6/2 FC Barcelona - Atlético Madrid

Alle kamptråde fra sæsonen 2020/2021

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 6/2 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af Piquénbauer »



Den her er også god. Det var spændende det man så med fdj, alves og pedri. Og så er Ferran en spiller som vil blive undervurderet fordi han ikke er flashy men som gør alt det rigtige.

Det smukkeste var dog genpresset. Mmm hvor har jeg savnet det.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Mt91
Indlæg: 121
Tilmeldt: lør jan 22, 2022 11:05 am
Har takket: 44 gange
Blevet takket: 21 gange

Re: 6/2 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af Mt91 »

EasyBuddhist skrev:
man feb 07, 2022 10:28 pm
Lidt taktisk analyse på kampen i går og specielt på, hvad der lykkedes mod Atletico.



Derudover, så lykkedes Gavi på den falske winger til fulde. Det skabte den plads til Alba, der gjorde, han kunne krone en fantastisk kamp med mål og to key passes.

Ferran gav med sine intelligente løb plads til at Pedri, Gavi, Alves og selv Busi fik plads til at ankomme sent i feltet, bedst materialiseret ved Alves´ mål. Adama gav en ekstrem vidde på banen, noget hverken Dembélé eller nogen anden har formået at gøre på så disciplineret en facon, man så fra La Masia drengen. Man havde på forhånd håbet, han ikke havde glemt sit ophav og han skuffede på ingen måde.

Kort sagt, så gav de tre nye nyt liv til specielt Alba og Busquets, mens også De Jong profiterede og viste, han kan udfylde rollen som DM i konstellationer, der nok differerer fra Busquets rollen, men måske endda i en stærkere udgave.
Jeg er helt enig med alle dine iagttagelser.

Dog synes jeg endnu en gang, at man på flere tidspunkter i kampen fik set, at Busquest er vores helt store akilleshæl.

Han havde flere uprovokerede fejlafleveringer og imo fylder han alt for lidt i omstillingerne.

Stod det til mig, så skal han stadig være en del af holdet. Men komme mere ind fra bænken.

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 6/2 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af Drake »

Jeg er også imponeret over Adamas første kamp, han er lige det vi har manglet :glad:
Jeg håber virkelig han kan holde det niveau stabilt, og gerne flere kampe på endnu højere niveau :thumbup:

Jeg er dog stadig ikke overbevist om Ferran er et godt køb, men må give ham at han kæmpede godt defensivt, i hvert fald :thumbup:
Jeg er ikke begejstret over at han "kun" kan lave intelligente løb som hans spidskompetence.
Hvis han kunne krydre det med en masse vilde afslutninger (som forhåbentligt kan give mål) og kunne afdrible en man eller to flere gange i løbet af kampene, så ville jeg se ham som et meget større talent :roll:
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 6/2 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af EasyBuddhist »

Drake skrev:
man feb 07, 2022 11:43 pm

Jeg er dog stadig ikke overbevist om Ferran er et godt køb, men må give ham at han kæmpede godt defensivt, i hvert fald :thumbup:
Jeg er ikke begejstret over at han "kun" kan lave intelligente løb som hans spidskompetence.
Hvis han kunne krydre det med en masse vilde afslutninger (som forhåbentligt kan give mål) og kunne afdrible en man eller to flere gange i løbet af kampene, så ville jeg se ham som et meget større talent :roll:
Jeg synes, du forhaster konklusionerne en smule. De intelligente løb, er ikke det eneste han bidrager med. I går fik man flere prøver på hans evner som link-upper, ligesom han også til sidst i kampen formåede at holde godt fast i bolden, da Barca var under tryk. Målene skal nok komme, det er jeg ikke i tvivl om og han kunne også have både scoret og assisteret i går, med lidt held.

Jeg synes faktisk, han mindede ikke så lidt om Suarez i går, med sine løb og sine link ups. Når skarpheden for alvor indfinder sig og holdet er bedre sammenspillet, så vil man få en virkelig god 9ér for Barca ud af ham og måske endda bedre end Suarez, selvom det er lidt tideligt at spå om. Ferran virker i hvert fald utrolig spilintelligent allerede nu og i forhold til Saurez, så synes jeg, han er teknisk bedre, med et bedre pasningsspil og et mere kreativt blik for spillet. Han er den type 9ér, der vil få mange spillere rundt ham til at score mål.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 6/2 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
man feb 07, 2022 11:39 pm


Den her er også god. Det var spændende det man så med fdj, alves og pedri. Og så er Ferran en spiller som vil blive undervurderet fordi han ikke er flashy men som gør alt det rigtige.

