Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
Har takket: 123 gange
Blevet takket: 155 gange

Re: 6/2 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af Hristo »

Jeg elsker Dani Alves.

Selv når han får et åndssvagt rødt kort, er han stadig kongen. Der er så pissemeget kvalitet i den mand. Den måde han gør de andre bedre og den måde han bare banker bolden i kassen i dag.

Vaskefuckingægte legende!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 6/2 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg er stadig lidt i chok over hvor godt adama spillede. Jeg forventede han ville angribe og angribe men han var rolig og valgte de rigtige løsninger. Jeg tror ikke at hver kamp sådan men det var virkelig lovende.

Og så vil jeg gerne fremhæve Ferran og de jong. Ferran arbejdede pisse hårdt i hele kampen og det samme kan siges om de jong. Virkelig fedt at se!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Hristo
Indlæg: 361
Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
Har takket: 123 gange
Blevet takket: 155 gange

Re: 6/2 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af Hristo »

Piquénbauer skrev:
man feb 07, 2022 8:31 am
Jeg er stadig lidt i chok over hvor godt adama spillede. Jeg forventede han ville angribe og angribe men han var rolig og valgte de rigtige løsninger. Jeg tror ikke at hver kamp sådan men det var virkelig lovende.

Og så vil jeg gerne fremhæve Ferran og de jong. Ferran arbejdede pisse hårdt i hele kampen og det samme kan siges om de jong. Virkelig fedt at se!
Enig i at Adama virkede mere helstøbt end forventet. Jeg har overhovedet ikke sat mig ind i den måde Adamas tidligere klubber har spillet eller den rolle han har haft. Men måske er vi så heldige at der er tale om en spiller der nu for alvor skal til at folde sig ud under den rette træner og spilsystem.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 6/2 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
man feb 07, 2022 8:31 am
Jeg er stadig lidt i chok over hvor godt adama spillede. Jeg forventede han ville angribe og angribe men han var rolig og valgte de rigtige løsninger. Jeg tror ikke at hver kamp sådan men det var virkelig lovende.

Og så vil jeg gerne fremhæve Ferran og de jong. Ferran arbejdede pisse hårdt i hele kampen og det samme kan siges om de jong. Virkelig fedt at se!
Jeg tænker, Adamas bidrag var lige præcis det, man havde håbet på og regnet med. Hans præstation var ikke fantastisk, men solid og med god kvalitet. Jeg tænker, man kan forvente noget af det samme, hver gang han spiller. Nogen gange lidt mere, andre gange lidt mindre.

Dejligt at De Jong kommer med en god præstation, som forstærker indtrykket af, hans præstationer bliver bedre og bedre lige i øjeblikket. Og så var jeg også rigtig glad for Ferran's indsats, ligesom dig. Lidt det samme, som med Adama. Ferran bidrager med meget af det, man havde håbet på, men her loftet bare højere.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 629 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: 6/2 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af kklaus »

Giv mig min sko tilbage, røv!

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: 6/2 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af Kvoller »

Nogen der ved hvor længe det plejer at tage? Det er fandme ærgerligt for ham!

Noget andet er... Hold kæft jeg glæder mig allerede til næste kamp, for at se vores spil igen

Mésqueunclub
Indlæg: 359
Tilmeldt: lør dec 05, 2020 6:43 pm
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 54 gange

Re: 6/2 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af Mésqueunclub »

Kvoller skrev:
man feb 07, 2022 6:23 pm
Nogen der ved hvor længe det plejer at tage? Det er fandme ærgerligt for ham!

Noget andet er... Hold kæft jeg glæder mig allerede til næste kamp, for at se vores spil igen
Enig! Hvis dette niveau fortsætter kan man igen glæde sig til næste kamp.
1. Halvleg i går var det mest underholdende fodbold jeg har set fra dem i mange år. Spillet lå i fuldkommen kontrast til spillet inden pausen, og det lignede et rutineret hold hvor man skulle tro alle var 27 år og i deres bedste fodboldalder.
Det mindede om det gamle 2008-bold, hvilket vi jo nok kan takke Xavi for. 🙌🏼

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5422
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 6/2 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af SpillerSomMESSI »

1. Halvleg var ren theater!
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 6/2 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af EasyBuddhist »

Lidt taktisk analyse på kampen i går og specielt på, hvad der lykkedes mod Atletico.



Derudover, så lykkedes Gavi på den falske winger til fulde. Det skabte den plads til Alba, der gjorde, han kunne krone en fantastisk kamp med mål og to key passes.

Ferran gav med sine intelligente løb plads til at Pedri, Gavi, Alves og selv Busi fik plads til at ankomme sent i feltet, bedst materialiseret ved Alves´ mål. Adama gav en ekstrem vidde på banen, noget hverken Dembélé eller nogen anden har formået at gøre på så disciplineret en facon, man så fra La Masia drengen. Man havde på forhånd håbet, han ikke havde glemt sit ophav og han skuffede på ingen måde.

Kort sagt, så gav de tre nye nyt liv til specielt Alba og Busquets, mens også De Jong profiterede og viste, han kan udfylde rollen som DM i konstellationer, der nok differerer fra Busquets rollen, men måske endda i en stærkere udgave.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 8 gæster