Det smukkeste var dog genpresset. Mmm hvor har jeg savnet det.
Enig, der var mange gode tendenser i spillet og vigtigst, så man den plan, man har haft med indkøbene. De bidrager hver for sig, nøjagtig med det, man havde håbet på og hurtigere end, man på forhånd ville kunne forvente. En stor taktisk sejr for Xavi i går, bestemt. Vi står stadig over for at skulle udskifte en del spillere, men tegningen er og de vigtige elementer er der.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 6/2 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af Drake »

EasyBuddhist skrev:
tirs feb 08, 2022 12:02 am
Drake skrev:
man feb 07, 2022 11:43 pm

Jeg er dog stadig ikke overbevist om Ferran er et godt køb, men må give ham at han kæmpede godt defensivt, i hvert fald :thumbup:
Jeg er ikke begejstret over at han "kun" kan lave intelligente løb som hans spidskompetence.
Hvis han kunne krydre det med en masse vilde afslutninger (som forhåbentligt kan give mål) og kunne afdrible en man eller to flere gange i løbet af kampene, så ville jeg se ham som et meget større talent :roll:
Jeg synes, du forhaster konklusionerne en smule. De intelligente løb, er ikke det eneste han bidrager med. I går fik man flere prøver på hans evner som link-upper, ligesom han også til sidst i kampen formåede at holde godt fast i bolden, da Barca var under tryk. Målene skal nok komme, det er jeg ikke i tvivl om og han kunne også have både scoret og assisteret i går, med lidt held.

Jeg synes faktisk, han mindede ikke så lidt om Suarez i går, med sine løb og sine link ups. Når skarpheden for alvor indfinder sig og holdet er bedre sammenspillet, så vil man få en virkelig god 9ér for Barca ud af ham og måske endda bedre end Suarez, selvom det er lidt tideligt at spå om. Ferran virker i hvert fald utrolig spilintelligent allerede nu og i forhold til Saurez, så synes jeg, han er teknisk bedre, med et bedre pasningsspil og et mere kreativt blik for spillet. Han er den type 9ér, der vil få mange spillere rundt ham til at score mål.
Ja som 9ér gjorde han det godt, og virker lovende som fremtidig angriber.

Men problemet for mig her, er så at han med stor sandsynlighed ikke kommer til at spille det meste af sin tid som front angriber, da vi jagter Haaland. Så jeg vurdere som som kant, og her er jeg ikke imponeret, da jeg vil have vores kanter har massere af fart, og er stærk en mod en, især i Xavis system med de brede kanter. Når han spiller på kanterne, synes jeg tit spillet går i står, fordi han bliver nød til at vente på med spillere for at kombinere, eller aflevere bolden til dem og løbe ind i feltet.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 6/2 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af EasyBuddhist »

Men problemet for mig her, er så at han med stor sandsynlighed ikke kommer til at spille det meste af sin tid som front angriber, da vi jagter Haaland. Så jeg vurdere som som kant, og her er jeg ikke imponeret, da jeg vil have vores kanter har massere af fart, og er stærk en mod en, især i Xavis system med de brede kanter. Når han spiller på kanterne, synes jeg tit spillet går i står, fordi han bliver nød til at vente på med spillere for at kombinere, eller aflevere bolden til dem og løbe ind i feltet.
Jamen, Ferran er skam ikke langsom og han er fin mand-mand også, så jeg tror, han vil gøre det lige så godt der. Dertil så man jo mod netop Atletico, at man kan tilgå wingeren på forskellig vis med Gavi´s falske winger præstation. Det var en taktisk præstation, der beroliger mig ret meget, da man indtil nu, ikke havde fået den taktiske diversitet at se hos Xavi.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 6/2 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af SpillerSomMESSI »

EasyBuddhist skrev:
tirs feb 08, 2022 5:55 pm
Men problemet for mig her, er så at han med stor sandsynlighed ikke kommer til at spille det meste af sin tid som front angriber, da vi jagter Haaland. Så jeg vurdere som som kant, og her er jeg ikke imponeret, da jeg vil have vores kanter har massere af fart, og er stærk en mod en, især i Xavis system med de brede kanter. Når han spiller på kanterne, synes jeg tit spillet går i står, fordi han bliver nød til at vente på med spillere for at kombinere, eller aflevere bolden til dem og løbe ind i feltet.
Jamen, Ferran er skam ikke langsom og han er fin mand-mand også, så jeg tror, han vil gøre det lige så godt der. Dertil så man jo mod netop Atletico, at man kan tilgå wingeren på forskellig vis med Gavi´s falske winger præstation. Det var en taktisk præstation, der beroliger mig ret meget, da man indtil nu, ikke havde fået den taktiske diversitet at se hos Xavi.
Nu er langsom/hurtig vel ikke helt entydig… men jeg er enig med Drake i at Ferran indtil nu ikke har set hurtig ud på kanten og han har endnu ikke sat en mand.. det kan være at han mestrer begge dele, men det han han ikke vist endnu… og ja ja ja han er kommet tilbage fra en skade.

Men hurtig som Demb, Adama og en yngre Aubemeyang er han næppe, og driblinger er vist heller ikke hans force.

Jeg glæder mig over at i synes at spillede godt fordi han ‘tog de rigtige løb’ og havde et stort arbejdspensum, men udover de 2 ting er jeg overhovedet ikke imponeret over et indkøb til de penge, men så få spidskompetencer.. det er lidt ala Griezmann for mig.

Og ja, skyd mig nu!
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 6/2 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af EasyBuddhist »

SpillerSomMESSI skrev:
tirs feb 08, 2022 6:51 pm
EasyBuddhist skrev:
tirs feb 08, 2022 5:55 pm
Men problemet for mig her, er så at han med stor sandsynlighed ikke kommer til at spille det meste af sin tid som front angriber, da vi jagter Haaland. Så jeg vurdere som som kant, og her er jeg ikke imponeret, da jeg vil have vores kanter har massere af fart, og er stærk en mod en, især i Xavis system med de brede kanter. Når han spiller på kanterne, synes jeg tit spillet går i står, fordi han bliver nød til at vente på med spillere for at kombinere, eller aflevere bolden til dem og løbe ind i feltet.
Jamen, Ferran er skam ikke langsom og han er fin mand-mand også, så jeg tror, han vil gøre det lige så godt der. Dertil så man jo mod netop Atletico, at man kan tilgå wingeren på forskellig vis med Gavi´s falske winger præstation. Det var en taktisk præstation, der beroliger mig ret meget, da man indtil nu, ikke havde fået den taktiske diversitet at se hos Xavi.
Nu er langsom/hurtig vel ikke helt entydig… men jeg er enig med Drake i at Ferran indtil nu ikke har set hurtig ud på kanten og han har endnu ikke sat en mand.. det kan være at han mestrer begge dele, men det han han ikke vist endnu… og ja ja ja han er kommet tilbage fra en skade.

Men hurtig som Demb, Adama og en yngre Aubemeyang er han næppe, og driblinger er vist heller ikke hans force.

Jeg glæder mig over at i synes at spillede godt fordi han ‘tog de rigtige løb’ og havde et stort arbejdspensum, men udover de 2 ting er jeg overhovedet ikke imponeret over et indkøb til de penge, men så få spidskompetencer.. det er lidt ala Griezmann for mig.

Og ja, skyd mig nu!
Vi venter, indtil han har overbevist dig :lol: Og, så kan man jo sige, hvis Grizmann havde taget de rigtige løb, så ville han være konge for Barca. Det var jo netop hans problem. Han løb alle de steder, han ikke skulle ;-)
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 6/2 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Kan du så ikke lave en beskrivelse af hvad ‘de rigtige løb’ er?

Det var faktisk en af de få ting Griez blev rost for af nogle herinde.

Kan du linke til en youtube video med sekvenser hvor Ferran tager de der rigtige løb versus Griez der enten ikke tager nogle, eller tager de forkerte, så jeg ved præcis hvad dine kriterier er.

Begge spillere arbejder formidabelt og Ferran er ung og spiller tilen helt anden løn, alt det er mega positivt omkring Ferran, men spillet kan jeg ikke se (endnu) er sådan en opgradering som du åbenbart kan, hvis det overhovedet er en opgradering.

Men whatever, jeg håber jo at det er dig der har ret.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 6/2 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af EasyBuddhist »

SpillerSomMESSI skrev:
tirs feb 08, 2022 7:03 pm
Kan du så ikke lave en beskrivelse af hvad ‘de rigtige løb’ er?

Det var faktisk en af de få ting Griez blev rost for af nogle herinde.

Kan du linke til en youtube video med sekvenser hvor Ferran tager de der rigtige løb versus Griez der enten ikke tager nogle, eller tager de forkerte, så jeg ved præcis hvad dine kriterier er.

Begge spillere arbejder formidabelt og Ferran er ung og spiller tilen helt anden løn, alt det er mega positivt omkring Ferran, men spillet kan jeg ikke se (endnu) er sådan en opgradering som du åbenbart kan, hvis det overhovedet er en opgradering.

Men whatever, jeg håber jo at det er dig der har ret.
Tror det er lidt for tideligt, til at der er lavet data på det endnu og det er ikke lige min spidskompetence 🙄😅 men jeg skal gerne holde udkig efter det
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 6/2 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af EasyBuddhist »







Fandt lige lidt ;-)
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 6/2 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af EasyBuddhist »



Denne her er bedre. Rigtig gode betragtninger og lidt sjovt, han ser Piqué i kampen udfylde Eric´s rolle. Det siger lidt om, hvor meget han allerede betyder for holdet :glad:
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 6/2 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af EasyBuddhist »

Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 6/2 FC Barcelona - Atlético Madrid

Indlæg af Lopezzz »

Ray Hudson quotes:
What a great first half! Atletico should have capitalized a couple of times but Barca more fizz than an alka seltzer in a pint of Newcastle brown ale
Araujo!!! does it the witching way,all double,double toil and trouble,fire burn and cauldron bubble!!!!
Barca impressive here today so far...back to looking like marbles on a glass table..fleet foxes.."SIMPLEX", a lovely word that combines simple w/ complex
It`s raining MAGESTEEEEEERIAL goals at Camp Nou....Gavi rises like a salmon from a fresh summer stream to punch his header to punish th net....no,"DECORATE" the flippin` net!!!
Jordi Alba with a hit of MAGESTEEEEEEEEERIAL proportions!!!!! ....a magic strike,cleaner than Neutrogena from the man from.....SPAIN!
:lol: :lol:
MDCCCXCIX

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 6 gæster